EUKRATIDA. K. o. f. m. (Dalje.) Dolgo sta govorila, v peščeni uri, ki je stala na krasnem bronastem stojalu v kotu sobane je bil pesek že precej visoko, kar je bilo znamenje pozne nočne ure. Služabniki so že vsi pospali utrujeni od dela. Oteomero je takoj pri svojem krstu oprostil vse sužnje in jim dal prostost. Določil je vsakemu primerno plačo, ako hočejo ostati pri njem. Ker so bili skoraj vsi kristjani, so z veseljem ostali pri ()-teomeru. Ljubili so ga kot svojega očeta. Le štirje niso bili kristjani. Med njimi je l>il surov Afrikanec, katerega je < Heome-ro pred nedolgo kupil na trgu. liil je več let borilec gledišča "Amfiteatra". Tudi njemu je dal prostost. Vendar Rufus, tako je bilo sužnju ime, ni bil hvaležen svojemu dobrotniku in gospodarju. Dolga leta brezsrčnega življenja, zlasti pa grdo živ-ljenje, ga je naredilo brezčutnega in nepo-sobnega za vsak vzvišenejši čut. Tajni ogleduhi, katere je imel Kast o-krog Oteomerove palače, so le prekmalu EMNA in viharna jesenska noč je bila. Velika burja je tulila o-krog Oteomerjove palače. Dež je naletaval. Morje je bilo razburjeno in mogočni valovi so pluskali ob obrežje in Se Zaganjali ven iz svojih meja. Na vrtu Oteomerovem ni bilo nikogar. Romero in Marcela sta povečerjala in s®del;i v sobani iu se pogovarjala o ra/.lič-** stvareh. Strašna noč je danes", pravi Marcela. 'h 1 JC l'A ■ Gorje mornarjem na morju!" je!" Seveda jesen prinese vedno te viliar- •« j. velik, mora biti ()n, ki je vse to u- stvaril •č(.| • VS(" til 'l'l)0 »'odro uredil. In za-Ce| JC st:ir' Oteomero zopet govoriti Mar-° SVct' veri, da bi tudi njo pridobil za »to St' .S'H)Znailia resnice, kakor že pogo- 'kar sta živel;, sku|.aj. zasledili tega človeka in ga spoznali za vrednega pomočnika pri Kastovih nakanah. Oni jesenski večer so res v palači vsi služabniki mirno pospali, izvzemši enega. Rufus ni spal. Zmuzal se je skrivaj iz palače in šel tiho proti vratam, ki so vodile-i z vrta ven na mestno ulico. Stražnik je sicer stal blizu vrat. Toda dež in burja ga je primorala, da se je skril v stražno utico in tam mirno dremal. Parkrat se mu je zazdelo, kakor bi bil čul človeški korak v pesku prav blizu u-tice. "Kj, kdo I>i naj hodil tukaj v tej pozni uri," si ji- mislil in naprej dremal. Ravno se je zabliskalo, da se je posvetilo po celem vrtu, ko se strežaj m do zdrami. Toda prav po bliskovo je planila nanj neka črna postava in nekdo ga je zgrabil za vrat,predno se je mogel oglasiti. Kratek jr l>il boj. Stražnik ni bil pripravljen na napad. Zamotan je bil v svoj palašč, zato je imel napadalec lahko delo. Nož se je posvetil, ko se je zadri globoko v prsi stražnikove. Malo je zahropel in - padel mrtev na tla v svojo kri. "Ta je že dobil svoje" šepne si morilec, ki tli bil nihče dr 11 1 K * ikor Kufus. Ni pa dolgo čakal, ko se začuje lahko trkanje na vrtna vrata. "So že tukaj". Ravno prav sem prišel!" in hiti k vratom. I'ri vratih da dogovorjeno znamenje, da 1 >i bil gotov, da so oni. Takoj ji- čul tri udarce na vrata — v znamenje, da so pravi. Kakih dvajset oseb se počasi zinuza skozi vrata na vrt in se tiho ob zidu počasi pomika proti palači. Zadnja dva sta prinesla nosilnico. IVazna je morala biti, kajti z lahkostjo sta jo vzdignila črez prag in jo postavila ob zidu pri vratih na tla. "C), kako dober je Hog do človeka, Marcela ! 1'oglej, kako sem jaz smrtno sovražil tega Boga! Ko bi kdo mene tako sovražil, ko sem bil še pogan, pa bi imel oblast nad njim, uničil bi ga kot črva. Vidiš. Bog ni z menoj to naredil. Pripeljal me je k luči! Dal mi je največjo milost—milost svete vere. O, kako sem mu hvaležen! In pa moje ljubo dete—Eukratidal" solze so se mu zai: krile v očeh. "Da, v resnici! Tudi jaz spoznavam vedno bolj, da je res v tej veri kristjanov nekaj, kar človeka tako vabi k sebi. kar je tako prijetno za človeško srce, tako blagodejno. Ze na Eukratidi sem to občudovala. Nisem poznala Eukratide preje kot poganke toda takoj,ko sem jo prvič videla, sem jo vzljubila zaradi njene plemenitosti srca. Poznala sem pa tebe, toda Oteo-nicro preje in«0teomero sedaj, to sta dva! To ni eden isti človek. Tolika sprememba !" "O, da, kakor slepec, ki tava po cesti sredi strašne teme, pa se mu naenkrat odpro oči, tako se je meni zgodilo, ko sem dobil milost svete vere!" "Čudno!" "O, Marcela! Bog kristjanov je velik, je pravi Bog! Krščanstvo ima celo resnico! Če na to mislimo, se pa tic snlenio čuditi krščanstvu, temveč slepoti človeka, da se tako upira resnici, ko bi jo vendar tako lahko spoznal in se osrečil. In glej, kako že skoraj tristo let, od Nerona sem do danes cela rimska država kolje kristjane! Kako sem jih sovražil jaz! Pa zakaj? Zakaj ne sovražimo (Jermanov radi njih vere? Zakaj ne preganjamo teli, ki ne verujejo v naše bogove? Zakaj smo združili v svojem "Pantheonu" — "svetišču vseli bogov", vse bogove, katere smo našli pri kakem narodu? Zakaj samo krščanskega Boga tako sovražimo? Tako strastno preganjamo? Ali ne izdamo s tem, da čutimo v tej veri resnico? Da nam naše srce, naša duša kliče, da je ta vera prava, da hoče te vere, pa se je bojimo, ker nočemo pravega življenja? Ali ni sramotno češče-nje naših bogov in boginj? Ali ni sramoten ves nauk o naših bogovih iu boginjah? — Da krščanstvo, kristjani nam samo očitajo našo zmoto, naše grdo življenje, vidimo se osramotene in od tod p" potem — mržnja proti resnici." "Da, Oteomero, je veliko resnice v tem t To je jasno!" "Marcela, resno premisli, pa bodes sama videla! Zlasti v težkih poskušnjah ži*»J ljenja, o kako prijetna tolažba za srce je ta vera! Ko sem videl svoje edino tolikanj ljubljeno dete obsojeno na tako strašno smrt, in bi prav v tem strašnem času ne našel tako čudovito milosti svete vere — bilo bi samo eno mogoče — porinil bi si bil meč v srce in si končal svoje življenje. Toda, kakor prijeten balzam je bila ta vera za moje ranjeno srce! Prestal sem vse in sem hvaležen Bogu za to trpljenje in želim samo wjo še, da bi kakor moja hči, tudi jaz mogel dati kri za svojega Gospoda Jezusa." Marcela je čutila moč dokazov. Tajal se je sicer led poganskih predsodkov v njenem srcu. Toda samo tajal. Treba je •>ilo še vročih žarkov milosti božje, da bi &a popolnoma stopili. Ko se je ta pogovor vršil mirno v sobani plazile so se črne postave previdmo vedno bližje in bližje k palači. Tu so se osebe razdelile. Videti je bilo, da je vsak vedel, kaj je njegovo delo in kje njegovo mesto. Vsa vrata in okna so bila zastražena Zadnje štiri osebe so se previdno bližale dveram v palačo. Rufus jih je vodil. Bila so še odprta, kakor jih je Rufus pustil, ko je šel ven. "Da, tudi jaz sem se večkrat čutila, kako morejo kristjani tolike muke . . ." Težko pregrinjalo, ki je ločile sobano od tako zvanega "atika" — veže, se nenadoma odgrne in — štirje vojaki planejo v sobano. Marcela je prestrašena nalahno v kliknila vendar strah ji je zaprl glaj. Oteomero se je tudi prestrašil. Toda le za trenotek. Takoj se je zavedel in hotel mirno stopiti vojakom nasproti. Toda predno je mogel spregovoriti besedo, zgrabile sta ga štiri močne vojaške roke mu zamašile usta in povezale. l.iuako Marcelo. Milo je pogledala Marcela ( )teo-mera, toda vojaki so ju s silo tirali ven iz palače v nosilnice, katero so prijeli štirje vojaki in odnesli iz vrta. Le eno srce ljubi. Ncžika Tomčeva. O, kaj ljubezen vsa je svetna? ko val v morju se razprši. C), varuj, dekle, da ne vjameš nikdar v nje vabile se pasti. Le eno srce smeš ljubiti iz duše cele, z dna srca, le eno vsikdar t«• osreči, meje ljubezni ne pozna. Zato ljubezen tvoja, dekle, le Zanj naj vnema se vsikdar! Le ta je res v življenju celem edino zvesta, brez prevar. < < OCE NAS »» ATERIN god jc. Mali Lojzek ve o tem. Misli, kako bi ta dan razveselil svojo mamo, katero tako ljubi. Ali ji naj kaj da? Ko pa nič nima! In vendar nekaj mora storiti. Aliaa,- že ve, kaj bode storil. Mama ima rada cvetlice. Za god bode toraj natrgal najlepših cvetlic na vrtu in jih povil v mal šopek in jih dal materi kot vezilo. Pa še nekaj bode naredil. Mama mu daje od časa do časa kak ni-kel ali kak cent za "kandy". Mesto da bi si kupil za vse slaščic, prihranil bode te cenike in kupil lep svilnat trak k š<>|> ku. Naučil se bode tudi lepo vošilce, lepo pesmico iz Abecednika. (jod pride. Kako se mamica razveseli, ko pride zjutraj po zajutreku l.oj/.ek k mami, lepo oblečen, počesan in umit. V rokah ima šopek, povit s svilnatim trakom. Lepo pove svoje vošilce in ji izroči svoj darček. Da, solze veselja zalijejo materine oči, tako se zvcseli Lojzekovega vošila in ve-zila. Pa zakaj? Saj to so vendar njene cvetlice. Sama bi si jih lahko natrgala lepših, lepši šopek bi si lahko sama naredila, lepši trak bi si sama lahko kupila. Ali ne? In vendar jo je vse to do solz veselja razveselilo ! Kako je to? Ne, ni je razveselil šopek, ne trak, ne vošilo, temveč, to, kar je vse to krilo, — ljubezen Lojzekova. Mama ljubi Lojzeka z vsem materinem srcem. Zato želi od Lojzeka zopet edino le ljubezni. Ali se čudiš morda Lojzekovi materi? Ali ne želiš enako tudi ti od ljubljene osebe edino ljubezni? Ako želiš kaj drugega, ni več ljubezen. Da, ljubezen želi biti ljubljena! Hog, naš dobri nebeški Oče, nas neskončno ljubi. Ustvaril nas je in nam dal srce za to, da bi ga ljubili. Toda dal nam je razum in prosto voljo, da s tem srcem ljubimo kogar in kar hočemo. Ako tedaj človek vrača svojemu Bogu ljubezen za ljubezen ali ne bode tudi 011 mislil na to, kako bode svojemu dobremu Bogu to ljubezen tudi pokazal." Ali je toraj v resnici nevredno Boga, nevredno človeškega razuma, ako si tudi človek odtrga od svojega časa vsako nedeljo eno urico, ali od svojega zaslužka kak dolar, ali se en dan v tednu zdrži mesnih jedil, ako poklekne in dvigne proti nebu svoje srce in svoje roke in reče lju-beznjivo: "Oče naš, ki si v nebesih! Posvečeno bodi tvoje Imel . . ."' Ali je toraj smešno, neumno, da dajemo Bogu v dar njegove lastne stvari? i da mu pojemo pesmi v čast, da ga prosi- i mo milosti? < Solza veselja v materinem očesu je do- j kaz kako je zveselil Lojzek svojo mamico. < Ta solza je dokaz, da ni bilo njegovo rav- 1 nanje smešno, neumno, temveč lepo. i "In tvoj Bog"? — 1 i*i tg Da, tudi, on želi od nas, da je med Njim in nami, med njegovim Srcem in našim srcem enako razmerje, kakor med o-četom in sinom. Zato pa je Jezus učil svoje učence moliti. "Kadarkoli molite, vsikdar recite: "Oče naš, kateri si v nebesih !" t. j. prosite Boga, ravnajte, govorite z njim vedno, kakor otroci s svojim Očetom. # Nabiranje članov za Zvezo Katoliških Slovencev smo zaključili. Hvala Bogu in Mariji, vspeh je izvan-redno povoljen! Res manjka v tem zapisniku marsika-ko ime rojaka, katerega nismo mislili, da ga bomo pogrešali. Toda začetek je! Zaupanja še nimamo! Nismo še pokazali, kaj in kako zmoremo. Splošno pa moramo z veseljem oznaniti, da je vspeh dober in smo zadovoljni ž njim in je dosegel višino, na katero smo računali. Ze sedaj prav iskrena in prisrčna hvala vseni, ki so kakorkoli pripomogli k tako ''■peiiiu vspeliu, seveda v prvi vrsti slovenskim listom, čč. slovenskim duhovnikom in našim navdušenim zastopnikom. Vsem skupaj naš iskreni in prisrčni: Bog Plačaj! Vspeh je bil, kakor sledi: Država New York: New York, N. Y.: (Župnija Sv. Cirila in Me-j°da 64 udov; Brooklyn, N. V. (Župnija Za-ostne M. n„žje 35; Havcrstraw, N. Y. 1 ud; '•■tile Kails, N. V. s udov; Staplcton, L. I., N. . 1 nd; Albany, N. Y. 2. Skupaj v državi Nt-w York 108 udov. država Ohio: ( It-veland Ohio: Zastopnik Frank Gaspari Udov, zastopnik Jakob Resnik 9 udov, zaupnik Josip Meglic 5 udov; Cleveland. Col-"'Woo.i Ohio: Župnija Marije Vnebovzctc 24 ' "v. uredništvo Sloge 9 udov; Cleveland, ewburgh 3« udov; Lorain, Ohio: Župnija Sv. £,ri|a_in Metoda iK udov; Barhcrton, Ohio: •"imija pregv Srta Jezusovega is udov, za-»io'l"'14 ''"dpeenik 22 udov, zastopnik Jo-p Ltkban 6 udov; Bridgeport, Ohio: Zastop- nik Frank Hočevar 7 udov; Youngstown, O.: Zastopnik Peter Volk 8 udov; Leetonia, O.: 1 ud; Kcnniore, O.: 1 ud; Neffs, O.: t ud; Lackewood. O.: 1 ud. Skupaj v državi Ohio: 195 udov. Država Pennsylvania: Pittsburgh, Pa: Župnija Matere Božje 27 udov, zastopnik Josipina Fortun 11 udov, zastopnica Mary Rukše 3 udje, zastopnik Geo. Veselic 5 udov, zastop. John M ravine 6 udov; West Etna, Pa.: Zastopnik John Golobic 27 udov; Stcelton, Pa.: Župnija Sv. Petra 29 udov; Forest City, Pa.: (Župnija Sv. Jožefa) Peter Srnovršnik 27 udov, zastopnica Ivanka Svete K udov, zastopnik Jos. Kamin 4 udje; Johnstown, Pa.; Zastopnik Andrew Tomec 23 udov; Etna, Pa.: Zastopnik John Skoff 6 udov; Bridgeville in Burdine. Pa: (Župnija S/, Barbare) zastopnik J. Krek 14 udov, zastopnik Ivati Vrtačnik 6 udov; Braddock, Pa.: Zastopnik Jos. Lesjak 13 udov; Canonsburgh, Pa.Zastopnik John Pelliau 10 udov; Houston, Pa.: Zastopnik John Pelhan K udov; Meadon Lands, Pa.: Zastopnik John Pelhan 3 udje; Lekrone Pa.: 3 udje; Ambridge. Pa.: 2 uda; Lloydel, Pa.: 3 udje; So. Bethlehem, Pa.: Župnija Sv. Jožefa 22 udov; Razni kraji: 16 udov. Skupaj v Pcnnsilvaniji 275 udov. Država Illinois: Joliet, lil.: (Župnija Svv Jožefa) zastopnik Jos. Muhič K<> udov, zastopnik John Kraniarič 22 udov, "Amerikanski Slovenec" 17 udov, zastopnik Frank Trlep 6 udov; Joliet Rockdale, 111.: 2 uda; Chicago, 111.: Zastopniki: J. Zupančič, Marija llili, Mary Kohal 43 udov; So. Chicago, 111.: Župnija Sv. Jurija 10 udov; La Salle, lil.: Župnija Sv. Roka 49 udov; Wau-kegan in No. Chicago, 111.: (Župnija Matere Božje) zastopnik M. Ivanetič <> udov, zastopnik Frank Grom iX udov, zastopnik Malh Og-rin 11 udov, zastopnik John Kirn 4 ude, Springfield, 111.: (Župnija sv. Barbare) zastop- nica Kat. Grnovšek 10 udov; De Pue, 111.: Zastopnik J. Vrtacič 8 udov; Bradley, 111.: Zastopnik L. Strbenc 7 udov; Utica, 111.: Zstop-nik Jolin Culjan 3 udje; Razni kraji: 2 uda. Skupaj v Illinois: 307 udov. Država Wisconsin: Milwaukee in West Allis, Wis.: (Župnija Marije Pomagaj in Sv. Janeza) zastopnik Fr. Bcnk 64 udov; Sheboygan, Wis. (Župnija Sv. Cirila i;i Metoda) zastopnik Jakob Prcstor 51 udov; Willard, Wis. (Župnija Sv. Družine) zastopnik Frank Perovšek 7 udov; Kazni kraji 5 udov. Skupaj v Wisconsin 127 udov. Država Minncssotta: Rice, Minn.: Župnija Sv. Štefana 22 udov; Gilbert, Minn. (Župnija Sv. Družine) zastopnik Joe Novak 7 udov; Soudan, Minn.: zastop. Ana Nemanič 11 udov, zastopnik Jos. Oblak 6 udov, zastopnik John Loushin y udov; Kly, Minil.: Župnija Sv. Antona Pad. 11 udov, zastopnik 1.. M. Pcrusck 15 udov. zastopnik Jos. Kapš (t udov; Albany, Minn.: 4 udje; Rauch, Minil.: 4 udje; Biwabik, Minn.: 3 udje; Grea-ney, Minn.: 2 uda; Virginia, Minn.: 2 uda; Fveleth, Minn.: Župnija Sv. Družine 10 udov; Chisholm, Minn.: Župnija Sv. Jožefa 15 udov, zastopnik Ant. Molile 10 udov; Razni kraji: 1,1 udov. Skupaj v Mrmessotti: 150 udov. Država Colorado: Pueblo, Colo: Župnija Marije Pomagaj 20 udov, zastopnica Ana Princ (> udov; Denver, Colo.: Zastopnik Geo. Pavlakovič 15 udov, Kazni kraji: H udov. Skupaj v Colorado 58 u-dov. Država Michigan: Calumet, Mich.: (Župnija Sv. Jožefa) zastop. John Musicli 22 udov, "Slovenske Novice" 7 udov; Hesperia. Micli.: 4 ude; Detroit, Mich.: 2 uda; Polotka, Mich.: 2 uda; Kazni kraji Mirh.: s udov; Iron wood, Mich.: Župnija Presv. Trojice 12 udov; Alimeek, Mich.: Zastopnik Geo. Hrihljan 11 udov. Skupaj v Michigan <>.s udov. Država Kansas: Kansas City, Kans.: Župnija Svete Družine 12 udov, zastopnik Peter Majerle 7 udov, zastopnik Petek Bajuk K udov; Razni kraji: 3 ude. Skupaj v Kansas 30 udov. Država Connecticut: Bridgeport, Conn.: Župnia Sv. Križa 20 udov. Država West Virginia: Pierce, W. Va.: Zastopnik John Koprivnik 10 udov; Thomas, W. Va.: Zastop. Frances Baraga 7 udov; Davis, W. Va.: Zastop. I.ouis Trenta 4 ude; Kazni kraji a uda. Skupaj v West Virginia: 23 udov. Država Maryland: Dodson, Md.: Zastopnik Jernej Intihar y udov. Država Indiana:. Indianapolis, Ind.: Župnija Presv. Trojice 37 udov; Razni kraji 5 udov. Skupaj v Indiani 42 udov. Držnva Dakota: North Dakota 1 ud; So. Dakota 1. ud. Skupaj 2 uda. Država Montana: East Henela. Mont.: 6 udov. Bute, Mont. 3 ude; Anaconda, Mont 4 ude; Kazni kraji: 6 udov. Skupaj v Montani i<; udov. Država Washington: Valley, Wash.* Zastopnik Jakob Stare 6 udov; Kazni kraji 3 ude. Skupaj v Washington y udov. Država Wyoming: Rock Springs, Wyo.: Župnija Sv. Cirila in M c t oda 16 udov; Crosby, Wyo.: 1 ud. Skupaj v Wyoming 17 udov. Država Oregon: Oregon, City, Ore.-: Zastopnik Jos. Vidic 4 ude; Portland, Ore. 1 ud. Skupaj v Oregon 5 udov. Država Nebraska: Omaha, Nebr.: župtiija Sv. Neže 5 udov. Razne druge države 12 udov. Skupaj 1478 udov. Toraj po tem izkazu ima Zveza K. S. danes 147K (reci in piši tisoč štiri sto o-scin in sedemdeset) udov tukaj v Ameriki. Za prvo leto in za začetek — prav lepo število. Ako sedaj primerjamo naše številke s številkami družbe Sv. Mohorja, tedaj vidimo, da je imela Družba Sv. Mohorja 1. iyi6 tu v Ameriki (severni) JOJ4 udov, oziroma toliko iztisov njenih knjitf za to leto je prišlo v severno Ameriko. Po teh številkah smo mi za Mohorjevo dr. samo za 54A. Toda v tem številu odjemalcev Mohorjeve družbe; pa je eden, ki jih je sam naročil 1000 iztisov, g. A. Skulj (Glas Naroda). Vzcnimo, da bi bil tudi pri na? kdo pristopil s tisoč udi, tedaj bi mi imeli 247H udov, kar pa pomeni za nas, 454 udov več, kakor jih je pa imela Družba svetega Mohorja. Toraj nismo zaostali za Mohorjevo družbo, temveč snto jo prekosili in to takoj prvo leto, takoj s prvim nastopom. Iz tega pa dalje sklepamo, da smo tudi dosegli, kar smo želeli, da ostane naše podjetje popolnoma zase, ki ne bo v škodo Družbi Sv Mohorja, temveč bode njena močna opora in podpora, kar nas pa zelo veseli. Na podlagi teh številk pa že danes, lahko oznanimo dragim rojakom, da Zveza Katoliških Slovencev ostane tudi v prihodnje taka, kakoršna je letos stopila Pred slovensko javnost, da je toraj stalno podjetje, ki se bo skušalo z vsemi življen-skinii močmi šriti in množiti, ter napredovati, dokler se bode dalo in kolikor bode največ mogoče. Da ji pa postavimo kolikor mogoče trdno podlago in ji zagotovimo pravo stiier ne samo za danes, temveč tudi za Jutri, treba da takoj sedaj uredimo vse potrebno. Hvaležni smo za vsak pameten in primeren nasvet. Toraj: Zveza Katoliških Slovcnc*;v je stalna C"cranizacija. Živio! Glede odbora, izvoljenega na ustanovnem shodu v Chicago 1. 1914. ostali so sledeči odborniki v odboru: Predsednik: Dr. Jakob Seliškar M. D. 6127 St. Clair Ave., Cleveland, O. Podpredsednik : Jožef Dunda, Joliet, 111. Blagajnik: Dr. Martin Ivec, 900 North Chicago St., Joliet, 111. Tajnik: Rev. Kazimir Zakrajšek O. F. M., 62 St. Marks PI., New York. Ker bode pa ta cel odbor pri prihodnji konvenciji v Evelethu zbran, zato bode-1110 imeli takrat posvetovanje, kar in kako bi se uredilo. Ako želi še kdo bivših izvoljenih odbornikov Zveze ostati v odboru in sodelovati, ga s tem vabimo, da vstraja pri začetem delu in se nam pridruži. Začeli bomo z novimi močmi in z novimi cilji in -— šlo bode. Toraj, živela Zveza Katoliških Slovencev. 'vtjJ' Rod slovenski blagor ti. Mary Tekavčič. Rod slovenski blagor ti! ker Marijin narod si, Nje oko nad tabo čuje, ()na tebe zla varuje. Koga torej bi se bal? Rod slovenski, blagor ti! ker Marijin narod si; moč sovražna ti ne škodi« saj Marija je povsodi s teboj, za te se bori. Rod slovenski, blagor ti! ker Marijin narod si; le do konca zvest Njej bodi Ona te nekdaj privodi tja, kjer ni vojska, gorja. , r te. Iz Slovenskih Naselbin. ŠE EN NOVOMAŠNIK LETOS! V llibbing. Minn, je i julija slovesno obhajal svojo novo mašo Rev. Rajmund Jožef Golob, iz reda sv. Benedikta. Njegov oče je rudar tukaj in je sedaj že sivolasi starček. Novomašnik je končal prve razrede višje šole v St. Cloudu, od tu je bil sprejet v kolegij St.Jolm's, kjer je končal 5 gimnazijskih razredov (M tu je šel v St.Martin's College, Wash, kjer je vstopil v red sv. Benedikta. Novomašniku naše iskrene častitke! -o- Rt. Rev. J. M. Koudclka, škof iz Supe-riorja Wis. nas je počastil te dni in bil pri nas dva dni Zvečer je počastil pevsko društvo "Domovino", ki se je učilo peti. V zahvalo mu je pevsko društvo drugi dan pri njegovi sveti maši pelo, kar je mil. g. škofa silno zveselilo. — Prijaznost mil. g. škofa je presenetila vse. — Mil g. škof zida prav kar veliko sirotišnico za svoje škofijske sirote Kar je pa njegova škofija silno revna, vendar sirotišnica pa nujna potreba, mil. g. škof zbira mile darove kjer le more. Mil. g. škof si je ogledal tudi našo tiskarno in našo pisarilo in se ni mogel načuditi tolikemu napredku v tako kratkem času. Gilbert, Minn. Nameravani sv. miši joti se je preložil na nedoločen čas. — Cerkev na Gilbertu je jako napredovala, i m I kar imamo v svoji sredi Rev. Mat. Bil-hana. Cerkev je krasno slikana. Slikarija stane samo $640.00. Mrs. Frances Zaje je umrla v Milwaukee, Wis. za jetiko 14. junija. IViporoča se v molitev. Naj v miru počival V La Salle, 111. so začeli kopati podsta-vo za novo cerkev. Bog obilno blagoslovi začeto delo! Kansas City, Kans. — Rev. J. Perše je ustanovil novo clruštvo za svojo mladino, društvo presv. Srca Jezusovega. — Šolski sklep je bil jako slovesen v naši šoli. Zopet imamo za seboj novo leto velikega dela, katerega je izvršila naša šola za napredek in korist župnijo in v čast božjo. Brockway, Minn. —1 Imeli so posebno čast. da jih je obiskal apostolski delegat nadškof Bonzano iz Washingtona. Dne 28. junija so imeli slovesno prvo sv. obhajilo. — Dne 1. julija se je začel sv. misijoii in se skončal naslednjo nedeljo, K. julija. Vspeh je bil krasen. Bridgeport, Conn. — Lepa cerkvica sv. Križa dobiva vedno slavnostnejše lice. —■ Dne 1. julija je bil slovesen blagoslov novih kipov Sv. I'etra in Pavla. Slovesen blagoslov je izvršil Rev. K. Zakrajšek ob azi-stonciji domačega g. župnika Rev. M. Goloba in Rov. Komara, slovaškega župnika i/. Bridgeporta, Conn. Dne 29. julija bode slovesen blagoslov kipa Sv. Ane. Kipa sv. Petra in Pavla so kupili župljani. (loma i z Modjimurja, kip sv. Ane pa ženske. Newburgh, Cleveland, O. — Mladeniš-ko društvo Najsvetejšega Imena jo ime-' lo sprejem novih udov. Pristopilo jih je H novih udov. I .ep napredek! — Se možje, na noge! New Vorški in Brooklynski možje naj navdušijo še druge! Vzvišeni ideali matere so — ponižanje slovenskih žena v navadne vlačuge, po nauku nekega lista v Chicagi, v katerega pišejo slovenske žene, kakor Lina Božič iz Collinwooda, O., Frančiška Penko iz Clevelanda, O. Annie Eltz iz Sandy Utah, in še druge take rdečkarice. — Ako hi bilo zakonsko življenje res tako, potem ni to nič drugega, kakor vlačugarsko življenje ■— ciganje tako žive! St. Joseph, Valley, Wash.: — Dne 7. junija smo imeli lepo slavnost, slovesno sv. mašo je daroval Rev J. M. Schremm, po maši je bila slovesna procesija zunaj na prostem. — Slovesno se je skončala šola pri sv. Vidu za leto 1916—17. Učenci in učenke, osmega razreda so skončali šolo, ali gra-duirali in so dobili slovesno svoje diplome. Njim v čast je bil isti večer slavnostni banket. Tistim, ki se žele podučiti natanjčneje o socializmu in razumejo angleščino priporočamo. naj si kupijo sledeči knjigi: Socialism, the nation of fatherless Children by David Goldstein. The Fundamental Fallacy of Socialism, •>y Arthur Prcuss. Morilec dekleta Ruth Cruger, Alfred Cocchi, katerega so laške oblastti prijele 11 a prošnjo vlale Združenih držav je po treh dnevih zapora priznal svoj zločin. Ko se je vrnil v svojo celico, vzdihnil je vesel: "Hvala Bogu! To je bilo grozno! ^edaj se mi je odvalil strašen kamen od srca, ko sem priznal svoje hudodelstvo. Kakor strašna mora me je vesl mučila. Sedaj sem povedal vse in pomirjen sem. ' 'ipravljen sem sprejeti vsako kazen!" Y resnici, vest je najneusmiljenejši sod-"'k, najhrezsrčnejši tožnik, pa tudi najstrašnejši rahel in maščevalec vsake lin dobijo. — Glas vesti je najjasnejši dokaz, ('il inia človek v sebi dušo, bitje, ki se za-Veda dobrega in slabega, ki se zaveda od-sOvornosti za svoja dejanja višjemu bitju ''">gu. Ako človek nima duše, kdo čuti? , »lisli? Kdo se zaveda dobrega in sla-b^Od kod glas vesti? Samo se 114 naročnikov pa bo število naših naročnikov prekoračilo —• četrti tisočak ! — 3886 naročnikov pa bi ne moglo dobiti vsaj 114 novih? Res ne? — Poskusimo, morda pa more! — Ti, prav ti nam takoj lahko enega pridobiš! Poskusi! -o- V St. Stephen, Minn, je isti dan dan, ko je zemlja zakrila Martina Legata, zatisnil svojt; trudne oče v trajno spanje drugi slovenski amerikanski far-marski pijonir Simon Oman v starosti 82 let. Tudi on jc že bival tukaj v Ameriki več kot 45 let. Rodil se je na Gorenjskem, vas Gozd pri Kranjski gori. V Ameriki je preživel razun dve leti, ves čas 11a obširni in krasni farmi. Vzgojil je veliko družino 9 sinov j 11 2 hčeri: Izmed teh živijo še vsi.razven dveh sinov,ki sta umrla že pred 27 leti. J eden, J0I111 je obče znani in priljubljeni slovenski župnik župnije Sv. Lovrenca v Newburghu Cleveland, O. Pokojnik je bil mož trdnega katoliškega značaja, prepričanja in mišljenja, gostoljuben in vnet bralec dobrega čtiva in podpornik dveh podjetij. Vsikdar in pov-sodi je nastopal kot mož. Najhujše mu je bilo, da mu je zadnje leto vid tako opešal, da ni več mogel čitati. Od tedaj je pa blagi starček skoraj ves čas premolil. I11 kako je lepo živel, tako je tudi lepo umrl. Udano v božjo voljo, previden s sv. zakramenti je mirno čakal svojega konca. Kar si je vedno želel, je bilo, da bi mogel pred svojo smrtjo še enkrat videti svoje otro-čiče okrog svoje smrtne postelje. I11 tudi to se niu je spolnilo. Skoraj vsi otroci, razven dveh, so bili okrog njegove postelje, ko se je ločila njegova blaga duša iz telesa in odšla k Bogu po plačilo za tako zvesto službo življenja. Dan pred svojo smrtjo je še enkrat sprejel sv. popotnico iz rok svojega sina Rev. J. Omana, kakor tudi poslednji blagoslov in sv. odvezo. Drugi dan, v petek popoldne, 1. junija je pa zaspal v Gospodu. Celi blagi družini Oman izrekamo naše prav iskreno sožalje, zlasti našemu blagemu dobrotniku Rev. John Omanu! Naj vas vse tolaži Bog in zavest, da ste imeli blagega očeta, ki je odšel k svoje- nui Bogu po plačilo, katerega si je zaslužil in pa — da ho za Vas prosil. — Vre naše naročnike pa prosimo, da zmolijo zanj vsaj po i. Ceščeno Marijo. Da, o kako lepa je smrt pravičnega, kako lepa smrt onega, ki je lepo živel! C) blagor, stokrat blagor družini, otro-čičkom, kateri imajo tako blagega očeta, ki imajo tako krepkega moža, tako junaškega poštenega moža, za svojega gospodarja in voditelja na cesti skozi življenje ! lil toliko imamo še takih-le mož med nami ? — Ti pa, blagi naš rojak Simon Oman, počivaj v miru! DOPISI. Ely, Minn.: Imeli smo sestanek za ustanovitev Narodnega Doma.Sklicali so v ta namen zastopnike vseli društev. Udeležila sem se tudi jaz kol zastopnica našega društva. I!il<> nas je več žensk, ki smo poslušale, kako so se možki med seboj pričkali in prepirali, kako začeti "Narodni dom", kje bode stal, koliko bode slal, kako se bode tolike svote skupaj spravilo. Katje kak zastopnik dobrega predlagal, vse so mu "čitalničarji", ali 11 j tli privrženci zavrnili. Tako jo naš spoštovani Joe Peshcl predlagal, da bi nam bila bolj potrebna katoliška šola, kjer bi se naša mladina izobraževala, kakor pa sam Narodni dom, da se šola in narodni doni lahko naredi vse objcdneni. Me žene smo čakale, kako se bodo naši možje oprijeli te misli, pa smo zastonj čakale da se bode kilo potegnil za ta predlog, ga odobraval in bi se bilo res kaj koristnega sklenilo. Meni se zdi sramotno od mož ako so tako strahopetni! Ali vam niso mar vaši otročiči? Ali kol možje in očetje niste varilii in voditelji svojih družin, ste dolžni skrbeli za svoje otročiče iu njih vzgojo? Tako veliko mesto, tako velika župnija, pa brez katoliško šole? Ni to naša sramota? — Ko bi so vi zavedni možje postavili na noge in hoteli tako agitirati za šolo. kakor ti za narodni dom, pa bi kmalu stalo med nami lepo poslopje z napisom "Katoliška šola". In če ne boste hiteli bode najhržo preje stalo prvo kakor pa to drugo. Neki zastopnik jo imenoval pri tej soji todi besedico "Bog", pa kako so jo brž neki "ta-rdeči" oglasil: "Kaj nam če Bog tukaj! On naj bo tam, kjer jo." Bil jo lo ros lep začetek in ni čuda, da so skoraj vsa društva odpovedala sodelovanje, kakor ženska tako tudi možka. ("o bode šlo še dolgo tako po naših naselbinah, kakor gre zadnja lela, potem no bo drugače. kakor, da bomo me žensko vzele "hlače" in komando, pa so bomo bolje potegnile za svoje prepričanje, kakor po naši možje. Vaša naročnica. dragi urednik. Tako so mi dopadc vaš list, da ga še enkrat nisem prebrala, da so ne bi zajokala prodno ga (lenem iz rok. Žalostno res, da bodo žensko postale počasi slabše, kakor moški. ?.v jaz vem za take ženske. Neki ženski sem dala majevo številko, pa jo tako svetlo pogledala. "Kaj pa je to? Alia, to je tisti sveti lisi, pravi, zdaj bom pa preveč sveta." "Nič se no l>oj, lo preberi ga, sem ji rekla, boš vsaj videla. kaT.šen je." Ne veni. kako so ji jo dopadel. Boni šla enkrat vprašat. Ta rcvica ima dvoje otrok, ki pa ne znajo drugega kakor pa kleli, kar mater slišijo. Lepo so v ji m zahvalim za majevo številko. šmarnicc sem vsaki dan prebrala. Se nikoli mi niso šlo tako do srca, kakor letos. Priporočam so Vam v molitev v moji bolezni. Mary Goričar. Milwaukee, Wis.: Tudi jaz no smem izosta ti, ko vidim, kako lepo se pozdravljajo vaši naročniki. Tudi jaz vas iz srca lepo pozdravim, -o- Ely. Minn.: — V nedeljo i. junija imelo je društvo Sv. Antona Pad. štev. 7-\ K. S. K. J. skupno sv. mašo, katere so je korporativno u-deložilo. V nedeljo dne j j. junija jo storilo isto društvo Srca Jezusovega J. 'S. K. J., v nedeljo dne K. julija pa zopet društvo Sv. Cirila in Metoda štev. i. J. S. K. J. Vsa čast takim društvom, da tako primerno praznujejo praznike svojih društvenih patrouov. S tem pokažejo. da se ne sramujejo biti člani katoliških Jed not iu katoliških društev. — Dopisniku v zadnji številki Ave Maria (junija) vsa časti Vendar naj so pa vselej podpiše. Ludovik Peruftek. Opomba: Berite naš članek v štev. i.». stran _>,17 "Z imeni na dani" Mi pravimo ,'z imeni proč!" Proč z osebnostmi iz našega delovanja. Kar jo dobro, je dobro, no glede na osebo, ki stori ali poroča, kar jo slabo, ostane slabo pa naj naredi ali poroča kdorkoli. Komu gre za stvar, ta na osebo niti negleda no! Kdor pa gloda na osebo, mu pa ni nič za stvar iu to ni mož, temveč slepar in hinavec. Krščanska ljubezen nas uči vsako osebo spoštovati in ljubili, odločno pa bili nasproten vsaki slabi stvari. laz lahko osebo nasprotnika ljubim pa vendar ne smem molčati k njegovim grehom, jib ne smem odobravati, mu moram povedati, da ne dela prav. Ako se potem sam čuti osebno užaljenega, je njegova stvar. Stvar je več kot oseba, ker stvar se tika skupnosti, nas vseh; osebnost samo njega. Demokratizeml -o- Pueblo, Colo. "Nisem naročnica Vašega lista, pa ga vendar berem" pišite. — Dopisov brez podpisa ne priobčujemo! — Takih brezplačnih čitateljev imamo veliko. Vendar, komu se list dopade in soglaša ž njim, pa ga nc podpira, kaže malo zavednosti. — Ko bi vsak čitatelj tako rekel, smo v enem letu van. Urednik. Dubuque, Iowa. ■— Ravno 20 let je preteklo, od kar sem bil v Chicago Alexian Brothers Hospotal težko bolan. Imel sem pet bolezni in še jetiko po vrhu. Vsakdo, ki me je videl, je trdil, da za me ni več zdravja. Neki pogrebnik, »loj znanec, se je že hvalil: "da ima že krsto z;i me pripravljeno." Vsak zdravnik je trdil, da z;i me ni več pomoči. Bilo nas je 45 mož v tem oddelku, vsi enako bolni. Vsaki dan je prihajalo deset zdravnikov, pa so vsi najali z glavami. Moj slovaški sotrpin, poleg moje postelje mi J4' rekel: "Ej, Matija, zdravnik zmiraj maje z Klavo. Težko bo kaj!" — Jaz pa nisem zgubil '•aupanja na Marijo. Sel sem vsaki dan v kape-k sv. maši in k večeruicam. V kapelici sem videl na strani kip Žalostne M. B. To mi je vzbudilo še posebno zaupanje dr) nje. Nekoč 8e»i dolgo presedel v cerkvi v goreči molitvi. Molil sem in jokal in tako zaupno prosil, kakor Sl> »ikdar preje. "Marija, bil sem tvoj otrok od "iladih let. Ko so me mati učili moliti, so mi dostikrat rekli: otrok moj vsak dan moli vsaj en Oče naš in Čcščcna Marija v čast Materi '"'ji in to delam do danes. Marija skaži se mi Mater v tej moji stiski." Dolgo sem molil. Bil st>,1i potolažen. Nekaj mi je reklo, da nisem za-s,"»j s tolikim zaupanjem prosil. In res tako veselje sem začutil v srcu, da bi bil najraje za-p.V1- Ko grem iz kapele počasi proti svoji poste-Ji, me sreča bolnik — prijatelj, ki je opazil moj veseli obraz, kako da sem danes tako vesel, Kako bi ne bil", sem mu rekel, "ker bom o-*oljiati.l'o treh dnevih je res zdravnik od-rctli|. (';> so mi nehali dajati smrdljiva zdravila, ,llora smo morali vsi jemati. O, kako sem bil 'sel t(.Kil zdravnikovega določila! kako vesel seiii tekel v kapelico zahvalit se za zboljšanje, .^"likrat sem '. pri poštni oblasti vemo za dvakrat, 7. pri provincijalu v Ljubljani, S. pri generalu v Rimu ne vemo sami več, ko-likrat o. v Vatikanu tudi že dvakrat. I'a — danes? — llvala Bogu! — še smo tukaj. Tožitcljev je pa že precej izginilo i/, površja, nekaj jih pa še izginja. — Tako vidite, smo že navajeni tega. Čudno je pa pri vsem samo lo, da smo Še povsod dobili mesto palice — priznanje! Kjer smo pa krivico mirno v žep vtaknili, hi nam pa tudi ne bilo posebno težko dokazati svoje pravice in resnice. I11 morda pridemo tudi m- do tega. Toraj Mr. Rcms, kardi nal stanuje ue na 53. cesti temveč 45.' Madison Ave. — da lie boste zastonj iskali. Nekako pol leta je. kar naši rdeči listi, kar bruhajo blato, sraniotenje iu zmerjanje proti listu Ave Maria, proti cerkvi in veri. Prav od tedaj je pa tudi, od kar je naš list začel tako napredovati, da si uiti v sanjah tolikega na predka misliti nismo upali. Pridite pogledat, pa se boste prepričali, da je to res. Koliko pisem, dobimo, ko nam pišejo rojaki: "do sedaj sem bral samo rdeče liste. Toda tam vidim vedno eno in isto staro pesem. Tu pošiljam naročnino za pol leta na Vaš list . . ." — Kako ji- že rekel veliki Lincoln — mislim? — Mogoče je varati nekoliko ljudi, nekaj časa. Ni pa mogoče vedno varati vseh ljudi. Hahaha! res snu-jati se mora človek našim zaslepljenim rdečkarjem. Nobenega našega do- kaza, nobene naše trditve ne morejo ovreči. Revčeki si pa drugače ne morejo pomagati, se pa poslužujejo dokazov starih branjevk, katere smo včasih študentje na mestnem trgu poslušali ko so se kregale: "Kaj? li boš meni očitala? ti ki imaš tak nos? ti. ki imaš tak jezik . . . ." Tako tudi naši rdečkarji! Mesto, da bi ovrgli naše trditve, pa je samo "Ave Micka" "pocestna Minka" "Pater Skaza" — "Father Skazi" "Kazi" i. t. d. — Hahaha, kakor stare branjevke! — Zopet drugi pa žugajo s "curriculum vitac", morda celo s tožbo pri New Yorskeni kardinalu! — Ej, sirote uboge! — Ta nesrečni Skazi! — 30.000 Poljakov je obesila Nemčija iu Au-strija, ker so ljubili svoj narod, tako kakor Nemci ljubijo svojega. Za 30.000 Poljakov je bila ta ljubezen do naroda tolika hudobija, da so morali biti obešeni, za Nemce pa tolika krepost, da je radi nje moralo biti obešenih teh 30.000. — Nemčija in Avstrija sli obesili v treh letih 30.000 (reci iu piši tridesettisoč)I Vsi avštrijaki in vsi ljubitelj nemških iu avstrijskih vislic — zakličite Kaiserju trikrat "Hoclll" — šestkrat "hochl" pa njegovim vislicam! — Kri 30.000 zločinov, ucvštctih slovenskih, čeških, hrvatskih, slovaških, kriči iz Avstrije in Nemčije proti nebu kot kri pravičnega Abeltia za maščevanje, katero bode, katero mora priti. — Da, ves svet bo spozna! preje ali slejc, da je naš sedanji predsednik Wilson največji dobrotnik človeškega rodu, zlasti pa je to največji dobrotnik preganjanih iu tolikanj sliska-nili Slovanov! Slava mul Ko jc v Dunajskem državnem zboru poljski poslanec Daszinski proti toliki krutosti iu krvoželjnosti protestiral, zaklical je nemški poslanec Heine: "Se premalo vrvi so porabili za vas! Vse vas hi morali poohesiti!" Pri toliki nesramnosti je pa vendar tudi mirna slo-vanskj kri zavrela in nastal je v zbornici pretep. — Moj Bog, in si upajo še trditi, da jc Avstrija katoliška država, pa toliko umorov — ie nič! O Bog, kako dolgo boš še dopustil, da bodo ubogi Slovani tako strašno stiskani in preganjani! Ni naša krivda, da smo rojeni Slovani iu na potu tako strašnemu sosedu! Usmili se nas! Reši nas, drugače bomo poginili. Molimo, rojaki, molimo in prosimo usmiljenja božjega Sv. Monika zgled krščanskim materam. P. B. S. ofm. EČJO moč ima na človeka, zlasti v njegovi mladosti, slab kakor dober zgled. Raje se mladenič poda na pot slabih kakor pa na pot dobrih tovarišev. Zakaj? Ker je vsak človek vsled podedovanega greha bolj k hudemu kakor k dobremu nagnjen. To smo 2e videli pri mladeniču Avguštinu, sinu Sv- Monike. Več je izdal pri njem slab z)»led njegovega očeta-pogana kot lep zgled njegove matere svetnice. In ko je '''' v mladeniških letih v šoli v Kartagi, so l);i še njegovi slabi tovariši dosegli, da je krenil na polzko pot nenravnosti. Kot poledica takega življenja je bila ta, da je ^Pustil vero svoje matere ter se pridru-/l! krivi veri Manihejcev. Kako bridko je z