VESTNIK 2021 | VESTNIK 2021 | 403 VESTNIK 2021 | 405 VESTNIK 2021 | 407 31. NEDELJA MED LETOM 31ST SUNDAY IN ORDINARY TIME SLOVENSKA ŽUPNIJA SV. GREGORIJA VELIKEGA | ST. GREGORY THE GREAT SLOVENIAN CHURCH 44/57 Številka - Number / Leto - Year 31. 10 . 2021 Fr. Drago Gacnik, SDB ŽUPNIK - PASTOR NASLOV - ADDRESS 125 Centennial Pkwy N. Hamilton, ON L8E 1H8 PHONE: 905-561-5971 CELL: 905-520-2014 E-MAIL gregory_sdb@ stgregoryhamilton.ca WEB PAGE www.carantha.com HALL RENTALS CELL: 905-518-6159 E-MAIL hallrental@ stgregoryhamilton.ca VESTNIK Ni vecje zapovedi kot je ta ... Poleg Nove zaveze eden najsta-rejših kršcanskih spisov je Didache (Nauk dvanajsterih apostolov), ki pricenja svoj zapis o »poti življe-nja«, po kateri mora hoditi Kristu-sov ucenec, in navaja »prvo izmed vseh zapovedi« - ljubezen. Ta za-poved je kakor luc, ki razsvetljuje pot kršcanskega življenja tudi tedaj, ko nastopi noc dvoma, sebicno-sti in negotovosti. Jezus razlaga to življenjsko nacelo v pogovoru, ki je v obliki pouka, v katerem pismouk, ne samo posluša, marvec ocitno tudi razume in še naprej razglablja o nauku, ki ga je slišal. Evangelj-ska pripoved je zapisana v obliki vprašanj, odgovorov in sklepov. V zacetku je tipicno rabinskim vprašanje o »prvi« izmed 613 za-povedi, ki jih je judovstvo vzelo iz celotne svetopisemske Postave. Ra-binske šole so pogosto razpravljale o stopnji pomembnosti posame-znih zapovedi. Jezusov odgovor se prepleta z dvema navedbama iz Stare zaveze, ki navajata glagol »ljubiti«. Prvi zapis je navodilo zna-nega odlomka, imenovanega Shema (Poslušaj), prve hebrejske bese-de. Gre za besedilo 6. poglavja Pete Mojzesove knjige, ki ga moli vsak Jud zjutraj in zvecer. Zapisana je na zvitku, shranjenem v mali kožni vrecki, ki si jo Judje pri molitvi nadevajo na celo in na roke. Besedilo je hvalnica osebni in edinstveni božji ljubezni, je pesem ciste ljubezni in zaupljive predanosti Bogu. Tej zapovedi ljubezni Je-zus prišteva še drugo vzporedno zapoved. Ceprav je ta zapoved »druga«, Jezus govori v ednini - o eni zapovedi ljubezni. Tudi v tem primeru navaja Staro zavezo, in sicer 19. poglavje Tretje Mojzesove knjige, ki postavlja zlato pravilo, torej ravno ljubezen do bližnjega v najbolj celoviti in osebni obliki (»kakor samega sebe«). Jezusova omemba besedil nam pove, kakšno revolucijo je s tem pricel. Središce božjega zakona ni v kakem drugem posebnem dejanju, ne v pridrževanju pravil ali v molitvi, marvec v koreniti in osebni drži. Tisti, ki ljubi, ni to le zjutraj ali zvecer ali le tedaj, ko je z ljubljeno osebo, marvec je to vedno in povsod. Pismouk je dobro razumel Jezusov pouk. Kot dober ucenec je to ponovil ter dodal še naslednje besede: »Dobro, ucenik, prav si rekel ..., da je lju-biti Boga ... ter ljubiti bližnjega ... vec kakor vse žgalne in druge daritve.« S temi besedami je pri-klical v spomin prerokom tako ljubo trditev, ki je središcna misel njihovega oznanila. Tako prerok Ozej v odlomku, ki ga navaja tudi Jezus, trdi, da Bog hoce »ljubezen in ne daritve« (6,6). Obredi in molitve nimajo vrednosti, ce jih ne spremljajo vera, ljubezen in pravicno življenje. Dvojna ljube-zen, ljubezen do Boga in bližnjega, se morata sre-cevati v življenju in pri vseh moralnih odlocitvah. »Ce kdo pravi: 'Ljubim Boga', pa sovraži svojega brata, je lažnivec,» piše apostol Janez v Prvem pismu (4,20). Vemo, da pri Janezu beseda »lažnivec« pomeni »brezbožnež«, nevernik. Ko Boga resnicno ljubimo, ni dovolj le navzocnost pri bogoslužju, marvec mora biti vse življenje preple-teno z ljubeznijo. Znani sodobni romanopisec H. Hesse je zapi-sal: »Ko smo v svojem srcu osebno združeni z Bo-gom, se dogaja, da se On razodeva v naših oceh, dejanjih in besedah. Tedaj govori tudi tistim, ki ga ne poznajo ali ga ne želijo spoznati.« To je »razodetje« Boga, ki s tem razodene tudi našo predanost pristni in odlocilni zapovedi, ki nam jo Gospod predlaga. Jezus tedaj izraža sodbo o nas, kakor jo je dal tistega dne pismouku. Gre za izre-dno pohvalo: »Nisi dalec od božjega kraljestva.« Odslej je ta clovek Kristusov ucenec, ceprav je šele na zacetku poti. Prišel je do spoznanja, sedaj mo-ra preiti tudi k dejanjem; slišal je - sedaj mora spolnjevati božjo voljo. - (Prim. Oznanjevalec 2006-2007, št. 1) 402 | VESTNIK 2021 404 | VESTNIK 2021 406 | VESTNIK 2021 408 | VESTNIK 2021 Illustration If we were asked to prove our identity, we might reach for our passport, identity card, driv-ing licence, maybe even our birth certificate. These things provide the bare facts of our identi-ty: name, date of birth, country of origin, current address and so on. Of course, my identity com-prises more than these observable facts. One way of understanding identity is to think of it under two headings. Firstly, there is my personal identity, that is, how I understand myself – my self-image or mental model of myself, including my self-esteem, be that healthy or not. My self-identity may change over time, though some elements arguably never change. Secondly, we can speak of my social identity. This will include all the varied groups of people who are im-portant in my life, and can comprise lots of sepa-rate “identities”: my race, religion, ethnicity, gender, even my occupation. These identities – the things that make me “me” – draw on my ancestry (where I come from), my hopes for the future (where I am headed), and all the network of relationships which make up my life in the here and now. My identity is a com-plex interplay between so many aspects of my life. This means that when my identity is attacked or even stolen in some way, such as when someone takes my credit card or passport, the emotional dis-tress caused can be devastating – it cuts to a per-son’s very heart. Gospel Teaching Jesus’ response to the question about which is the first commandment of all directs us to the heart of the identity of the people of God. For people of the Jewish faith, the most succinct way of express-ing their identity was – and is to this day – by recit-ing the Shema Yisrael, quoted in both today’s first reading and Gospel: “Listen, Israel: The Lord our God is the one Lord.” It’s something to be recited daily and so important that often these are the last words a dying Jewish person utters. Jesus links this core belief with his second commandment: love of neighbour as oneself. Up to this point in Mark’s Gospel, the scribes and Pharisees have been presented as implacable ene-mies of Jesus, but something in Jesus’ response touches one scribe. He agrees with Jesus and goes further: love of God and neighbour is far more im-portant than sacrifice or ritual offering. True worship is not an end in itself, but points us to what is truly authentic in the life of faith: love. It is love which connects or binds us with God, love which connects us with our neighbour and love which connects us with our truest self. The very word “religion” means “that which binds together”. Love is the deepest meaning of religion. Jesus’ profound summary be-comes the identity card of his followers: we are a people who seek to love the Lord our God and love our neighbour as ourselves. This is the definitive expression of the identity of the Christian because it is the expression of God’s own identity. As St John tells us in his first letter: “God is love.” Application This incident sets us up for the next chapter of Mark’s Gospel, Mark’s “mini apocalypse”, which de-scribes the coming persecution of Christians and the trauma of the end of the world. Although Mark’s persecuted community lived in a very different world from us, we share some fundamental similari-ties. Then, as now, the big question Christians faced was: how can we live today as authentic followers of Christ in the face of so many challenges, indiffer-ence, hostility and sometimes even persecution? How do we live faithfully in the present moment so that we will be ready to meet our Maker at the end of all things? Mark’s Gospel tells us that the answer is simply to make love the centre of who we are: to live by love and not to give in to fear and despair, which are the opposite of love. St John tells us that perfect love casts out fear. Love of God and love of neigh-bour as oneself is how we remain true to our deep-est self in the here and now, with all its pressures and challenges; and it is how we can confidently prepare for the day when we will face the final judgement of the Son of God. It is love which most clearly identifies who we are, where we have come from, how we are to live now and what our future is to be. This is an identity which can never be stolen from us. 31ST SUNDAY IN ORDINARY TIME Response: I love you, O Lord, my strength. First Reading Deuteronomy 6:2-6 The call to love God with all we are is to be written on our hearts. Second Reading Hebrews 7:23-28 Christ is the high priest who delivers the people from their sins. Gospel Mark 12:28-34 The greatest commandment is love. “There is no commandment greater than these.” PRAZNOVANJE V ŽUPNIJI Prejšnjo nedeljo smo praznovali mojo 65 letnico. Že v cerkvi se nas je zbralo zelo veliko. Zaceli smo s slovesnim vhodom v cerkev, pri katerem so bili vsi sodelujoci in predstavniki društev. Sidonia Poppa in Mirko Zorko sta prebrala božjo besedo, otroci sloven-ske šole so povedali prošnje - pripravila jih Sandy Fer-letic; darove so prinesli Olga Glavac (spekla je tudi kruh), Heidy Novak, Rosemary Šušteršic in Danny Demšar. Pri maši smo zelo lepo ljudsko prepevali - projektor je bil žal pokvarjen, smo pa zapeli bolj znane pesmi in zakljucili z Marija skoz življenje voditi srecno znaš. Ker je 24. tudi spominski dan Marije Pomocnice, smo podelili ob koncu tudi blagoslov. Heidy je ob kon-cu spregovorila nekaj prav lepih besed in za te in tudi vso organizacijo, ki jo je imela, se ji iz srca zahvalju-jem. Hvala tudi Franku Novaku za pozdravne besede. Praznovanje smo nadaljevali v dvorani, sicer bolj v stilu Covida-19 v katerem se nahajamo. Vsekakor pa je bilo zelo domace in prijetno - vsi so se lahko vsaj malo posladkali. Celo živo glasbo smo imeli, ki so jo zaigrali tije clani ansambla Niagara Button Boxers iz St. Catha-rines. Seveda tudi torta ni manjkala. Bilo je res lepo praznovanje skupnosti. Hval vsem za vaše cestitke, darove, molitve, dobre želje … in še in še bi lahko našteval. Hvala clanom župnijskega sveta, ki je vse pripravili. Last Sunday we celebrated Fr Drago's 65th birthday and what a wonderful celebration it was. So many people came out to express their birthday wishes and spend some time together as a community - I think that was likely the best gift of all for Fr Drago. All our community organizations came together to show how important he is to all of us - from London, Kitchener and Aberfoyle to Beamsville and Hamilton - Fr Drago makes a difference to us all - as your parish Council - we thank everyone for taking the time and making the effort to say Happy Birthday to our spiritual and community leader; and to Fr Drago - we hope you had a wonderful day! - (Heidy Novak) OBVESTILA - ANNOUNCEMENTS MOLITVE NA POKOPALIŠCIH Obicajno smo se zbrali na eno prvih ne-delj v novembru, da smo skupaj molili za naše rajne. Letos bomo to storili v soboto, 6. novembra 2021 popoldne. Ker letos škof ne bo imel maše v mavzoleju pokopališca pri Božjem grobu, se bomo zbrali na Holy Sepulchre pri križu ob 1:00 p.m., na slo-venskem delu pokopališca Gate of He-vaen, pri naši kapelici 2:00 p.m. in na po-kopališcu Our Lady of the Angels ob 3:30 p.m. Ker še ne smemo biti v takem številu v mavzoleju, bomo molili pred mavzolejem ali zadaj pri križu - odvisno od vremenskih razmer. Toplo se oblecite, ker tam rado pi-ha. Letos bomo uro prestavili nazaj za eno uro v nedeljo 7. novembra. DAROVI - DONATIONS Za gradbeni sklad so darovala - $50 v spomin na pok. John Antolin, Cecilija Sobo-can. - Hvala vsem za vaše darove. Bog vam stoterno povrni vašo dobroto. PRVI PETEK Ta teden je prvi petek v mesecu. Zvecer ob šestih bo priložnost za sveto spoved, molitev pred Najsvetejšim in ob 7h bo sve-ta maša. VECNA LUC V mesecu novembru bo vecna luc gorela za pokojno Katarino Mujdrica po namenu Martina in Bernardine Mujdrica in družine. MASS IN REMEMBERANCE OF CWL - SOD MEMBERS V petek, 26. novembra 2021, se bomo pri vecerni sveti maši spomnili vseh pokojnih clanic Slomškovega oltarnega društva in Katoliške žen-ske zveze. Vabljeni, da se svete maše udeležite. NOVEMBER - SPOMIN VSEH NAŠIH RAJNIH V mesecu novembru se še posebej spomnimo vseh naših rajnih z obiskom grobov in molitvijo. V Katekizmu Katoliške Cerkve imamo na vprašanje, kaj so odpustki, tale odgovor: »Odpustek je odpušcanje casne kazni pred Bogom za tiste grehe, katerih krivda je že odpu-šcena. Prejme ga kristjan, ki je pravilno pripravljen pod dolocenimi pogoji ob pomoci Cerkve, katera v službi odre-šenja z oblastjo razdeljuje in naklanja zaklad zadostitev Kristusa in svetnikov. Odpustek je delen ali popoln v tem smislu, da nas del-no ali popolnoma reši casnih kazni (casnih posledic), ki jih dolgujemo za grehe. Odpustke moremo prejeti zase ali pa jih naklonimo rajnim« (št. 1471). Za velike grehe zaslužimo vecno kazen (vecno pogub-ljenje), ki se nam odpusti pri veljavni spovedi. V primeru, da je naše spreobrnjenje, ki izhaja iz gorece ljubezni, tako popolno, da doseže naše popolno ocišcenje, se nam izbri-šeta obojni kazni, vecna in casna. Ce bi v tem stanju umrli, bi prišli brez vic v nebesa. Obicajno pa nam po velikih in malih grehih, katerih krivda nam je odpušcena, ostanejo casne kazni, to je ne-zdrava navezanost na stvari; to so zle posledice, ki jih grehi pustijo v psihofizicni strukturi cloveka. Za odsluženje (popravljanje) teh kazni bomo trpeli v vicah, ce ne bomo zanje zadostili s pokoro (z zadošcevanjem) že na zemlji ali pa se jih rešili s prejemom odpustkov, ki so namenjeni prav tem posledicam grehov. Casne kazni se nam odpustijo tudi z deli usmiljenja in ljubezni, z molitvijo in razlicnimi oblikami pokore, s potrpežljivim prenašanjem trpljenja in preizkušenj ter z vedrim sprejemom svoje smrti (prim. Katekizem, št. 1472–1473). »Odpustek pridobimo tako, da Cerkev z oblastjo zavezovati in razvezovati, kakršno ji je podelil Jezus Kristus, posreduje v korist kristjana in mu odpre zaklad zasluženj Kristusa in svetnikov, da bi dobil pri Ocetu usmiljenja odpušcanje casnih kazni, povezanih z nje-govimi grehi. Cerkev hoce s tem ne samo priti na po-moc kristjanu, ampak ga tudi spodbuditi k delom po-božnosti, pokore in ljubezni. Ker so rajni verniki na poti ocišcevanja tudi clani istega obcestva svetih, jim moremo pomagati med drugim s pridobivanjem odpustkov zanje, da bi bili oprošceni casnih kazni, ki jih dolgujejo za svoje gre-he« (št. 1478–1479). Novi Katekizem katoliške Cerkve pravi: »Cerkev je že od prvih casov dalje castila spomin svojih rajnih ter darovala priprošnje v njihovo korist, predvsem evhari-sticno daritev, da bi potem, ko so bili ocišceni, mogli dospeti do blaženega gledanja Boga. Cerkev priporoca tudi milošcino, odpustke in spokorna dela v korist raj-nim.« Glede odpustkov isti Katekizem uci: »Odpustek je odpušcanje casne kazni pred Bogom za tiste grehe, katerih krivda je že odpušcena. Prejme ga kristjan, ki je pravilno pripravljen pod dolocenimi pogoji ob pomoci Cerkve, katera v službi odrešenja z oblastjo razdeljuje in naklanja zaklad zadostitev Kristusa in svetnikov. Odpustek je delen ali popoln v tem smislu, da nas delno ali popolnoma reši casnih kazni, ki jih dolgujemo za grehe. Odpustite moremo naklanjati ali živim ali rajnim.« V prvih osmih dneh novembra Cerkev za obisk po-kopališca in molitev za rajne naklanja popolni odpu-stek. Prav tako dobi odpustek v vseh cerkvah in javnih kapelah na dan 1. in 2. novembra, ali prejšnjo ali na-slednjo nedeljo, kdor moli vsaj ocenaš in vero in je bil pri spovedi in obhajilu ter moli po namenu svetega oceta. CIŠCENJE CERKVE - CLEANING OF THE CHURCH Nov. 6, 2021 Lojzka Novak team Nov. 20, 2021 Lukežic, Volcanšek Dec. 4, 2021 Jožica Vegelj and team Dec. 18, 2021 Gosgnach SVETE MAŠE - MASS TIMES: Monday to Friday: 7:00 P.M., Saturday: 5:30 P.M. (Slovenian-Sunday Mass); Sunday: 10:00 A.M. (Slovenian-English - For the time of Covid-19 it is only one Mass on Sundays) - KRSTI / BAPTISMS: For an appointment, call one month before. POROKE / MARRIAGE: For an appointment, call one year before the wedding date. SPOVED / CONFES-SIONS: First Friday of the month 6 -7:00 P.M. (or by appointment) BOLNIKI - Sporocite, ce je kdo bolan ali v bolnišnici, da ga obišcemo. You are welcome to call for a personal conversation with your priest – please call for an appointment. Tel: 905-561-5971. DON BOSCO V tem tednu so naslednje obletnice smrti faranov, ki so zapisani v naših knjigah: 31. NEDELJA MED LETOM 31TH SUNDAY IN ORDINARY TIME 31. OKTOBER ŽEGNANJSKA †† † † † † †† † † †† Za žive in rajne župljane Katarina in Franc Kapušin Ignac Horvat Ignac Horvat Mihaela Simrayh Ann Božnar Viktor in Kristina Perko Frances Brayer Štefan Gonza Pokojni Slovenci v Londonu 10:00 A.M. 3:00 P.M. - - - - - - - - - Sonya in Joe z družino Društvo sv. Jožefa (3) Rozina Horvat Kristijan Razpotnik Božnar Family Hci z družino Mary Gentilcore z družino Žena Vera z družino St. John the Divine Parish Tonaj Anton November 2, 1975 Prijatelj Anton Tony November 2, 1978 Cesar Anton November 2, 2013 Grebenc Lojze Andrew November 2, 2020 Hull Ludvik November 3, 2012 Tanko Elizabeth November 3, 2012 Šverko Anton November 6, 2014 Levstek Pavla November 7, 1974 SVETE MAŠE - MASSES 01. 11. 2021 — 7. 11. 2021 PONEDELJEK - MONDAY 1. NOVEMBER VSI SVETI ALL SAINTS †† †† † † † † † † Pok. Erzetic, Hodni, Šribar Janko in Toncka Demšar Ignac Prša Lojze Prilesnik Ignac Korošec Katarina Mujdrica Janez Kosednar Ivan Sobocan 7:00 P.M. Manja Erzetic Demšar- Scarcelli Milena Volcanšek z družino Sorodniki Marija Korošec z družino Martin in Bernardina Mujdrica Žena Hema z družino John in Milka Sobocan TOREK - TUESDAY 2. NOVEMBER Spomin vseh vernih rajnih All Souls' Day † † †† † † †† Lyn Lobo Ivan Petek Starši Glavac Dane in Marija Bukovac Lojze Grebenc, obl. Deceased Indigenous Children 7:00 P.M. Mother and Family Alois in Agata Sarjaš Olga Glavac z družino Družina Bukovac Mary Grebenc N.N. SREDA - WEDNESDAY 3. NOVEMBER Viktorin Ptujski, šk-muc. † †† † † Martin Simoncic Po namenu CWL - KŽZ Jožef in Marija Heric Franc Jernejcic Alojz Lesica, 30. dan po pogrebu 7:00 P.M. Žena Kathy Jožica Vegelj CWL Štefan in Francka Antolin Hci Sonja Langenfus Family CETRTEK - THURSDAY 4. NOVEMBER Karel Boromejski, škof † †† † †† Viktor Glavac Štefan in Gizella Ray Zoltan Gergyek Pokojni duhovniki 7:00 P.M. Žena Olga z družino Family Gizela Hauzar z družino Jožica Novak z družino PRVI PETEK - FIRST FRIDAY 5. NOVEMBER Zaharija in Elizabeta, starša Janeza Krstnika † † † † Ignac Horvat Ana Ferencak Ann Božnar Nicola Calabrese 7:00 P.M. Mary in Joe Pelcar (Montreal) Štefan in Francka Antolin Rudi Kerec z družino Marija Korošec z družino SOBOTA - SATURDAY 6. NOVEMBER Lenart (Narte), opat Monald, redovnik † † † † † † †† † † Matija Vlašic Ana Ferencak Matija Vlašic Magda Udovc Ana Ferencak Franc Raduha Starši Fabina Zoltan Gergyek Ignac Horvat 5:30 P.M. Žena in otroci Družina Raduha Dorothea Ježovnik Družini Udovc in Levstek Kathy Simoncic Ivan in Angela Antolin z druž. Družina Fabina Terezija Prša Terezija Prša 32. NEDELJA MED LETOM 32TH SUNDAY IN ORDINARY TIME 7. NOVEMBER ERNEST, OPAT †† † † † † †† † Za žive in rajne župljane Pokojni Rajter in Horvat Pokojni iz družin Mes in Sraka Joe Lovšin, obl. Rozina, Alojz in Matilda Zorko Marija in Evgen Ferletic Frank Saje Irma Dorencec 10:00 A.M. - - - - - - - - - Družina Mes Družina Mes Družina Pust Milan in Sandy Ferletic Milan in Sandy Ferletic Žena Mož Ignac z družino