P a š n i k. Kako naj se učitelj v šoli obnaša. Učitelj ne sme misliti, da se pri otrocih lahko obnaša, kakor se hoče. Tudi pri otrocih se mora učitelj spodobno obnašati. Varovati se mora tedaj, da ne govon' nespodobno, preprosto, neumno, šaljivo i. t. d. Učitelj naj se do svojih učencev vode spoštljivo, in naj jih tako nči, da tudi spoštujejo sebe in druge. Ni lepo, če učitelj samo zapoveduje in gospoduje v šoli;vsi njegovi ukazi naj izvirajo iz ljubezni in iz dobička za mladino. Ako se učitelj z učenci spodobno obnaša, si s tem uterdi tudi prihodno spoštovanje pri odrasčenih. Učenci, ki jih učitelj v šoli vedno ponižuje in se sam nad njimi povikšuje, ne odnesejo veliko prida iz šole, ker le komaj čakajo, da bi se izpulili iz tesnib učiteljevih vez, ter se ne zmenijo pozneje za šolsko odrejo in za učitelja. Marsikteri učitelj toži, da ga učenci pozneje ne spoštujejo, in da mladina vse šolske nauke pozabi, in je razujzdana in sirova, kakur bi nikoii ne bila hodila v šoio. V takih okolisčinah naj bi si učitelj skerbno vest izpraševal, kako je odgojeval mladino, ki se je niso prijeli šolski nauki.