Usmerjeno izobraževanje — številne prednosti Potrebe in hotenja V Sloveniji se že nekaj Iet pripravljamo na uvedbo usmerjenega izobraževanja in tudl v šišenski občini posvečamo temu problemu kar dosti pozornosti. Tako je o usmerjenem izobraževanju razpravljala tudi občinska kon-ferenca ZKS Ljubljana-Šiška na svoji deveti seji in po tehtni razpravi sprejela nekaj sta-lišč. Osnovni poudarek v teh stališčih je, naj v osnovnih organizacijah ZK teče organizirana, ustvarjalna in demokratična razprava o usmerjenem izobraževanju. Osnovne organi-zacije morajo še posebno pozornost dati pla-niranju kadrov, kajti plani kadrov so sestav-ni deli temeljev planov družbenega razvoja sleherne temeljne samoupravne skupnosti kot tudi novih investicijskih naložb. Clani osnovnih organizacij ZK morajo znotraj sa-moupravnih organov zastopati stališča os-novnih organizacij, strokovne službe v delov-nih organizacijah pa morajo realno planirati kadrovske potrebe svojih delovnih organiza-cij za naslednje plansko obdobje, da bo po-stalo izobraževanje resnični odraz dolgoroč-nih potreb združenega dela. Pri OK SZDL Ljubljana-Šiška naj bi ustanovili tudi pose-ben koordinacijski odbor za usmerjanje vpi-sa v različna področja usmerjenega izobra-ževanja, ki naj bi usklajeval potrebe združe-nega dela in hotenja mladih ter koordiniral to dejavnost z zavodom za zaposlovanje in drugimi podobnimi institucijami. Izvajalci v procesu usmerjenega izobra-ževanja (SIS za izobraževanje skupno s SIS s področja socialnega varstva in skupnost za zaposlovanje) pa morajo zagotavljati men-torsko vlogo v vzgoji in izobraževanju in spremljati izvajanje sprejetih programov, analizirati stanje na podrocju izobraževanja v šišenski občini, sprejeti v enotah za izobra-ževanje dogovorjene standarde in politiko do sprejemanja učencev v šolanje in uskla-diti na področju občine potrebe ter predla-gati morebitne korekcije zbranih potreb. Vse te naloge je treba uresničiti do kon-ca letošnjega leta. Bojan Grom