OBČINA LJUBLJANA-ŠIŠKA IZVRŠNI SVET PREDLOG sprememb in dopolnitev družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—1985 Obrazložitev Zaradi zaostrenih razmer v svetovnem in jugošlovanskem gospodarstvu smo že v začetku leta 1982 ugotovili, da se ključne naloge in cilji ne uresničujejo v tem srednjeročnem obdobju tako, kot smo predvidevali. Vzroki so bili že večkrat omenjeni in razlo-ženi ter jih ponovno ne obravnavamo. Zato predlagamo predlog sprememb in dopolnitev družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—1985, ki temelji na naslednjih izhodiščih: 1. Stagnacija svetovnega gospodarstva in nakopičeni problemi so dejansko spremenili vse trende razvojnih gibanj, zato moramo znatno znižati predvidene stopnje razvoja. 2. Zaradi velike zadolženosti Jugoslavije ne moremo računati na nove inozemske kredite, zato je potrebno posvetiti vso pozor-nost izvozu, poravnavi zapadlih obveznosti do inozemstva in doseči s povečano prodajo na tujem trgu postopno oživitev proizvodnje. 3. Ker razmerja notranjih cen ne ustrezajo razmerjem svetovnih cen, se bo položaj izvoznikov, zaradi solidarnosti pa tudi drugih gospodarskih subjektov, poslabšal. Tako ne bo več mogoče meriti rasti produktivnosti kot razmerje med porastom družbenega pro-izvoda po stalnih cenah in porastom zaposlenih, ker bo potrebno proižvesti fizično več, ob tem pa bodo družbeni proizvod, doho-dek, zlasti pa čisti dohodek, nižji. 4. Vse oblike porabe bodo morale zaostajati, zato bo počas-nejša rast na področju stanovanjskega in komunalnega gospo-darstva ter na področju družbenih dejavnosti. Spremembe in dopolnitve družbenega plana so v osnovnih okvirih naslednje: 1. Nekaterih splošnih značilnosti (investicijski kriteriji, globalna razmerja pri investicijah in delitvi družbenega proizvoda) posebef ne izpostavljamo, ker so se v praksi že uveljavila, obenem pa doživljajo v vsakdanji praksi spremembe glede realnih vrednosti. 2. Zmanjšanje materialnih okvirov razvoja: Družbeni plan Osnutek Predlog spre- spre- memb memb 3. Temeljito je spremenjena strukiura tistega dela plana, ki se nanaša na urejanje prostora. Jasneje je opredeljena prioriteta temeljnih ciljev, konkretnih nalog in razvojnih območij. Vse te spremembe upoštevajo novo nastale potrebe in zahteve po varovanju kmetijskih površin. 4. V točki, ki govori o urejanju zemljišč za stanovanjsko in ostalo gradnjo se opusti: — pridobitev urbanistične dokumentacije ŠS1/1, 2Urban — priprava zemljišč in urbanistična dokumentacija ŠS4/2 Na jami — parkima hiša ŠS 202/6 b Gameljne MeS 5 Medvode-Goričane MeS 19 Medvode-Verje ŠS11 Nove Stanežiče — priprava zemljišča, izdelava ali novelacija urbanistične dokumentacije ter izgradnja vseh komunalnih naprav ŠS8/3 Nove Dravlje ŠS 201/1 aGameljne ŠS 202/3 bGameljne ŠS 202/4 a Gameljne ŠS 201/5 Tacen — izgradnja skupnih komunalnih naprav MeS 13 Medvode-Svetje — priprava zemljišča MeS 14 a Medvode-Svetje individualna gradnja 5. Na področju urejanja zemljišč za industrijsko in poslovno gradnjo se črta: — priprava zemljišč, izgradnja komunalnih naprav individualne rabe ŠP1 /2 med Rusko in Gasilsko ŠR 2/3 industrijska cona ob Kamniški — priprava zemljišča, urbanistična dokumentacija ŠP9/1, 2 Vižmarje-Brod ŠP11 Stanežiče Na novo urejenih ulic bo manj. Tako ne bodo zgrajene naslednje ceste: — Tacen—Vikrče — Šmartno—Gameljne l.faza — Trnovec—Topol Zgrajen bo le podhod med conama ŠP3 in ŠP4, ŠP5, ne pa tudi med SM1 in ŠP2. Za cesto Sora—Trnovec (makadam) bo do leta 1985 zagotovljena izdelava dokumentacije. Na novo bo zgrajena cesta na Trati in cesta Medvode—Svetje. Spremenjen je način financiranja izgradnje cest, razen obodne ceste Stanežiče: 50% od pnspevka od motornih vozil in od po-gonskih goriv (prej le 25%), 25% od nadomestila za uporabo mestnega zemljišča in 25% iz solidamostnega združevanja sred-stev iz dohodka temeljnih organizacij. Republiška skupnost za ceste pa prevzema dodatno obvezo za sofinanciranje izgradnje pododseka Celovška cesta—Titova cesta. 7. Pri izgradnji komunalnih naprav za kolektivno rabo po pro-gramih krajevnih skupnosti odpadeta kot vira za izvajanje tega programa sredstva komunalnega podjetja Ljubljana in sredstva za urejanje zemljišč. 8. Od primarnih kanalov ne bodo zgrajeni: — ŠS11 Stanežiče — zbiralni kanal ŠM1 — zbiralni kanal sosesk MeS 5 in MeS 7 Za povezovalni kanal Tacen—Šmartno—Gameljne pa bo izde-lana dokumentacija, kanal Brod—Tacen bo segal le do električne-ga priključka in ne do Vikrč. Na novo je v družbenem planu kanal, ki ga zahteva izgradnja avtoceste Ljubljana—Naklo. Sanacija kanalov in izgradnja sekundarnih kanalov v posa-meznih soseskati je obdelana v srednjeročnem programu samo-upravne komunalne skupnosti. 9. Na področju oskrbe z vodo ne bomo zgradili vodarne na Sorškem polju. Od primarne napeljave so črtane \z plana: Gunclje, Dvor, Stanežiče, l.faza, Medenska cesta—Stanežiče, Goriška cesta ob gorenjski železnici. Skrčen bo tudi program raziskovanj vodnih virov. 10. Zaradi pomanjkanja sredstev bomo pri energetskih virih lahko zagotovili za objekte le: — dokumentacijo in pripravljalna dela za TOŠ toplarna ll.faza II. etapa in — rekonstrukcijo za kemično pripravo vode kompresorske po-staje in vročevodov Od primamih vročevodnih napeljav ne bodo realizirani: — 35/C-9100; TOŠ — Slovenijavino, odsek TOS — Ljubljanske mlekarne — investicijski program za odsek TOŠ — Stanežiče — oprema za daljinsko vodenje omrežja in — primarno omrežje za ŠS107 Šentvid, pač pa 35/C-3300 TOŠ — Stanežiče odsek Hafnerjeva— Prušnikova in 35/C-1900 TOŠ — Stegne, odsek preko obvoznice. 11. Na področju izgradnje virov za plinsko oskrbo se ne bo nabavil strojni in elektro del kompresorske postaje v plinami Koseze in avtocisterne za prevoz propan-butan plina. Od primame napeljave se bosta zgradili le razdelilna postaja za ŠS 12 Podutik in napajalni vod in razdelilna postaja Žibert — priključek na primarni vod za zemeljski plin. 12. Območna vodna skupnost ne bo izvajala urejevalnih del na območju Pirnič. 13. Na novo je med komunalno gospodarstvo vključen mestni potniški promet, za katerega so se razširili viri sredstev za eno-stavno reprodukcijo. 14. Na novo je opredeljeno financiranje stanovanjskega gospo-darstva glede na znane pogoje in zakonsko ureditev. Stanovanj-ska graditev se zmanjša na 2466 stanovanj, vendar lahko so-razmerno majhno znižanje pripišemo le realno pripravljeni doku-mentaciji in komunalni opremljenosti zemljišč. V skladu s finančnimi možnostmi pa bo v tem srednjeročnem obdobju pričeta, v nasled-njem obdobju pa zaključena stanovanjska gradnja v tistih zazi-dalnih otokih, kjer bodo to narekovale potrebe in dopuščale finančne možnosti delovnih organizacij (MeS7a, SS103, ŠS 202/1 c). Na področju prenove in družbene pomoči ni sprememb. O gospodarjenju s stanovanjskim fondom je treba povedati to, da bo prehod na ekonomske stanarine možen šele leta 1987. 15. Na področju kmetijske proizvodnje ni bistvenih sprememb, razen povečanja rasti tržne pridelave mleka, tržne pridelave krompirja od 12 na 16 ton/ha v letu 1985 in izvoza 10% tržno vzrejenega klavnega goveda in tržne pridelave krompirja. 16. Industrija in energetika: Manjši fizični obseg proizvodnje (2% namesto 5% v osnovnem in 3,5% v osnutku sprememb) bo kljub vsem prizadevanjem težko doseči zaradi motenj v oskrbi z reprodukcijskim materialom, težav z energijo, omejitvijo pogon-skih goriv in ostalih interventnih ukrepov. Zato bodo morali vsi investitorji toliko bolj upoštevati sprejete kriterije investiranja, čeprav jih v spremembah in dopolnitvah družbenega plana ne ponavljamo. 17. Trgovina ima pomembne naloge, ker se mora zvišati delež samooskrbe (od 80%) na 85% \z domačih virov. Od razširitve kapacitet lahko pričakujemo izboljšanje ponudbe v prodajalni na Prušnikovi v Šentvidu (Emona) in izgradnjo nove trgovine v soseski ŠS8/2, investitor SOZD Mercator. 18. Za gradbeništvo predvidevamo nižji obseg proizvodnje predvsem zaradi ostrejših pogojev gospodarjenja. 19. Gostinstvo in turizem praktično ne razširjata svojih zmog-Ijivosti. Iz plana je črtana izgradnja hotela A kategorije na Gospo-darskem razstavišču, podrobneje pa je opredeljeno, da so rekre-acijski centri šiške tudi mestnega, in ne le občinskega pomena. 20. Materialni okviri rasti sredstev za financiranje družbenih dejavnosti bodo omejeni. Od objektov ll.samoprispevka si bomo VVZ Na jami prizadevali realizirati kol prizidek WZ v KS Zgornja Šiška, objekte iz III. samoprispevka pa po predloženem programu. 21. V varstvu predšolskih otrok se številke nekoliko povečajo od prvotnega teksta tako, da dosežemo 54 % vključenosti pred-šolskih otrok. 22. Pri osnovnem šolstvu ne govorimo več o celodnevni šoli v OŠ Zvonko Runko in OŠ Rihard Jakopič. Računamo, da bo v celodnevni osnovni šoli vključeno le 13% (prej 15%) učencev, v podaljšano bivanje pa 25 % (prej 28 %). 23. Pri usmerjenem izobraževanju se spremeni: a) Gimnazija Sentvid — število gimnazijskih oddelkov — število oddelkov s snnerjo elektronike in — doda število oddelkov za nekovinske usmeritve, ker je šola pričela uresničevati načela svobodne menjave dela še z matično srednjo šolo za steklarstvo v Rogaški Slatini. b) Zelezniški srednješolski center, kakšne profile bo vzgajal glede na nove programe in kakšno bo število oddelkov in učencev glede na sprejeti program. Šola je podala tudi svoj program investicij. 24. Pri zdravstvenem varstvu je v besedilu sprememb in do-polnitev družbenega plana potrebno poudanti, da se izgradnjo zdravstvenega doma Medvode zagotovi s solidarnostno zbranimi sredstvi lll.samoprispevka in da bosta mestna in regionalna zdravstvena skupnost svoj delež za to investicijo zagotovili skupnosti lll.samoprispevka v naslednjem srednjeročnem ob-dobju. 25. Na področju socialnega skrbstva ni sprememb, razen tega, da bomo nadaljevali z aktivnostmi za pridobitev investicijsko tehnične dokumentacije za izgradnjo prizidka k Domu starejših občanov Marije Draksler-Marjane. 26. Pri telesno kulturnih aktivnostih je potrebno poleg prever-janja upravičenosti števila športnih panog in športno-tekmovalnih sistemov v vrtiunskem športu le-te tudi racionalizirati. 27. Nekatere spremembe so tudi na področju obveščanja občanov, kjer skušamo dati večji poudarek celotnemu obveščanju občanov in delegatskega sistema. Navedena izhodišča in pojasnila je imel izvršni svet pred očmi, preden je predlog sprememb in dopolnitev družbenega plana občine Ljubljana-Siška za obdobje 1981—1985 predložil dele-gatski skupščini v razpravo in sprejem. Ob tem je predlagatelj upošteval vse prispele pripombe, mnenja in stališča, kolikor so bila konkretna in spadajo v področje družbenega plana in upravnih organov. Glede prestrukturiranja gospodarstva, njegovega povezovanja in uveljavljanja dohodkovnih odnosov mora prevladati končno spoznanje, da je to predvsem pravica in obveznost združenega dela, njegovih organov (medobčinske in republiške zbomice, splošnih združenj in SISEOT) in ne upravnih organov. Nekatera vprašanja se nanašajo na vprašanja proračuna upravnih organov oz. zagotovljenih sredstev komunalne skup-nosti, zato v planu družbenopolitične skupnosti ne dobe ustrez-nega odgovora. Na vseh področjih pa se je potrebno zavedati, da bo poraba morala biti manjša v skladu z možnostmi. Glede na to: 1. da je izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška ugotovil, da na čistopis sprememb in dopolnitev dogovora o temeljih družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—1985 ni prejel bistvenih pripomb oz. jih je lahko uskladil in je 2. lahko določil besedilo tega akta na 36.seji dne 22.12.1982 ter 3. pozval vse udeležence, da spremembe sprejmejo na orga-nih upravljanja do 20.1.1983. predlagamo skupščini občine Ljubljana-Šiška, da sprejme predlog sprememb in dopolnitev družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za ob-dobje 1981—1985.