Prva temeljna izobraževalna skupnost Temeljna izobraževalna skupnost Železniškega go-spodarstva Ljubljana, katere ustanovna skupščina je bila 23. februarja letos, je prva to-vrstna skupnost, ki je bila ustanovljena v okviru poseb-ne izobraževalne skupnosti ponoge prometa in zvez. Njen osnovni namen je, da se preko te skupnosti zadovoljujejo skupni interesi na področju usmerjenega izobraževanja v Železniškem gospodarstvu Ljubljana, skratka postati mora nosilec vzgoje in izo-braievanja kadrov za tekoče in perspektivne potrebe želez-niškega gospodarstva. Posebna izobraževalna skupnost panoge prometa in zvez, ki je bila ustanovljena lansko leto, vključuje vse TOZD in DO ter delovne skupnosti cestnega prometa, cestnega gospodarstva, PTT prometa, pretovorno skla-diščne dejavnosti, letališke dejavnosti in železniško go-spodarstvo. Skrbi in je odgo-vorna za vzgojo in izobraževa-nje kadrov vseh navedenih področij dejavnosti v panogi prometa in zvez v okviru ce-lotnega sistema vzgojnoizo-braževalnega procesa. Pri ra-zreševanju skupnih nalog na področju vzgoje in izobraže-vanja v republiki je neposre-dno soudeležena, prav tako pri oblikovanju družbenoeko-nomskih odnosov na tem po-dročju in sprejemanju in na-črtovanju nadaljnjih aktivno-sti pri preobrazbi vzgojnoizo-braževalnega procesa. V okviru te skupnosti se ustanavljajo temeljne izobra-ževalne skupnosti, vendar morajo izpolnjevati za to po-goje po zakonu o združenem delu, po tezah zakona o usmerjenem izobraževanju in samoupravnem sporazumu o ustanovitvi posebne izobraže-valne skupnosti prometa in zvez. In temeljna izobraževal-na skupnost železniškega go-spodarstva Ljubljana je prva, ki je ustanovljena znotraj po-sebne izobraževalne skupno-sti prometa in zvez. Na ustanovni skupščini te-meljne izobraževalne skupno-sti so med drugim obravnava-li in sprejeli program dela skupnosti za leto 1979, ki za osnovno nalogo postavlja iz-delavo temeljnih zasnov za re-formo železniškega šolstva skladno z novim sistemom usmerjenega izobraževanja. To naj bi bil izhodiščni akt za kompleksno preobrazbo vzgojnoizobraževalnega dela v okviru železniškega gospo-darstva Ljubljana. Ob tem je treba povedati, da je v celotno vzgojnoizobraževalno dejav-nost v letu 1979 vključenih skupno preko deset tisoč ude-ležencev izobraževanja. V tem je vključeno izobraževanje ob delu in iz dela, pridobitev strokovne usposobljenosti, dopolnilno izobraževanje, družbenoekonomsko in idej-nopolitično izobraževanje ter štipendisti. Poleg teh pa bodo vključeni v redno mesečno poučevanje še delavci, ki ne-posredno sodelujejo v železni-škem prometu. Tradicija železniškega šol-stva je bogata in zato najbrž ni slučaj, da prav v železniškem gospodarstvu beležijo prvo temeljno izobraževalno skup- nOSt M. Breznikar