USPEŠNO IZVEDENI OBRAMBNI DNEVI VSE ŠOLE V OBCINI SO USPEŠNO IZVEDLE OBRAMBNI DAN. NAČRTNO DELO Z MLADINO JE POGOJ ZA DOBRO USPOSOBLJENOST NA PODROČJU LJUDSKE OBRAMBE IN DRUŽBENE SAMOZAŠČITE Orientacija s pomočjo zem-Ijevida in kompasa, odkrivanje sovražnikovih položajev, iskanje podtaknjenih min, sovražniko-vih diverzantov, spoznavanje oborožitve JLA, premagovanje ovir, varno zapuščanje šolskih prostorov ob zračnem napadu nudenje prve pomoči in reše-vanje ranjencev, varstvo tajnosti ter druge obrambnovzgojne ak-tivnosti so bile osnovne oblike, ki so jih morali obvladati učen-ci osnovnih in srednjih šol v obrambnih dnevih. Organizacija iii izvedba obrambnih dni sodi v sklop na-log, ki jih je opredelil koordina-cijski odbor za ljudsko obram-bo in družbeno samozaščito pri občinski konferenci SZDL. Ob dobrem sodelovanju rezervnih vojaških starešin, krajevnih družbenopolitičnih organizacij in pripadnikov JLA je ta oblika usposabljanja mladili zaljudsko obrambo in družbeno samo-zaščito v letošnjem šolskem letu dobro uspela. Učiteljski kolektivi, samoupravni organi in družbenopolitične organiza-cije i? šolah so v izvedbo obrai ih dni vložUi veliko trud .. naporov. Zato tudi uspehi niso izostali. Učenci srednjih in osnovnili šol so v številnih aktivnostih po-kazali veščine, ki so se jih na-učili med šolskim letom pri red-nem in zunajšolskem pouku s področja ljudske obrambe in družbene samozaščite ter civil-ne zaščite. Pri opravljanju dokaj zalitevnih nalog orientacije, iskanja sovražnika, min, prema-govanja ovir, gašenja požarov na šolskih objektih in pri drugih aktivnostih so s pridom uporab-ljali tudi znanja iz zgodovine, zemljepisa, biologije, tehničnili in telesnovzgojnih aktivnosti. V veliko pomoč pri teh na-logah pa so jim vsekakor bili re-zervne starešine, pripadniki JLA in člani zveze borcev. Zlasti slednji so z mladimi obu-jali spomine iz let narodnoosvo-bodilne vojne in povojne izgrad-nje naše samoupravne sociali-stične domovine. Pri izvedbi obrambnih dni pa so se seveda pokazale tudi neka-tere slabosti, ki jih kaže s pri-dom izkoristiti pri organizaciji obrambnih dni v naslednjem šolskem letu. Organizacija in izvedba obrambnili dni pa ni bila edinu aktivnost, ki so jo v preteklem šolskem letu organizirale šole pri usposabljanju mladih za obrambo domovine. Poleg vzgo-je v patriotičnem duhu so na šolah ustanovili aktive zveze re-zervnih vojaških starešin, orga-nizirali strelske krožke, filmske predstave in razstave, z uspe-hom so vodili akcijo za pridobi-vanje mladih v vojaške šole in poklice ter organizirali obiske v vojašnici Polje pa številna sre-čanja med mladino in vojaki. Seznam vseh aktivnosti je nad-vse bogat in pester. Z organizacijo in izvedbo ter zavestnim usposabljanjem mla-dih za obrambnovzgojne aktiv-nosti je bil storjen velik premik v smeri podružbljanja ljudske obrambe in družbene samoza-ščite med šolsko mladino. S tem pa je dana solidna osnova za to, da s temi aktivnostmi v prihodnjem šolskem letu nada-ljujemo. Istočnica za bodoče delo naj nam bo ugotovitev, da sta mla-dostni polet in življenjska moč mladih tudi ob teh aktivnostih potrdiia resnico, da so mladi nosilci ljudske obrambe in druž-bene samozaščite. In kolikor bolj jih bomo usposabljali, to-liko varnejši bomo ob morebit-ni agresiji na našo domovino. IVAN KUHAR