Za poduk in kratek čas. Gregor Jož. Plohel, doktor bogoslovja, dekan in nadžupnik Ptujski. (Dalje.) Iz tiate liatnine, pisaae do prečaatitega knezoškofijstva, dae 19. dec. 1793, najbolje go- tovo izpoznamo, da je bil naa Gregor pravi mož na avojem meatu, ker nikakor ne kaže misliti, da bi bil oa svojemu škofijstva piaal stvari, ki jih ai storil, ter aiso reaničae, gotovo Be; iz tega pisma pa je razvidflo: a) G. Plohel je Ijabil lepoto hiše božje; cerkev je aajimeBitaejši kraj za dahovaega pastirja, je središče njegovega vzvišeBega delovanja. Župaa cerkev av. Jarja v Ptaju je Bajlepša, blizu aajveča ia meada najstaraa med vaemi cerkvami med Dravo in Maro na Slovenakem. Predolge bi bile aaše črtice, ko bi hoteli celo zgodoviao tega kraaaega hrama božjega pisati; tiste, ki zaaimajo cerkveae atavbe ia slogi, ia ao aemškega jezika zmožai, naj vzamejo v roke : ,,Blatter dea cbristlichea Kuastvereiaea der Diozese Seckau" 1. 1884, št. 11, tam aajdejo od atrokovjaškega pereaa zapisaao, kako da je ta kraaaa hiša božja v teku atoletja dobila aedaajo podobo. Takaj omeaimo le toliko, kolikor bi utegailo večiao čitateljev nSlov. Goap." zanimati. V št, 45. ,,Slov. Goap." smo rekli, da je rajfli Fran Uvetko. Ptajski nadžapflik, jako slovesao 1. 1846. obhajal tisočletaico posvečenja cerkve sv. Jurija v Ptaju. Od tiate prvotae cerkve, katero bi bil, kakor trdi Povoden, nadškot Solaogradški Arno, že 1. 785 ataviti zaeel, in bi jo bil Luipram 1 846. poavetil, je v zidovja aedajae cerkve menda še le malo ostankov. Podoba ladije, atebrov ia še več drugih. znakov kaže aa Bovejai romanaki slog. Divji Magjari ao 1. 1052 mesto Ptuj aapadli in raz djali ia tudi hiši božji aiao prizaaeali, tako pa je prišlo, da ao veraiki skoraj zaovic v prvi polovici 12. stoletja cerkev morali zidati. Pa tudi ta še ai imela obstaaka; — v 1. 1396. 80 zverinaki Tarčiai prvokrat paatošili po aaši sloveaski zemlji, stari Ptuj oropali, ga do cela požgali ia 16.000 ljudi aeboj v sužaost tirali: tudi cerkev je gotovo pogorela: ia tako je še pač trebalo aekoliko let, pred ko 80 ai ostali veraiki toliko opomogli, da ao 8e tudi poprave cerkve mogli lotiti. — V prvi polovici 15. stoletja ao težavBo delo dogaali, (1411 — 1440) in hram božji je dobil sedaajo podobo v avojih glavaili delih, — trojaa ladija. preabiterij in masikalfli kor — vse, kakor ae daadaaašnji vidimo. Štiri kapele — av. Fraačiška; Dizmaea, žalostae Matere božje ia av. križa — ao pa vae iz novejše dobe. Zadnjo av. križa poatavil je Plohel 1. 1778: kakor trdi v omeBJeaem piama: ,,Sozidal aem eno kapelo in 2 oltarja ter oakrbel različao cerkveao apravo akoraj brez vsega povračila. Zvonik, ki se je že hotel podreti, sem dal laasko leto (1792.) zvečine Ba svoje atroške v znesku 6000 fl. popraviti ia z bakrom pokriti." (Dalje prih.) Smešnica 50. Nočai čuvaj vsede, ne da bi hodil v noči po mestu, na klop ob neki hiši in zaspi. Župan, ko gre po polnoci iz krčme domov, sliši ga na klopi smrčati; atopi tedaj k njemu in ga vzbudij ,,He, prijatelj, kaj vaa plačamo za spanje?" Cuvaj, predramivai se, mu odgovori: ,,Brez zamere, goapod! Hotel aem le ponočnjakom lep izgled dati, da je noč za apanje, ne pa za postopanje."