Polemika. Pristop k organizaciji. Učiteljski Tovariš, Učiteljski svet in razna učiteljska društva vabijo učiteljstvo k pristopu v organizacijo. To vabilo je umevno, a ni ravno potrebno. Vedno so društva rada sprejemala člane, to se godi tudi sedaj. V društvu je prostora za v s e poštene slovenske učitelje, ne ozirajese na politiško prep r i č a n j e , ni pa prostora za narodne odpadnike in ljudi dvomljivega značaja. V vsakem stanu so ljudje, ki delajo svojemu stanu sramoto, žal. tudi učiteljstvo v tem primeru nima izjeme. Za te je pristop tudi v naprej izključen. Ravno v sedanjem času se lahko priklopijo drjištveniki, ki ne sodijo k nam. Ostati mora načelo: Biti član društva Zaveze jngoslovanskega učiteljstva je čast; za vstop se je oglasil, in odbor lahko pristop dovoli ali zaradi tehtnega vzroka tudi odi^če. Cvet slovenskega učiteljstva je bil vedno organiziran! »Iz pedagoških krogov.« »Slovenec« objavlja v 16. štev. z dne 21. t. m. pod gorenjim naslovom notico, kjer pravi, da so se »naselile v nekatere starejše in najmlajše liste boljševiškorevolverske manire, ki morajo vse treznomisleče bralce samo odbijati. Tudi list »Učit... Tovariš«, glasilo jugosl. učit. Zaveze, piše nekaj časa deloma na način, ki nikakor ne izpričuje, da se okrog njega zbirajo pedagogi.« Prav dobro vemo, kje in kdo so tisti »pedagoški krogi«, ki so poslali »Slovencu« zgoraj citirane vrste. Tem in takim »pedagoškim krogom«, ki so v tesni zvezi z zamirajočim in splošno obsojenim šolskim naazopstvom na bivšem Kranjskem, uuievno ne more biti všeč, da jim odkrito in jasno kažemo pregrehe in napake, ki so jih za vzvišeno in nepristransko službo diskvalificirale. »Boljševiško-revolverske manire« so na njihovi strani, saj so se jih priučili v šoli Kalteneggerjevega-Susteršičevega nasilstva, ki je pa k sreči izgubilo svojo odurno moč. Le »Slovenec« tem žalostnim eksistencam, žal, odpira svoje predale — kakor se je to svoj čas godilo, ko so nam »pedagogi« enakih kvalitet »iz učiteljskih krogov« metali v lice pariške apaše in barcelonske anarhiste ... Okrog našega lista se zbirajo taki pedagogi, ki hočejo vzpostaviti redno, vzajemno, stvarno in strokovno delovanje vseh faktorjev — torej tudi šolskih nadzornikov — na polju našega vzgojstva in <%olstva. Da dosežemo ta smoter, hočemo storiti vse, kolikor nam dolžnosti nalaga naš časnikarski poklic. Ker to »pedagoškim krogom« — dobro so se maskiralii — ni po volji, bo bržkone naša pot prava. PočaKajmo! Učiteljstvo in S. L. S. Pod tern naslovom piše »Slovenec« z dne 23. t. m., da je v višjem šolskem svetu nastaio čudno razmerje moči. »Svobodonnseino uciteijstvo ima v njem dva zastopmka in mestna obcina je poslala kot za.topnika starsev še tretjega. Nikakor ne razumemo, kako naj bo edini svobodonnselni učitelj zastopnik staršev, ko je vendar ogromna večina ljudstva proti svobodomiseistvu... Ce svobodomiselno ucueljstvo hoče trkati na svojo veliko večino, s katero si je mandate osvojilo, greši proti pravemu demokratizmu, ki hoče, naj se zdravo uveljavijo vse sile. Kolikor pa je večinski princip veljaven in za red naravnost potreben, gre prvenstvo ravno učiteljstvu Slomškove