kazalo.p65

139 INFORMACIJSKO OPISMENJEVANJE ŠTUDENTOV V SLOVENSKEM VISOKOŠOLSKEM OKOLJU * Nataša Brečko Oddano: 04.02.2004 – Sprejeto: 05.05.2004 Pregledni znanstveni članek UDK 027.7:378.147 Izvleček Visokošolske knjižnice imajo v današnji informacijski družbi pomembno vlogo pri razvijanju informacijske pismenosti študentov. Bistveni značilnosti informacijske družbe sta dominantnost informacijske tehnologije in vedno hitrejše naraščanje števila do- stopnih informacij. Veščina upravljanja z informacijami postaja tako nepogrešljiva za preživetje v 21. stoletju. Informacijska pismenost je sposobnost pridobiti, vrednotiti in uporabiti informacije iz različnih virov. Informacijsko opismenjevanje je dolgotrajen proces, ki ga je potrebno izvajati skozi vsa leta šolanja posameznika. Na visokošolski stopnji temelji informacijsko opismenjevanje na znanju in spretnostih, ki so jih štu- dentje že usvojili v osnovni in srednji šoli. Za učinkovito izvajanje informacijskega opismenjevanja študentov v slovenskem visokošolskem okolju so nujno potrebne enotne smernice, ki bi visokošolskim bibliotekarjem in učiteljem služile kot osnova za njihovo pedagoško delo. Študentje namreč pridobijo spretnosti informacijske pisme- nosti le skozi načrtno in sistematično informacijsko opismenjevanje, ki je vpeto v celo- ten študijski program in poteka v vseh letih študija. Ključne besede: visokošolske knjižnice, študenti, izobraževanje uporabnikov, infor- macijska pismenost BREČKO, Nataša: Students’ information literacy in Slovenian higher education. Knjižnica, Ljubljana, 48(2004)1-2, 139-157 * Prispevek vključuje izsledke iz diplomske naloge: Brečko, Nataša: “Pedagoška funkcija visokošol- skih knjižnic: informacijsko opismenjevanje študentov”. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo; Oddelek za pedagogiko in andragogiko, 2003 (Mentorici: dr. Melita Ambrožič, ddr. Barica Marentič Požarnik).

RkJQdWJsaXNoZXIy