90 T elovadnica večkrat ni najprimernejši prostor za izvajanje kon- certov, ker prevelik, zvočno neizoliran prostor iz betona, ne omogoča primerne akustike oziroma dobre zvočne slišnosti. Z ozvočenjem lahko problem zvoka in slišnosti delno rešimo. Specifika tega srečanja pa je v tem, da naj bi bil oder/prostor toliko velik, da omogoča vsem nastopajočim in poslušalcem neposredno poslušanje izvedb drug drugega, pridobivanje in deljenje neposrednih glasbenih doživetij ter izkustev vseh pri- sotnih, kar zopet postavlja v ospredje neposredno izmenjavo primerov dobre prakse in izkušenj. Tako je pomembno, da se pri izboru prostora za slednje državno srečanje upošteva oba pogoja, tako akustiko kot tudi velikost prostora. Srečanje je namenjeno skupinam iz vrtcev, osnovnih in sre- dnjih šol ter študentom glasbene vzgoje. Tako je letos na dveh koncertih (ob 9:30. in 12. uri) svoje programe prikazalo 14 skupin s področja celotne Slovenije, in sicer: Inštrumentalna skupina Vrtca Tončke Čečeve iz Celja, Inštrumentalna skupina SVŠGL Ljubljana, Orffova skupina in flavtistke POŠ Notranje Gorice, Orffova Skupina OŠ Nove Fužine, Orfeki OŠ Anice Čer- nejeve Makole, Orffova skupina OŠ Staneta Žagarja Lipnica, Veseli Notkarji OŠ Majde Vrhovnik iz Ljubljane, Beat Ka Band Državno srečanje Orffovih skupin je odlična priložnost za pri- kaz dela ustvarjalnih učiteljev glasbe, ki gojijo ansambelsko igro in izrazni gib v okviru glasbenih izbirnih predmetov ali drugih glasbenih obšolskih dejavnosti. Začetki srečanja segajo 16 let nazaj, z idejo utemeljiteljice Orf- fovega inštrumentarija v Sloveniji gospe Ide Virt. Organizacija srečanja je že od začetka v rokah članov Slovenskega društva Carla Orffa (gl. njihovo domačo spletno stran na http://www. slorff.si/), v zadnjih dveh letih v soorganizaciji z Zavodom RS za šolstvo. Lansko srečanje Orffovih skupin, že šestnajsto po vrsti, se je odvijalo v telovadnici novoustanovljene OŠ Kašelj, Ljubljana- Polje. Srečanje je bilo hkrati namenjeno tudi strokovnemu iz- popolnjevanju učiteljev glasbe na osnovnih in srednjih šolah kot tretje študijsko srečanje. Tako je omogočena neposredna izmenjava idej in prikaz/ogled primerov odlične prakse v živo. Udeležba učiteljev je bila velika, kar priča o tem, da je tovrstna izmenjava izkušenj v živo oziroma v obliki neposrednega ogle- da npr. nastopov, primerov, hospitacij, med učitelji praktiki ena izmed bolj učinkovitih in zato zaželenih. Inge Breznik Zavod RS za šolstvo inge.breznik@zrss.si Vtisi s XVI. državnega sreËanja Orffovih skupin, OŠ Kašelj, 19. 4. 2011 91 PoroËila - primernost izbora programa (npr. tematsko oblikovan pro- gram, prikaz zgodbe, glasbene oblike), - ustreznost priredbe kompozicij in - celosten vtis ter dinamiko nastopa. Glede na opisane kriterije bi iz lanskoletnega srečanja izposta- vili odličnost naslednjih nastopajočih skupin: - Inštrumentalna skupina Vrtca Tončke Čečeve Celje pod mentorstvom Silve Smrečnik, - Beat ka band OŠ Kašelj pod mentorstvom Tadeje Mraz No- vak, - Orffstars OŠ Neznanih talcev Dravograd pod mentorstvom Andreja Loparnika in - Orffejček OŠ Borcev za S mejo Maribor pod mentorstvom Mateje Käfer. Splošen vtis obeh koncertov je bil dober. Za nadaljnje delo mentorjev v naslednjem letu komisija priporoča več dela na: - muzikalnosti, upoštevanju dinamike v izvajanju, - izvajalski sproščenosti, bolj doživetem izvajanju, - izpolnjevanju pavz med skladbami z glasbenim tekom, - izraznem gibu, - izvirnosti, inovativnosti v izboru in oblikovanju programa nastopa. OŠ Kašelj, Orffova skupina OŠ Trbovlje, Orffova skupina pred- šolske vzgojiteljske Gimnazije Celje-Center, Skupina Orffica OŠ in vrtec Sv. Trojica, Šolski ansambel Fru – Fru OŠ Bizeljsko, Orff- stars OŠ Neznanih Talcev Dravograd in Orffejček OŠ Borcev za S mejo z Maribora. Komisijo, ki je strokovno spremljala nastope in o njih podala povratno informacijo, so že drugo leto sestavljali: - predsednica komisije Ida Virt – upokojena glasbena peda- goginja, zborovodkinja in ravnateljica, - članica komisije mag. Bernarda Rakar – asistentka na Aka- demiji za glasbo Univerze v Ljubljani in - članica komisije dr. Inge Breznik – svetovalka za glasbo na Zavodu RS za šolstvo. Komisija je pri ocenjevanju nastopov pozorna na: - tehniko igranja na glasbila (lastna, Orffova, improvizirana, ljudska, posamezna klasična glasbila), - intonacijo in tehniko petja, - vključenost gibnega in plesnega izražanja, - izvirnost, ustvarjalnost in kreativnost otrok ter učitelja pri oblikovanju programa, - primernost izbora skladb glede na sposobnosti in spretno- sti otrok,