2 UVODNIK Romana Fekonja Spoštovane bralke in bralci, leto 2020 bo v zgodovini zapisano kot nenavadno, prav gotovo si ga bomo vsi zapomnili. Vse, kar smo do marca 2020 poznali, znali in vedeli, se je postavilo na glavo, iskali smo nove poti, nove možnosti – tudi ali pa še posebej na področju izobraževanja, učenja in poučevanja. Če takole pogledamo nazaj, smo se neverjetno veliko naučili in to stvari, za katere si niti predstavljali nismo, da bi se jih lotili. Situaciji – delu oz. izobraževanju na daljavo – smo se prilagodili tudi šolski knjižničarji in smo bili kar hitro podpora in velika pomoč kolegom strokovnim delavcem in učencem. Dostop do gradiva v fizični obliki je bil otežen in povečalo se je povpraševanje po ustreznih e-virih, potrebno je bilo usmerjanje pri iskanju relevantnih virov, ozaveščanje o avtorskih pravicah, o kritičnem vrednotenju tako samih informacij kot tudi spletnih strani in drugih e-virov ter etični in pravilni rabi virov. Situacija in spremenjen način dela se je izrazil tudi v vaših prispevkih, ki ste jih poslali na naslov uredništva. Tako smo se člani uredniškega odbora odločili, da vse prispevke, ki prikazujejo primere dobre prakse v času izobraževanja na daljavo, zberemo v tematski številki. Že sedaj lahko z veseljem napovemo, da bo prihodnja številka tematska in v njej bodo zbrani sami odlični primeri dela šolske knjižnice na daljavo. V številki, ki je pred vami, pa so zbrani še primeri dela 'predkoronskih' časov. Nina Kranjec nam ponuja zelo zanimiv pristop, kako učence naučiti iskanja gradiva skozi igro in učenci niti ne zaznajo, da skozi igro postajajo samostojni uporabniki knjižnice. Projekt Branje ne pozna meja poteka že šest let in se je že dobro uveljavil na naših šolah – predstavlja ga je vodja projekta v Sloveniji Leonida Babič. Če je šolska knjižnica dobro založena tudi s faksimili in redkimi knjigami, lahko vedno izvedemo zanimivo uro v knjižnici, kjer si učenci ogledajo in otipajo prve slovenske knjige; na ta način učenci temeljiteje usvojijo znanje – takšno izkustveno učenje opiše Gregor Škrlj. V tej številki sta opisana tudi dva projekta, ki jih za mlade bralce izvajajo splošne knjižnice – vse z namenom motivirati za branje in obiskovanje knjižnic. Pri pisanju nalog učenci, dijaki in študenti velikokrat uberejo bližnjico, največkrat tudi nevede in nehote. V izogib plagiatorstvu so na Šolskem centu Nova Gorica uvedli tudi pregledovanje nalog s posebnim programom. Kako so bili uspešni, preverite v članku Vasilije Rupnik. Nismo pozabili na vrsto odmevov – nekaj je že takih z virtualnih dogodkov oz. dogodkov na daljavo, v rubriki S knjižnih polic pa predstavljamo knjigo z zanimivim naslovom Berem, da se poberem. Tokratna iskrica pa prav tako napoveduje naslednjo številko – že v običajni komunikaciji je zelo pomembno, kako podamo navodila. Pri izobraževanju oz. delu na daljavo pa moramo biti še toliko bolj pozorni in natančni. Napovedujemo tematsko številko Tema bo šolska knjižnica na daljavo ali delo šolskega knjižničarja na daljavo. Med že prispelimi prispevki izpostavljamo: šolska knjižnica na daljavo, Facebook: informacijska platforma za šolsko knjižnico, COBISS+, BIBLOS in še kaj, prenos šolskega kulturnega dogodka v živo …