OBRAZLOŽITEV STROŠKOV UPRAVLJANJA ZA ETAŽNE LASTNIKE I. Po zakonu o gospodarjenju s stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini Ur.list SES 37/74 V prilogi dajemo obrazložitev stroškov upravljanja sklada stano-vanjskih hiš in stanovanj ter skupnih delov in naprav v stanovanj-skih hiša, ki so jih dolžni plačevati lastniki posameznih delov stavb (etažni lastniki) na območju ljubljanskih občin, ter so bi-li zaračunani z obračuni za obdobje 1977 do 1979. Navedeni stroški zajemajo sledeče: 1. Prispevek za delo delovne skupnosti stanovanjskih skupnosti, ter stroškov funkcioniranja delegatskega sistema stanovanjskih slrupnosti Ljubljane 2. Prispevek k stroškom za delo Samoupravne stanovanjske skupnosti mesta Ljubljane 3. Prispevek k stroškom za delovanje Zveze stanovanjskih skupnosti • Slovenije 4-. Prispevek k stroškom za delo strokovne službe samoupravnih stanovanjskih skupnosti (Staninvest) 5. Prispevek za civilno zaščito 6. Zavarovanje stanovanjskih objektov v upravljanju SSS 7. Stroški finančnega prometa Odstotek oz. višina stroškov od 5. do 7. točke (funkcionalni stroški), sta načrtovana z letnim finančnim planom posamezne sta-novanjske skupnosti, dokončno pa se dolooita> s sprejetim zaključ-nim računom oz. poslovnim poročilom stanovanjske skupnosti za posamezno leto. Kriterij za določanje višine teh prispevkov, je vrednost stanovanja etažnega lastnika v odnosu do vrednosti ce-lotne stavbe. Prispevek za civilno zaščito zajema stroške usposobitve ustrez-nih prostorov v stavbah za potrebe civilne zaščite, stroške na-bave opreme za potrebe civilne zaščite ter stroške usposabljanja in izobraževanja enot oz. članov civilne zaščite v hišah in kra-jevnih skupnosti. Zavarovanje stanovanoskih objektov zajema primere strojeloma, po-žara ter odgovornosti do tretjih oseb. Med stroške finančnega prometa štejejo predvsem stroški SDK ter bančni stroški. Stroški od 1. do 4. točke (stroški upravljanja zajemajo funkcio-niran.je oz. delo samoupravnih stanovanjskih skupnosti ljubljan-skih občin, njihovih zvez na nivoju mesta Ljubjjane oz. SR Slove-Dije, ter delo strokovnih služb, "a. potrebe gospodarjenja s sta-novanjskim fondom na območ,ju Ljufcijane. Stroški za delovanje posameznih stanovanjskih skupnosti ljubljan-skih občin zajemajo gredvsem stroška delovanja delegatskega sis-tema v SSS, ter strosek za delo delovne skupnosti stanovanjske skupnosti, ki obsega v glavnem pripravo delegatskih gradiv za seje organov stanovanjske skupnosti. Stroški delovanja Samoupravne stanovanjske skupnosti mesta Ljub-ljana, obsegajo predvsem strošek delovanja skupnih organov sta-novanjskih skupnosti na nivoju mesta, ter delovne skupnosti, ki pripravlja gradivo za seje teh organov oz. opravlja druge posle skupnesa pomena. Zvezo stanovanjskih skupnosti Slovenije so ustanovile vse sta-novanjske skupnosti na območju SE Slovenije kot svoje združenje, kjer organizirajo predvsem skupno strokovno pomoč in koordina-cijo med občinskimi skupnostmi. Tudi za delovanje Zveze stano-vanjskih skupnosti oz. njene strokovne službe odpade določen del stroškov upravljanja. Stroški za pokrivanje delovanja strokovne službe, kot speciali-zirane organizacije za izvajanje nalog samoupravnih stanovanjskih skupnosti ljubljanskih občin, obsegajo večji del stroškov uprav-ljanja. Gre za delo DO Staninvest Ljubljana oz. njene TOZD tehni-čne in računovodske storitve, ki je kot specializirana organiza-cija sklenila samoupravni sporazum o trajnem sodelovanju na podro-čju gospodarjenja s stanovanjskim fondom s stanovanjskimi skup-nostmi vseh 1jubljanskih občin, ter na podlagi le-tega z vsako izmed njih sklenila letne pogodbe o izvajanju strokovnih nalog •za stanovanjske skupnosti. Te naloge so v navedenih pogodbah iz-črpno naštete in obsegatio opravila po sledeoih področ.jih: - evidence - področje pravnih osnov - finančno področje (knjigovodenje, obračuni, realizacija, izter-jave)^ - tehnična opravila - analize in poročila - planiranje - razvoj Vzpostavitev in vzdrževanje evidenc o celotnem stanovanjsko-pos-lovnem fondu v upravljanju stanovanjskih skupnosti obsega stano-vanjske enote in poslovne prostore po kategorijah, vrednostnem kriteriju in teritorialnem načelu. Nadalje so tu evidence o po-godbenih razmerjih z imetniki stanovanjske pravice, etažnimi last-niki ter uporabniki poslovnih prostorov, evidence zasedenosti stanovanjskega fonda po vseh strukturah uporabnikov, evidence o tehnični dokumentaciji otgektov ter končno evidemo virov po zdru-ženih sredstvih uporabnikov stanovanjskega fonda. Na področju pravnih osnov je poudariti predvsem opravila v okviru urejanja pogodbenih in drugih pravnih razmerij z imetniki stano-vanjske pravice, z etažnimi lastniki, najemniki poslovnih prosto-rov ter drugimi subjekti. Področje finančno obračunskih opravil zajema pobiranje ter obra-čunavanje vrednosti mesečnih prispevkov uporabnikov stanovanjskih enot in poslovnih prostorov, izdelavo periodičnih, polletnih in zaključnih računov, realizacijo fakturiranih finančnih sredstev po strukturi virov, postopki izterjave neporavnanih obveznosti uporabnikov in še druga občasna opravila. Na področju tehničnih opravil obsegajo pogodbene naloge^predvsem: organiziranje del in izvajanje koordinacije, tehničnega in fi-nanonega nadzora ter kolavdacije pri realizaciji del investicij-skega vzdrževanja stanovanjskih hiš, sanacij in prenovi stano-vanjskih objektov ter skupnih naprav in opreme na instalacijah, analitično spremljanje realizacije po planih, ki jih sprejemajo zbori stanpvalcev v hišah oz. delegati v zboru uporabnikov skup-ščine stanovan/jske skupnosti ia druga tehnična opravila v zvezi z gospodarjenjem oz. ohranjanjem stanovanjskega fonda, ki so trajnega, cikličnega ali občasnega značaja (tehnični prevzemi skupnih prostorov in naprav v hišah, uveljavljanje garancijskih pogojev izvajalcev, opravila -v zvezi z zavarovanjem objekta itd.j. Področje planov, analiz ter poročil zajema: pripravo osnov za planiranje na področju gospodarjenja s stano-vanjskimi hišami, priprava predlogov planov za gospodarjenje z obstoječim stanovanjskim fondom, analize izvajanja letnih ter srednjeročnih planov ter dragih gibanj na področju gospodarjenja s stanovanjskim fondom, periodična poročila o realizaciji del pri inveaticijskem vzdrže-vanju, sanaciji ter prenove objektov za raslične nivoje odloča-nja (hiša, KS, SSS, mesto) in ostala občasna poro5ila in analize o stanovanjskem fondu oz. gospodarjenju z njim. Zgoraj našteti stroški upravljanja so bili obračunani v letnem znesku na enoto (za enoto se štejejo stanovanja y družbeni last-nini, atanovanja v etažni lastnini ter družbeni in etažni poslov-ni proatori v hišah v družbenem upravljanju). II. Po Zakonu o stanovanjskem gospodarstvu ( Ur.list, SRS, št. 3/81 ) A). SAMOUPRAVNE FUNKCIJE SKUPNOSTI STANOVALCEV, SAMOUPRAVNE STANOVANJSKE SKUPNOSTI IN NJENE ENOTE a-1) Priprava gradiva, organizacija sej, koordinacija del, - priprava planskih aktov za srednjeročno in dolgoročno obdobje, - priprava samoupravnih sporazumov o oblikovanju oen, v - priprava gradiva za seje, - priprava programov analiz, - organizacija sej in sestankov za vse organe skupnosti stanovalcev in samoupravne atanovanj-ske skupnosti, - priprava samoupravno splošnih aktov, - vodenje zapisnikov na sejah in sestankih, - koordinacija dela samoupravnih organov, skupnosti stanovalcev in saraoupravnih stanovanjskih skupnosti, - posredovanje sklepov samoupravnih organov, - priprava vseh vrst poročil za skupščino občine.Zvezo stanovanjskih skupnosti in drugo. a-2) Razmnoževanje in posredovanje gradiva, najem prostorov za seje in drugi materialni stro-ški - priprava prostora za seje in sestanke, - priprava in posredovanje obvestil, tolmačenj in infonnacij stanovaloem, - razranoževanje gradiva za seje in sestanke, obvestil in drugih informacij, - drugi materialni stroški v zvezi z organizacijo dela v skupnosti atanovalcev in samouprav1-nirstanovanski skupnosti a-3) Sredstva za Zvezo stanovalnjskih skupnosti in druge članarine - sredstva za Zvezo stanovansjkih skupnosti, - članarlne. B).STROKOVNE NALOGE IN OPRAVILA b-1) Finanono - materialno poslovanje - ažurno in pravilno vodenje in kontiranje poslovnih knjig, - sestavljanje internih knjigovodskih listin, - ugotavljanje plačane realizacije, - zaključevanje kontov in sestavljanje bruto bilance, ¦ ¦'.'¦¦ - kontroliranje izpiskov sredstev, plasmajev in kreditov s stanjem v knjigovodstvu, - prejemanje denarnih vplačil, - oddaja dnevnega inkasa na žiro račun, - knjiženje poslovnih sprememb, - vodenje registra prejetih in izdanih faktur, - razporejanje prejetih faktur v likvidaciji odgovornim osebam, - prevzemanje likvidiranih došlih raounov, bremepisov in dobropisov, - sestavljanje in izpisovanje izdanih faktur, bremepisov in dobropisov, - kontrola eksternih knjigovodskih listin, ki so podlaga za izplačilo preko žiro računa ali blagajne, - poravnava obveznosti do dobaviteljev in DPS, - obračun in pravočasna obravnava obveznosti iz družbenih prispevkov, ¦ . - kontrola stanja in žiro računu, - oddaja dokumentacije knjigovodstvu, - določanje datuina zapadlosti računov, - sestavljanje, izpisovanje in odprava plačilnih dokumentov SDK in bankam za zavarovanje sred-stev in plačil, - dviganje gotovine iz žiro računa, - izplačilo sejnin, dnevnic in potnih stroškov, - vodenje blagajnišega dnevnika, - evidenca prejetih in izdanih čekov ter njihovo vnovčenje, ¦; - tekoče evidentiranje spreraemb lastnikov stanovanj in drugih spreraemb, ki vplivajo na izračun obveznosti, - obračun pripspevkov etažnih lastnikov, : - priprava temeljnic za knjiženje v analitičnem knjigovodstvu - arhiviranje dokumentov in teraeljnic, - sestavljanje zbirnih poročil o delu knjigovodstva hišnega sveta, - vodenje poraožnih poslovnih knjig, - likvidacija računov za druge stroške, - obveščanje stanovalcev o vrsti in višini stroškov obratovanja hiše, - razporejanje inkaso listov in obračun pobranih stroskov, - vodenje analitičnega knjigovodstva hišnega sveta, - skrb za pravilnost podatkov v bruto bilanci hišnega sveta, - seatavljnje bilance prihodkov in odhodkov posameznih hiš v sklopu hišnega sveta, /, - vodenje analitične evidence drobnega inventarja in odpisov, - usklajevanje knjigovodskega stanja z inventurnim popisom, ~^ - vodenje analitičnega knjigovodstva kupcev in dobaviteljev, - kontiranje in priprava dokuir.entacije za knjiženje, - arhiviranje knjiženih dokumentov, - sestavljanje mesečnih, primesečnih ter letnih izpiskov terjatev in obveznosti, - obračun avansov, - usklajevanje terjatev in obveznosti ( saldo potrdila ), - letni popis terjatev in obveznosti, - izterjave zapadlih obveznosti, - priprava dokumentacije za dokazovanje toženih postavk, - obračun-zSBIudnih obresti, - - pobiranje in odvajanje obveznosti za uporabo stanovanj na osnovi meseonih obremenitev, - izdelava periodičnih in zaključnih računov ter njihova pravočasna predložitev samoupravnim organom, - sestava finančnih načrtov . ¦ • b-2) Tehnično-strokovne naloge - sodelovanje pri tehničnera prevzemu hiše, - sodelovanje pri kvalitetnem prevzemu stanovaj in prevzem stanovanj po preteku garancijske dobe, - koordinacija pri izvajanju del med hišnim svetom, projektanti in izvajalci del, - sodelovanje pri odpravi .napak v garancijski dobi.,. - priprava in podpis del za izdelavo srednjeročnih in letnih planov vzdrževanja hiše in vzdrževanja sklada hiš iz vzajemnega vzdrževanja, - vrednotenje predloženih in prejetih programov, - izvajanje nadzora pri zahtevnejših obnovah in popravilih toplovodnih naprav, - izvajanje nadzora za pravilno in požarnovarno obratovanje kotlov ter drugih toplovodnih hidrofomih elektrionih naprav, - vzdrževanje in upravljanje kotlovnio, toplotnih postaj, hidrofornih postaj in drugih naprav, - skrb za pravočasno dobavo gcriva za kotlovnioe in izdelavo ter kontrolo statističnih podat-kov za obratovanje kotlov in naprav in dajanje potrebnih poročil republiškemu inšpektoratu parnih kotlov, - skrb za varnost in [isposobljenost delavcev, ki upravljajo naprave v kotlovnicah, - nabava raateriala in orodja za obratovanje kotlovnice in drugih naprav, - skrb za tehnične preglede dvigal in posredovanje ustreznih naročil, - sodelovanje pri organiziranju hišne samouprave v stanovanjskih hišah, - sodelovanje pri samoupravnih organih stanovanjskih skupnostih - strokovni ogledi poškodb in napak v stanovanjskih hišah, - poaredovanje tehničnih inforrnacij in sprejem naročil, - izvajanje sprejetih programov, vzdrževanja stanovanjskih tiiš, - dajanje strokovnih nasvetovposameznim stanovalcem in hišnemu svetu, - obveščanje hišnega sveta in sodelovanje na sejah zbora stanovalcev, - priprava porocil o izvajanju programa vzdrževanja, - sodelovanje z gradbeno in elektro inšpekcijo, zavodora za spomeniško varstvo in upravnirai oraani občine, - strokovni nadzor po gradbenih predpisih in standardih pri izvajanju vzdrževalnih del, - priprava poročil, analiz in programov za vzdrževanje stanovanjske hiše, - priprava smernic, elementov za temelje sredneročnih planov ter priprava samoupravnih spo-¦razumov o temeljih planov vzdrževanja hiš in sklada hiš pri samoupravni stanovanjski skup-nosti, - pridobitev ustreznih soglasij in dovoljenj za izvajanje vzdrževalnih del, - izvajanje nadzora pri večjih obnovitvenih delih. b-3) Upravno -administrativne naloge - priprava pogodb z etažnimi lastniki v zvezi z uporabo in vzdrževanjem stanovanjske hiše, - priprava pogodb o vzajemnih razmerjih v stanovansjkih hišah, - vodenje tehnične evidence stanovanjske hiše in stanovanj, - sprejemanje naročil, - kontrola računov in usklajevanjera z izdanimi naročili, - naročanje žiga za hišne svete, - arhiviranje naročilnic. b-4) Pravno - premoženjska opravila - izdelava statuta in drugih aktov skupnosti stanovalcev . Izhaja od leta 1964 namesto Občinsklh razgledov, kl jih |e lela 1961 začel Izdajall občinskl odbor SZDL Ljubljana-Šiška. Naslov: »Javna tribuna«, Ljubljana, Trg prekomorskih brfgad 1, soba 405 — Gradivo pripravila za lisk: SSS občine Ljubl|a- na-Siška — Tisk: Tiskarna Slovenija, Ljubljana — Po mnenju sekretariata za Informacije izvršnega sveta SRS st. 421/1/72 z dne 7. 2. 1974 je Javna tribuna oprosčena prometnega davka.