Na 14. seji občinske skupščine sprejeti zaključki zadolžujejo slehernega občana! Zaključld, ki jth objavljamo, so dokument, ki je nastal v sedanjem izredno razgibanem političnem, gospodarskem in samoupravnem prizadevanju za uresničevanje ciljev resotucije o družbenoekonomskem in socialnem razvoju SRS v letu 1975 v nas občini. Zaključki so korak naprej v konkretizaciji sklepov, ki jih je sprejela skupščina na 13. seji in smo jih (prav tako na prvi strani) objavili v 8. in 9. številki Naše skupnosti. Nastali so na podlagi Sroko angažiranega dela občinskega koordinacijskega odbora za usmerjanje družbenopolitične aktivnosti pri uresničevanju ciljev družbenoekonomske politike, ki je skupaj s predsttavniki izvršnega sveta obiskal prek 30 delovnih organzacij s področja gospodarstva, posebna skupina pa je obdelala analizo skupne in posebej splošne porabe. Iz razgovorov v delovnih organizacijah in iz ugotovitev o splošni in skupno porabi je koordinacijski odbor izluščill tisto bistveno problematiko, s katero se bo treba v prihodnjem obdobju energičneje spoprijeti, da se čimbolj približamo v ekonomski resoiluciji navedenim ciljem. O teh vprašanjih so na razšujeni seji predsedstva občinske konference SZDL dme 11. septembra razpravljali člani vodstev vseh družbenopolitičnih organizacij in po zelo zavzeti razpravi sprejeli zaključke, ki so jih predlagali delegatom vseh treh zborov skupščine v sprejem. Sprejeti zaidjučki so tako sad strokovnih analiz, družbenopolitičnih in samoupiravnih hotenj delegatov, ki zadolžujejo slehernega delovnega človeka in slehernega občana, da kot posameznik ali kot organizirani dejavniik v samoupravnih in drugih družbenih organih o njih temeljito razpravlja in se v njihovem duhu tudi obnaša. * V skladu s sklepi 13. skup-nega zasedanja družbenopolitič-nega zbora in zbora zdniženega dela skupščine občine z dne 23. julija 1975, v skladu z informa-cijo koordinacijskega odbora in razprav na skupni seji pred-sedstva občinske konference SZDL, komiteja občinske kon-ference ZKS, predsedstva ob-činskega sindikalnega sveta in predsedstva občinske konferen-ce ZSMS je potrebno prizadev-neje izvajati sklepe za odpravo vzrokov gospodarske nestabil-nosti in z akcijo nadaljevati. Energično se je zavzemati za to, da akcija postane čimbolj mno-žična, da vldjuči vse delovne ljudi v TOZD in OZD ter delov-ne ljudi in občane v krajevnih skupnostih, zlasti pa delegate in člane družbenopolitičnih orga-nizacij in samoupravnih orga-nov. Skupščina občine je na 14. skupnem zasedanju zbora zdru-ženega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitične-ga zbora dne 18. septembra 1975 obravnavala informacijo in predloge koordinacijskega odbora za usmerjanje dmžbeno-politične aktivnosti za uresniče-vanje cOjev družbenoekonom-ske politike v letu 1975 pri ob-činski konferenci SZDL in spre-jela naslednje ZAKLJUČKE! Uspeh akcije bo zagotovljen le tedaj, če bo z njo seznanjen sleherni delavec in občan, ki v svoji sredini, kjer dela in živi, zavestno sprejema program kot svojega in se organizirano priza-deva za njegovo uresničevanje. Bolj kot doslej, konkretneje in operativneje pa se morajo pri-stojni samoupravni in drugi dmžbeni organi angažirati na ti-stih področjih, ki so v Lnforma-ciji navedena kot problematič-na ter so največkrat tudi vzrok, da v naSh prizadevanjih nismo dovolj uspešni in so naši rezul-tati manjši, kot bi lahko bili. Zato je potrebno: 1. Posebno skrb posvetiti tudi v naslednjem obdobju v vseh delovnih in drugih organi-zacijah predvsem: — dobri pripravi in organiza-ciji dela, zmanjšanju zastojev in izmeta v proizvodnji, s čimer bomo dosegli boljše izkorišča-nje delovnega časa, strojnih na-prav, povečali storilnost in v končni fazi povečali fizični ob-seg proizvodnje; — še vedno previsokim mate- rialnim stro&om, ki se kažejo v neracionalnem izkoriščanju su-rovin in pomožnega materiala, previsokim upravnim in režij-skim stro&om (težnja po na-raščanju administracije, repre-zentance, službenih potovanj, reklame idr.), kar zmanjšuje uspešnost poslovanja; — boljši delovni disciplini (pravočasen začetek in zaklju-ček dela), pretirano visokim bo-lezenskim (do 30 dni), še po-sebno pa opravičenim in ne-opravičenim izostankom, kj tudi povzročajo dodatne zapo-slitve; *— gibanju osebnih dohod-kov, kjer je treba dosledno upo-števati načela in odnose v samo-upravnih sporazumfli; v skladu z doseženim dohodkom ne sme-jo presegati meje, določene v resoluciji o družbenoekonom-skem razvoju SRS; — povečanju izvoza tudi v ti-stfli delovnih organizacijah, ki so ekonomsko sposobne pre-nesti nižje cene pri izvozu, Kot jih dosegajo na domačem trgu; — ureditvi vseh tistOi vpra-šanj, ki naj v večji meri zagoto-vijo umiritev cen, tam pa, kjer ekonomska sposobnost delovne organizacije dopušča, preučiti tudi možnost znižanja; — izdelavi letnfli in srednje-ročnih načrtov razvoja, kjer je dosledneje upoštevati moderni-zacijo tehnoloških postopkov in racionalizacijo proizvodnje ter pri tem zagotoviti aktivno sode-lovanje vseh delavcev; — nadaljnjemu utrjevanju sa-moupravne organiziranosti, hi-trejšemu odpravljanju znanih slabosti, ki se kažejo v neureje-nem statusu in angažiranju skupnih shižb, v nespoštovanju dogovorov o zdniževanju sred-stev za solidarnost, v ekonom-ski in samoupravru organizira-nosti ter samostojnosti posa-meznih organizacij. 2. Ugotovljeno je, da je ce-Iotna potrošnja sredstev skupne porabe posameznih interesnih skupnosti v skladu z družbenim dogovorom, čeprav ni možno podati podrobnejše ocene o tem: — ali so in bodo dohodki SIS višji od predvidenih, — ali bodo zadoščali za nor-tnalno financiranje potreb glede qa sprejete programe in — kako posamezni potrošni-ki z njimi gospodarijo. Glede na navedene ugoto-vitve je treba ta vprašanja raz- čistiti, se pri tem zavzeti za maksimalno aktiviranje delegat-skega sistema v vseh skupščinah SIS, usposobiti strokovne služ-be ter intenzivno pripravljati letne in srednjeročne načrte. 3. Podatki o splošni porabi kažejo, da je dotok sredstev višji od predvideneega, poraba pa je usklajena z načrrtom. Podrobnejša amaliza dotoka pa kaže, da bi billi dohodkj še višji, če bi bila odmera in izfer-java davkov dos/edna in ažurna. Z dosledno odmerro in izteijavo davkov je potrebmo zagotoviti, da bodo davčne obveznosti iz-polnjevali tudi tisti, ki sedaj opravljajo neprijavljeno raz-lično obrtno dejavnost; — še vedno se dogodi, da davčni zavezanci prijavijo nižji dohodek, kot ga v resnki dose-gajo; — zaradi nedodelanega davč-nega sistema pri odlmeri davkov iz obrti se nekatceri poslovni stro&i, kot npr. ptotni, režijski in upravni, ugotavljjajo po prosti presoji; — zaradi neenakdh stopenj in nedodelanega sistema odmere davkov v posamez:nih občinah prijavljajo nekaterii obrt tam, kjer je ta obremeniitev najnižja, opravljajo pa jo Uam, kjer no-sttci obrti stanujejo ; — energično je ttreba prepre-čiti primere, da \eč članov iste družine opravija vsak zase ena-ko obrt v istih prostorih in z istimi stroji, saj gre očitno za zmanjšanje davčnih obremeni-tev. V družbeni dogovor o splošni porabi je potrebno vnesti ele-mente, ki naj stimulirajo vse ob-čine na dosledni odmeri in iz-terjavi davkov. Analiza stanja dehvcev v ob-činski upravi kaže: — da so sistemizirana delov-na mesta nepopolno zasedena, — da potrebna strokovna usposobljenost delavcev odsto-pa od zahtevane. Pristojni samoupravni organi občinske uprave so bili vse pre-več orientirani na zasedenost si-stemiziranih delovnih mest, manj pa na to, kako z manjšim številom delavcev doseči večji uspeh. V občinski upravi in de-lovnih skupnostih s področja družbenih dejavnosti je treba doseči racionalnejšo organiza-cijo in poslovanje. Financiranje krajevnih skup-nosti je še vedno proračunsko. Zato je potrebno intenzivno na-daljevati s pripravo in spreje-mom samoupravnega sporazu-ma o financiranju razvojnih programov krajevnih skupnosti. Za realizacijo teh zaključkov skupščina občine NAROČA vsem temdjnim in drugim orga-nizacijam združenega dela, iz-vršnemu svetu in upravnim organom skupščine občine, sa-moupravnim interesnim in kra-jevnim skupnostim ter družbe-nopolitičnim organizacijam, da so dolžni vsa do sedaj sprejeta stališča, sklepe in priporočila za izvajanje ciljev družbenoeko-nomske politike v letu 1975 ka-kor tudi te zaključke obravna-vati, analizirati svoje poslovanje in sprejeti konkretne programe za uresničevanje resoluqje o družbenoekonomskem in so-cialnem razvoiu SR Slovenije v letu 1975. Po obravnavi so se delegati in drugi razpravljavci strinjali s predlagano vsebino zaključkov in priporočajo, da koordinacij-ski odbor pri izdelavi predloga sklepov upošteva tudi na-slednje: 1. Zaostriti je odgovornost za iz-vajanje stabilizacij kih ukrepov na vseh ravneh; odločneje velja odkri-vati vztoke za nastali položaj. 2. Kljub dogovoru o zaposlova-nju smo le-tega znatno prekoračili (358 delavcev je več zaposlenih, kot je bilo predvideno); zato bi kazalo uvesti zoper organizacije zdmženega dela, ki dogovora niso spoštovale, konkretne finančne sankqje (50.000 ND) za vsakega prekomer-no zaposlenega delavca. Te denarne zneske naj bi vplačale prizadete OZD v poseben sklad za družbeni standard (stanovanja, WZ, šole). 3. Povečati je aktivnost na po-dročju družbene samozaščite v kra-jevnih skupnostih in TOZD kar naj na podlagi osveščenosti delavcev v OZD, delovnih ljudi in občanov na-sploh v družbi poglobi skrb za od-pravljanje vseh vist družbene škod-Ijivosti. 4. Vodilne in strokovne delavce v TOZD oziroma OZD in na področju javne uprave je ocenjevati zlasti po njihovi cxlgovornosti in prispevkih za izvajanje diužbenih ukiepbv sta-bilizacije v sredinah, kjer delujejo. To naj bo eno glavnih meril za nji-hovo ponovno imenovanje ali razre-atev. 5.TOZD in OZD ter vsi upoiab-niki družbenega premoženja morajo temeljito analizirati svoje poslovanje in na tej podlagi sprejeti svoje stabi-lizacijske ukrepe, ki naj zagotavljajo povečanje produktivnosti in zniža-nje poslovnih stroškov. Odpraviti je riespoštovanje zakonitosti, č??,ovc rov in sklepov ter proti kraJvti.. dc-sledneje uveljavljati odgovornosti za nastale posledice.