S SEJE OBČENSKEGA KOMTTEJA ZKS Usmerjeno izobraževanje in problemi Vsebinsld točlri dnevnega reda zadnje seje ob-činskega komiteja sta bili usmerjeno izobraževa-nje in dolgoročni družbenoekonomski razvoj ob-čine (dokument Ljubljana 2000). O tej problematiki so razpravljali že aktivi ko-munistov srednješolcev in univerzitetnih delav-cev, ki so med drugim tudi ugotovili, da je poeno-stavljeno ocenjevanje rezultatov usmerjenega izobraževanja politično škodljivo in v javnosti vzbuja nepotrebne dvome. V razpravi so komunisti opozorili, da so bile družbenopolitične organizacije premalo angažira-ne pri usmerjenem izobraževanju. Osnovna napa-ka je bila storjena s tem, da niso bili zagotovljeni ' materialni pogoji za usmerjeno izobraževanje. Tako smo šele na začetku poti in če ne bomo izbotjšali materialnih pogojev, cilj usmerjenega izobraževanja najbrž ne bo dosežen. Učenci so še vedno prepuščeni dobri volji pedagoških delav-cev, tako pri proizvodni praksi, kot pri možnostih ža uporabo učnih pripomočkov. Na drugi strani pa imajo pedagoški delavci tako nizke osebne dohodke, da je realno pričakovati njihovo nemotiviranost. Kadri na srednjih šolah nimajo organiziranega dodatnega izobraževanja, tako da le težko obnavljajo svoje znanje. Pri analizi uspešnosti dela je bilo rečeno, da so bili učni programi prenatrpani. Sjednje šole žele naučiti svoje dijake vse, tako da ni vertikalne nadgradnje strokovnjakov. Komunisti se prevečkrat ukvarjajo s strokovni-mi nalogami, ki so v pristojnosti strokovnih služb, opozorjeno je bilo, da naj bi se lotevali vprašanj o tem, kolikšen je del vzgoje v usmerjenem izobra-ževanju, kakšen je odnos do dela in znanja, saj namesto, da bi si prizadevali, da bi učenci dosegli čim višjo raven znanja, jim znanje z ukrepi prepo-vedujemo. To zgovorno kaže prepoved uvoza ra-čunalnikov, pa tudi odnos do tujih jezikov, za katere je značilno, da so lahko tudi negativno ocenjeni, pa dijaki vseeno ne ponavljajo letnika. Naloge komunistov v OZD Komite je zadolžil svoje člane, da skličejo se-kretarje osnovnih organizacij tistih OZD za kate-re so zadolženi. Dogovoriti se morajo za sklic osnovnih organizacij, na katerih bi razpravljali o oceni v svoji OZD, o vprašanjih stabilne rasti fizičnega obsega industrijske proizvodnje, o ure-sničevanju planov izvoza, o finančni konsolidaciji OZD, o izkoriščanju notranjih rezerv, o cenah, združevanju dela in sredstev, o spodbujanju ino-vacij in znižanju stroškov za delovne skupnosti in še marsikaj. V osnovnih organizacijah, kjer so oceno že obravnavali pa naj bi skupaj pregledali kakšno je stanje, da bi dobili tudi celovit pregled za vse OZD v občini. DARJA ERHATIČ