mali in veliki odmev 124 Gregor Škrlj: Zaključna konferenca v okviru projekta Posodobitev kurikularnega procesa v osnovnih šolah in gimnazijah Zaklju~na konferenca v okviru projekta Posodobitev kurikularnega procesa v osnovnih šolah in gimnazijah > Gregor Škrlj V ponedeljek, 1. 7. 2013, je Zavod RS za šolstvo v hotelu MONS, organiziral za- ključno konferenco v okviru projekta Posodobitev kurikularnega procesa v osnovnih šolah in gimnazijah. Konferenca je bila namenjena ravnateljem, svetovalcem ZRSŠ, članom šolskih razvojnih timov v gimnazijah, članom predmetnih razvojnih skupin za osnovne šole in gimnazije, sodelujočim mentorskim učiteljem ter učiteljem osnovnih in srednjih šol. Konferenca, na kateri so sodelujoči predstavljali svoje delo, je potekala po obja- vljenem programu. Najprej so z uvodnimi nagovori navzoče pozdravili predstavniki ZRSŠ in MIZŠ. Konferenca se je nadaljevala s plenarnimi predstavitvami, primeri razvojnega dela predmetnorazvojnih skupin in predstavitvami šolskih razvojnih in projektnih timov: – Rezultati posodabljanja pouka v osnovnih šolah in gimnazijah (dr. Amalija Žakelj, – mag. Marjeta Borstner, ZRSŠ), – Kako smo posodobili pouk psihologije (Jasna Vuradin Popović, Gimnazija Murska Sobota), – Praktični primer načel posodobitve učnih načrtov za tuje jezike (mag. Liljana Kač, Neva Šečerov, Simona Cajhen, Alenka Andrin, ZRSŠ), – Kurikularne povezave umetnostne zgodovine in slovenščine kot priložnost za razvijanje celovitega razumevanja umetnine (Nina Ostan, Marjana Lenasi Lipo- všek, Gimnazija Poljane, Ljubljana), – Posodabljanje učnega procesa v strokovnih gimnazijah (Peter Rau, SŠOF Ljubl- jana). – Pogled nazaj in naprej: sodelovanje s šolskimi razvojnimi in projektnimi timi (dr. Tanja Rupnik Vec, dr. Zora Rutar Ilc, mag. Cvetka Bizjak), – Primer kakovostne prakse spodbujanja razvoja kritičnega mišljenja (mag. Alenka Kompare, ŠC Srečka Kosovela Sežana), – Primer kakovostne prakse dela v šolskem razvojnem timu (Damjan Štrus, Gim - nazija Litija), – Primer kakovostne prakse dela v projektnem timu (Vera Cunk Manič, SŠ Sloven- ska Bistrica), – Primer kakovostne prakse dela v projektnem timu (Mojca Adamič Varga, Gimna- zija Kočevje). Po plenarnem delu so hkrati sledile ločene predstavitve in okrogla miza. V sklopu sodelovanja s šolskimi razvojnimi in projektnimi timi so na začetku predstavniki Kon- zorcija splošnih in strokovnih gimnazij predstavili prispevek Konzorcija splošnih in strokovnih gimnazij, nato pa se je odvila zanimiva debata na okrogli mizi z naslovom Kako ohranjati in nadgrajevati razvojno delo gimnazij. Na dveh vzporednih predstavitvah so bili predstavljeni rezultati razvojnega dela predmetnorazvojnih skupin. Prva skupina: – Predstavitev priročnika: Izzivi razvijanja in vrednotenja znanja v gimnazijski praksi – Biologija (mag. Minka Vičar, ZRSŠ), Šolska knjižnica, Ljubljana, 23 (2013) 2, 124–125 125 mali in veliki odmev – Sestava pisnega preizkusa po sodobnih evropskih smernicah (Suzana Ramšak, Susanne Volčanšek, ZRSŠ), – Knjižnično informacijsko znanje v gimnaziji – razvijanje dijakovih kompetenc pri pisanju seminarske naloge (Irena Brilej, Gimnazija Poljane, Ljubljana), – Predstavitev priročnika: Posodobitev pouka v osnovni šoli – Domovinska in državl- janska kultura in etika (mag. Pavla Karba, ZRSŠ), – Utrip uvajanja posodobljenih učnih načrtov za zgodovino (mag. Vilma Brodnik, ZRSŠ), – O posodobitvah učnega načrta za predmet slovenščina v gimnazijah po zaključku štiriletnega uvajanja (mag. Mojca Poznanovič Jezeršek, ZRSŠ), – Razvijanje digitalne pismenosti ter didaktična uporaba IKT pri pouku angleščine (mag. Vineta Eržen, Alenka Andrin, ZRSŠ, Volodja Mitko Šiškovič, SŠ Domžale), – Ekonomika gospodinjstva in finančna pismenost (Irena Simčič, ZRSŠ), – Osebni načrti učiteljev za razvoj in spremljanje kompleksnih znanj (Silva Kmetič, ZRSŠ). Druga skupina: – Posodabljanje pouka kemije (Anita Poberžnik, mag. Andreja Bačnik, mag. Mariza Skvarč, ZRSŠ), – Uvajanje posodobitev poučevanja biologije v osnovni šoli (Saša Kregar, Simona Slavič Kumer), – Kaj je posodobitev gimnazijskega učnega načrta prinesla učiteljem – razvijanje veščin pri pouku geografije (Igor Lipovšek, dr. Anton Polšak, ZRSŠ), – Knjižničarjeva izkušnja v PRS za OŠ (Gregor Škrlj, OŠ Prule, Ljubljana), – Predstavitev priročnika: »Posodobitev pouka v osnovni šoli – fizika (Samo Božič, ZRSŠ), – Nekaj utrinkov iz delovanja predmetnorazvojne skupine za glasbeno vzgojo/ glasbo (mag. Ada Holcar Brunauer, dr. Inge Breznik, ZRSŠ), – Skozi proces posodabljanja pouka matematike načrtujem učenje za danes in jutri (mag. Mateja Sirnik, ZRSŠ), – Vpliv posodobljenega učnega načrta športne vzgoje na šolsko prakso (Gorazd Sotošek, ZRSŠ). Na konferenci so bili predstavljeni rezultati večletnega dela, tudi dela knjižnične dejavnosti. Prispevki so dostopni v zborniku. 1 Zanimivo je bilo poslušati predavanja o razvijanju didaktike predmetov, usposa- bljanju učiteljev, razvoju didaktičnih gradiv in podrobnejše predstavitve. V okviru Podpore šolam za načrtovanje učnega procesa so bili predstavljeni rezultati in delovanje šolskih razvojnih timov, ki so usmerjali proces posodobitve na šolski ravni ter delovanje in rezultati projektnih timov, ki so na ravni šol spodbujali in koordini- rali medpredmetne in kurikularne povezave ter timsko poučevanje. Začrtale so se nadaljnje strategije krepitve razvoja na ravni šol in nove možnosti za spodbujanje sistematičnega razvijanja kompetenc pri dijakih. Predstavniki posodobitev pouka na osnovnih šolah in gimnazijah so predstavili delo, rezultate predmetnorazvojnih skupin, primere pedagoške prakse, zbirki Izzivi razvijanja in vrednotenja znanja v gimnazijski praksi in Posodobitve pouka v osnov- nošolski praksi ter rezultate spremljave vpeljevanja posodobljenih učnih načrtov v gimnazijsko prakso. Ob koncu so bili predstavljeni tudi izzivi za prihodnost. Konferenca, ki je prinesla nova spoznanja in uresničitev zastavljenih ciljev, se je sklenila z razmišljanjem o tem, kje smo in kam želimo. 1 Zbornik je dostopen na: http://www.zrss.si/zakljucnaPKP2013/files/ZK-PKP-2013-zbornik.pdf.