Norveški nemško križarko, in to 8 popolnirr uspehom. Pozneje so te vrste angleških leta_ sodelovale z navadnimi letali posebno ob napadih na nemške pomorske sile, ki so se zbirale v poletju in na jesen ob Rokavskem pre livu za vdor v Anglijo. Tedaj so dosegla uspe he celo pri uničevanju težkih tankov. Te angleške pomorske zračne sile so se ob nesle tudi na afriškem bojišču, kjer so one mogočile prodiranje čet italijanskega maršal; Grazianija ob severnoafriški moraki oba! proti Egiptu in Sueškemu prekopu. Razen te uvoje ofenzivne službe vrše angle ške pomorske zračne sile neprestano obhodnc stražo na vseh morjih, kjer odkrivajo sovraž ne križarke, ki prežijo na angleške tovornladje. One so neprestano čuje.e oči britansk-.:mornarice. Najnovejši modeli »Farey Fulmar«, ki so stopili pred kratkim v službo, po menjavo v svoji uporabnosti pravo zmago slavje letalske tehnike. Angleške pomor.!:e zračne sile stalno rastejo. Da vidimo, koliko pažnjo posveča te vrsti orožja britansko vojno vodstvo, je do volj, da omenimo, da bo kmalu dograjenil šeat novih matičnih ladij — noeilk letal. Cuječe oko mornarice Delovanje pomorskih zračnih sil često zasenči napade in gibanja navadnih kopnih. letal. Brez letal, ki imajo svoj dom na ladji nosilki letal, bi bila vojna mornarica slepa in preveč izpostavljena aovražnim napadom. A tudi njena napadalna sila bi bila omejena na dosežaj njenih topov. Ladijska letala se zelo razlikujejo od navadnih kopenskih letal. V njih so združena svojstva lovcev, bombarderjev in torpedonoscev. Navadno razumemo pod zračnim torpedom letalske bombe najtežjega kalibra, toda pravi zračni torpedo je povsem drugačno uničevalno bojno sredstvo. Z uspehom ga lahko vržemo na cilj samo iz točno preračunane višine. Taka letala, ki se imenujejo torpedoplani, so posegla prvič v boj aprila 1940, ko so napadla na poletu iz severnoangleških Orknejskih otokov na Bergen v