Nekaj o besedah pri pcsmik. Znano je, da se tudi petje prišteva k odgojivnim pripooiočkom Ijube našo mladine. Resnično, moč pptja je velika in veličastna; pa tudi učiteljeva naloga je imenitna in resna v tem obziru. Zato ni vse eno, ako učitelj brez vsega premislika pesmi odločuje učenceui za petje. Ako ni učitelj temu kos, dostikrat ves njpgov Irud le malo ali celo nič sadii ne obrodi. V pesmi je treba na lo gledati, da sta učenceni napcv (viža) in beseda (tekst) pristojna. To pa ni še vse. V pesmi je napev (elo, beseda pa duša. Za kaj naj učitelj bolj skerbi, vsaki ve, ako pomisli nekoliko navadno življpnje. Znld sp vsaki moti, ako misli, da je že vse storil, če njegovi učenci nektere pesmi poverhno, brez vsega premislika in nierzlo pojd. Ako hočeš, da se bo učencev kaj prijelo, in da sp bodo pri teni, kar pojo ogrevali, jim moraš, ljubi moj , bespdo dobro razjasniti in poočitati tako, kakor delaš pri vsakprn drugeni nauku. Ako imajo učenci pesem že prepisano ali pa v knjigi tiskano, naj jo učitelj naj prej glasno prebprp, in npkteri učpnci naj jo za njim še bero. Kadar jo znajo učenci prav brati , naj se jim potem povč poglavitni zapopadek ali jpdro pesmi. Potem naj se jim vse nerazumljive besede in izrazi razlože, in z drugimi, bolj razumljivimi besedami nadomeste. Zraven naj jiui pa učitelj tudi pove, kako naj sp pri ppsmi btsede verste ena za drugo. XTa koncu vsakpga oddelka naj se učenci soznanijo z naj imenitnejšo in poglavitnejšo mislijo. Tako naj učitelj postopa pri vsi pesmi od verste do verste. Ko jim pa že vse na drobno razloži, naj jim na zadnje še pove, kako se vpžpjo in skladajo posamezne, in kako se razvija naj poglavilnejša misel in vkupna tvarina. Potem naj še eukrat vsp povzame in iičence vadi, da morpjo povedati ppsein s prostiini ali nevezanimi besedami. Ako učitelj tako ravnu, potem je pesem res zprno, klero sr v zeniljo verže in pravi sad obrodi. \isem pa pisal tega, da bi s tem hotel kteremu svoje misli posilili, terauč le za (o, da bi se ta reč bolj preudarjala. Xadjam sp, da se bodo še drugi naši tovarši oglasili in nam povedali svoje misli, saj:.,,več oči več vidi". Oovekar.