Poštnina plačana v gotovini. PROSVETNI DELAVEC GLASILO SINDIKATA PROSVETNIH DELAVCEV SLOVENIJE Štev. 6 ^ Cfublfana, 20. marca 1951. ^ Leto II. Naloge šole pri usmerjanju v poklice V zadnjih letih razpisuje ministrstvo za prosveto ob zaključku semestrov anketo o usmerjanju učencev in dijakov v poklice. Ker nimam vpogleda v rezultate anket, ne bi mogel podati neke izčrpne analize o tem vprašanju, niti' ne bi hotel posploševati svojih izkušenj. Iz mnogih dejstev pa vendarle sklepam, da šola v tem pogledu ne daje tega, kar vsi upravičeno pričakujejo od nje. Če bi hotel to nad vse važno in družbeno izredno pomembno vprašanje pravilno osvetliti, bi moral začeti pri izhodišču, to je, kakšni motivi naj bi bili odločilni pr.i izbiri poklica in kakšno osnovno nalogo ima v zvezi s tem šola. Naša socialistična stvarnost nam daje na to popolnoma jasen odgovor-ki ga priznava vsak pošten človek, namreč, da ne morejo odločati pri izbiri poklica materialne prednosti in ugodnosti, ampak družbeno koristni motivi. To se pravi, da ravna pravilno tisti, ki se odloči za poklic, v katerem ve, da bo lahko razvil maksimalno vse svoje sile v korist skupnosti. Tako stališče je najkulturnejše in edino v tako izbranem poklicu more biti to, kar imenujemo občutek sreče. Če hoče šola uspešno sodelovati pri usmerjanju v poklice, je njena osnovna naloga v tem, da doseže najprej to, da bosta imela šola in dom v tem pogledu skupno izhodišče. To je pa velika zahteva, ki je ne more rešiti šola sama, ker zadeva tudi miselnost tistih staršev, ki se še niso otresli svojih egocentričnih pogledov, ko gre za poklic njihovega otroka. Ta osnovna naloga je torej bolj izvenšolskega značaja, čeprav je primarno šolska naloga. Kakšno mesto je zavzela šola v sedanji borbi proti egoističnim motivom pri izbiri poklicev? Mislim, da dejavnost šole v tem pogledu ni bila ofenzivna, da ne unorabim celo besede revolucionarna; v večini primerov je bila formalna in kampanjska. Spomnimo se samo na učiteljišče! Spominjam Se poročila, kaj je napotilo mnoge dijake v učiteljišče, ki ga je dala ob neki priliki ravnateljica celjskega učiteljišča. Druga Načelna naloga šole pri usmerjanju v poklice je v tem, da šola posreduje pravilne, to je objektivne predstave o poklicih, kajti 1« na ta način bomo dosegli pravilno vrednotenje poklicev. Potem ne bomo doživeli, da bi govorili »mali maturanti« takole: »Za učitelje in.tramvajske sprevodnike so dobre ženske, hočem postati kaj več!« Trdim, da si tu ne moremo umiti rok; čeprav ne želim posploševati, bi vendarle opozoril na razmerje med spoloma v naših učiteljiščih — pa ne samo to! Tu se pojavlja nov problem — feminizacija učiteljskega poklica — ki je najtesneje povezan z usmerjanjem v poklice — in mislim, da ne moremo enostavno mimo njega, kajti kljub »enakopravnosti« vzgaja ženska drugače kot moški. Naslednjo nalogo pri usmerjanju v poklice pa vidim v tem, da bi mogli učitelji in profesorji, ki vsi vedno zelo radi govorimo o psihologiji, napraviti ob takih anketah nekaj več kot izpolniti rubrike, to je, da bi kot strokovnjaki, ki moramo mnogokrat odgovarjati za manjkajoče psihične in psihološke sposobnosti staršev, lahko svetovali staršem in njihovim otrokom glede izbire poklica. Da bi načrtno in aktivno usmerjali učence in dijake na podlagi psiholoških in drugih spoznanj v poklice, je potrebno, da otroka in mladostnika tudi notranje dobro poznamo in da nam to poznanje predstavlja tako imenovano dispozicijsko izhodišče pri izbiri poklica- ne pa morebiti kak konstanten IQ. To je zahtevna naloga, katere izvršitev je od.visna od mnogih čini-teljev, trdim pa, da je prav tu najšibkejša točka naše povojne peda» goške prakse. S tem pa seveda nočem reči, da je prišla večina pedagoških delavcev v bivši Jugoslaviji preko povsem formalnih, šablonskih in katehetskih vpisov v matične liste oziroma srednješolske vpisnice. Sicer Pa več tudi ni nikdo zahteval. Vendar bi pa rad opozoril na dejstvo, da smo imeli tudi mnogo takih učiteljev, ki so samoiniciativno preučevali otroka; pri profesorjih seveda tega ni bilo, saj je pri njih veljala tako glede didaktičnih zahtev kot Slede psihološko-pedagoške dejavnosti njihova akademska izobrazba kot alfa in omega vsega. Kako pa je danes z vpisi v matične liste in srednjješolske vpisnice? Ali sploh ustrezajo našim sedanjim Potrebam? Ali se ni pri nas v tem Kje je mesto učitelja v graditvi socialistične družbe V kapitalističnem družbenem redu stare Jugoslavije je učitelju odrejala njegovo mesto vodilna buržoazna kasta in mu diktirala tudi delo po svojih kapitalističnih interesih. Mnogi učitelji so težko prenašali to utesnjenost in so se je skušali otresti. Napredna stremljenja naših pedagoških delavcev v stari Jugoslaviji pa se vendarle niso mogla uveljaviti v polni meri, ker so morali delati po sili razmer v pogojih kapitalističnega reda. Danes vemo, da ne morerpo ničesar graditi na popolnih ruševinah starega, marveč, da se proces vrši tako, da gradimo novo stavbo na pozitivnih tradicijah stare družbe, ki jim dodajamo revolucionarne pridobitve novega časa. Res je, da smo bili glede na to dejstvo neposredno po zmagi naše ljudske revolucije pri-lično kratkovidni, ker smo mislili, da socialistična pedagogika nima nobene zveze z buržoazno pedagogiko, odnosno s pedagoško tradicijo pretekle dobe. V stiski smo se obrnili na prvo deželo socializma SZ, v domnevi, da je tam socialistična pedagogika že dobro zasidrana. Začeli smo jo kopirati in jo presajati na naša tla. Bili smo na napačni poti, ker se nismo opirali na lastne sile, marveč smo pasivno in nekritično sprejemali in nerodno vnašali sovjetsko »socialistično« pedagogiko v naše vzgojne ustanove in v novo nastajajočo družbeno stvarnost z njeno problematiko vred, dasi mnogi njihovi problemi za nas sploh niso prišli v poštev ravno •zaradi tega, ker smo ubrali svojo, specifično pot v socializem. S tem pa, da odklanjamo brezglavo posnemanje sovjetske pedagogike, pa ni rečeno dvoje: 1. da se ne bi hoteli okoristiti s pozitivnimi izsledki sovjetske pedagogike, 2. da se bomo vrgli v naročje Zapadu in le tam iskali opore pri graditvi naše socialistične pedagogike. S študijem in poglabljanjem v psiho našega otroka, z raziskovanjem vzgojne problematike v nastajajoči novi družbeni stvarnosti bomo, izkoriščajoč plodove naprednih stremljenj pedagoških delavcev stare Jugoslavije in priznanih svetovnih klasikov pedagoške znanosti, gradili svojo lastno socialistično pedagogiko po svoji specifični poti, kakor gremo po taki poti tudi v socializem. Po osvoboditvi nam je postalo jasno, da smo si šele s svojo ljudsko revolucijo ustvarili pogoje obnosno trdno bazp za socialistično pedagogiko, kajti le po zrušenju kapitalističnih gospodarskih in političnih temeljev je bilo to mogoče. V pogojih socialistične graditve je učitelj postal resnično svoboden, vsaj tisti učitelj je svobodo zares občutil, ki je svoj poklic izvrševal že v stari Jugoslaviji. Nepopisno srečne smo se počutili med učenci v učilnici, ko smo jim mogli na znanstven način tolmačiti nastanek in razvoj sveta in živih bitij, ne da bi nas zato pozneje zasledovali, češ da naš pouk ni v skladu z ideologijo obstoječega družbenega reda, kot je tako bilo v stari Jugoslaviji. Mislimo, da učitelju danes ne more in ne sme biti težko, poiskati svoje pravo mesto v dobi socialistične graditve. Zavest, da je skoraj 2 milijona ljudi izgubilo življenje in s tem dalo pogoje za zmago naše Ijud- pogledu res spremenilo samo to, kar obsega vprašanje št. 8 v matičnih listih, ki se glasi: »Sodelovanje staršev, bratov, sester v osvobodilni borbi, kje, kako?« Ali zares zadostuje v srednješolskih vpisnicah prostor 8X4 cm za psihološka opažanja? Smatram, da je potrebno, da najdemo tudi za to opravilo neko novo delovno obliko, ki bo uspešnejša od sedanje. V osnovni šob je psihološko preučevanje otroka iz organizacijskih ozirov lažje kot v srednji šoli, kjer bi bilo potrebno, da bi se sestajali razredni učiteljski zbori večkrat na leto, da bi razpravljali o svojih opažanjih in ukrepih. To je tudi ena izmed poti, po kateri bi postal razrednik v srednji šoli res razrednik, kar je zelo pomembno tudi za usmerjanje v poklice. Temeljite psihološke karakteristike bi predstavljale tudi osnovo za načrtno delo v naslednjem šolskem letu, ker siper začne vsak znova. Kaki so potem rezultati takega dela, je jasno. V tem primeru bi bile take psihološke analize ne le tako imenovano dispozicijsko izhodišče pri usmerjanju v poklice, ampak bi se potem tudi naša učno vzgojna dejavnost bistveno razlikovala od sedanje. Šc ske revolucije, ga zadolžuje v dveh vidikov: da čuva pridobitve naše oborožene borbe in da se ves posveti gradnji socializma, specialno še vzgoji socialističnega človeka. Naš najvišji partijski forum je z resolucijo na svojem III. plenarnem zasedanju točno formuliral, v čem obstoji učiteljeva družbena vloga. Prepričani smo, da se marsikateri učitelj ni dovolj poglobil v analizo resolucije in v članek Milovana Dji-lasa: Problem šolstva v boju za socializem v naši deželi. Učitelj mora odigravati svojo družbeno vlogo med šolsko mladino in odraslim ljudstvom. Kako pomembne so besede v začetku I. dela resolucije: Vzgajati v šolah novega, svobodnega in odločnega socialističnega človeka, ki sta mu tuja birokratizem in modeli-ranost misli... V kapitalistični družbeni formaciji ni bilo misliti na vzgojo svobodnih ljudi, ker je bila svoboda dovoljena le vladajočemu razredu, delavski razred pa je bil zanjo v neprestanem boju. Birokratizem in modeliranost misli pa sta pojava, ki se kaj lahko vgnezdita tudi v socialistični družbi, kar nam najboljše dokazuje SZ, v kateri se je uveljavila vsemogočna birokratska kasta, ki kali in onemogoča socialistične odnose med državljani in med posameznimi socialističnimi državami, od državljanov pa zahteva, da mislijo le z možgani svojih voditeljev po danem receptu. Glede na svojo družbeno vlogo mora učitelj iz resolucije izluščiti za svoje delo dve stvari: izboljšati kvaliteto svojega učnega in še posebej' vzgojnega dela med šolsko mladino, opirajoč se na marksistično-lenini-stična načela, in poiskati si konkretne naloge za delo med ljudstvom. Primer praktičnega udejstvovanja v smislu povezave šole z domom oziroma učiteljstva s starši nam je pokazal učitelj neke šole. Pri pouku zemljepisa' Azije je govoril o vojni na Koreji in o borbi za neodvisnost drugih azijskih narodov. Učenci so pripovedovali doma o tem, kar so se naučili v šoli in vzbudili pri starših močno zanimanje. Nekaj ljudi je prišlo k učitelju in ga prosilo, da bi te stvari podrobneje razložil. Organizirali so sestanek. Ko je učitelj prišel prvič med zbrane ljudi, jih je bilo toliko, da se je komaj prerinil do mize. Bilo je vprašanj, da je komaj mogel odgovarjati. Prihodnjič je že prinesel s seboj zemljevid zemljin in ljudem pokazal, kje je Koreja, For-moza, Indokina itd. in opisal borbo kolonialnih narodov za neodvisnost. Tako je organiziral pravo vaško ljudsko univerzo z rednim delom kot novo obliko ljudskega izobraževanja. (Označbe kakor sestanek, tečaj in podobno so se ljudem zamerile in večkrat zadenejo na gluha ušesa). Poleg ostalega ima učitelj Vojnik 11 58 Rebernik Drago Kvac Marija •6. Šentjur pri Celju 6 83 Ravter Janez Voga Iva 7. Gomilsko 42 Jančigaj Stane Štravs Berta 8. II. Kranj Žalec Okr. odbor Kranj 7 55 Praprotnik Stane Božiček Edmund Rupret Vinko Prekoršek Branko 9. ' Kranj-mesto 6 152 Zemljak Vitomir Kalan Andrej 10. Cerklje pri Kranju 6 . 67 Žumer Anton Snoj Marija 11. Tržič 4 57 Grum Janez Costa Stana 12. Škofja Loka > 3 117 Podnar Tomo Šinkovec Dimitra III. Ljubljana Mestni odb. Ljubljana 42 1390 Rape Vlado Verstovšek Milica 13. Podružnica št. 1 , 2 49 Kos Joža Kerin Joža 14. Podružnica št. 2 3 49 Potrč Ema Kranjec Iva 15. Podružnica št. 3 4 40 Uršič Vida Zdešar Stane 16. Podružnica št. 4 4 49 Tomažič Ivan Budkovič Helena 17. Podružnica št. 5 3 26 Rismal Jelica Kocbek Jožica 18: Podružnica št. 6 3 49 Trpin Levačič 19. Podružnica št., 7 6 115 Trošt Stojan Hudales Danica 20. Podružnica št. 8 3 60 Potokar Jože Mali Albin 21.. Podružnica št. 9 5 140 dr. Jurkovič Ljubo Jelenc 22. Podružnica št. 10 3 97 dr. Novak Ločnikar P. 23. Podružnica št. 11 3 170 Ogorelec Albin • Kavčič Stane 24. Podružnica št. 12 1 127 Lenarčič Janko Kelnarič Jože 25. Podružnica št. 13 1 58 ' ' Kalin Ivo Kompare Dušan 26. Podružnica št. 14 2 68 Urankar Pavle Vidmar 27. Podružnica št. 15 165 Penko Ela Naglič Alojzija 28. Podružnica št. 16 2 41 Žmavc Andrej Hrastnik Rado 29. Podružnica št. 17 2 87 Lovše Ivan Majcen Mira IV. Mlaribor Mestni odbor Maribor 1 Šegula Josip Uran Jože 30. 31. Maribor -tlevi breg Maribor - desni breg I 221 90 Matko Marjan Golež Fran 32. Maribor - desni breg 11 6 45 Pirc Janko Mihev Metka 33. Maribor - strok, šole 3 30 Durjava Ostoj Ziherl Anica 34. Maribor-okolica I 20 99 Mencej Franjo Korban Anton 35, Maribor-okolica II 7 72 Feldin Boris Stanjko Viktor Tk. °kraJ Podružnica Štev. Štev. skupin članov Predsednik Tajnik 36. Maribor-okolica III 5 62 Gerbič Lambert Veber Marica 1. Črnomelj Črnomelj 11 106 Švigelj Viktor Barbarič Štefan 2. Gorica Solkan - Brda 12 106 Rijavec Mirko Segala Erna 3. 4. Šempeter - Sp. Vipavska Zgornja Vipavska 7 79 Bratoš Darjo Leskovec Rado 5. Grosuplje Stična 11 63 Terček Alojzij Juvan Justina 6. ' Velike Lašče 10 58 Verbič Franc Križman Zora 7. Idrija Idrija 10 68 Puc Marija Pavliha Minka 8. Cerkno 5 48 Ivanc Valerija Rojc Zlata 9. 11. Bistrica Ilirska Bistrica 9 70 Menih Martin Do v jak Ivan 10. Jesendice Jesenice 3 .'75 Blenkuš Ivan 11. Kamnik Kamnik 7 95 Mehle Milan Britovšek Ani 12. Domžale 6 80 Flajs Franc Flerin Milan ,13. Kočevje Kočevje 15 100 Vrabič Rudolf Boc Aleksandra 14. Krško Krško 24 256 Kosorok Joško Lazarko Kristina 15. Lendava Dol. Lendava 13 103 Bitenc Rudolf Štular Avgusta 16. Ljubljana-ok. Litija (vzhodni del) * 7 109 Leder Mirko Rupnik Jože 17. Notranje gorice (z. del) 8 21 Mihelič Ivo Grobeljšek Marija 18. Ljutomer Ljutomer 16 120 Belec Janko Golobič Marta 19. Mozirje Mozirje 13 ■ 60« Mutec Rudolf Kojc Milan 20. Šoštanj 6 66 Pihler Jože Peupnik Erna 21. Mur. Sobota Murska Sobota i 6 180 Štubel Miro Senica Helena 22. Novo mesto 23. Novo mesto - sred. šole Novo mesto - osn. šole 5 23 60 Česen Andrej Lapajne Ivan 24. Poljčane Slovenska Bistrica 12 69 Šnuderl Ludvik Mikulič Ida 25. Slovenske Konjice 10 75 Štefanič Jakob Krištof Elizabeta 26. Šmarje pri Jelšah 12 76 Kos Jože Pavlič Albina 27. Postojna Postojna 3 92 Škorjanc Duška Gros Marija 28. Stari trg pri Rakeku 5 31 Toni Vinko Jenko Metod 29. Ptuj Ptuj 11 284 Majcen Mirko Šepec Kristina 30. Radgona Gor. Radgona 16 61 Golar Manko Pertl Marija 31. Radovljica Radovljica 12 100 Knez Rudolf Rutar Ludvik ?2. Sežana 33. Slov. Gradec Sežana Mežiška dol. (Guštanj) 12 90 Dekleva Sonja' Zadnek Narda 34. Mislinjska dol. (Slovenj Gradec) 13 85 Planinšek Pavel Jandl Franc 35. Tolmin Tolmin 3 52 ■ Manfreda Franc / Rutar Marija 36. Sv. Lucija ob Soči 4 23 Murovec Ivan Bratuž Anton 37. Kobarid - Bovec 3 ’ 53 Klemente Emil Žnidar Helena 38, Trbovlje Trbovlje 19 217 Gulič Vekoslav Rozin Rozina 39. Trebnje Trebnje 13 92 Grum Adolf Bukovec Nace Opomba: Ker nam nekatere podružnice niso poslale točnih poročil O številčnem stanju članstva in o skupinah, niso gornje navedbe povsem točne. Podružnici na Jesenicah in v Guštanju doslej še nimata konstituiranih upravnih odborov podružnic. Občni zbor slndlkaia učiteljev in profesorjev v Ljutomeru Na občnem zboru sindikata uči-, teljev in profesorjev v Ljutomeru je podal politični referat sekretar OLO tov. Verdev, ki je podčrtal dolžnost in nalogo prosvetnih delavcev, da tolmačijo ljudstvu politično situacijo in gospodarske ukrepe, predvsem iz-premembe v naši trgovini in preskrbi. Tokrat je bila diskusija izredno živahna in pri njej je sodelovalo večje število učiteljev. Sindikalne skupine uspešno tekmujejo v čast 10. obletnice OF. Komisija za ocenjevanje tekmovalnih uspehov je prisodila za dosedahje delo prvo mesto skupini SUP v, Sve-tinju, ker se je ta kolektiv najuspešneje trudil, da bi čimprej odstranil vse ovire, ki motijo učno in vzgojno delo in dosegel čim boljše uspehe. V tej skupini je tudi kulturno prosvetno delo zelo razgibano. Lepe uspehe je dosegla skupina kljub temu, da manjkata 'na šoli dve učni moči, dve sta bolehni, ena pa je novinka, ki se šele uvaja v delo. Drugo mesto je dosegla skupina na nižji gimnaziji v Ljutomeru, kjer je profesorski kolektiv izvršil delo, ki je zelo obsežno, sistematično in vsestransko. Ta skupina ni dosegla prvega mesta zato, ker dela pod lažjimi pogoji. Tekmovanje se nadaljuje. V ljutomerskem okraju dela 20 izobraževalnih tečajev in tri kmet-sko-nadaljevalne šole. Največ uspehov ima tov. Rošker, organizator kmetsko-nadaljevalne šole na Cve-nu. S pomočjo množičnih organizacij in s svojo osebno požrtvovalnostjo je dosegel najboljše uspehe in najboljši obisk, na delo v tej šoli so ugodno vplivali domači predavatelji, ki so prejemali od tov. Roškarja navodila za delo. Nedvomno je k njegovim uspehom mnogo pripomoglo delo v izobraževalnem tečaju, ki je bil lansko leto na Cvenu najboljši in je bil dobra osnova kmetsko - nadaljevalne šole. Pionirska organizacija se pravilno razvija. Na nekaterih šolah so pri-čeli z delom tudi lutkarski krožki. Predsednik pionirskega sveta se je udeležil tečaja za lutkovne odre v Ljubljani. Čeprav ni šolnik, se je znal približati pionirjem in je s pomočjo učiteljev dosegel, da pionirska organizacija uspeva. Ljutomerski učitelji so sklenili, da bodo pisali o svojih dobrih izkušnjah v šolski praksi, kajti mnogo je prikritega in nepovedanega, kar bi morali objavljati v pedagoškem tisku. Odslej bodo v dppisih obravnavali vso našo prosvetno problematiko, ker žele, da bi bila iz našega tiska razvidna vsa pereča vprašanja, ki tarejo naše prosvetne delavce. Vse delo učiteljstva pa j,e mogoče le ob dobri in močni podpori sindikalne organizacije, ki bo članstvo stalno bodrila in mu dajala potrebno pomoč in moralno vzpodbudo. Zato je članstvo izvolilo v novi odbor SUP tovariše, ki so se pri delu že odlikovali. Novi odbor SUP s predsednikom tov. Belečem je že pričel z delom in objavil konzultacije o temi: Boj za demokracijo družbenega življenja.« Po končanem občnem zboru je obiskal zborovalce min. za prosveto tov. Ivan Regent, ki j:e pojasnil učiteljstvu poetični položaj Jugoslavije v svetu. Optimistično gledanje tov. ministra na razvoj dogodkov je ugodno vplivalo na učiteljstvo, ki je z velikim zanimanjem sledilo njegovim izvajanjem. Jamšek Svojmir Poravnajte naročnino za „Prosvetnega delavca“! Ut pceteclU... Pavel Rasberger, gledališki igralec in pisatelj v Mariboru, je te dni slavil 50 letnico svojega umetniškega dela. Razen tega, da je pred 32 leti na krstni predstavi Finžgarjeve Verige igral Primoža, obhaja slavljenec še rekord posebne vrste. V svojem petdesetletnem umetniškem prizadevanju je prehodil na desetine in desetine kilometrov, ko je ponujal občinstvu vstopnice za razne gledališke predstave. Ce pa hoče danes obiskati kako prireditev, se moraš boriti za vstopnice v vrsti »na repu ljudskih množic«! ^ Iz okrožnice ravnateljstva neke nižje gimnazije: »Dijak, ki hoče govoriti z ravnateljem, naj se predhodno javi pri svojem razredniku, kateri mu bo sporočil, kdaj bo sprejet«. ^ Podružnica SUP na Jesenicah še tudi dva meseca po občnem zboru ni našla predsednika. Samo na gimnaziji v kraju pa je 20 učnih moči. ■ * , Na občnih zborih v Murski Soboti in v Slovenj Gradcu so člani javno glasovali in vse predlagane kandidate »soglasno« izvolili. ☆ V okraju Ilirska Bistrica je 30 osnovnih šol in 3 nižje gimnazije. Od 68 učnih moči je 17 učiteljev, iz- tečajev, med njimi so 4 brez predhodnega in 13 brez maturitetnega izpita, učiteljev pripravnikov je 21, učiteljev s strokovnim izpitom pa 24. ■ir V sežanskem okraju je med 90 člani 58 mladih tovarišev. Ker je za premijske dodatke v proračunih predvidenega premalo denarja, so učitelji za nadurno delo na enoraz-rednicah plačani po šest dinarjev na uro. ,;v Člani podružnice v Laškem so sklenili, da bodo za 10 obletnico OF poklonili eni vasi na Primorskem ali na Kozjanskem popolnoma opremljeno knjižnico. Doslej so zbrali 142 in nakupili 43 knjig. . ’ h- Na občnem zboru Okrajnega odbora Rdečega križa v Poljčanah so soglasno sprejeli predlog naj se izreče vsem prosvetnim delavcem v okraju najprisrčnejša javna zahvala ih priznanje za delo na področju zdravstvene prosvete in organizacije prve pomoči. ^ Poljčanski okrajni ljudski odbor je v letu 1950 izplačal šolskim delavcem svojega okraja 57.000 dinarjev nagrad, pol milijona dinarjev premijskih dodatkov in četrt milijona dinarjev honorarjev za predavanja na izobraževalnih tečajih. Precej šolskih delavcev je po oblastni, sindikalni in lastni krivdi ostalo brez kuriva. Tako so n. pr. na območju podružnice Idrija in okolica šolskim delavcem dodelili rastoče drevje v zelo oddaljenih gozdovih. Ker ga niso mogli posekati, so ostali brez drv. ^ Na Dobrni stanujeta dve učiteljici v nezakurjenih hotelskih sobah, ker jima krajevni činitelji nočejo nakazati primernega stanovanja pri zasebnikih. Le ti namreč lahko dobe od tujcev letoviščarjev za tako stanovanje v enem dnevu toliko stanarine, kolikor bi jo tovarišici plačali za ves mesec. j, Vojniška podružnica šteje 58 članov. Svoje tekmovalne obveze za proslavo 10 letnice OF so do 1. II. 1951 izpolnili takole, (1. obeza, 2. izpolnili do 1. II., 3. v odstotkih: Število izdelanih učil 36, 24, 66 %; število praktičnih nastopov 30, 19, 62 %; pomoč mlajšim učiteljem 110 ur, 54 ur, 49 %; pomoč pri volitvah 120 ur, 331 ur, 270 %; število predavanj 14, 54, 360 %; pomoč pionirskim svetom 14 krožkov, 17 krožkov, 121 %; izobraževalni tečaji 4, 5, 125 %. Vse ostale obveze: ureditev knjižnic, udeležbo na sestankih in izvedbo prireditev so že presegli. Med njimi je. 19 stalnih sodelavcev pri igralskih družinah režiralo 10 iger, 8 je knjižničarjev ljudskih knjižnic, 10 je pevovodij pionirskih zborov, v enem letu so imeli 433 predavanj na vasi. V raznih množičnih organizacijah opravljajo 130 funkcij. Sestanek predsednikov vseh podružnic Sindikata učiteljev in profesorjev V soboto, 31. marca 1951, bo ob 10. uri v Domu sindikatov sestanek predsednikov vseh podružnic SUP zaradi razgovora o načrtih za bodoče delo sindikalnih podružnic. RO SUP Urejuje uredniški odbor. Odgovorni urednik Jože Zorn. Uredništvo in uprava Ljubljana, Masarykova št. 14/1. Telefon 45-86. Letna naročnina din 100.- Tiska tiskarna »Jože Moškrič«, Ljubljana številka čekovnega računa 604-90321-10