38 Simona Polše Zupan: Medobčinski aktiv šolskih knjižničarjev na Gorenjskem Najpogosteje se srečamo na OŠ Dobravlje, kjer je zaposlena vodja aktiva Irma Krečič Slejko. Srečanj se udeležujejo kolegi z OŠ Danila Lokarja Ajdovščina (Nataša Markič, Sandra Peršin Nemec), OŠ Šturje Ajdovščina (Ksenija Črnigoj), OŠ Draga Bajca Vipava (Kristina Ko- vač, Livija Lango), OŠ Col (Lejla Irgl), CIRIUS Vipava (Lojze Adamič), OŠ Predmeja (Pavli- na Bizjak). Prvo leto po obdobju pandemije covida-19 smo se dobile kar v učilnici v naravi za OŠ Dobravlje. Po spletnih srečanjih je bilo prvo srečanje v živo pravo doživetje. Na sestankih obdelujemo aktualne teme, kot so izvajanje knjižnične dejavnosti na šoli, nabava gradiva v knjižnicah, učbeniški sklad, veliko časa pa namenimo perečim temam, kot so delovni čas, nadomeščanja knjižničark, normativi na šoli in podobno. Izmenjamo si informacije o zanimivih izobraževanjih, ki smo se jih udeležile, priporočamo si v branje in nakup knjižne prvence, nagrajene knjige ali si pomagamo pri odločitvi glede srečanj z ustvar- jalci, ker so pomembne tudi naše izkušnje s posameznim ustvarjalcem. Posamezne sprotne stvari rešujemo tudi s telefonskimi pogovori. Kljub vsem omejitvam se trudimo, da naš aktiv ohranjamo in se po potrebi sestanemo ter skupaj iščemo rešitve za naše strokovne izzive. Velikokrat je že strokovni pogovor dovolj, še bolj dobrodošla pa je delitev dobre prakse. Vodja aktiva je Irma Krečič Slejko (OŠ Dob- ravlje) Foto: Osnovna šola Dobravlje (Vir: https:/ /www.os-dobravlje.si/) Medobčinski aktiv šolskih knjižničarjev na Gorenjskem Simona Polše Zupan, Osnovna šola Jakoba Aljaža Kranj Po zgledu gorenjskih ravnateljev, pomočnikov ravnateljev, svetovalnih delavcev in, seveda, stanovskih kolegic s kamniškega in blejske- ga konca smo si tudi šolske knjižničarke iz Kranja in okolice omislile strokovni aktiv.  Potreba po povezovanju znotraj stroke z namenom izmenjave strokovnih informacij in izkušenj je namreč velika, znotraj šole pa te potrebe ne moremo zadovoljiti, saj je na šoli le redko zaposlen več kot en šolski knjižničar. Dostop do informacij je sicer na voljo v okviru študijskih skupin, toda to je bolj formalna in časovno omejena oblika, ki teh potreb ne zadovolji v celoti. Tudi individualni stiki s sta- novskimi kolegi imajo svoje omejitve. Pobudnica za oblikovanje aktiva je bila Andre- ja Urbanec z Osnovne šole Orehek Kranj. Pred oblikovanjem je bilo treba pridobiti strinjanje ravnateljev, zato da bi ravnatelji svojim knjiž- ničarkam dovolili udeležbo med delovnim ča- OB 30-LETNICI IZHAJANJA REVIJE 39 Šolska knjižnica, Ljubljana, 31 (2022), 4, 39-40 som. Konec koncev je osnovni namen strokov- nega aktiva profesionalni razvoj z namenom povečanja kakovosti svojega dela in kot tak spada v okvir rednega delovnega časa. Po pridobitvi soglasja s strani ravnateljev je bilo treba izbrati še primeren termin za prvo srečanje. Sredi marca po navadi šolski knji- žničarji nimamo obsežnejših delovnih nalog, zato smo se prvič sestali marca 2019. Drugo srečanje je bilo čez dobrega pol leta, novembra 2019, v lanskem ‚korona‘ letu pa se, iz razu- mljivih razlogov, v živo žal nismo srečali. Na aktiv so vabljeni šolski knjižničarji občin Kranj, Naklo, Šenčur, Preddvor in Cerklje (bivša občina Kranj) in odziv je velik, saj se vabilu vedno odzove velika večina knjižničark.  Na srečanjih smo do zdaj obravnavali prehod na COBISS, bralno značko, učbeniški sklad, sodelovanje z Mestno knjižnico Kranj, infor- macije iz delovnega srečanja na IZUM-u (delovanje šolskih knjižnic v okviru sistema COBISS), sodelovanje z Društvom bibliotekar- jev Gorenjske in Zavodom RS za šolstvo.  Vedno se pogovorimo tudi o drugih aktualnih informacijah (KIZ-ure, izobraževanja, dogod- ki, GDPR in zamudniki, delovni čas šolskih knjižničarjev idr.). Povezovanje s stanovskimi kolegi je zelo drago- ceno. Delimo si izkušnje, izvirne ideje, izmen- jujemo si informacije, kako poteka sodelovanje z vodstvom, računovodstvom, učitelji. Med drugim dobimo odgovore tudi na vprašanja, ki bi si jih morali zastaviti, pa tega niti vedeli nismo. Zaradi večje ozaveščenosti in poveza- nosti smo tudi močnejši in se laže borimo za svoje pravice in položaj šolskega knjižničarja na šoli. Konec koncev je bil aktiv oblikovan po uradni poti, zato imajo tudi sklepi strokovnega aktiva, zapisani v zapisniku, neko veljavo. Knjižnica Osnovne šole Orehek Kranj Medobčinski aktiv Kamnik - Komenda Tadeja Česen Šink, Osnovna šola Naklo Medobčinski aktiv šolskih knjižničark občin Kamnik in Komenda - Moste deluje že več kot 30 let in kot že samo ime pove, združuje šolske knjižničarke iz osnovnih šol, ki delujejo v občinah Kamnik in Komenda. To so naslednje osnovne šole: OŠ Frana Albrehta Kamnik, OŠ Toma Brejca Kamnik, OŠ Marije Vere Kamnik, OŠ Šmartno v Tuhinju, OŠ Stranje, OŠ 27. julij Kamnik in OŠ Komenda-Moste. Poleg knjižni- čark iz osnovnih šol aktiv ves čas sodeluje tudi s splošno oz. matično knjižnico iz Kamnika, in sicer Knjižnico Franceta Balantiča Kamnik. Sodelovanje teče z vodstvom splošne knjižnice in knjižničarkami mladinskega oddelka, ki so prisotne na srečanju aktiva. Trenutna vodja aktiva je Andreja Burger Nagode, knjižničarka