ALBIN CEBULAR: Šolske razstave. (Bela Krajina.) (Kon€c.) 7. Boianci. Tudi Bojanci so se že leto«; prav dobro podprli ter se Rrioravili 7.a dališo pot. katero so oričcli ter io bodo nadalievali ob letu da bo prihodmp leto razstava res zanimiva. 'ker bo nebroi nepričakovanih uovih del zpIo praktičnih in Dosnemania vrednili posebno tam, kier ne vedo. kai bi priielo v roko. Delo rodi izdelek: v začetkn šibke?a kasneie iekleneea! 8 Griblie. Veselje ie stopiti pred eribelisko šolo. kaiti pozdravi '"^s precei velik šolski vrt Rrepoln nailenših cvetic, katere se skrbno eoie. Ni pa razvito samn to. amnak čp poeledamo od blizu zasledimo še veliko dplo. katero nam pove, da ip zavladal tu velik preobrat. G. upraviteliica ie priredila tudi več eospodiniskih" tečaiev ustanovila tamburaško društvo. To ie veliko! Pole? teea pa živi tudi šola naipestreišp živlien.ie. Predvsem bi omenili rokotvorna dela: tudi risanie bi bilo zastooano. da bi ea razpisala sreska šolska razstava. kar se bo nrav ?otovo tudi v bodoče zgodilo. Rokotvorna dela obstoie iz izdelkov kateri so nareipni \7 rafiie, kakor torbicp in slično. Tn vidimo torei dela iz rafiie. katero otroci že poznaio. ker se rabi v trtiu za orivezovanip mladia b kolu. S tem materiialorri sp daio narediti kakor smo videli prav ]ppe stvari. Polee- ročnih torbic se delaio v veliki meri tudi škatlie, t. i lesena oerodia. raznih oblik se prepelieio 7 nitmi. narede razni izpuščaii. da izsieda deln lažie nc na težko masivno. Tudi ta dela sn prav leo donesek k popolnosti celokupnp razstave drobec do pestre^a mozaika. ki <;p ip zakliučil v tem letu. Kakor vse, šole. tako nas nai tudi ona obiščp priliodnip šolsko leto zopet s svoiimi deli v katerih se zrcali snaea in natančnost. kateri Rripomoreta k lenemu cvetn izdelkov da zadiše v svoi' blagovoniavosti. * 9. TalčH vrh. Na Talčiem vrhu so naredili učenci Rri orvih rokotvornih urali oe^rodie za kulise. Tir pri širokopoteznpišem deluso zadpbili šele pravi upoeled v sestave in vezi okviriev. pritrievania tečaiev itd.. kier ne bi zadobili v toliki meri ob izdelavi razniri vezi v malih oblikah. mndelih kaiti pri malih stvareh se ne pridruži preizkustvo: č-p pa teea ni, Tnanrka flavno — teoriia brez orakse Pri malih modelih zadobi re<; učenec upoeied v ustroi. ali on mora tudi videti rezultat svojega dela. Izmed drueih del ie zastooano pletarstvo in sicer pletenip oprtnih košev v polovici naravne veiikosti košarice. katerp imaio pletena in Iesena dna vozne koše lese, rlalie oletenie lepo vezena z barvastimi nitmi, da ima vese- leiše lice. Risanie v tretjem šolskem letu se ie vršilo Po začrtani poti katero so si izklesali. na podlaeri večletnib izkustev učenci sami počenši z eolimi črtami. skozi raznp oblikp do završenih ornamentalov Osnovni ton so pasteli. V četrtem in petem šolskem letu so se pa opriieli črnila ter zadaiali 7 niim živlienia raznim delom iz naravp kier isti prevladuieio. Črnilo iim ip nekak arlobok uvod v akvareino barvanip katero nai bi sledilo v kasneiših šolskib letih Tudi tu so si ^eradili sami pot ob tem, da so vzeli preceišen obse? snovi. neuporabnp ie odpadlo samo od sebe ostalo ie le. kar ie obvelialo. Dela so sp zbrala V dve zbirki. kateri se. bosta letos posledniič vsestransko predelali z učenci sproti se bodo pa beležile opazke, tako. da bodn dobili naši osnovni razredi risanie. vzeto iz učenca snov okusno obdelana. naienostavnejši pripomočki, ker računati mo- ramo. da si Rodeželska deca težko nabavlia razne pripomočke. Nai prepoii risanip dušp našim malčkom. da ea bodo vzliubili pravilno umevali se zabaval' ob njem, si navdihali pravi okus lepote, ki poživlia živlienie' Belokranisiko učitelistvo ie odkazalo s svoiim uožrtvovalnim delom liubezen do mladinp in ljubezen do naoredka. katera se zrcali v iasni 1'uči. Kakor ie razvddno. ie položilo vsa svoia stremlreniia edino šoli. in to. kar moramrv posebno ootrditi — iz svoiefa lastneea naerrba, torei brez kakeea pritiska! Uoitelistvo vidi sod.nika v sebi. zato ip žp talko daleč na poti. zna1 se samo vladati. Svoie telesne in duševne sile. ize-ubba. toda iih zavestno. ker ve da z niimi oblikuie nairrflaiši rod. kateri nai vzrastp oreroien in čil- vp da oriliva svetilkam. ki bodo zaeorele v naipopolnerši luči: iz dveh živilieni nai postane ena sama velika luč. Samo si i> zamislilo razstave. se vanip vedno ^loblie oodabliaJo. sai ie bilo vedno boli podcenieno kakor prioozna. kalkor ie pač z vsem1. kateri itnaio Dre>d nčmi iasne. mlade oilie. zato mu želimo vse naibolie na ooti. po kateri tre in nai se ne ustraši oodcenievani. ker ie — nadcenjeno!