GLASNIK URADNI VESTNIK OBČIN: GROSUPLJE • HRASTNIK • LJUBLJANA-BE2IGRAD • CENTER e MOSTE-POLJE • SISKA • VIC-RUDNIK • ZAGORJE OB SAVI IN MESTNEGA SVETA LJUBLJANA LJUBLJANA, 19. APRILA 196« LETO XII/U ŠT. 17 a Volivcem občine Ljubljana-Center Razdelitev občinskih proračunskih sredstev Na zadnjih zborih ste razpravljali in sprejemali sklčpe o predlogu občinskega proračuna in o predlogu Proračuna mesta. Ze po razpravi na zborih volivcev pa je prišlo do spreminjevalnih Predlogov tako glede načina financiranja, kot določanja mestnih zadev. Na osnovi teh predlogov je mestni svet sprejel odlok, ki obvezuje vse mestne občine, da za skupne mestne Potrebe združujejo 85 % vseh dohodkov, ki pritekajo v občinski proračun od maloprodajnih davkov. S tem Se je obveznost naše občine do mestnega proračuna povzpela na 2,414.000 S. dinarjev. Tako se torej sredstva občine Ljubljana-Center zmanjšujejo v primerjavi z lanskim letom za 22,5 %. Občinska skupščina sc je po odloku mestnega sveta o financiranju skupnih mestnih potreb znašla pred težavno nalogo, kako z ozirom na Potrebe občine razporediti preostala Proračunska sredstva. Odločila se je, * v da z razpoložljivimi sredstvi zagotovi osnovne dejavnosti, za katere je dolžna skrbeti in da se za letošnje leto odpove investicijskim nalogam. Zaradi velike časovne stiske, ki so jo povzročile dolgotrajne razprave o sofinanciranju mestnih zadev, občinska skupščina ni imela možnosti, da bi lahko dala osnutek novega občinskega proračuna v razpravo zborom volivcev. O tem osnutku pa so 'razpravljali vsi sveti in stalne komisije občinske skupščine kot tudi plenum občinske organizacije socialistične zveze. Občinska skupščina in njeni organi so prepričani, da bi tudi volivci potrdili tako načelo glede razporeditve sredstev, ki v prvi vrsti zagotavlja pogoje za osnovno dejavnost družbenih služb in komunalne dejavnosti. Čutimo za svojo dolžnost, da vas obvestimo o dokončni razdelitvi občinskih proračunskih sredstev, ki jo je sprejela občinska skupščina s svojim odlokom in želimo, da jo z razumevanjem podprete. I. Zagotovitev sredstev za družbene potrebe V letu 1966 bo občina razpolagala s sledečimi proračunskimi sredstvi: v N. din Naziv A- PRISPEVKI Indeks- Realizacija Plan Plan 66 1965 1966 Realizaci ja 65 £r>sp. iz delovnega razmerja ^cisp. od kmetijstva prispevek od obrti ?rjsp. od intelektualnih storitev ?r'sp. od avtorskih pravic Pfisp. od skupnega dohodka občanov Skupaj B- davki prometni davek od blaga na drobno Prometni davek od alkoholnih pijač p v trgovini ^cornetni davek od alkoholnih pijač v gostinstvu prometni davek od blaga na drobno Odstopljeni del prometnega davka t, °d republike cometni davek od storitev .^Tali prometni davek j.avck od stavb jdvek od premičnin in pravic avek od tuje delovne sile Skupaj > v gc Zvezni 20,073.120 18,620.000 93,1 8.370 5.000 59,1 2,245.660 2,500.000 111,3 184.190 150.000 81,4 1,772.190 350.000 20,3 797.870 350.000 43,9 25,031.400 21,975.000 87,8 22.985.160 28,400.000 123,5 2,123.360 2,450.000 115,4 3,678.460 4,250.000 115,4 933.340 1,781.240 1,000.000 56,1 272.470 250.000 91,8 243.820 280.000 114,8 253.530 — 2Š3.140 230.000 90,9 12,524.520 36,860.0000 113,2 Indeks- Naziv . C. TAKSE Upravne takse Komunalne takse Sodne takse: — v gotovini (rep.) — v kolkih Skupaj D. DRUGI DOHODKI Dohodki državnih organov Preseženi dohodek proračuna za preteklo leto Ostali dohodki občine Skupaj * Skupaj (A + B + C + D) Realizacija 1965 Plan 1966 plan 66 Realizacija 65 1,370.900 1,500.000 109,4 248.740 200.000 80,0 10,590.800 1,500.000 2,300.000 153,3 13,710.440 4,000.000 29,9 11.360 10.000 88,0 225.110 1,600.000 710,8 452.320 95.000 21,0 688.790 1,705.000 274,5 71,955.150 64,540.000 39,7 II. Razporeditev sredstev za družbene potrebe Z občinskim proračunom se predvsem zagotavljajo sredstva za družbene dejavnosti in službe, ki jih je po ustavi, zakonih in statutu dolžna občina financirati. Občina predvsem skrbi za delovanje in razvoj šolstva, kulture, socialnega varstva, zdravstva, komunalnih dejavnosti ter za potrebe državnih organov in javnih služb. Proračun je sestavljen v pogojih, ko se proračunska sredstva zmanjšujejo, proračunske potrebe pa zaradi podražitev povečujejo. Razporeditev proračunskih sredstev za posamezne namene je naslednja: v N. din Namen Realizacija Plan v letu 1965 leto 1966 01. Dejavnost šol a) Sklad za vzgojo in izobraževanje 25,600.000 18,850.000 Skupaj 01 25,600.000 18,850.000 02. Zdravstvena in kulturno prosvetna dejavnost a) Sklad za kulturo 4,085.000 750.000 b) Sklad za pospeševanje telesne kulture 551.000 350.000 02 4,636.000 1,100.000 03. Socialno skrbstvo a) Sklad za družbeno varstvo 4,656.200 3,000.000 b) Sklad za varstvo borcev NOB 1,528.000 2,400.000 , Skupaj 03 6,184.200 5,400.000 04. Zdravstveno varstvo Sklad za zdravstveno varstvo 1,870.000 450.000 05. Komunalna dejavnost a) Osnovna komunalna dejavnost — vzdrževanje 3,142.120 2,817.000 b) Posebni račun za ceste in ulice 1,800.000 200.000 c) Sklad za urejanje mestnega zemljišča 1,070.000 400.000 Skupaj 05 6,012.120 3,417.000 06. Državni organi a) Občinska uprava 3,896.300 3,980.000 b) Javno pravobranilstvo 42.000 c) Uprava za notranje zadeve 712.700 d) Občinsko sodišče 701.000 e) Občinsko tožilstvo 88.690 f) Funkcionalni izdatki skupščine in njenih organov 1,012.810 835.000 Skupaj 06 6,435.500 4,815.000 N a m en Realizacija v letu 1965 Plan leto 1966 08. Mestni svet 9,500.000 24,140.000 11. Dejavnosti krajevnih skupnosti 380.000 320.000 12. Dejavnost družbeno-političnih organizacij 735.000 550.000 13. Negospodarske investicije (anuitete) 2,490.110 1,950.000 14. Gospodarski posegi 1,562.040 840.000 15. 1 % odvod v rezervni sklad 1,620.700 378.000 16. Obveznosti iz prejšnjih let 17. Gospodarske investicije — anuitete 1,496.950 750.000 za Agromel 585.090 1,300.000 18. Proračunska rezerva 1,196.220 280.000 Skupaj 70,221.930 64,540.000 V primerjavi z lansko realizacijo bodo proračunski dohodki v letu 1966 manjši za ca 10 %. Podrobnejša razporeditev sredstev za posamezne namene je naslednja: A. DRUŽBENE SLUŽBE 1. Sklad za vzgojo in izobraževanje r Predlog finančnega načrta sklada predvideva za 3,512.800 N. dinarjev, to je za 12,4 % nižje dohodke, kot prvotni predlog. DOHODKI v N. din Realizacija Osnutek Plan za leto l 1965 1966 1966 a) iz proračuna OS 25,600.000 20,700.000 18,850.000 b) iz prispevkov delovnih organiz. 2,052.000 5,200.000 3,947.200 c) prenešena sredstva 1,235.870 796.640 796.640 d) iz ostalih virov 1,179.170 1,500.000 1,180.000 Skupaj 30,067.960 28,196.640 24,773.840 IZDATKI a) Osnovna dejavnost: Vzgojno varstveni zavodi 1,630.550 1,910.000 1,910.000 Osnovne šole 8,280.160 9,040.000, 9,040.000 Posebna šola J. Levca 1,328.800 1,510.000 1,510.000 Gimnazije 3,001.790 3,670.000 3,670.000 Strokovne šole 6,814.800 6,100.000 5,912.000 Ostali zavodi 1,273.930 1,250.000 1,200.000 Skupaj osnovna dejavnost 22,330.030 23,480.000 23,242.000 b) Investicije Vzgojno varstveni zavodi 646.770 1,000.000 240.000 Osnovne šole 2,414.460 1,970.000 470.000 Posebna šola 94.600 w — Gimnazije 635.400 700.000 « Zavod za letovanje 2,556.290 150.000 150.000 Prispevek za investicije 382.900 300.000 25.200 Anuitete 335.110 340.000 340.000 Skupaj investicije ' 7,155.530 4,460.000 1,225.200 Rekapitulacija izdatkov: Osnovna dejavnost 22,330.030 23,480.000 23,242.000 Investicije 7,155.530 4,460.000 1,135.200 Ostali izdatki 55.730 256.640 306.640 Skupaj izdatki 29,541.290 28,196.640 24.773.840 Zaradi zmanjšanih dohodkov sklada se znižajo sredstva za posamezne namene, in sicer: Sredstva za osnovno dejavnost se znižajo za 238.000 N. dinarjev. Sredstva za investicije se znižajo .za 3,234.800 N. dinarjev. V proračunu so' zagotovljena sredstva za plačilo neporavnanih obveznosti in za dovršitev del, ki so bila pričeta v letu 1965, ter manjša sredstva za izdelavo investicijsko- tehnične dokumentacije. Novi predlog predvideva naslednje spremembe investicijskega programa : a) Vzgojnovarstveni zavodi Odložena je adaptacija zgradbe na Gallusovem nabrežju 39. Zagotovljena so le sredstva za plačilo doslej opravljenih del, to je za izdelavo načrtov in za druga pripravljalna dela. Va ta namen predvidena sredstva znašajo 50.000 N dinarjev. Za plačilo adaptacijskih del pri vzgojno-varstvenem zavodu dr. Fr. Prešeren je predvidenih 60.000 novih dinarjev. Investitor navedenih del je KS Gradišče. Za ureditev vzgojno-varstvenega zavoda na Prulah (odkup prostorov) je predvidenih 90.000 N. dinarjev. b) Osnovne šole Zaradi pomanjkanja sredstev za leto 1966 je odložena gradnja telovadnice pri osnovni šoli Majde Vrhovnik. c) Gimnazije Predvidena je najnujnejša ureditev obstoječih ogrevalnih naprav v zgradbi Poljanske gimnazije. 2. Sklad za kulturo Vse večje kulturne institucije se bodo financirale preko mestnega sveta, razen nekaterih knjižnic, Šentjakobskega gledališča in posameznih kulturnih dejavnosti. Sklad bo razpolagal z naslednjimi sredstvi: DOHODKI v N. din Prenešena sredstva 311.390 Soudeležba na občinskem proračunu 650.000 Skupaj 961.390 IZDATKI Prvotni predlog Plan za 1. 1966 Šentjakobsko gledališče 190.000 185.000 Gledališkevskupine 50.000 — Knjižnice 640.000 635.000 Zveza K PO 100.000 ,96.000 '35.000 Financiranje prostovoljnih kulturnih akcij Ostali izdatki in začasno nerazporejena 50.000 sredstva 10.390 110.390 Skupaj 1,040.000 1,061.390 3. Sklad za pospeševanje telesne kulture Finančni načrt sklada vsebuje naslednje: DOHODKI v N. din Prvotni predlog Plan za 1.1966 Saldo dne 31/12-1965 62.970 62.970 Proračunska sredstva 1966 550.000 350.000 Sredstva športne stave in Lota 1966 270.000 270.000 Sredstva športne stave in Lota 1965 — 140X100 Anuitete II. LP Skopje 1.800 1.800 884.770 824.770 IZDATKI — Osnovna dejavnost financiranje programov, ObZTK, društev, množični tečaji, prireditve, financiranje društev izven ObZTK (planinci, počit, tabor.) — Vzdrževanje objektov Investicije, vzdrževanje, objekti, stavbe, igrišča, dopolnitev opreme v Gorjah •— Nove investicije gradnja novih športnih objektov V novem predlogu za zagotovitev sredstev za telesno kulturo so predvidena nekoliko manjša sredstva iz proračuna, povečujejo pa se sredstva iz Lota in »športne stave«, ki jih je mogoče uporabljati namensko — samo za investicije. Glede na večje število predlogov za gradnjo novih športnih objektov se bo upravni odbor sklada odločil, katera gradnja naj bi bila prioritetna in katera se bo pričela letos. 4. Sklad za družbeno varstvo Sprejeti plan v ničerrter ne odstopa od prvotnega predloga, ker so v skladu predvidena finančna sredstva za najbolj nujne, skrajno ob- — joktivizirane potrebe socialnega varstva, in to: Dohodki v N. din Viri Plan 1966 — udeležba na proračunu 3,000.000 — prenos sredstev iz pre- • teklega leta 312.292 — prispevek za rejnine in oskrbnine 160.000 — drugi dohodki Skupaj 3,472.292 IZDATKI Vrsta izdatkov Plan 1966 a) Osnovna dejavnost 560.000 490.000 140.000 150.000 180.000 180.000 884.700 824.770 Vrsta izdatkov Plan 19°6 Družbena denarna pomoč 350.00® Pomoč družinam, katerih hranilci so na obvezni vojaški službi Enkratne pomoči 15.000 181.52" Zdravstveno zavarovanje soc. podpirancev 170.00° Zdravljenje duševno bolnih - 165.0°° Letovanje odraslih 24.031 Dejavnost kluba upokojencev 2.0°° Financiranje socialnih služb Dejavnost centra za socialno delo 445.5°° Financiranje zveze slepih in gluhih 26.0°° Štipendije socialnih delavcev 8.50° ^ Skupaj 3,255.5°° b) Investicije c) Ostali izdatki d) Rezerva 199.0°° 17.73° Skupaj a + b + c + d 3,472.2^ — Za varstvo otrok: Oskrbnina v domovih 565.000 Rejnine 390.000 Kosila šolskih otrok 101.000 Letovanje otrok 170.000 Stroški kategor. otrok 3.000 — Varstvo odraslih: Oskrbnine v domovih počitka 693.000 5. Sklad za varstvo borcev NOV Kljub znatnemu zmanjšanju načnih sredstev v proračunu obf,p so iz objektivnih razlogov zviša11 finančna sredstva sklada za vursl borcev za znesek 600.000 N. dinai'jc dohodki v N. din Prvotni predlog Plan za 1.1966 Prenos iz leta 1965 163.025 163.025 Amortizacija in vračila posojil, ki so bila dana iz sklada 27.000 27.000 Proračun občinske skupščine 1,800.000 2,400.000 1,990.025 2,590.025 IZDATKI a) Osnovna dejavnost: - Priznavalnine, stalne družbene pomoči 583.000 583.000 Enkratne družbene pomoči 60.000 60.000 Klimatsko zdravljenje 40.000 40.000 683.000 683.000 b) Investicije 1,267.025 1,867.025 c) Bančni in ostali stroški 40.000 40.000 1,990.025 2,590.025 6. Sklad za zdravstveno varstvo dohodki x v N. din Prvotni predlog Plan za k 1966 Saldo dne 31/12-1965 802.225 802.255 Proračunska sredstva 1966 700.000 450.000 D anuiteta LP Skopja 2.700 2.700 Amortizacija stanovanj TBC 7.000 7.000 Skupaj 1,511.955 1,261.955 IZDATKI Preventivna dejavnost športnikov 5.000 5.000 Brezplačno zdravljenje 100.000 120.000 Dietna prehrana 45.000 45.000 Mrliško ogledna služba 4.000 4.000 Administravni stroški cepljenja 5.000 5.000 Komisija I. in IL stopnje 6.000 6.000 Sanitarno inšpekcijska služba 45.000 35.000 Higiensko epidemiološka služba 10.000 10.000 Štipendiranje zdravstvenega kadra 25.000 25.000 245.000 255.000 B. KOMUNALNA DEJAVNOST Proračunska sredstva so namenjena predvsem za vzdrževalna dela, investicije so predvidene le za ureditev križišča na Trgu MDB. Proračunski prispevek skladu za urejanje Namen .Vzdrževanje javne' razsvetljave Mestne ulice: — čiščenje ulic — čiščenje snega z ulic in cest Parki in nasadi Vodna skupnost Ljubljanica Prispevek za porabo vode za fontane Kontrola kalorične vrednosti plina Stroški konjačij Vzdrževanje javnih stranišč Skupaj — Vzdrževanje javne razsvetljave Zaradi povečanja cene električne energije od 0.09 na 0,20 N. din. rja za kWh, so v letu 1966 v ta namen zagotovljena znatno večja sredstva, razen za tokovino so zagotovljena tudi sredstva za redno vzdrževanje javne razsvetljave in za pleskanje kandclabrov. — Čiščenje ulic Z odobrenimi sredstvi bi zagotovili vzdrževanje javne higiene v nekoliko skromnejšem obsegu v primerjavi z letom 1965, ker so znatno porasle cene. Na vseh javnih površinah bo zagotovljeno vsakodnevno čiščenje odpadkov, občasno izpiranje ulic in luženje makadamskih površin. Kmetijsko^ zavarovanje Zdravstveno letovanje otrok Medobčinski zdravstveni center Stroški fluorografske akcije čakalnice za matere Preventivna dejav. nezavarovanih oseb Občinski odbor RK Stroški banke, prispevki 20.000 175.000 126.000 55.000 45.000 20.000 8.205 20.000 • 175.000 20.000 75.000 35.000 20.000 17.750 8.205 Skupaj 449.205 370.955 Odplačila že najetih posojil za gradnjo nove ljubljanske bolnišnice 500.000 550.000 Anuitete stanovanjskega sklada 49.000 86.000 Skupaj 549.000 636.000 V primerjavi s prvotnim predlo-so nastale v proračunu nasled-nJe spremembe: j, — mestni svet prevzema v svoje 'hanciranje dejavnost medobčinske-zdravstvenega centra, za to se žlezno zmanjšujejo skladu sredstva Poračuna; — sredstva za plačilo zdravstve-. f*1 storitev se povečujejo zaradi usjih cen in povečanega števila sto-riteV; t.. — za redno delo sanitarne inšpek-vJ8kc službe je zagotovljeno 35.000 ■ dinarjev; - .— stroški fluorografske akcije ^tenrajo tudi postfluorografske pre-. Gele nezavarovanih oseb. Te stro-G je dolžna nositi občina; — čakalnica za matere in otroke j') železniški oostaji ima nasproti u 1005 zvišana sredstva za 15.000 N. dinarjev, kar bo omogočilo, da bo v konicah največjega prometa (poletni čas, čas dopustov) uvedena še tretja izmena; — osnovna dejavnost občinskega odbora RK se bo še nadalje financirala iz sklada za zdravstvo; — iz sklada bo treba plačati anuitete od najetih posojil za gradnjo nove ljubljanske bolnišnice; — zaradi podražitev pri nakupu stanovanj za bolnike TBC so zagotovljena nekoliko višja sredstva za odplačila posojila po dokončnem obračunu; — sredstva za gradnjo nove ljubljanske bolnišnice bodo prispevale delovne organizacije iz najetih skladov, del potrebnih sredstev pa bo zagotovila občinska skupščina s kreditom. — Vzdrževanje parkov in nasadov Vzdrževanje parka Tivoli je prevzel mestni svet, zato bodo predvidena sredstva zadoščala za najnujnejša vzdrževalna dela na ostalih zelenih površinah. — Čiščenje snega z ulic Zaradi izredno mile zime bodo predvidena sredstva zadoščala za kritje potreb in bo ostalo še okrog 150.000 N. dinarjev za zimsko rlužbo konec leta. 2. Poseben račun za ceste in ulice: Prispevek proračunskih sredstev je znižan od prvotnih 1,150.000 novih dinarjev na 200.000 N. dinarjev. Potrebno bo-opustiti večji del predvidenih investicijskih vlaganj. Poseben račun za ceste in ulice bo imel predvidoma 1,000.000 N. dinarjev lastnih dohodkov in bo skupaj s proračunskimi sredstvi razpolagal z 1,200.000 N. dinarjev, ki bodo uporabljena v naslednje namene: — ureditev avtobusnih postajališč na Karlovški N. din cesti — ureditev parka »Zvez- 300.000 da« na Trgu revolucije 60.000 — ureditev škarp na Graj- N skem pobočju 150.000 — vzdrževanje cest in ulic 200.000 , „ mestnega zemljišča je predviden le za financiranje izdelave urbanistične dokumentacije. 1. Osnovna dejavnost Proračunska sredstva se razpore dijo za naslednje namene: v N. din Realizacija 1965 Plan za leto 1966 Indeks predlog 66 realizacija 65 599.020 950.000 158,6 860.000 900.000 104,6 699.680 600.000 85,8 405.000 285.000 70,4 1.350 4.000 296,4 — 40.000 8.000 10.000 125,0 5.500 6.000 109,1 2.000 2.000 100,0 78.830 20.000 25,4 2,659.380 2,817.000 105,9 N. din — anuitete 130.000 — izdelava tehnične dokumentacije 100.000 — za nepredvidena dela 60.000 — gradbena dela na Trgu MDB 200.000 Skupaj 1,200.000 Po tem predlogu se odloži ureditev Poljanske ceste, Grablovičeve ulice, Korytkove, Močnikove, Slomškove in Nazorjeve ulice. 2. Sklad za urejanje mestnega zemljišča Po novem predlogu bodo iz proračuna namenjena sredstva v znesku 400.000 N. dinarjev v celoti porabljena za izdelavo urbanistične dokumentacije. Sklad za urejanje mestnega zemljišča je že v letu 1963 sklenil pogodbo z ljubljanskim urbanističnim zavodom za urbanistično obdelavo posameznih predelov občine. Po sklepu občinske skupščine bo potrebno predložiti v javno razpravo urbanistični program občine Center. Dokumentacija je gotova in pripravljena za tisk. C. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV ZA SKUPNE MESTNE POTREBE Mesto Ljubljana je organska celota in nekatere zadeve so po svojem značaju skupne vsem prebivalcem mesta, zato jih je treba skupno urejati. Novela zakona o mestih je prinesla več novosti gledanalog, ki so mestnega značaja in glede združevanja sredstev za te naloge. V letu 1966 združujejo ljubljanske občine za skupne mestne potrebe 85 c/o davka od prometa blaga na drobno, kar znaša v občini Center 24.140.000 N. dinarjev. Poleg zadev, ki so se že v dosedanji praksi izoblikovale kot skupne mestne zadeve, se v okviru mesta v bodoče urejajo še nekatere zadeve mestnega ali medobčinskega značaja. Preko finančnega načrta mesta Ljubljane se bodo financirale določene naloge in službe, ki so bile v prvotnem osnutku proračuna občine Ljubijana-Center predvidene s ca. 6,000.000 N. dinarjev, in sicer: % v N. din v N. din Namen Realizacija, 1965 Zneski predvideni v osnutku občinskega proračuna Namen Realizacija plan 1966 r— Kulturna,dejavnost Mestno gledališče Slovanska knjižnica Mestni muzej Mestna galerija Koncertna direkcija Spomeniško varstvo — Komunalna dejavnost Zelenica Tivoli Gasilska brigada Stroški za požarno varnost ■— Zdravstvo Medobčinski zdravstveni center — Državni organi Zavod za kataster Civilna zaščita Uprava za notranje zadeve Narodna obramba Javno pravobranilstvo Javno tožilstvo Občinsko sodišče Skupaj D. SREDSTVA ZA DEJAVNOST DRŽAVNIH ORGANOV IN DRUŽRENIH ORGANIZACIJ V ožjem proračunu (posebni del) se zagotavljajo sredstva za dejavnost upravnih organov, družbenopolitičnih organizacij, krajevnih skupnostih, za odplačilo anuitet in za kolektivno komunalno potrošnjo. Predvidoma bodo za delo občinske uprave potrebna manjša sredstva kot v minulem letu. Ob tem velja poudariti, da upravni organi 1,989.920 2,180.000 175.890 190.000 229.800 290.000 J4.440 110.000 44.900 • 50.000 255.254 270.000 2,790.204 3,090.000 100.000 100.000 430.000 430.000 4.710 8.000 534.710 538.000 107.318 178.064 45.000 45.000 49.360 100.000 712.700 800.000 45.100 73.000 42.000 63.000 99.570 110.000 758.140 924.000 1,751.970 2,115.000 5,184.102 5,921.064 ne morejo ustvarjati lastnih dohodkov in da gredo vsa sredstva, ki jih ustvarjajo z lastno dejavnostjo, v proračun. Izboljševanje dela občinske uprave se bo v bodoče razvijalo predvsem v dveh smereh: z mehanizacijo rutinskih, tehničnih opravil in pa z nenehnim izboljševanjem strukture ter strokovne usposobljenosti delavcev. Za delo občinske uprave in za funkcionalne izdatke občinske skupščine in njenih organov bodo potrebna naslednja sredstva: — za redno dejavnost občinske uprave 4,036.300 3,980.000 — za funkcionalne izdatke skupščine in njenih organov Negospodarske investicije Največjo postavko med negospodarskimi investicijami predstavljajo anuitete. V minulih letih je občina najela več kreditov za vlaganja na negospodarskem področju, in sicer: rekonktrukcija Titove ceste, izgradnja nekaterih komunalnih naprav (vodovodno omrežje), nakup stanovanj za socialno šibke občane, prevzela pa je tudi obveznosti iz najetih posojil za kreditno nesposobne hišne svete. Poleg anuitet so pred- 1,012.810 835.090 videna le sredstva za tekoče dopol' njevanje katastra podzemnih komunalnih naprav. Gospodarski posegi Med gospodarske posege štejemo1 vzdrževanje in popravilo ulic, vzdrževanje cestno-prometne signalizacije, regres za mleko ter sredstva pogodbeni skupnosti za izdajanje lista »Občan«. Pregled je razviden tz naslednj6 tabele: v N. din Namen Realizacija 1965 Plan 1966 Vzdrževanje in popravilo ulic 799.380 400.000 Vzdrževanje cestno-prometne signalizacije 171.780 170.000 Regres za mleko 272.380 250.000 Tiskovnemu skladu Ljubljan. dnevnika 200.000 250.000 Pogodbeni skupnosti za izdajanje lista »Občan« 18.500 20.000 Skupaj 1,462.040 840.000 Regres za mleko daje občina v višini 0,10 N. dinarjev za vsak liter prodanega mleka na območju občine. Ta regres je pogoj za regres republike in zveze, ki skupno dajeta 0,50 N. dinarjev za vsak liter prodanega mleka. Rezervni sklad in proračunska rezerva Proračunska rezerva bi moral8 po vseh dosedanjih izkušnjah znašati 3—4 % razporejenih sredstev, 1° je okrog 1,500.000 novih dinarju'’1 predvidena pa je v znatno manjše111 znesku, pač z ozirom na usklajevanje nujnih potreb z možnostmi. Vlaganje v rezervni sklad je obvezno po zakonu in znaša 1 % vseh proračunskih dohodkov. SKUPŠČINA OBČIN* LJUBLJANA-CENTEB N / t /