F. S. šegula: RšUbi Jetiuda.. Povest iz časov Kristusovih. 2 (Dalje.) Da bi kaj takega za vedno in za vselej preprečili, so cesto, ld je vodila navzgor, popolnoma razdejali, vrata pa močno zazidali. Kajne, temeljito? — Ostala so pa v istem obzidju kakih 220 metrov navzgor še druga starodavna, že zgoraj omenjena Štefanova vrata; domačini jih imenujejo »bab-es-Sitti Mariam« (Vrata Gospe Marije), ker se skozi nje pride najprej doli k Marijinemu grobu pod Olj.ko goro. K tem vratom se v nasprotni smeri steka cesta, _i prihaja vzhodno od Jordana sem skozi Betanijo, mimo Marijinega groba črez cedronski stari most gor v Jeruzalem. Ulica naprej od Štefanovih vrat pelje sprva nekoliko navzgor do velike trdnjave, ki se ji je za časov Kristusovih reklo »g.ad Antonija«, ponosno bivališče rimskih oblastnikov, zlasti tudi Poncija Pilata. Na dvorišču te pala.e je »I. po- staja«; odtod pa v zapadni smeri naprej imenujejo kristjani cesto »Križev pot«. Minulo je že štirideset let od smrti Betlehemčanke Djemihle v Naselbini gobavih. Prav od tam prihaja zdaj skozi Štefanova vrata častitljiv učenik postave. Gosta črna. brada dela njegovo obličje moško-lepo; oblečen je v Crn svilcn kaftan, ki sega do pet; prepasan pa s svilenim žoltim ovojem. Glavo mu pokriva zelen svitek iz velikega robca, ki ga zlata vrvica drži skupaj. Noge tičijo v rudečih opankah. — Da pa je prihajajoči resni.no »rabi«, pričajo odznaki: Na čelu se vidi tablica s hebrejsko črko »šin«; na levi roki je namotano jermenje. Okoli ledij ima privezano dragoceno preprogo, ki sega do kolen. Črez rame je vržena nebesno-modra halja brez rokavov in brez »šiva«, to se pravi, obojestransko navzgor prerezana; spredaj in zadaj na halji pa visijo nekaki čopi in franže. (Tisti, ld so jim znani obredi pobožnih Judov, vedo, da menim z jermeni na levi roki »molitvene jermene« [»tefilin« po V. knjigi Mojzesovi Deut. 6, 6]; latinski jih imenuje Sveto pismo