zaucer.pdf

RAZVOJ SAMOPOSTREŽNE KNJIŽNICE: PRIMER CENTRALNE TEHNIŠKE KNJIŽNICE UNIVERZE V LJUBLJANI Dr. Matjaž Žaucer Centralna tehniška knjižnica Univerze v Ljubljani, Ljubljana (matjaz.zaucer@ctk. uni-lj.si ) Oddano: 20.03.2000 - Sprejeto: 17.04.2000 Pregledni znanstveni članek UDK 024.6:65.011.56 Izvleček V članku je prikazan pomen samopostrežnih knjižničnih storitev. Analizirane so posamezne faze knjižničnih storitev z verjetnostjo samopostrežnega izvajanja. Na primeru Centralne tehniške knjižnice Univerze v Ljubljani je opisano, kako je knjižnica z diagnostičnim vrednotenjem svojih storitev iskala ozka grla v svoji ponudbi in rešitve v obliki raznih izboljšav. Navedene so prednosti, slabosti in ekonomičnost knjigomata za samopostrežno izposojo. Opisana je uvedba telefonskega odzivnika za neposredno podaljševanje roka izposoje gradiva in informiranje o transakcijah ter načrtovano samopostrežno pobiranje vnaprej pripravljenega gradiva. Naštete so nekatere ideje za nadaljnji razvoj samopostrežnih storitev v knjižnici in posledice za načrtovanje nove knjižnične zgradbe. Ključne besede: knjižnice, knjižnično poslovanje, splošna dostopnost publikacij, izposoja, avtomatizacija, samopostrežne storitve, odzivnik ŽAUCER, Matjaž: Development of the self-service librarv: the čase of the Central tech- nological librarv at the Universitv of Ljubljana. Knjižnica, Ljubljana, 44(2000)1-2, 57-73 57

RkJQdWJsaXNoZXIy