Praznik šoferjev in avtontehanikov Društvo ZŠAM Dotomiti želi na ta nadn čestitati vsem voznikom motomih vozil, upravljalcem gradbene, goz-dne in kmetijske metunizacije, aviomehaoikom in dni-giio koristnikora promebuh površin. Srečno in varno vožnjo ob šoferskem prazniku O.juaju. Res je, da smo šoferji jn avtomehaniki organizirali že od februarja 1922 leta izhajajoč še iz dravsKe banovine. Ljubljana je bila med prvimi organiziranimi drustvi šo-ferjev na Slovenskem. Soferji so bili tisti, ki so dobili leta 1925 pomembno nalogo od žandarmerijske prometne uprave, da pomagajo pri masovni prevzgoji udeležencev prometnih površin, šaj smo takrat prehajali iz vožnje po levi na destno stran vožnje. To nalogo so šoferji dobro opravili. Drugo pomembno nalogo so šoferji opravili v NOB. V sklopu osvobodilne fronte slovenskega naroda so nešteto pomembnih akcij opravili ravno šoferji, prevoz materia-la, pošte in osebnih obvestil za potrebe NOV. Tisti šoferji in avtotnehaniki, ki pa so poprijeli za orožje so bili dobri borci, kasneje v letu-1943 pa spretni upravljalci partizan-ske vojaške tehnike. Vodili so transportne enote, vozili tanke in drugo vojaško tehniko, katero so partizanske enote zaplenile sovražniku. Po kapitulaciji Italije in s pridobitvijo italijanske mehanizacije so bili dani pogoji za širši razmah transportnih enot pri katerih so šoferji in avtomehaniki odigrali pomembno nalogo. Petnajsta divi-zija NOV je na slovenskem osvobojenem ozemlju Do-lenjski in Suhi krajini v Žuženberku, Kostanjevici na Krki, Črnomlju že pošiljala v boj proti okupatorju tan-kovske in motorizirane enote. To so bili prvi spopadi partizanskih oklopnih in transportnih enot z okupator-jem na Slovenskem in v spomin na te čase in na hrabre partizanske šoferje smo se slovenski šoferji in avtomeha-niki odločili praznovati 13. julij 1943 kot naš stanovski praznik. Tretjo pomembno nalogo smo šoferji in avtomehaniki opravili po osvoboditvi domovine, s slabimi transportni-mi sredstvi odvzete okupatorju smo obnavljali porušeno domovino, delali stno dan in noč samo zato, da bi čimprej usposobili tisto kar je bilo med štiriletno vojno razruše-no, skupno z narodi in narodnostmi drugih bratskih republik smo tudi uspeli. Četrta naloga v katero smo se šoferji vključili je bila utrditev oblasti delavcev in samoupravljanja. Da smo za samoupravljanje organizacijsko naredili veliko je dokaz, da so šoferji in avtomehaniki dobili v Ljubijani šestnajst srebrnih in 7 zlatih znakov sindikata Slovenije in neštelo pohval. Med aktivisti za utrditev samoupravljanja zasle-ditni tudi nagrajenca šoferja Staneta Žerovnika, ki je dobil nagrado mestnih sindikatov pod št. 18/74. Peta naloga, katera pa še traja, smo dobili z zakonom o varnosti cestnega prometa, je vzgoja in preventiva med vsemi udeleženci v cestnem prometu. Izhajajoč iz te naloge lahko povemo, da smo ZŠAM Dolomiti in SPV občine uspešno načrtovali in tudi izvajamo koristne pre-ventivne akciie, med starši, otroki, po šolah, v OZD. Društvo ZSAM Dolomiti vam želi ob dnevu šoferjev in avtomehanikov Slovenije srečno in varno vožnjo. STANE ŽEROVNIK