PTUJSKI PIšIHJTNINAR informacije Številka 16 — november 1989 Za uspešno vodenje podjetja, je potrebno zaupanje kolektiva Za uspešno vodenje podjetja, je potrebno zaupanje kolektiva. Smo v obdobju korenitih sprememb v naši družbi. Tudi v Perutnini smo se odločili za preobrazbo v družbeno podjetje, ker v taki obliki organiziranosti pričakujemo uspešnejši razvoj podjetja. V tem času pa se izteka mandat predsedniku poslovdnega odbora Perutnine Alojzu Gojčiču, ki je doslej uspešno vodil firmo. Poleg drugih pomembnih investicij v tem mandatu je v zaključni fazi opremljanje perutninske klavnice, naše največje naložbe. Predsedstvo konference sindikata in delavski svet podjetja sta zato izrazila prepričanje in željo, naj tovariš Gojčič ponovno kandidira za predsednika poslovodnega odbora. Načrtovati smeri razvoja podjetja kakršno je Perutnina, je težka naloga, ki se je tovariš Gojčič dobro zaveda in jo je pripravljen sprejeti le z zaupanjem in pomočjo celotnega kolektiva. Svoje poglede in misli o nadaljnjem razvoju podjetja ponuja tovariš Gojčič kot Program v tej Informaciji, zato, da bi se z njim temeljito seznanili in izrazili svoje mnenje. Predsedstvo konference sindikata PROGRAM pogleda v razvojno bodočnost Perutnine Ptuj (v naslednjih štirih letih) 1. Dosežen obseg proizvodnje v glavnem zadržati na zatečenem nivoju, rast proizvodnje izključno prilagajati potrebam domačega in tujega trga, ter usklajevanju obstoječih kapacitet. Bistveno pa povečevati proizvodnjo novih dobrin — proizvodov iz piščančjega mesa. V proizvodnjo (starih staršev, staršev in brojlerjev) vnašati najsodobnejša znanja — spoznanja svetovnih perutninarskih selekcij. 2. Dokončati modernizacijo — gradnjo perutninske klavnice in takoj izza otvoritve začeti postopek za njeno mednarodno izvozno registracijo. 3. Pripraviti program za modernizacijo in dograditev predelave na že znani proizvodno-tržni usmeritvi: klobase, proizvodi iz oblikovanega perutninskega mesa (POM), dodelava svežega mesa, blanširanje in steriliziranje mesa. Tudi za predelavo pridobiti mednarodno izvozno registracijo. Vse v predvidenem času tudi uresničiti. 4. Pripraviti program posodobitve in dograditve prodajaln — Trgovine PP: a) modernizirati obstoječih 70 prodajaln širom po Jugoslaviji; b) pripraviti načrt nakupa oziroma novogradnje prodajaln; c) poiskati najsodobnejše oblike osvajanja domačega in tujega trga (analiza trga, propaganda, discontna prodaja...). 5. Vzporedno s pridobivanjem mednarodne izvozne registracije za perutninsko klavnico in predelavo, spremljati — analizirati potencialno zanimiva tuja tržišča, kako bi le na teh ustanovili svoja lastna ali mešana podjetja: Nemčija, Italija... 6. Ustanoviti mešano podjetje (podjetje z omejeno zavezo) za postavitev restavracij hitre prehrane (fast food restavracij). Potencialne lokacije so: Ptuj, Titovo Velenje, Maribor, Celje, Ljubljana, Koper. Poiskati tudi druge programe in partnerje za ustanavljanje mešanih podjetij. 7. Kompjuterizirati podjetje, uvesti v hišo povezan poslovni informativni sistem, kjer bo računalnik prisoten v proizvodnji, nabavi, prodaji, financah, na vozliščih poslovnega odločanja. Informativni sistem, ki bo povezan z bankami podatkov doma in v svetu. 8. Posodobiti delo v direkciji in proizvodnih enotah (s kadri in opremo), da bo kos voditi podjetje v spopadu z domačo in tujo konkurenco z vidika razvoja, plana in investicij, spremljanja stroškov po enotah in proizvodih, učinkovitega tekočega finančnega spremljanja podjetja ter snovanja sodobne organizacije podjetja. 9. skrbeti za kadrovsko rast, neprestano usposabljanje in izobraževanje nosilcev tekočih in načrtovanih proizvodnih ter tržno naravnanih programov. 10. Politiko osebnih dohodkov voditi odvisno od poslovnih rezultatov (proizvodnje, trženja, dobička) hiše, da bi jih zadržali odvisno od valute, nad občinskim povprečjem in da ostanemo vodilna perutninska hiša v Jugoslaviji.