Zakaj je potrebna posebna šola? Posebna osnovna šola v vzgojnem zavodu Janeza Levca V Ljubljani računamo, da je 2 5 % lažje duševno prizadetih otrok. Večina teh otrok - absolventov posebne osnovne šole - se po končanem osemletnem posebnem šolanju in poklicnem uspo-sabljanju zaposli v tovamah in podjetjih ter se tako socialno in ekonomsko popolnoma osamosvoji. Po podatkih zavoda za statistiko SRS število rojstev raste; tako je v obdobju od 1. 1953 do 1. 1969 po-raslo števiJo rojstev otiok kar za 75 %. Vzporedno s številom rojenSi otrok v posameznih letfli raste tudi število duševno prizadetfli otrok. V prihodnjih letih bo zato po-trebno zagotoviti učiiniceza nasied-nje število učencev: V šolskem letu 1971/7.2 1972/73 1973/74 1974/75 1975/76 1976/77 Skupai uč.POS 620 712 748 779 808 832 Potrebne uč. za pouk v dveh izmenah Oddelkov 28 56 31 62 32 64 33 66 34 68 36 72 Iz tabele je razvidno, da obsto-ječfli 22 učilnic vzgojnega zavoda J. Levca zadostuje samo za 44 oddel-kov, v šol. letu 1975/76 pa bo šte-vilo oddelkov poraslo na 72. lz tega je možno sklepati, da je potrebno za dvojzmenski pouk zgraditi vsaj še eno posebno osnovno šolo, kakor je OBSTOJEC)IH to predlagano v Informativnem bil-tenu za samoprispevek v Ljubljani. Program novogradnjc posebne osnovne šole predvideva. da bo imela ta vsaj naslednje prostore: 20 učilnic za razredni puk, 8 učilnic za kabinetni in dodatni gouk. 3 delavnice za tehničnipouk, 1 učno stanovanje, 1 kuhinjo in jedUnico ter upravne in druge prostore zlasti za strokovne službe v približni izmeri ok. 6.000 kvad. metrov.