OB OTVORITVI MOSTU ČEZ UUBLJANICO PRVI POVOJNI MOST V LJUBLJANI___________ Gradnja trajala leto dni - Stroški znašajo blizu deset milijonov dinarjev - Zaključena povezova šmartinske in Povšetove cesle V torek 9. maja je predsednik skupščine mesta Ljubljana inž. IViiha Košak v navzočnosti številnih zastopnikov javnega in kultumega življenja Ljubljane in okolišuih«ftieščanov izročil prometi! nov most čez Ljubljanico v podaljšku Kajuhove ulice. Vreme graditeljem (Gradisu) nikakor ni bilo naklonjeno in so se zato dela dokaj zavlekla. In kot nalašč, še tik pred otvoritvijo, ko so finišerji polagali na mostu zadnje metre asfaltne prevleke, je močno deževalo. Ob tej priložnosti je predsednik občinske skupščine Moste-Polje PoHe Maček na kratko orisal pomen tega ptometnega objekta za Moste, Kodeljevo in za vso Ljubljano. Povezava med Šmartinsko in Povšetovo cesto je tudi prva zveza bodoče soseske MS 3/2 Štepanjsko naselje z obstoječim cestnim sistemom. Gradnja mostu čez Ljublja-nico v podaljšku Kajuhove ceste je pomembna in nujna iz več vzrokov. Novi most in gradnja odseka Kajuhove ceste, ki bo povezala Zaloško in Povšetovo cesto, bosta omogočila nor-malno prometno povezavo sose-ske Kodeljevo z drugiini predeli centra Most in Lndustrijske cone Moste. S to cestno povezavo bo dana tudi možnost uvedbe mestne avtobusne proge na Ko-deljevo. Koncept trase Kajuhove ce-ste, ki bo potekala od Šmartin-ske prek Zaloške in Povšetove na Poljansko cesto, je bil pri-pravljen že leta 1964 in je tudi upoštevan v generalnem urba-nistiščnem načrtu Ljubljane. Doslej so bili narejeni le posa-mezni odseki Kajuhove ulice, to J3 povezava Šmartinske—Kavči-čeve- Letališke—Toplarniške in Zaloške ceste s podvozom, ter na južnem bregu Ljubljanice, del Pintarjeve ceste do Povše-tove ulice na Kodeljevem. Z novim mostom in delom Kajuhove ceste bo torej zaklju-čena povezava Šmartinske in Povšetove ulice. Gradnja mostu in dela Kaju-hove ceste je bila nujna tudi za-radiprometne povezave bodoče soseske MS 3/2 Štepanjsko na-selje z obstoječim cestnim siste-mom. Seveda bo ob gradnji te soseske treba zgraditi še del Ka-juhove ceste z novim enotnim mostom čez Grubarjev kanal in s priključkom na Litijsko cesto, ki pa jo bo potrebno še rekon-struirati. Če bo imela občinska skupščina Moste-Polje na voljo dovolj sredstev, bodo z deli na mostu čez Grubarjev kanal pri-čeli že prihodnje leto. Z izgrad-njo teh dveh mostov bo možna povezava stanovanjskega pte-dela Štepanjsko iiaselje (graditi ga bodo pričeli morda še pri-hodnjo pomlad, v naselju bo okrog 2200 stanovanj, pred-šolski zavod, osnovna šola, trgo-vina, zdravstvena postaja itd.) z industrijsko-transportno cono, ki bo tekla od letališča tja do Zaloga. Poglejnio še nckaj številk, ki nas bodo podrobneje seznanile z novim mostom čez Ljublja-nico. Graditi so ga pričeli 16. junija 1971, dolg je 48 metrow. sirina vozišča je 14 metrov. s pločnikom vred pa je most ši-rok 18 metrov. Občinsko skup-ščino Ljubljana Moste-Polje je veljal blizu deset novih milijo-nov. Most sam je stal okrog 4 milijone, priprave za gradnjio (rušitve, odškodnine, nakup na-domestnih stanovanj) okrog 2.5 milijona, oprema (cesta, kana-lizacija, PTT, javna razsvetljava. semaforizacija itd.) pa okro.g 1,8 milijorsa dinarjev. Gradnj