Prikaz graditve in delovanja pionirske proge Konec minulega tedna so v kultur-nem domu Španski borci zaprli raz-stavo o gradnji pionirske železnice in o delu pionirjev — železničarjev, ki jo je ob 135-letnici prihoda prvega vlaka v Ljubljano pripravilo Železni-ško gospodarstvo Ljubljana. Ljubljanska pionirska železnica. ki je bila kot tretja tc vrste (za zagrcb-ško in beograjsko) v Jugoslaviji zgra-jena leta 1948, je bila dolga nekaj manj kot štiri kilometre; končni po-staji je imela na Viču in v Podutiku. vmesno pa v Kosezah. Mladi so tu ' imeli možnost seznanjati se s tehni-ko, se učiti vcstnosti in točnosti pri dclu. obenern pa so imeli tudi zabavo in razvedrilo. Pričakovali so tudi, da bo proga zibelka novih kadrov za že-lezničarske poklice. vendar se upi niso uresničili. Tudi število potnikov je iz dneva v dan usihalo in je to pio-nirjcm jemalo voljo do dela. tako da so progo leta 1954 ukinili. Ob odprtju razstave, ki so se je udeležili tudi dijaki Železniškega Udeleženei posveta o oblikah sodelovanja ZOŠ. (Foto: J.Kozamer-nik) šolskega centra. je zbranim sprego-voril dircktor ŽTO Ljubljana Alek-sander K(jsliev, gostom pa je raz- stavljene fotografije predstavila zgo-dovinarka Maruša Pleterski. Besedilo in slika: D.J.