Po krščanskem svetu 700LETNICA MINORITSKEGA SAMOSTANA V PTUJU IN TRETJEREDNIŠKI KONGRES Tretjeredniki! Proslava 7001etnice jubileja v Ptuju je še posebej vaš dan! Glavni dan proslave, 6. avgusta, bo tretjered- niški dan. Na slavnostnem zborovanju vam bosta govorila ob pol 11 g. Alojz Mihelčič, podpredsednik narodne skupščine, in g. Franc Terseglav, urednik »Slovenca«. Agitirajte zato med svojimi sobrati, naj bi se v čim večjem številu udeležili teh izrednih slovfesnostij Naročajte in prodajajte proslavne knjižice in znake! Knjižica vam da pravico da polovične vožnje in služi obenera kot yatopnica k slavnostni igri »Kuga«, pevskemu nastoptr in. velikemu ognjemetu z doplačilom 2 din. Za prehrano bo v Ptajtt dovoij presferbIjeno. Cena kosil je: zakuhana jtilia 1.50 ddn, jnba z mesom 3 din, majhno kosilo; juha, meso, dve prikuhi (5 din; vešja porcija juhe 2 din; obilno kosilo: juha, raeso, dve prikuhi 8 dm; kosilo s pečenko 10 din. Ko^ila v go&tilni se morajo javiti prlpravljalnemu ©dboru do 1. avgusta. Pm»očnii» na slami bo znašala 2 din, postelje pa od 5 din dalje. Ig7a »Kuga« bo predvajana tndi otrokom dne 5. avgusta ob dveh popoldne. Bfctgostov prapora. Na mladinski dan, 5. avgusta, bo prevzv. g. šibeniški škof dr. fr. J. Mileta blagoelovil pred svojo slovesno sv. mašo ob 10 praporček Marijinega vrtca iz Dornave. Kumovala bo gdčna Lizika Pihlerjeva iz Velovlaka pri Ptuju. Popolm odpnst«ir. Na prošnjo predstojništva minoritskega samostana v Rim je 5. julija prišlo od tam doToljenje, da prejmejo 1. odpustek sedem Iet vsi, ki se skesanega srca udeleže vsaj ene cerkvene slovesnosti v dnevih proslave; 2. popolni odpustek vsi, ki se spovedani in obhajani ndeleže vseh cerkvenfh obredov in molijo v namen sv. očeta; 3. popolni odpustek bodo prejeli tudi tisti, ki bodo ob sklepu slovesnosti pri papeževem blagoslovu, katerega bo podelil prevzv. g. škof. Vse gg. župnike najvijudneje prosimo, da poslane lepake zu proslavo 7001etnice nalepite na vidnih mestih! * P&tožaj kristjanov y BusijK Angfeški duhovnik jezurtski pater Wilcock je nedavno podal v cerkvenem govoru zanimivo aliko o položaiu kristjanov v Rnsiji. Pater Wilcock pripada majhiii sknpini katollških duhovnikcr .zhodnega obreda, ki so namenjeni za dušnopastirsko delo med Rusi. Ker ne moreio delati v Rusiii, razVijajo delavnost med ruskirai izseljenci. P. Wilcock deluje sfTaj v §a igaju na Kitajskem (pod japonsko oblastjo), kjer je ustanovil semenišče in zavod za ruska mladino. V svojem cerkvenem govoru je p. Wilcock povedal, da je po poročilu nekega škofa iz Moakve polovica moskovskih duhovnikov pomrla po ječah in koncentracijskih taboriščih. Samo še dva duhovnika latinskega obreda smeta maševati, eden v Moskvi, drugi v Leningradu. Ob začetku revolucije j^ bilo v Moskvi 460 cerkva, od teh jih stoji dan«s samo še 20, med temi je odprta ena katoliška. BoljševiM radi natvezajo inozemstvu laži, češ da v Rusiji ni verskega preganjanja. Zdaj prisilijo ž grožnjami, mučenjem in ječo kakšnega škofa, potem kakšnega duhovnika, da podpiše izjavo, da vlada v Rusiji veraka svoboda. Nekega pravoslavnega duhovnika niso pustili spati 21 dni in noči,. dokler ni podpisal take izjave. Kar se tiče duhovnikorr redovnic in laikov, Id so v ječah in koncentracijskih ta-boriačih, odide mnogo duhovnikov skrivaj ponoči v gozd, kjer mašujejo v drevesni duplini; drugi pa darujejo sv. maso v kaki kolibici na majhnem lesenem zaboju. Sv. oče jim je dovolil, da smejo maševati brez mašnih obJačil in, brez vsega, kar ni bistveno. Sv. obhajik) delHo jetnikom redovnice, ki m rra^tftYlJ^ne kot bolnišk« etrežnice. Kateliške šole na Japonskem. Starši imajo na Japonskem največje zatipanje v katoliške šole, ki jih vodijo misijonarji, odnosno misijonarke. Ženske šole so deležne prav posebnega zaupanja. Na Japonskem je zdaj 41 katoliških srednjih in strokovnih šol za dekleta, ki jih obiskuje 11.170 učenk. Te šol« so na glaau, da so najboljše v državi. Zato je pritisk v te šoie tako velik, da zdaleka ne morejo sprejeti vseh, ki se javijo za sprejem. Dekleta, ki tel šole dovršijo, imajo v tern najboljše priporočilo, da najdejo delo, službo ali nameatitev. Samostanske dekliške šole so tudi razlog, zakaj je med japonskimi katoličani tolik odstotek žen. V inozemstvu se je že opazilo dejstvo, da so soproge japonskih diplomatov po velikem številu katoličanke, in sicer dobre katoličanke. Za Japonko z njeno blagostjo, požrtvovalnostjo m uravnoteženostjo je nauk avetega evangelija posebno privlačen. Od 1161 redovnic, ki delujejo na Japonskern, je zdaj 672 Japonk, lani jih je še bilo 44]^