NAŠA KOMUNA | Št. 2. - 10. februar 1981 delegatska priloga GRADIVO ZA SEJO SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK, Kl BO V MESECU FEBRUARJU 1981 - OSNUTEK ODLOKA O PRORAČUNU OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA LETO 1981 - OSNUTEK DOGOVORA O USKLAJEVANJU DAVČNE POLITIKE V LETU 1981 - OSNUTEK ODLOKA O SPREMEMBI IN DOPOLNITVI ODLOKA O DAVKIH OBČANOV - OSNUTEK ODLOKA O SPREMEMBI IN DOPOLNITVI ODLOKA O POSEBNEM OBČINSKEM PROMETNEM DAVKU - OSNUTEK ODLOKA O DAVKU NA PROMET NEPREMIČNIN - PREDLOG ODLOKA O DOLOČITVI OBMOČIJ, NA KATERIH SE LAHKO OPRAVLJA BLAGOVNI PROMET V IMENU OZD IN NA NJEN RAČUN Delegatska priloga vsebuje tudi osnutek sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik v prečiščenem besedilu, ki naj služi kot gradivo za javno razpravo v mesecu februarju in marcu. Poleg zadev, objavljenih v delegatski prilogi občine bodo zbori skupščine občine obravnavali tudi gradivo skupščine mesta Ljubljane objavljeno v delegatski prilogi za mesec februar 1981 SKUPŠČINA OBČINE UUBLJANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3/78 Datum: 10.2.1981 VABILO Na podlagi 188. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 2/78) sklicujem 29. skupno zasedanje družbenopolitičnega zbora, zbora združe- nega dela in zbora krajevnih skupnosti skupščine občine Ljub- Ijana Vič-Rudnik, ki bo v sredo, dne 25. februarja 1981 s pričetkom ob 16. uri v veliki sejni dvorani skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7. V sprejem predlagam naslednji DNEVNI RED: 1. Ugotovitev sklepčnosti zborov 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 28. skupnega zasedanja 3. Obravnava in sprejem predloga družbenega plana občine Ljubljana Vič-Rudnik za obdobje 1981-1985 4. Uvodno poročilo k osnutku odloka o proračunu občine Ljub-ijana Vič-Rudnik za leto 1981 5. Obravnava in sprejem poročila o izvajanju programa gradenj osnovnih šol in VVZ iz samoprispevka II 6. Predlogi komisije za volitve, imenovanja in kadrovske zadeve. PREDSEDNIK SOB. Vili Belič, l.r. SKUPŠČINA OBČINE UUBUANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3/78 Datum: 10.2.1981 VABILO Na podlagi 192. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 2/78) in 41. člena poslovnika skupščine občine Ljubljana Vič-Rudhik (Uradni list SRS, št. 1/79) sklicujem 25. sejo družbenopolitičnega zbora skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik, ki bo v sredo, dne 25. februarja 1981 po končanem skupnem zaseda nju v sejni sobi skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7. V sprejem predlagam naslednji DNEVNI RED: 1. Ugotovitev sklepčnosti zbora 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 24. seje zbora 3. Razprava predloga družbenega plana mesta Ljubljane za ob-dobje 1981-1985 (mestno gradivo) 4. Razprava o osnutku proračuna občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1981 5. Razprava o družbenem dogovoru o usklajevanju davčne poli-tike v SR Sloveniji za leto 1981 6. Obravnava in sprejem družbenega dogovora o določilih in merilih za razmeščanje izvajanja vzgojnoizobraževalnih pro-gramov usmerjenega izobraževanja v SR Sloveniji (mestno gradivo) 7. Vprašanja in predlogi delegatov. PREDSEDNIK DPZ: Emil Dolčič, l.r. SKUPŠČINA OBČINE UUBUANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3/78 Datum: 10/2-1981 VABILO ' Na podlagi 192. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 2/78) in 41. člena poslovnika skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 1/79) sklicujem 31. sejo zbora združenega dela skupščine občine Ljubljana Vič- Rudnik, ki bo v sredo, dne 25. februarja 1981 po končanem skupnetn zasedanju v veliki sejni dvorani skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7. V sprejem predlagam naslednji DNEVNI RED: *¦ ¦ ' 1. Ugotovitev sklepčnosti zbora 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 30. seje zbora 3. Obravnava in sprejem osnutka odloka o proračunu občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1981 4. Obravnava in sprejem osnutka dogovora o usklajevanju davčne politike v SR Sloveniji za leto 1981 5. Obravnava in sprejem osnutka odloka o spremembi in dopol-nitvi odloka o davkih občanov 6. Obravnava in sprejem osnutka odloka o posebnem občin-skem prometnem davku 7. Obravnava in sprejem osnutka odloka o davku na promet nepremičnin 8. Obravnava in sprejem predloga odloka o določitvi območjij, na katerih se lahko opravlja blagovni promet v imenu OZD in na njen račun 9. Obravnava in sprejem družbenega dogovora o načelih in merilih za razmeščanje izvajanja vzgojnoizobraževalnih pro-gramov usmerjenega izobraževanja v SR Sloveniji (priloga mestne skupščine) 10. Obravnava osnutka odloka o spremembi in dopolnitvi odloka o prispevku uporabnikov za razširjeno reprodukcijo objektov in naprav individualne komunalne rabe na območju Ijubljan-skih občin (mestno gradivo) 11. Obravnava osnutka odloka o odstranjevanju komunalnih in kosovnih odpadkov iz zgradb na območju Ijubljanskih občin (mestno gradivo) 12. Obravnava ostalega gradiva skupščine mesta Ljubljane in določitev delegatov za sejo zbora združenega dela skupščine mesta Ljubljane 13. Vprašanja in predlogi delegatov. PREDSEDNIK ZBORA ZD: Stojan Gomezelj, I. r. SKUPŠČINA OBČINE UUBLJANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3/78 Datum: 10. 2. 1981 VABILO Na podlagi 192. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik k (Uradni list SRS, št. 2/78) in 41. člena poslovnika skupžčine občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni lišt SRS, št. 1/79) sklicujem 31. sejo zbora krajevnih skupnosti skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik, ki bo v sredo, dne 25. februarja 1981 po končanem skupnem zasedanju v mali sejni dvorani skupščine občine, Ljubljana, Trg MD8 7. V sprejem predlagam naslednji DNEVNI RED: 1. Ugotovitev sklepčnosti zbora 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 30. seje zbora 3. Obravnava in sprejem osnutka odloka o proračunu občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1981 4. Obravnava in sprejem osnutka odloka o usklajevanju davčne politike v SR Sloveniji za leto 1981 5. Obravnava in sprejem osnutka odloka o spremembi in dopol-nitvi odloka o davkih občanov 6. Obravnava in sprejem osnutka odloka o posebnem občin-skem prometnem davku 7. Obravnava in sprejem osnutka odloka o davku na promet nepremičnin 8. Obravnava in sprejem predloga odloka o določitvi območij, na katerih se lahko opravlja blagovni prbmet v imenu OZD in na njen račun 9. Obravnava in sprejem družbenega dogovora o varstvu, vzdr-ževanju in obnavljanju spomenikov, spominskih plošč in - drugih obeležij NOB ter socialistične revolucije in postavlja-nje novih na območju Ijubljanskih občin 10. Obravnava in sprejem družbenega dogovora o načelih in merilih za razmeščanje izvajanja vzgojnoizobraževalnih pro-gramov usmerjenega izobraževanja v SR Sloveniji (mestno gradivo) 11. Obravnava osnutka odloka o spremembi in dopolnitvi odloka o prispevku uporabnikov za razširjeno reprodukcijo objektov in naprav individualne komunalne rabe na območju Ijubljan-skih občin (mestno gradivo) 12. Obravnava osnutka odloka o odstranjevanju komunalnih in kosovnih odpadkov iz zgradb na območju Ijubljanskih občin (mestno gradivo) 13. Obravnava ostalega mestnega gradiva in dpločitev delegatov za sejo zbora občin skupščine mesta Ljubljane 14. Vprašanja in predlogi delegatov. PREDSEDNICA ZBORA KS: Jožica Krištof, l.r. poročilo OSNUTEK PRORAČUNA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA LETO 1981 ki obsega Odlok o proračunu občine Ljubljana Vič-Rudnjk za leto 1981 ter bilanco prihodkov iri razpored prihodkov za leto 1981 I. PRAVNA PODLAGA V skladu s 23. členom zakona o firianciranju splošnib doižbe-nih potreb v družbeno političnih skupnostih skupščina družbeno politične skupnosti sprejme proračun za eno koledarsko leto, ki mora biti uravnovešen. Skupščina občine je po določilih 89. in 175. č/ena Statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik pristojna, da sprejme proračun ob-čine ter določi namene in obseg splošne porabe. Skupščina občine sprejme proračun z odlokom. II. IZHODIŠČA ZA FINANCIRANJE V LETU 1981 V resoluciji o družbeno ekonomski politiki in razvoju SRS v letu 1981 je določeno, da bodo sredstva za zadovoljevanje splošnih potreb, razen sredstev prispevka zveznemu proračunu, sredstev solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč in sredstev za oblikovanje materialnih rezerv, kompenzacij za zaščito živ-Ijenjskega standarda in z zakonom določenih obveznosti za inter-vencije v gospodarstvu, rasla za 30 odstotkov počasneje od rasti dohodka. V globalu razmerjj pomenijo, da sredstva za skupno in splošno porabo zaostajajo za 18 odstotkov za rastjo dohodka oziroma da bi pri rasti dohodka za 22,5 odstotka porastla za 18,5 odstotka, to je za 4 odstotne točke rnanj kot dohodek, kar pomeni po vsebini usklajenost z usmeritvami zvezne resolucije. Sredstva za zadovo-Ijevanje splošnih potreb v republiki in občinah bodo v globalu rasla za 30 odstotkov počasneje od rasti dohodka. Pri tem bodo sredstva za zadovoljevanje splošnih potreb v republiki zaostajala za rastjo dohodka 40 odstotkov in bodo lahko rastla v letu 1981 za 13 odstotkov, sredstva za splošno porabo v občinah pa bodo zaostajala za 20 odstotkov za rastjo dohodka in bodo lahko naraščala v globalu za 18 odstotkov. Splošna poraba v občinah za leto 1981 na nivoju 18 odstotkov bo urejena s posebnim dogovorom, ki je v pripravi. V proračunih Ijubljanskih občin in mesta za leto 1981 je po- trebno zagotoviti sredstva za financiranje splošnih družbenih . potreb, ki izhajajo iz ustave, zakonov, odlokov in družbenih dogovorov. V okviru splošne porabe naj bi se v letu 1981 zagotavljala sredstva za naslednje namene: - sredstva za delo občinskih in mestnih upravnih ter pravoso-dnih organov se zagotavljajo na podlagi aktov, izvedenih po določbah zakona o sistemu državne uprave. Sredstva za delo upravnih organov so: a) sredstva, ki jih delavci z zakonom o sistemu državne uprave pridobivajo kot dohodek delovne skupnosti, b) sredstva, ki se po družbeno dogovorjenih osnovah in merilih zagotavljajo upravnemu organu zaosebni dohodekfunkcionarja, ki vodi upravni organ in njegovega namestnika, c) sredstva za materialne stroške d) sredstva opreme, e) sredstva za posebne namene. Sredstva za delovanje upravnih organov se določijo na podlagi programov dela. Sredstva, ki jih delavci v skladu z zakonom pridobivajo kot dohodek delovne skupnosti, naj bi seza leto 1981 povečalaza 17 odstotkov in se oblikujejo primerno načelom svobodne menjave dela. Sredstva za materialne izdatke pa za 18,3 odstotka, sredstva za sklad skgpne porabe pa se oblikujejo na podlagi doseženevišine sredstev skupne porabe na delavca v OZD v Ljubljani v 9 mesecih preteklega leta, povečana za plansko predvidena povečanja teh sredstev. Ne zagotavljajo se sredstva za nove zaposlitve, temveč je po-trebno poiskati notranje rezerve in z boljšo organizacijo opraviti zastavljene programe ter doseči boljše rezultate na vseh področ-jih delovanja. - V skladu s sprejetim družbenim dogovorom moramo poskr-beti za poslovanje delovne skupnosti KDIC v ustanavljanju. - Za dejavnost Ijudske obrambe, varnosti in družbene samoza-ščite se bodo zagotavljala sredstva po sprejetih programih. - Za dejavnost družbenopolitičnih organizacij se zagotavljajo sredstva v skladu z odloki in po merilih, ki veljajo za delavce upravnih in pravosodnih organov. Sredstva za družbenopolitične manifestacije se zagotavljajo v skladu s programi, ki morajo biti ovrednoteni in usklajeni v okviru občinskih oziroma mestne kon-ference SZDL. Posebej moramo upoštevati program praznovanja 40-obletnice vstaje in ustanovitve OF. - Za negospodarske investicije se bodo zagotavljala sredstva za odplačilo anuitet irt že sprejetih obveznosti tertistih investicij-skih naložb, ki se lahko izvedejo v skladu z zveznimi predpisi o omejitvi vlaganj. Sredstva se bodo zagotavljala tudi za izdelavo idejnih načrtov ter za tiste naložbe, kjer se z boljšo prometno povezavo omogoča hitrejši pretok blagovnega prometa in za potrebe Ijudske obrambe in civilne zaščite. Med naloge družbenopolitičnih skupnosti sodi tudi skrb za ohranitev in razvijanje tradicij NOB in socialistične revolucije. Za pričetek pripravljalnih del za gradnjo Muzeja revolucije se v proračunih za leto 1981 namenjajo najnujnejša sredstva. - V okviru danih možnosti je potrebno nadaljevati z obnovo Ijubljanskega gradu. - V okviru sredstev za znanstveno dejavnost bo z ozirom na izdelavo nalog v okviru Ljubljana 2000 večji del sredstev usm6r-jen za izdelavo dolgoročnih družbenih planov in prostorskih načrtov. Poudarjene bodo znanstveno raziskovalne naloge, ki se navezujejo nadolgoročni gospodarski, družbeni, socialni in pro-storski razvoj mesta Ljubljane. Programi teh nalog pa bodo usklajeni z izvajanjem programa »Ljubljana 2000«. - Sredstva za potrebe kulturno prosvetne dejavnosti se bodo zagotavljala za obveznosti, ki jib imajo družbenopolitične skup-nosti do obeležij NOV in revolucije. - Za priznavalnine borcem NOV se bodo zagotavljala sredstva v obsegu, določenim z družbenim dogovorom o skupnih osnovah in merilih za podeljevanje priznavalnin borcem NOV oz. odloka o družbeni skrbi udeležencev NOV. - Za komunalno dejavnost in dejavnost geodetske službe se 4 bodo sredstva zagotavljala za tiste naloge, ki se po zakonu ostale v pristojnosti družbenopolitičnih skupnosti (urbanistična doku-mentacija in kataster JQ^ 'llfc.O 01 Lavek od dohodka od kustijske dejavnoEti 1.755 1.7"0 JOO.ft 02 Davek od dohodka iz gospodarsks dsjav- 98.«5«, 117.1« ]l'j,0 nosti OJ Davek od dohodka iz poklicnih dejavnosti 31.O5B 5( -V-w 119rO 04 Cavek od dohodka iz avtorskih pravic l?.000 1T>.«^O 11?,0 05 Davek iz skupnepa dohodka občanov P.217 P.800 150,C SiKUPAJ VBSTA 1 175.er/.i POi.VoO 11«,.' VRSTA 2 - PROMLTNl DAVtK, CAVEK KA PRt-HOŽEiJE 111 tiA DOHOUKi 0B PSL-MOŽENJA 06 Posebni občinski davek od promets oroiz- 20.(.J'^ ?'i.VJO vodov, razen od prometa od alkoholnih pijač 07 Posebni občinski dave^ od prometa elko- ?IJ..Vj 27.IF.0 holnih pijac 08 Posebni občinski dflvek od plačil za 5.f-.'l r>.'/M> storitve 09 Lav«k r.a .promet t:epremičnir 10.897 10.100 10 ¦ Lavek r.a dohodek od premožerjskih pra- l.l'? 1.150 vic razen davek na dobodek od stavb 11 Davek r.a dohodek od stavb 't.r"'.1 '»,.;>\J 12 Davek na dohodek od i*rer na frečo 55? 5' b 13 Davek na dediSdine in darila 9« l.i'00 14 Davek na posei^. s-t»vb 7.OVU y.4?0 15 Davek na motorna cfistna voaile (tovor- ".'!?] '+.'4PU na) ------------------------------------------------ bKUPAO VRSTA ? ii:.':b\ I b','.»•;¦_¦ 111," 92,7 luO.O 109,9 100,9 120,1 l"J'.<,0 1U0.O VRSTA 5 - TAKSE 17 Upravne takse 1.?Č7 1.$w 105,8 18 Komunalne takse . 21 fO 185,7 Denarni podatki v 000 din Kl. VRSTA PRmODKA Ocena 1960 Pl.n 1981 Indets °tl. ____________:_______________________ 12 5 4 ; 2 ------3~ 19 20 Sodne tslcae Takse ne pronet parklarjev in kopitar- SKUPAJ VHSTA } 5-790 1.251 «.595 1.4O0 116,0 115,7 VRSTA 5 - PRIHODKI PO POSEBHIH PHEDPISIH Denarne kazni - odstopljen dohodek repub-liSkih denarnih kazni VRSTA 6 - PBIHODKI UPfiAVMIH ORCAliOV IN D8UGI PRIHODKI Prihodki upravnih organov in drugi prihodki: a) prihodki upravaih organov b) drugi prihodki SKUPAJ VRSTA 6 6.309 7.195 111,0 3.945______4.560_____lift.l 5.945 ».580 116,1 5.75« 1-559. 7.170 1.560 125,0 100,0 8.530 SKUPAJ VSI PfilHODKI 514.000 O C H O C K I OEHOEKI Reolizociio Zohtevki 1980 1981 2 . 3 Glovni nomen 01-DEJAVNOST ORG4-NOV ČRUŽBENOPOUTIČ.SKUPNOSTI Nadomestilo OD voljenim in imenovanim funkci«\OTJem Jcupičine in tS Nodomejtilo za delo raznih komisij IS v brem. 00 Porni tfrolki Moiipulativm stroški SDK Delovonje skupScine in njertifi organov Reprezentanco Stroški zo volitve, referendumi Stroiki za občinski praznrk Organiz. p-ireditev, proslov, pokrovitolj. Str^ki zo objave in oglase Stroiki uprovnega po&topka Na7ada'Ydbčine ob prazniku 27.apr. ici jo podeljuje poseb.žirijo tosfoja milice Vič-pojebno priznonjo Slrc^ki za kaTtemoractje Stroiki zočas.organa v Žhnnici Finodni načrt uprovnih orgonov Sklad tkupne porabe Sklad opfeme (amortizacija) Skup.tfroiki vzdriev.obč.uprav.Organov OD po 75. členu zakona o LO Skupaj 4,694.490,00 5,900.000,00 125,7 111.710,00 128.000,00 114,6 87.300,00 96.000,00 110,0 211.000,00 250.000,00 118,5 11.600,00 14.000,00 120,7 310.000,00 310.000,00 100,0 470.000,00 876.500,00 300.000,00 91,3 1,095.000,00 1,165.000,00 104,4 2,165.000,00 2,600.000,00 120,0 15.700,00 . 16.000,00 101,9 80.000,00 120.000,00 150,0 73.100,00 75.000,00 102,6 26.200,00 48.000,00 183,2 259.400,00 43,600.000,00 56,200.000,00 128,9 2,938,000,00 3,350.000,00 114,0 3,200.000,00 500.000,00 15,6 700.000,00 828.000,00 118,3 140.000,00 170.000,00 121,4 61,065.000,00 72,570.000,00 . 118,8 Temcljno javno fožMstvo Lj. Temeljno sodišče v L}. Sodiiče združ«negd delo v Lj. Družbeni provobranilec samoupravlj. w Lj. Poito\o milice Vič ;a mot.izd. Postaio milico Vid - za SSP Skupnost občin Ijubljanske regije Skupnost slo^enskih občin __2_____________3___________ 2,218 900,00 2,800.000,00 13, 582.000,00 17,200 000,00 733:000,00 890.000,00' 557.940,00 620.000,00 1,578.450,00 2,540.000,00 1 ¦ 7.800,00 31.800,00 75.800,00 92.000,00 297.800,00 338.003,00 126,2 126,6 121,4 111,1 160,9 407,7 121,4 113,5 PieveMivo,vzgoja i(\ ¦- volijo člane predsedstva Socialistične republike Slovenije«. 28 13. člen Besedilo četrtega odstavka 187. člena se spremeni tako, da se glasi: »Predsednik skupščine občine in podpredsedniki skupščine občine so izvoljeni za eno leto. Predsednik in podpredsedniki skupščine občine so lahko izvoljeni za isto funkcijo na$yeč dva-krat zaporedoma«. 14. člen Besedilo 191. člena se dopolni tako, dase bodatretji odstavek, ki se glasi: »Predsednik zbora in namestnik predsednika zbora sta izvo-Ijena za eno leto. Predsednik zbora in namestnik predsednika zbcxa sta lahko izvoljena za isto funkcijo največ dvakrat zaporedoma.« 15. člen Besedilo 192. člena se dopolni tako, da se doda drugi odstavek, ki se glasi: »Določila prvega odstavka tega člena veljajo tudi za namest-nika predsednika zbora, kadar nadomešča predsednika zbora in vodi seje zbora« 16. člen V besedilu 195. člena se drugi odstavek nadomesti z novim drugim in tretjim odstavkom, ki se glasita: »Sekretariat skupščine vodi sekretar skupščine, ki ga imenuje občinska skupščina za štiri leta. Sekretar skupščine je za svoje delo in delo sekretariata skupščine odgovoren občinski skup-ščini. Sekretar skupščine je jahko imenovan za isto funkcijo največ dvakrat zaporedoma« 17. člen Besedilu 197. člena se na koncu doda nova alinea, ki se glasi: >— komisija za odnose z verskimi skupnostmi." 18. člen Besedilo 202. člena se v celoti spremeni tako, da se glasi: »Zaradi uresničevanja organiziranega družbenega vpliva na de-mokratično, samoupravno in družbeno odločanje, na ustvarjalno spodbujanje razvoja socialističnih, samoupravnih, družbenoeko-nomskih in političnih odnosov, na uresničevanje funkcije oblasti ter odločanje in izvajanje politike ter upravljanja drugih družbe-nih zadev, se v občini ustanovijo družbeni sveti občine.« 19. člen Zaiaesedilom 202. člena se dodata nova člena, ki se glasita: 202/a člen: »Družbeni sveti občine so družbeni organi v sestavu delegat-skega sistema, v katerih delovni Ijudje in občani, združeni v organizacijah združenega dela, samoupravnih interesnih skup-nostih, samoupravnih organizacijah in skupnostih in družbeno-političnih organizacijah, zaradi uresničevanja z ustavo določenih pravic, obvez in odgovornosti, uresničujejo družbenopolitično koordinacijo pri oblikovanju in izvajanju politike, pripravi predpi-sov in splošnih aktov skupščine občine, kot tudi pri njihovem izvajanju.« 202/b člen: »Družbeni sveti zagotavljajo družbeno koordinacijo, dajejo po-litično in strokovno iniciativo za proučevanje posameznih vpra-šanj, imajo družbeni vpliv na delo organov občine ter aktivno sodelujejo pri oblikovanju stališč o sistemskih vprašanjih in izva-janju politike občinske skupščine ter njenih organov Udeleženci pri delu družbenega sveta so občinska skupščina in njen izvršni svet, družbenopolitične organizacije v občini ter samoupravne, gospodarske, znanstvene in strokovne ter druge samoupravne organizacije in skupnosti « 20. člen Besedilo 204. člena se v celoti spremeni tako, da se glasi:. »Zaradi zagotavljanja stalnega in organiziranega družbenega vpliva na izvrševanje upravnih funkcij in obravnavanje vprašanj izvajanja politike ter izvrševanja zakonov in drugih predpisov, načina in pogojev uveljavljanja pravic delovnih Ijudi in občanov ter njihovih samoupravnih organizacij in skupnosti pred uprav-nimi organi občine, se v skladu z zakonom lahko ustanovijo družbeni sveti tudi za posamezna upravna področja ali pri posa-meznem upravnem organu, na podlagi poprej usklajenih družbe-nih dogovorov« 21.člen Besedilo IX. poglavja z naslovom »Izvršni svet« se spremeni tako, da se glasi: »Izvršni svet skupščine občine« 22. člen Besedilo prvega stavka 206. člena se spremeni tako, da se glasi: »Izvršni svet je izvršilni organ občinske skupščine« 23. člen Besedilo 207. člena se v celoti spremeni tako, da se glasi: »Izvršni svet sestavljajo predsednik, namestnik in člani izvrš-nega sveta. Število članov izvršnega sveta določi skupščina ob-čine. Skupščina občine voli predsednika izvršnega sveta in namest-nika predsednika izvršnega sveta na predlog občinske konfe-rence Socialistične zveze delovnih Ijudi po opravljenem kandida-cijskem postopku. Člane izvršnega sveta voli skupščina občine na predlog občin-ske konference Socialistične zveze dglovnih Ijudi in v sbglasju s kandidatom za predsednika izvršnega sveta. Ob izvolitvi članov izvršnega sveta imenuje skupščina občine, na predlog predsednika izvršnega sveta, izmed članov izvršnega sveta predsednike komitejev, sekretarje sekretariatov in direk-torja uprave za družbene prihodke« 24. člen Za besedilom 207. člena se doda nov 207/1 člen, ki se glasi: »Predsednika izvršnega sveta, namestnika predsednika izvrš-nega sveta in člane izvršnega sveta voli skupščlna občine za štiri leta. Za predsednika izvršnega sveta. in namestnika predsednika izvršnega sveta ne more biti ista oseba izvoljena dvakrat zapore-doma. Člani izvršnega sveta in funkcionarji, ki vodijo občinske upravne organe so lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljeni za isto funkcijo« 25. člen Besedilo 209. člena se dopolni še z novo alineo, ki se glasi: »- sklepa družbene dogovore in samoupravne sporazume, s katerimi se izvaja v odlokih, družbenem planu in na drug način izražena politika, ki jo je določila občinska skupščina ter druge dogovore, in sporazume, za katere ga pooblasti občinska skup-ščina.« # 26. člen Besedilo 212. člena se dopolni z dvema odstavkoma, ki se glasita: »Predsednik izvršnega sveta je odredbodajalec za izvrševanje proračuna občine. Predsednika izvršnega sveta v odsotnosti nadomestuje na-mestnik predsednika izvršnega sveta.« 27. člen Besedilo 217. čtena se dopolni z novim odstavkom, ki se glasi^ »Izvršni svet je dolžan v določenem roku odgovoriti na vpraša-nja delegatov in delegacij skupščine občine o izvrševanju svojih pravic in dolžnosti, o sprejetih ukrepih. za katere je.pooblaščen ter o drugih vprašanjih, ki se nanašajo na njegovo delo in uresni-čevanje odgovorosti do skupščine občine. Na vprašanje delega-tov in delegacij skupščine občine odgovarja predsednik izvrš-nega sveta ali pooblaščeni član izvršnega sveta.« 29 28. člen Besedilo drugega odstavka 219. člena se dopolni tako, da se glasi: »O imuniteti članov izvršnega sveta odloči izvršni svet, o čemer mora obvestiti občinsko skupščino.« 29. člen Besedilo 220. člena se v celoti spremeni tako, da se člen glas}: »Izvršni svet ima sekretarja, ki opravlja zadeve, določene s tem statutom in s poslovnikom izvršnega sveta. Sekretarja izvršnega sveta imenuje izvršni svel in je za svoje delo odgovoren izvršnemu svetu. Mandat sekretarja traja štiri leta in je lahko imenovan največ dvakrat zaporedoma« 30. člen Besedilo 228. člena se spremeni tako, da se glasi: »Individualni občinski upravni organi se ustanovijo za področje Ijudske obrambe, obče uprave in proračun ter za področje pri- hodkov.« 31člen Besedilo 229. člena se spremeni tako, da se glasi: »Ko/egijski upravni organi se ustanovijo za področje družbe-nega planiranja in gospodarstva, družbenih dejavnosti, urejanja prostora in varstva okolja ter za področje kmetijstta, gozdarstva in preskrbe.« 32. člen Besedilu 241. člena se doda drugi odstavek, ki se glasi: »Funkcionarji, ki vodijo upravne organe in njihovi namestniki so lahko največ dvakrat zaporedoma imenovani za isto funkcijo.« 33. člen Za besedilom 241. člena se doda nov 241/1 člen, ki se glasi: »Na predlog predsednika izvršnega sveta se lahko imenuje namestnik funkcionarja, ki vodi upravni organ. Namestnika ime-nuje in razrešuje organ, ki je pristojen za imenovanje funkcio-narja, po poprejšnjem mnenju kdmisije za volitve, imenovanja in kadrovske zadeve. Namestnik nadomešča funkcionarja, če je ta odsoten ali zadr-žan z vsemi pooblastili in odgovornostmi ter ga zastopa v zade-vah, ki mu jih le-ta določi. Če ni imenovan namestnik, nadomešča funkcionarja v odsotnosti ali zadržanosti z vsemi pooblastili in odgovornostmi drug funkcionar ali vodilni delavec. ki ga določi izvršni svet« 34. člen Za prvim odstavkom 242. člena se doda nov drugi odstavek, ki seglasi: »O uporabi sredstev za materialne stroške, sredstev za po-sebne namene in sredstev opreme odloča funkcionar, ki vodi upravni organ oziroma strokovno službo v skladu z zakonom« Dosedanji drugi odstavek tega člena postane tretji odstavek. 35. člen Besedilo 275. člena se v tretjem odstavku dopolni tako, da se piko na koncu odstavka črta in stavek nadaljuje z besedami: »ali pa za delegiranje delegatov v ta zbora določi skupine delegatov« 36. člen Za besedilom 278. člena se doda nov 278/1 člen, ki se glasi. »Za izredne zasluge pri razvoju in napredku občine, za izredne dosežke na ražnih področjih družbenega življenja in dela v ob-čini, mestu ali republiki, lahko skupščina občine podeli posamez-niku naslov častni občan občine Ljubljana Vič-Rudnik. Pobudo za podelitev naslova častni občan sprejme in daje v soglasju z družbenppolitičnimi organizacijami občine, občinska konferenca Socialistične zveze delovnega Ijudstva O podelitvi naslova častni občan odloča skupščina občine. Posebno listino častnega občana izroči v imenu skupščine ob-čine predsednik skupščine občine.« 37. člen V členih 231; 241. in 242. se nazivi »predstojnik« zamenjajo z nazivi »funkcionar«. ¦ 38. člen Spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik pričnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Številka: ~ Predsednikskupščine Datum: občine Ljubljana Vič-Rudnik Vili Belič obrazložitev osnutka sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik Uveljavljanje pobud tovariša Tita o kolektivnem delu, odločanju in odgovornosti, h katerim nas obvezuje bistvo našega samo-upravnega sistema in mnogi razlogi, so narekovali, da je skup-ščina občine na 21. skupnem zasedanju zborov skupščine dne 26. marca 1980 sprejela sklep o uvedbi postopka za spremembo in dopolnitev statuta občine. Po sprejetem sklepu je predsedstvo skupščine imenovalo ko-misijo za izdelavo izhodišč za spremembo statuta, hkrati pa tudi strokovnoskupino, ki naj na podlagi izhodišč pripravi konkretne predloge sprememb in dopolnitev statuta. Komisija za pripravo izhodišč in strokovna skupina sta v tem obdobju, skupaj s pristoj-nimi organi, proučila vse možnosti in potrebe, ki so narekovali spremembe in dopolnitve upoštevajoč vse dosedaj v praksi ugo-tc*ljene pomanjkljivosti in vse nove okolnosti, ki so se pojavile s sprejemom nove sistemske zakonodaje (zakon o združenem delu, zakon o sistemu družbenega planiranja, zakon o državni upravi, zakon o svobodni menjavi dela itd.), ki zahtevajo uskladi-tev posameznih poglavij statuta. Žal komisija v tem kratkem času ni uspela uskladiti vsa poglavja dosledno, glede na nedorečenost v kompleksu zakona o združenem delu, zakona o svobodni me-njavi dela, splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite, medtgm, ko so ostala področja, zlasti področje planiranja, izvrš-nega sveta, upravnih organov in družbenih svetov, že zajeta v predlaganih spremembah in dopolnitvah. Predlagane spre-membe in dopolnitve nadalje vsebujejo tudi nekatere dopolnitve, ki izhajajo iz samoupravne družbenopolitične prakse, spre-membe, ki jih je sprožilo oziroma dalo pobudo Ustavno sodišče SR Slovenije in kočno tudi nekateri redakcijski popravki. Strokovna komisija je zasnovala celotno koncepcijo dograjeva-nja občinskega statuta in se ob upoštevanju načela restriktivnosti opredeljevala le na tiste spremembe in dopolnitve, ki so po njenih ocenah v tem trenutku najbolj upravičene in dodelane. Vntem smislj zavzemajo prvo mesto v posredovanem osnutku tiste spremembe, ki so usmerjene na uresničevanje Titove pobude za doslednejše uveljavljanje kolektivnega dela in odgovornosti. Zato je pravilno in celovito razumevanje sprememb usmerjenih na krepitev kolektivnega vodenja in odgovornosti, razumeti ne le kot spremembo dolžine mandatov funkcionarjev, temveč ustvarjanje pogojev kolektivnega dela in odločanja, zagotavfjan je javnosti dela skupščine in njenih organov, učinkovitost uresničevanja osebne in skupne odgovornosti itd. Osnutek sprememb in dopolnitev je bil predmet razprave že na seji statutarno-pravne komisije v mesecu januarju 1981 in so sprejete spremembe že upoštevane v predloženem osnutku za javno razpravo. Osnutek sprememb in dopolnitev statuta dajemo v razpravo skupščini in njenim zborom, hkrati pa v smislu statutarnih določil v javno razpravo, ki naj bi pripomogla k še novim in dodatnim predlogom, o katerih bo komisija za statut razpravljala pri sestavi dokončnega predloga sprememb in dopolnitev statuta, o kate-rem bo skupščina predvidoma odločala v mesecu aprilu 1981. Ljubliana, 28.1.1981. Statutarno-pravna komisija 30 OPOMBE: OPOMBE: