Strokovni vojaški pouk v letu 1979 »Cilj smo dosegli!« Po seminarjih in izpitih, ki so bili v me-secu septembru in oktobru za rezervne voja-ške starešine, ki se niso uspeli vključiti v pomladanskem roku, je predsedstvo ZRVS občine Ljubljana-šiška analiziralo izvajanje programa za leto 1979 in sprejelo smernice za delo v letu 1980. Nekaj misli o izvedbi strokovnega vojaškega pouka so v razgovoru podali glavni nosilci nalog. Tako je sekretar ZRVS Stanislav Konda spregcrvoril o bistvenih ciljih: »Priprave za izvajanje letošnjega progra-ma so se začele z januarjem 1979. Intenzivno delo v KO ZRVS pa se je odvijalo v mesecih aprilu, maju in juniju. Osnovni namen uspo-sabljanja starešin je bil, da razširimo znanje s področja priprav in samega protidesantne-ga boja, predvsem pa, da rezervnega vojnega starešino naučimo, da v vlogi komandirja voda, čete ali bataljona vodi napad na heli-kopterski desant. Druga, prav tako pomemb-na naloga, je bila, da slehernega starešino maše občine seznanimo z vojaško-političnini položajem v svetu, doma in okoli nas.« Osnovne pojme so rezervisti dobili na pre-davanjih. O tematiki, izvedbi in kvaliteti po-dajanja snovi nam je tovariš Vlado Sušnik — predavatelj in odgovoren za izvedbo pre-davanj, povedal naslednje: »Trdim, da je bila letošnja vojno-teoret-ska tema — zračni desant in protidesantni boj — vsebinsko izredno zahtevna, obenem pa tudi izrazito aktualna glede na današnja dogajanja v svetu. Uporabiti znanje taktike za različne nalo-ge, ki jih izvaja enota v vojni situaciji, je osnovna naloga starešine, ki poveljuje enoti. Problematika protidesantne borbe je bila za-upana Vladu Vindišu. Pouk, predavanja in pobod so bili zastav-Ijeni tako, da bi starešine uspešno rešili tak-tično nalogo. Komandirja enote smo priprav-Ijali s ciljem, da bi znal in vedel, kaj je nje-gova naloga od trenutka dalje, ko prejme povelje. Poleg praktičnega znanja bi rad omenil še znanje vojaške topografije. Kot rdeča nit se vleče že več let skozi yse naše programe. Znajti se v prostoru, priti na določeno -me-sto po karti in s komipasom, to je osnova znanja, ki jo mora obvladati vsak naš iko-mandir od desetarja naprej.« Povprašali smo enega izmed številnih u-deležencev pohoda, rezervnega kapetana An-tona Valanta, kaj misli o izobraževanju s področja LO. »Znanje, ki si ga pridobim z našim osnov-nim programom, cenim, ker vem, kako je ko na dolžnosti komandirja ali komandanta do-biš povelje — potem pa je na tebi kot stare-šini vsa odgovornost tako za ljudi — vojake kot za izvršitev naloge. Prav zato, ker sem v takih situacijah že bil, vem, kako je v takih primerih vsako strokovno vojaško znanje dobrodošlo.« In res je tako. Janko Babič