Domoznanski oddelek 37 LOKVANJ 2012/2013 371.8:373.3 (497.4 Ptuj) 6011907,3 LOKVANJ- Šolsko glasilo učencev OŠ Ljudski vrt Ptuj Številka: 3 Letnik: 16 Šolsko leto: 2012/2013 Mentor: David Bedrač Oblikovanje: Matej Sužnik Urednici: Ema Jozič, Evelin Ljubša Uredniški odbor: Anea Bezjak, Lana Kolarič, Zala Kosi, Vita Solina Fotografije: Foto video krožek Naklada: 550 izvodov Izdano: junij 2013 Drage včeitke in učenci, spešteveni starši in delavci šele. Začenja se poletje in z njegovim pričetkom se bliskovito približajo tudi šolske počitnice. Ocene so zaključene. Devetošolci smo se poslovili prej kot drugi. Pogrešali bomo šolo, ostali bodo spomini nanjo - kričanje po hodnikih, zafrkavanje s sošolci; pogrešali bomo učitelje in njihove šolske ure z nami, vse pa bomo ohranili v lepem spominu. Hitro je minilo devet let. Veliko se je zgodilo na tej poti, ki je bila po eni strani dolga, po drugi pa zelo kratka. Mnogo smo se naučili, spoznali številne nove reči, ki nam bodo v življenju prišle še kako prav. Zdaj pa je prišel čas, ko smo se od šole poslovili. Najbolj pa bomo pogrešali drug drugega, sošolce in sošolke, ki, kakor medve, odhajajo vsak po svoji izbrani poti. In kot se za predpočitniški čas spodobi, je pred vami zadnja številka šolskega glasila Lokvanj, a seveda le za letošnje šolsko leto. Lokvanj vas bo namreč razveseljeval tudi prihodnje šolsko leto, medve pa predajava uredništvo mlajšim učenkam. Iz vsebine:_________________________ PRAZNOVALI SMO DAN ŠOLE................2 POGOVARJALI SMO SE Z GOSPO RAVNATELJICO .. 4 KULTURNE STRANI........................6 TEHNIŠKA STRAN........................10 EKOSTRANI.............................12 SODELOVANJE S ŠVEDSKO.................16 GREMO MALO NAOKROG....................18 ŠPORTNE STRANI........................21 ZANIMIVOSTI...........................22 In kaj vse smo vam pripravili v tej, zadnji letošnji številki Lokvanja? Kot vedno veliko zanimivega. Osrednja tema je dan šole in vse dejavnosti, ki so tega spremljale v tistem svečanem, za šolo prazničnem tednu. Našli pa boste še intervju z gospo ravnateljico, ki nam je podala še nekaj zadnjih informacij, preden se poslovimo od tega šolskega leta. Tu pa sta še dve novi faci naše šole, pa številni zapisi, ki so nastali na zaključnih ekskurzijah, pa kulturne, tehniške, športne in ekostrani. V kulturnem delu smo tokrat precej besed posvetili glasbenim temam, ekostrani pa so praznično obarvane, saj ekošola letos praznuje. Preberite si tudi o tem! Upajmo, da boste počitnice preživeli lepo in da ne boste pozabili večkrat prelistati Lokvanja. Uživajte ob branju in lepe poletne počitnice vam želi celotna ekipa uredniškega odbora skupaj z mentorjem. Ema Jozič in Evelin Ljubša, 9. b OBVESTILO UČENCEM IN STARŠEM Prvi šolski dan: 2. septembra 2013 6., 7., 8. in 9. razredi: ob 800 v atriju šole 2., 3., 4. in 5. razredi: ob 900 v atriju šole 1. razredi: ob 10°° v prireditvenem prostoru PiBASItOVAM smo DAH ŠOLE MN SSLE Tudi letos je naša šola praznovala. Ker je šola aktivna že več kot pet desetletij, smo se tudi letos zelo potrudili za razne prireditve ob njenem prazniku. Tako je bilo veliko prireditev, kot so: OŠ Ljudski vrt ima talent, potopisno predavanje, različni nastopi itd. Na osrednji prireditvi je bilo videti vloženega veliko truda tako s strani učiteljev kot tudi učencev. Tako tudi na drugih prireditvah. Bilo je veliko prijetnih mnenj s strani gledalcev. Na osrednji prireditvi se je predstavila glasbena pravljica Kresniček, kije bila izjemno dobro pripravljena. Tema letošnjega šolskega leta je bila namreč Pravljica, zato je bila tudi prireditev pripravljena tako - na njej so nastopali naši učenci v najrazličnejših pravljičnih preoblekah. Učenci pa so se s pomočjo učiteljev lotili tudi enega največjih projektov doslej. Naredili so čisto pravo hišo strahov, v kateri je bilo takoj videti, kako je lahko tudi najpogumnejše ljudi včasih strah. Izpustiti pa ne smemo še prireditve OŠ LJUDSKI VRT IMA TALENT, na kateri so naši učenci šole pokazali številne talente. Vse obiskovalce in nastopajoče pa je presenetilo tudi izjemno presenečenje: plesna skupina MAESTRO. Letos je bilo praznovanje šole enkratno, vladalo pa je pravo pravljično razpoloženje. Lana Kolarič in Vita Solina, 6. c PRAVLJIČNI LIKI NA NASTJPJ JAZr RPEČA KAPICA 5. aprila 2013 je bil za učence naše šole poseben dan - dan šole! Ampak letos ni bil navaden. Bil je namreč obarvan pravljično ... Najpomembnejši del tega tedna je bila prireditev za dan šole. Za uvod smo se moj sošolec Aljaž, dve punci iz 4. razreda (Nina Mulec in Nuša Bukvič) ter jaz oblekli v pravljične junake: palčka, Sneguljčico in čarovnico, sama pa sem bila Rdeča kapica. Ta vloga mi je bila zelo všeč, ker sem imela zelo zanimivo in lahko besedilo, saj sem se ga lahko zelo hitro naučila. Vesela sem bila, da je učiteljica izbrala mene, saj do takrat še nisem vodila nobene šolske prireditve. Ko sem stopila na oder, mi je bilo najprej zelo vroče zaradi treme, potem ko pa sem začela nastopati, je bilo dosti lažje. Na koncu je vsem uspelo. Vsi smo se zelo dobro odrezali. Meni je po nastopu zelo odleglo, ker nisem hitela kot na vajah. Tega nastopa ne bom nikoli pozabila. Naj živijo pravljice! Jerca Feguš, 5. c VCLK IZ PRAVLJICE Dan šole. Kako super se sliši. Dopoldan smo doma, popoldan pa v šoli in gledamo predstavo. Ampak predstava potrebuje nekoga, ki bi jo bo vodil. Saj to ni nikoli problem, ampak kdo pa bo pomagal predstavo narediti zabavno?! No, zato pa sem nastopal jaz! Bil sem krvoločni volk, ki se boji čarovnice. Saj ni bilo tako težko nastopati, vendar so bile potrebne priprave. Priprave so bile zabavne. Jaz nisem imel težke naloge in sem lahko večino priprav gledal. No, pa se vrnimo k predstavi. Pred predstavo sem imel malo treme tako kot tudi nekateri drugi nastopajoči. Ker pa sem imel tremo, sem se malo slabo počutil. Po predstavi pa seje moje počutje zelo izboljšalo. Naj živi dan šole! Vito Levstik, 5. c JAZ KCT SNEGULJČICA Moja vloga je bila vloga prijazne pravljične junakinje, Sneguljčice. Vloge sem bila zelo vesela in ponosna, da sem lahko nastopala na prireditvi ob dnevu šole. Imela sem kostum, kakršnega ima Sneguljčica. Lasulje nisem potrebovala, saj imam dolge rjave lase. Besedilo sem se hitro naučila pa tudi priklon in gibanje na odru mi nista delala težav. Imeli smo več vaj, kjer sem se izpilila v pravilni izgovorjavi. LIK ČARCVNICE M JE BIL VŠEČ Bila sem hudoben pravljični lik, saj sem igrala čarovnico, ki nastopa v pravljici Janko in Metka. Oblečeno sem imela dolgo črno obleko, na glavi sem imela klobuk, v rokah pa metlo, s katero sem preganjala palčka. Govorila sem z globokim, strašnim glasom. Vloga mi je bila všeč in dobro sem se vživela v lik čarovnice. Nuša Bukvič, 4. a Nina Mulec, 4. a FOGoVAteaAM smo se a GOSPO teAVHAGEIsMCO BLIŽA SE K9NEC ŠOLSKEGA LETA ZOlZ/13. KA*5 SE VAM 5E V TEM LETO ŠE PGSEBE3 VTISNILO V SPOMIN? To šolsko leto je bilo po mnogih dejavnostih izjemno in zelo raznoliko. Veliko stvari se je dogajalo. Mogoče je ena od posebnosti šolskega leta tudi priprava glasbene pravljice Kresniček. Ob tem smo imeli še dve drugi gledališki predstavi. Nizali smo številne dobre rezultate na različnih tekmovanjih. Mislim, da je bilo res obilo dejavnosti, v katerih ste se učenci lahko našli, prepoznali svoje interese in ustvarjalno sodelovali. KAK« BI OCENILI TO ŠOLSKO LETO? Zagotovo lahko rečemo, da je eno boljših šolskih let, saj smo imeli optimalne pogoje za to, da smo lahko uspešno delali. Ob tem tudi nismo imeli prevelikih problemov z reševanjem vzgojne problematike. Tako ocenjujem, da je bilo to leto eno lepših, prijaznejših ... PE3ALI STE, BA UE BILC V ŠCLSKEM LET« 2CI2/I3 VE LIK C BCSEŽKCV. ALI TC LETC SCBI K TISTIM, NAdCSPEŠNEdŠIM TttBI GLEBE CSVC3ENIH PRIZNAN« IN NAGRAB? Glede na vse, kar smo dosegli gotovo sodi med uspešnejša šolska leta z veliko pomembnimi dosežki na najrazličnejših področjih. TCBI LETCS «E ŠCLA PRAZNCVALA. CB TEM PRAZNIK« SE «E ZGCBILC VELIK« PCZITIVNIH STVARI ... KA« VSE? Letošnje leto je zaznamovalo tudi to, da smo kot šola prejeli dve pomembni priznanji. Eno je državno priznanje Blaža Kumerdeja, ki ga vsako leto dobi le pet zavodov in posameznikov v Sloveniji ter svečano listino za dobro delo v preventivi na področju prometa, kar pomeni, da so tudi v državi prepoznali naše dobro delo. Ob tem je potekal celo leto projekt Pravljica. Veliko dejavnosti je bilo opravljenih na to temo. Šola je bila v času tega projekta izjemno lepa, domiselna. Seveda tu gre posebej izpostaviti tudi hišo strahov, ki so jo pripravili učenke in učenci skupaj s svojimi mentorji in ki je pomenila en poseben dodatek k praznovanju. Ob tem smo imeli še prireditev OŠ Ljudski vrt ima talent, ki je bila letos že tretjič in je bila prav tako odlična; tudi vse ostale prireditve, ki so potekale, npr. Dedi in babi gresta na žur, ki je bila v mesecu novembru, in vse druge prireditve so bile kvalitetno pripravljene, tako da jih je bilo užitek gledati. Pokazala se je tako ustvarjalnost vas, učenk in učencev, kot tudi velika prizadevnost mentoric in mentorjev. NA PRIREDITVI CŠ LdtiDSKI VRT IMA TALENT, KI dE POTEKALA 6B PRAZNIK# ŠNLE, SMO ZASLEPILI NENAVADNO PRESENEČENJE: PLESNO SKOPINO MAESTRO. OP KOP TA IDEJA ? Glede na to, da sem, ko smo pred dvema letoma začenjali s prireditvijo OŠ Ljudski vrt ima talent, idejo zanjo dobila v televizijski oddaji Slovenija ima talent, se mi je zdelo, da bi pomenilo veliko veselje za vse nastopajoče, če bi povabili tudi koga, ki je na tej prireditvi dosegel kakšen pomemben rezultat. Tako se mi je zdelo, da bi, ker veliko naših otrok rado pleše, pomenilo eno nagrado za dobro delo in eno veselje vam, učenkam in učencem, če bi pripeljali plesno skupino Maestro. Veseli me, da je presenečenje uspelo ostati presenečenje vse do njihovega nastopa in veselila sem se skupaj z vami, učenkami in učenci, ki ste bili nad njihovo prisotnostjo navdušeni. KAK# PA S# SE »DREZALI NAŠI UČENCI NA TEJ PRIREDITVI? Vidi se, da se za udeležbo na prireditvi OŠ Ljudski vrt ima talent učenke in učenci pripravljate z velikim veseljem. Lepo je opazovati, kako skozi vse šolsko leto vadite, se pripravljate za ta nastop. Kadar gre za trud, voljo in željo po dobrem nastopu, potem rezultati tudi ne izostanejo, zato je bila velika večina točk na tej prireditvi izjemno simpatičnih in verjamem, da je med njimi kakšen talent, ki se bo izkazal še kje drugje, ne samo na naših prireditvah. Lahko povem, da smo v tem trenutku ponosni na našega nekdanjega učenca Blaža Vidoviča, ki je na šolskih prireditvah zapel že, ko je bil še v prvem razredu. Tukaj se je oblikoval njegov talent in verjamem, da s takšnimi prireditvami razvijamo talente tudi drugim učencem in učenkam ter da se bo našel še kdo, ki bo postal prepoznaven v slovenskem prostoru. BI ŽELELI KAJ SPCRCČITI DEVETCŠCLCEM, KI LETCS ZAPUŠČAJ# Š#L#? SE STRINJATE Z MISLIJ#: S TRDIM DEL#M SE VSE D#SEŽE? Letošnja generacija učenk in učencev devetih razredov je bila prijetna generacija, lepo je bilo delati z njimi. Želim jim, da bi sledili svojim ciljem in sanjam. Nikoli ni mogoče reči, da na tej poti ne bomo naleteli na kako oviro, a če življenje jemljemo kot izziv, kadar poskušamo eno za drugo pramagati ovire, ki so na naši poti, nas to krepi, nas dela boljše in uspešnejše. Želim, da bi s trdim delom in voljo, kar zagotovo pripomore k uspehom, dosegali čim boljše rezultate in da bi bili ob tem sami s sabo tudi čim bolj zadovoljni. Pogovarjali sta se: Lana Kolarič in Vita Solina, 6. c Lokvanj junij 2013 nuhnatstm s^baiu eGLEB »en in k« ve BenAčiUE V četrtek, 25. 4. 2013, smo se učenci 4. razreda odpravili v Gorišnico. Ogledali smo si 300 let staro Dominkovo domačijo. Ko smo prispeli tja, smo zagledali majhno hišico v obliki črke L. Videli smo tudi, da ima zelo majhna vrata ter okna. Hiša je lesena. Ometana je z debelo plastjo ilovnatega ometa, pravimo, da je "cimprana". Tudi dimnik je lesen in če pogledaš skozi njega, se ti izpolni največja želja. Pokrita je s slamnato streho in je prava BlO-hiša. Prostori so majhni in strop je zelo nizek. Pogledali smo si tudi prostore okoli hiše. Videli smo svinjak, stranišče na »štrbunk«, čebelnjake in koruznjake. Bilo je zelo zanimivo in hkrati poučno. Rebeka Orešek, 4. a PA se CVETLIČNIKU Pisalo se je leto 2012 in s tem drugo leto skupnega ustvarjanja Cvetličnikov. Mlad rock band si je v tem času nabral ogromno izkušenj na različnih nastopih. Svojo nadarjenost smo pokazali z nastopi na šolskih in občinskih prireditvah ter z nastopi v bližnji okolici. Kaja je vedno znova navduševala s svojim vokalom, kitarist Jure je pesmi popestril s kitarskim soliranjem, Gašper z nizkimi toni na bas kitari, kitaristka Taja se je dokazala tudi kot back vokalistka, bobnar Jure pa z glasno spremljavo na bobnih. Že v zimskem času smo se Cvetličniki pokazali na občinski prireditvi Zimska pravljica. S tem nastopom pa se ni končalo naše celoletno ustvarjanje, saj so sledili še številni novi nastopi. Na novoletnem koncertu v zavodu v Dornavi smo razveselili vse poslušalce -mlade kot tudi starejše. Sklenile so se nove prijateljske vezi, pridobili pa smo tudi nekaj novih oboževalcev. Sledil je pustni čas. Pred Mestno hišo smo na odru rajali tudi Cvetličniki. Publiko smo zabavali tako s svojimi priredbami novejših komadov kot tudi z dobrimi starimi komadi. Publika se je dokaj hitro razživela in tudi malce zaplesala. V začetku aprila je napočil težko pričakovan dan za vse mlade talente na OŠ Ljudski vrt. To so bili seveda šolski talenti, na katerih so se zvrstile imenitne plesne, akrobatske in tudi glasbene točke. Med slednjimi smo svoj talent pokazali tudi mi. Da pa bi se predstavili tudi na drugih šolah, smo konec aprila igrali ob dnevu šole na OŠ Breg, ki jo obiskuje naš bas kitarist Gašper. Kaj je še lepšega kot nasmejani in zadovoljni obrazi publike, ki je uživala ob našem nastopu? Eden gotovo najbolj čustvenih nastopov pa je bil nastop ob odhodu Švedov, ki so bili pri nas na izmenjavi. V teh petih dnevih se je nabralo ogromno spominov, ki jih zagotovo ne bo nihče nikoli pozabil. Navdušili smo tako domačo občinstvo kot naše prijatelje s Švedske. Eden najboljših nastopov v letošnjem letu pa je bil gotovo nastop v Termah Ptuj, kjer smo nastopili kot predskupina Rock Partyzanov na vsakoletnem srečanju motoristov iz Gold Wing cluba. Čeprav je bila vremenska napoved slaba smo poskrbeli, da se je pokazalo sonce. Publika vseh starosti in različnih narodnosti se je zelo zabavala. Nekateri tako, da so zaplesali, drugi pa so se nam pridružili na odru. Med te je spadal tudi pogumen gospod, ki je s Cvetličniki zapel in zaplesal. Nekateri izmed članov zasedbe smo celo malce preveč zaplesali, tako da sem nastop morala končati sede na stolu. Na kitari se mi je namreč utrgal kitarski pas. No, pa saj nisem ves čas sedela. Za boljše vzdušje sem stopila tudi na stol. Leta pa še zdaleč ni konec, zagotovo se bo še našel kakšen nastop, na katerem bomo mladi rokerji Cvetličniki lahko ponovno navdušili. Vestno spremljajte vse naše objave in našo novo spletno stran. Zdaj pa zagotovo nimate več izgovora, da pridete na naš nastop. : Kaja Islamovič, 8. a GLASBENA PRAVLJICA SKGZI VEČ SCI Vse se je začelo pri pevskem zboru ... Učiteljica nam je razdelila vloge in nam pokazala ter pomagala glede tekstov, petja, ...Vsak petek smo se zbrali in vadili. Naši mentorici sta bili učiteljica Jerneja Bombek in Tajka Šnuderl Novak. Pripravljali smo se na prve javne nastope. Prvega smo imeli v ponedeljek, 25. 3.,kjer smo se udeležili območnega srečanja otroških gledaliških skupin v Vitomarcih. Iz naše šole smo šle kar tri skupine: mi, ki smo odigrali Kresnička, skupina Biseri, ki so odigrali Mojčino malo hiško, in dramska skupina, kije izvedla predstavo Nenavadna poroka. Jaz sem nastopala kot vila, ob meni pa pe Katja Muhič, Lana Kolarič, Valentina Golob, Ariana Blažka Golob, Dora Benčevič, Nika Levanič, Ana Ivaniševič in Nadja Dobnik. Na začetku nas je bilo strah, ampak je šlo vse tekoče. Tudi druge skupine so bile zelo dobre. Čez nekaj časa smo končno dobili rezultate. Presrečni smo ugotovili, da smo se uvrstili naprej, mi in tudi dramska skupina. Spet smo se pripravljali na nastope, med njimi tudi za dan šole. In tako je napočil petek, 5. 4., ko je bil ta nastop osrednja tema. Tudi tokrat smo se odlično izkazali. Pa je prišlo nadaljevanje tekmovanja. Uvrstili smo se na regijsko srečanje gledaliških skupin, ki je bilo 26. aprila v Lenartu. Ogledali smo si tudi druge skupine. Najboljša igra je bila prva, ki je imela naslov Klobase. Nastopili smo predzadnji. Odlično smo se odrezali! Počakati smo morali le še na rezultate. Po majskih počitnicah smo jih le dobili. A žal se nismo uvrstili naprej. Ta glasbena prireditev mi bo ostala v spominu, saj je bila odlično izvedena in sem ob njej uživala. Zala Kosi, 6. c "Ta moja lučka, svetla lučka, mi vedno kaže pravo pot, brez nje bi bil le rjava ..." - tako se glasi pesem iz Kresnička, ki je izgubil lučko. In prav te glasbene pravljice smo se lotili pevski zbor in dramski krožek naše šole. Jaz sem dobila vlogo rdečega, malo samovšečnega maka. Spada v rod rož, ki imamo velike barvne cvetove. Ne bi rekla, da imava z vlogo veliko skupnega, a včasih se je zabavno preleviti v rožo. Vaje za Kresnička so bile številne. Včasih je bilo kar težko vztrajati, spet drugič je bilo zabavno. Najprej smo se pripravljali za nastop na območnem srečanju gledaliških skupin. Takrat se je pisala naša premiera. Nastop je uspel, a lahko bi bil še boljši. Bilo je nekaj pevskih in tehničnih zapletov. Sledil je nastop za dan šole. Še enkrat smo ponovili 'turnejo' vaj v telovadnici, saj je bila postavitev drugačna zaradi velikega odra. Ob dnevu šole se je telovadnica zapolnila do zadnjega kotička. Tremo smo premagali in nastop je bil zelo dober. Nato smo se na območnem tekmovanju uvrstili na regijsko in tam smo imeli naš tretji nastop. Bil je takšen, kot smo si ga želeli. Na državno tekmovanje nam sicer ni uspelo priti, ampak včasih si lahko zmagovalec že, če si sam pri sebi zadovoljen, vesel. Res zanimiva izkušnja. Carina Petrič, 7. a To leto sem vsak ponedeljek, sredo, četrtek in petek pridno hodila na pevske vaje. Zato me je učiteljica izbrala za glavno vlogo v našem šolskem mjuziklu. Ker zelo rada pojem, sem se veselila in se rada pripravljala na vaje in z veseljem nastopala. Kresniček je zelo poreden in rad nagaja svojim sestricam, rožicam, polžu, mravlji, ... Ko pa izgubi lučko in je ne more najti, pa bi rad imel njihovo pomoč. Nekateri z veseljem oprostijo Kresničko, drugi pa mu nočejo. Kresniček žalosten išče lučko in je nikjer ne najde. Ponoči celo zapleše z vilami. Na koncu mu prijazno sonce le vrne lučko in Kresnička razveseli. Nikoli več ne nagaja svojim prijateljem in obljubi, da bo priden. Zlahka sem se vživela v vlogo Kresnička, saj sem tudi sama zelo razposajene narave. Tudi treme, ko pojem, nimam, tako da me številno občinstvo v dvorani ni motilo in sem zlahka pela visoke tone. Prvič smo nastopali na območnem srečanju gledaliških skupin v Vitomarcih, nato smo imeli številne vaje in generalko za najpomembnejši nastop, ob dnevu šole, po tem nastopu smo nastopali še na regijskem srečanju v Lenartu. Upam in vem, da to ni bil zadnji nastop. V sodelovanju z učiteljicama Jernejo Bombek in Tajko Šnuderl Novak sem se veliko naučila. Tudi z drugimi nastopajočimi sem se dobro razumela. S tem nastopom sem dobila veliko zanimivih in poučnih izkušenj in pela bom še naprej. Tajda Drevenšek, 8. a •BEHIUŠKA SElSAlt TEHNIŠKA PACA Lahko opišeš svoj letošnji dosežek? Ta dosežek, ki sva ga z Žanom dosegla tako na regijskem kot tudi na državnem tekmovanju, je bil izjemen, saj sva postala državna prvaka. Kakšni so bili tvoji občutki ob tem? Občutki po razglasitvi rezultatov so bili lepi in to mi je pomenilo tisti trenutek največ. Bila sem ponosna na sebe pa tudi na sotekmovalca. Dejala si, da si sodelovala z Žanom Muhičem. Sta se dobro razumela? Da, bila sva dobra sotekmovalca. Pri delu sva se zelo dobro razumela, zato je delo potekalo odlično. Kaj so menili tvoji starši in učitelj glede dosežka? Moji starši in učitelj Miran Petek so bili najinega dosežka zelo veseli in ponosni name. Boš nadaljevala z delom na tem področju? Da, pri modelarskem krožku! In morda tudi pri izbirnem predmetu s tega področja. Bo tudi tvoj poklic kako povezan s tehniškim področjem? Tako daleč pa še nisem razmišljala, ampak glede na sedanje želje, verjetno ne. Pogovarjala seje: Anea Bezjak, 6. c MMM SM© DVA DRŽAVNA PRVAKA! V soboto, 18. 5. 2013, je na ljubljanski pedagoški fakulteti potekalo državno tekmovanje iz tehnike, ki se nas ga je pod mentorstvom našega učitelja Mirana Petka udeležilo tudi šest učencev naše šole. Vsi tekmovalci redno in z veseljem obiskujemo modelarski krožek. Zjutraj smo se morali zbuditi že zelo zgodaj, saj smo že ob 6.15 uri morali biti na ptujski železniški postaji, kjer nam je učitelj razdelil delovne obleke in nam zaželel veliko tekmovalne sreče in znanja. Odpravili smo na avtobus in se odpeljali novim izzivom naproti. Peljali smo se v glavno mesto naše države, torej v Ljubljano. Približno ob devetih smo prispeli na Pedagoško fakulteto, kjer so nam na kratko predstavili potek tekmovanja. Ob deseti uri smo začeli z delom. Na delovnih mizah smo imeli ravnila, svinčnike, material in fotografijo, po kateri smo morali narisati načrt in izdelati naš izdelek. S sotekmovalcem Žanom Muhičem sva bila v panogi obdelava lesa, zato sva izdelovala ptičjo hišico, ki je po zelo dolgem (delovnem) času izgledala prav čudovito. Ko smo končali z izdelavo, smo naše izdelke odnesli na ocenjevanje, kjer so ocenjevali našo izvirnost, natančnost, spretnost in sodelovanje pri delu. Gostitelji so nam ponudili kosilo, ki se nam je po ustvarjalnem delu zelo prileglo. Po kosilu smo vsi polni pričakovanj nestrpno čakali na razglasitev rezultatov tekmovanja. V panogi obdelava lesa je ocenjevanje potekalo zelo dolgo, a vredno je bilo počakati. Vstopili smo v učilnico in z Žanom sva izvedela, da sva zmagovalca, to pa pomeni, da sva postala državna prvaka v obdelavi lesa. Bila sva zelo vesela, prav tako so bili najinega uspeha veseli najini sotekmovalci in seveda mentor. Dobila sva vabilo na ogled ZOTKINIH TALENTOV oziroma slovesno razglasitev rezultatov državnih tekmovanj in srečanja mladih raziskovalcev, ki je potekalo 9. junija v Cankarjevem domu v Ljubljani. Tam so nama tudi osebno podelili nagrado. Ta dan je bil eden izmed mojih najlepših in najuspešnejših dni in mi bo ostal za vedno v spominu. Neli Hofman, 6. c EKOSlUBAItt EKeŠSLA PRAZNttdE Drage učenke, dragi učenci, učiteljice in učitelji, h koncu smo pripeljali še eno ekošolsko leto. Kaj leto?! Kar celo desetletje! V letošnji pomladi smo namreč zaokrožili prvo desetletje delovanja naše šole v programu Ekošola kot način življenja. V ta namen smo v ekokotičku pripravili kronološko razstavo s pregledom dela v prvih desetih letih. Obstaja seveda veliko drobnih, vendar nikakor ne nepomembnih dejanj, ki so prispevala k ohranjanju zdravja in vitalnosti našega planeta, nekaj pomembnejših mejnikov delovanja pa je bilo naslednjih: 2003-2004 - Vključitev v program Ekošola kot način življenja. Podpis ekolistine in prejem ekozastave. - Sprejem Ekopravilnika šole. Ustanovitev ekoprogramskega sveta šole. - Sprejetje okoljevarstvenega načrta šole. 2004-2005 Največ pozornosti namenjene ločevanju odpadkov. Zapis in uglasbitev ekohimne naše šole. 2005-2006 Poleg skrbi za okolje več pozornosti namenjene kvalitetnim medsebojnim odnosom in humanosti. Ob dnevu šole razstava prevoznih sredstev iz odpadnih materialov. 2006-2007 Sodelovanje na Ekokvizu za osnovne šole Ob dnevu šole okolico šole polepšali s številnimi novimi drevesi in grmički Začetek zbiranja odpadnih kartuš in trakov. 2007-2008 Urejanje eko-spletne strani šole. V učilnice nalepili nalepke, ki opozarjajo na redno umivanje rok. Izvedba natečaja za maskoto naše šole, Račko Vrtačko. Sodelovanje na prireditvi Zemlja ni smetišče, Zemlja je naš dom. 2008-2009 Ustanovitev ekostraž za nadziranje ločevanja odpadkov v učilnicah. Knjige z ekološko tematiko vnesli na sezname redne bralne značke in sodelovali v Ekobralni znački 2009-2010 Izvedba zbiralne akcije gospodinjskih aparatov, baterij, sijalk. Predstavitev na sejmu Altermed. Izdelovanje punčk iz cunj (s prodajo plačali cepljenje 60 otrokom v državah tretjega sveta). 2010-2011 - Sodelovanje v projektu Revščina v svetu in pri nas - Sodelovanje v projektu Učinkovita raba energije v šoli (na to temo je bila izdelana raziskovalna naloga, ki je dosegla zlato priznanje na področnem tekmovanju in se uvrstila na državno tekmovanje). - Sodelovanje v projektu Eko-paket. - Za umivalnike v razredih in na WC-jih izdelali oznake, ki opozarjajo na zapiranje vode in varčevanje z vodo. 2011-2012 Postavitev ekoterminala v šolski avli. - Zmanjšanje količine odpadkov z uporabo plastičnih lončkov za večkratno uporabo. Izvedba okoljskega pregleda. V letošnjem šolskem letu smo: - v tednu otroka zbirali igrače, - ob svetovnem dnevu hrane in dnevu boja proti revščini zbirali živila, urejali ekokotiček, ekostrani v šolskem časopisu Lokvanj, spletno stran in pripravljali radijske oddaje, - sodelovali na Ekokvizu in dosegli drugo mesto na regijskem tekmovanju, - pričeli z urejanjem šolsko vrtilnice, - sodelovali na likovnem natečaju - prednovoletni čas, na natečaju Slopak zasedli prvo mesto in bili nagrajeni s šolskim izletom, - ob dnevu varne rabe interneta pripravili razstavo na temo mobilnih aparatov, - ob svetovnem dnevu voda pripravili razstavo na temo onesnaževanja voda in varčevanja z vodo, - ob svetovnem dnevu Zemlje pripravili prireditev z dvema predstavama ter izvedli čistilno akcijo pobiranja smeti v okolici šole. izvedli ekodan z ekološko hrano. Selšku VRTilnlc« Eden bolj zanimivih in vsebinsko novih projektov v letošnjem šolskem letu je bila postavitev šolske VRTilnice. Naša mini šolska VRTilnica je luč sveta ugledala pred nekaj tedni, postavljena pa je v notranjem atriju šole. Spretno je zlita z znamenitim katapultom, urejena pa domiselno in estetsko. Za tovrstno ureditev se je nosilka projekta, učiteljica Lidija Šošter, odločila zato, ker je naša šola z umestitvijo v mestno okolje izgubila nekaj osnovnih možnosti za ureditev pravega šolskega vrta, ki poleg zadostnega prostora zahteva veliko nege in predane skrbi tudi v počitniških mesecih. Zgodba o izobraževalnem vrtičku seje začela na okenskih policah v učilnicah in v posebnih koritih blizu okna, ko pa se je vreme pomladansko prebudilo, so vsa ta korita, lončki in vedra, unikatno »zelenjavno« in »rožnato« poslikana, prišli na prosto. Katapult se je izkazal za odlično ogrodje našega »visečega« vrtička, tematsko urejenega po sklopih. Tako imamo zeliščne lončke, zelenjavna vedra ter korita z rožami. Vsaka rastlina je opremljena z leseno tablico s slovenskim imenom. Na razmeroma majhni površini smo tako ustvarili pravi »raziskovalni vrtičkarski center«. Kasneje lahko idejo vrta razširimo z ureditvijo učne gredice ob katapultu. S postopnim urejanjem šolske VRTilnice želimo slediti naslednjim ciljem: 1. Učenci se navajajo na potrpežljivost, sodelovanje, timsko delo, pridobivajo nova znanja, spretnosti. 2. Učenci pridobijo nove spretnosti in znanja, ki so ključnega pomena za učinkovit trajnostni razvoj 21. stoletja. 3. Šolski vrt ponuja različne oblike in načine učenja. 4. Učenci preživijo več prostega časa na prostem. 5. Okolica šole in učilnice lahko ponudijo večji estetski užitek. Meimeste EK®- Planet Zemlja je radoživ in edinstven sestavni delček vesolja. Na njem so našle svoj dom rastline in živali, prostor so si izborili gozdovi, reke in oceani. Vendar je dandanes žal ogroženo marsikatero življenje kot tudi dobrine, ki to življenje omogočajo -čista voda, svež zrak, zdrava in neoporečna hrana Zato je zelo pomemben pravilen odnos do našega planeta z vidika ločevanja odpadkov in odgovornega ravnanja z njimi, varčevanja s pitno vodo, omejevanja izpustov toplogrednih plinov, varčevanja z energijo, odgovornega ravnanja z gozdovi in z živalmi. Kaj lahko storimo za okolju ustreznejši razvoj v prihodnje? Kako reševati obstoječe okoljske probleme in preprečiti njihovo naraščanje? Najpomembnejša ukrepa na poti k reševanju okoljskih problemov sta varčevanje z energijo ter uporaba obnovljivih virov. Da bodo tudi naši potomci deležni tega, česar smo za zdaj še deležni mi, moramo začeti z učinkovito rabo energije takoj! Pomembno je, da se zavedamo, da se varčevanje začne v naših glavah. Začne se z našim osveščanjem, da energija ni sama po sebi umevna in dana v neomejenih količinah. Majhne spremembe vsakodnevnih navad lahko pomagajo privarčevati energijo, ne da bi vplivale na kakovost našega življenja. Pravzaprav nam lahko celo prihranijo denar. Zato vsi skupaj uporabljajmo varčne žarnice, ugašajmo luči, kadar jih ne potrebujemo, varčujmo s toplo vodo, pokrijmo lonec med kuhanjem, manj časa uporabljajmo računalnik, glejmo manj televizije. Ne pozabimo na izklapljanje vseh naprav, če jih več ne uporabljamo, kajti tudi v stanju »stand by« porabijo veliko električne energije. Preklopimo na zeleno elektriko. Reciklirajmo in zmanjšajmo količino odpadkov. Uporabljajmo javni prevoz, kolesarimo in hodimo. Uporabljajmo sezonska živila, pridelana v okolici. Posadimo drevo. Naj bo naše vodilo naslednje: znižujmo, ugašajmo, reciklirajmo, hodimo. Postanimo odgovorni prebivalci našega planeta! Ekošolski koordinatorici: Petra Vujnovič in Jasmina Petek ^«0Š0I6F ^NŽ«0 SOBELOVAItaE S ŠVEDSKO T#»I LET6S sne SeBELeVALl $ ŠVEBSKe Na naši šoli že vrsto let poteka izmenjava s švedsko šolo Tingvallaskolan. Švedski učenci, starši in učitelji tako obiščejo Slovenijo, mi pa Švedsko. To leto smo mi gostili švedske prijatelje, pri katerih smo bivali že lani. 6. maja smo jih pričakali pred šolo in takoj, ko smo zagledali njihov avtobus, smo se razveselili. Za njimi je bila dolga in naporna pot, saj so se vozili približno 28 ur. Kljub temu pa so bili njihovi obrazi nasmejani in željni novih dogodivščin. Nato je vsak pospremil svojega gosta domov. Naslednji dan jih je v šoli že čakal kulturni program, ki smo ga pripravili učenci naše šole. Sledil je ogled šole, sodelovali pa so tudi pri pouku. Menimo, da jim je bilo to zelo zanimivo. Proti večeru je sledil skupni piknik v športnem parku, kjer smo se ob igrah in plesu še bolj povezali. Tretji dan njihovega bivanja tukaj so se v času našega pouka odpravili na ogled starega mestnega jedra z gradom. Popoldan nismo imeli določenih aktivnosti. Lahko smo jih peljali v Ptujske Terme, v Maribor v Europark, na Pohorje, ... Zvečer so si starši ogledali še Ptujsko vinsko klet. Teden je šel proti koncu in že je bil tukaj četrtek. Švedi so bili cel dan na organiziranem izletu. Ogledali so si Postojnsko jamo in se kopali v morju. Ker so navajeni nizkih temperatur, jim voda ni bila premrzla. Ko so se vrnili, smo doma preživeli še zadnji skupni večer. Petka se nismo veselili, saj smo vedeli, da se naše druženje končuje. Tudi ta dan je bil poln novih doživetij, nasmejanih trenutkov in zanimivih delavnic. Pripravljali smo se na zaključni nastop, ki je sledil pred njihovim odhodom. Švedi so nas navdušili z izjemnim pevskim, plesnim in igralskim talentom. Napočili so najbolj čustveni trenutki našega druženja. Sledilo je namreč težko poslavljanje, saj smo potočili veliko solz. Po dolgem objemanju so nas morali zapustiti. V tem tednu (in tednu, ki smo ga mi preživeli pri njih) smo postali zelo dobri prijatelji. Stike ohranjamo preko Facebooka in elektronske pošte. Za večino učencev je bil to eden najlepših tednov v življenju. URŠKA: Švedi so osebe, vredne zaupanja. Najbolj mi bo ostalo v spominu, ko smo s solzami v očeh tekli za njihovim avtobusom. EVA: V spomin so se mi vtisnili kot vedno nasmejani in preprosti ljudje. Nikoli se jim ni mudilo. S svojo gostjo sem preživela veliko lepih trenutkov. KATJA: O Sloveniji in slovenski kulturi so želeli izvedeti ogromno. Naučili so se veliko slovenskih besed tako kot smo se mi švedskih. Ko so ponavljali za nami, so bili prav smešni. Urška Bezjak in Eva Petrovič, 9. a, ter Katja Kuhar, 9. c Lokvanj junij 2013 GlBEIttO ItlAIsO ItAOHBOG ZA*>EC IMA ŠESTNAJST N«G V petek, 24. 5., smo imeli učenci 6. razreda končni izlet v Ljubljano. Pred šolo smo se morali zbrati že ob 7. uri zjutraj. Počasi smo se končno zbrali in pripeljal je naš avtobus z učenci iz Grajene. Odpeljali smo se proti Ljubljani. Med vožnjo smo se smejali, zabavali, se pogovarjali, ...Bilo je prelepo! Enkrat smo se ustavili, si odpočili in pojedli malico od doma. Nato smo spet odrinili. Končno smo prispeli v Ljubljano. Najprej smo si šli ogledat Ljubljanski grad. Do tja smo se morali povzpeti z vzpenjačo, ki nas je dvigala proti Ljubljanskem gradu. Nekatere je bilo strah na vzpenjači, saj smo se dvigovali in nekateri nimajo radi višine. Pa smo končno le prispeli na grad, brez težav. Ogledali smo si stalno zbirko. Po končanem ogledu smo šli še v virtualni muzej. Ta »film« je govoril o nastanku in razvoju Ljubljanskem gradu: kdo in kdaj ga je zgradil, kdo so bili njegovi lastniki itd. Naš izlet smo nadaljevali v Bistro pri Vrhniki, kjer smo si ogledali muzej. V njem imajo vse mogoče - od zbirk s področja kmetijstva, gozdarstva, lesarstva pa vse do lovstva. Ogledali smo si tudi drage, razkošne Titove avtomobile, lesarske izdelke, stroje, spoznavali pomen gozdov in živali, videli veliko različnih nagačenih živali Mimogrede: ali veste, da ima zajec šestnajst nog? Štiri kosmate, dve sprednji, dve zadnji, dve na levi strani, dve na desni strani, dve krajši in dve daljši. Vidite? Pa jih ima res šestnajst! To nam je povedal naš zelo zanimiv in prijazen vodič, ki nam je razkazal muzej. Sledila je še delavnica, v kateri smo si izdelali letala. Spoznavali smo zakonitosti letenja, naša mentorica v delavnici pa nas je poučila tudi o različnih materialih, načinih letenja in podobne zanimivosti. Prav zanimivo je bilo videti toliko letal na kupu, ki so na koncu veselo poletela po učilnici v muzeju. Potem pa je končno napočil dogodek, ki smo se ga najbolj veselili: McDonald's! Končno smo prišli na vrsto in si naročili hrano, nato pa jo pojedli. Ko smo se vsi najedli, smo se odpravili nazaj, proti Ptuju. V avtobusu smo se spet zabavali, si pripovedovali šale,... Vrnili smo se ob 19. uri. Ta dan je bil nepozaben in zelo zabaven! BILI SMC V RtiBNIKtt V četrtek, 23. 5. 2013, smo se 4. razredi osnovne šole Ljudski vrt in Grajene odpravili na ekskurzijo v Velenje. Z avtobusom smo se vozili eno uro. Ko smo izstopili iz avtobusa, smo šli na Velenjski grad, tam smo malicali in gledali čudovit razgled na mesto Velenje ter okolico. Ko smo si ogledali notranjost gradu, smo spoznali zanimive stvari, npr. mastodonta, trgovino in gostilno, kot so jo imeli v starih časih. Potem smo se odpeljali do rudnika, kjer smo si ogledali kratek film. Potem smo si stvari zložili v omarice. Oblekli smo se v rudarska oblačila in dobili rudarsko malico. Z dvonadstropnim dvigalom smo se peljali 157 metrov pod zemljo. Tam smo videli govoreče lutke, ki so predstavljale rudarje. Na polovici poti smo malicali. Nazaj smo se peljali z vlakom. Zatem smo se peljali do Velenjskega jezera in se tam igrali ter lizali sladoled. Nazaj smo se peljali z avtobusom in se srečno ter z lepimi mislimi vrnili nazaj domov. Nina Krajnc, 4. b NAŠ IZLET Odpeljali smo se na izlet v Žiče. Tam smo se najprej usedli na klopi in pojedli malico. Potem nas je vodička odpeljala v kartuzijo in nam je pokazala različne stvari. Ogledali smo si lončarsko delavnico, pojedli zeliščne namaze, pili domač sok in čaj ter si ogledali muzej. Eva Druzovič, 2. c V četrtek, 23. 5. 2013, smo bili v Žički kartuziji. Ko smo prispeli, smo se najedli in pospravili smeti. Pozdravila nas je gospa, ki nam je pripovedovala o življenju menihov v kartuziji. Videli smo njihova oblačila in slišali njihove molitve. Zeliščar in kuhar sta nam pripravila zeliščne namaze. Lončarje izdelal vazo in vrč. Na koncu smo si lahko kupili manjše spominke. NA IZLETtt Z AVTOBUSOM SMO SE ODPEUALI V MARIBOR. TAM SMO ODŠLI V AKVARIJ IN TERARIJ. VIDELI SMO PIRANJE, JEGULJO IN RIBICE. V TERARIJU SO BILI KROKODILI, KAČE IN ŽELVE. NA LETALIŠČU SMO VIDELI LETALA. BILO JE ZABAVNO. ŠPELA HAJNAL, 1. B PELJALI SMO SE Z AVTOBUSOM. OGLEDALI SMO Sl AKVARIJ IN TERARIJ. KUPILA SEM Sl MODRO ŽABO. OGLEDALI SMO Sl TUDI LETALIŠČE. POTEM SMO SE PEUALI Z AVTOBUSOM PROTI ŠOLI. NA IZLETU JE BILO ZELO ZANIMIVO. AJDA HAJNAL, 1. B V PRAVLJIČNI GRAM Zjutraj, ob 9. uri, smo se z avtobusom odpeljali v Mohorkovo grabo. Na avtobusu nas je bilo veliko. Ko smo prispeli, smo se sedli na klopce. Ničesar nismo smeli jemati iz nahrbtnika. Potem smo si ogledali glasbeno pravljico Janko in Metka. V pravljici so nastopali učenci glasbene šole Decima. Po koncu predstave pa smo jedli malico. Potem smo šli v pravljični gozd. Pot navzgor je bila zelo strma. Najprej smo šli po štiridesetih ali celo po dvainštiridesetih stopnicah. Naš vodič je imel pravljično brado, bil je zelo prijazen. Videli smo čebelnjak. V čebelnjaku pa ni bilo čebel, ampak rdeče mravlje. Videli smo še: Rdečo kapico, Trnuljčico, Janka in Metko, Muco Copatarico, Sneguljčico in sedem palčkov, Kosobrinovo domovanje, Bedančev kotiček. Ogledali smo si živali. Potem smo se z avtobusom odpeljali v šolo. špois^nE sEiBAm ŠPeRVNI MCI Eva Veselič in Nuša Majcenovič, učenki 9. razreda, sta tokrat športni faci. Videvamo ju na raznih prireditvah, denimo na talentih Ljudskega vrta. Predstavljata se tudi v gimnastični skupini, ki nas vsako leto preseneča in navduši s svojimi točkami. Nista le dobri v gimnastiki, temveč tudi v drugih športnih disciplinah, o čemer smo jima zastavili nekaj vprašanj. S katerimi športi se ukvarjata in kako dolgo že? Eva in Nuša: Trenutno samo gimnastiko, ki jo trenirava približno od 7 do 8 let. Ukvarjali pa sva se še z odbojko, rokometom,... Koliko medalj oz. priznanj sta že prejeli na tem področju? Eva in Nuša: Medalj in priznanj seje nabralo kar nekaj. Kaj vaju je navdihnilo, da trenirata gimnastiko? Eva in Nuša: „That moment of freedom when you are flying ..." Gimnastika je dokaj zahteven šport in zaradi tega tudi zabaven. Za uspeh je potrebno veliko vztrajnosti in treningov. Ali bi trenutno želeli trenirali še kakšen drug šport? Eva: Trenutno ne. Nuša: Ja, bi. Recimo odbojko, rokomet,... Glede na to, da sta devetošolki - na kateri šoli bosta nadaljevali svojo pot? Eva in Nuša: Naprej greva obe v Gimnazijo Ptuj Bosta tudi tam še naprej trenirali gimnastiko? Eva: Mogoče, bomo še videli... Nuša: Ja, verjetno. Pripravili: Evelin Ljubša in Ema Jozič, 9. b MŽAVNS VEKMOTAME V MOTNI GIMNASTIKI V sredo, 15. 5. 2013, je na OŠ Dobrova pri Ljubljani potekalo državno tekmovanje v orodni gimnastiki. Šolo so zastopali: Nuša Majcenovič, Eva Veselič, Tjaša Lorbek, Vita Pernat, Vita Toličič, Zala Veselič, Pia Panič, Michelle Tašner in Gašper Turk. Tekmovali so na preskoku, bradlji, gredi in parterju za deklice, ter preskoku, bradlji, drogu in parterju za dečke. Deklice so osvojile ekipno 3. mesto v orodni gimnastiki. DRŽAVNG PRVENSTVA V TNIRLINGtf V soboto, 20. 4., in nedeljo, 21. 4. 2013, je v Šempetru pri Celju potekalo 17. državno prvenstvo Slovenije v tvvirlingu. Tekmovanja so se udeležile tudi štiri učenke naše šole: Ines Arklinič, Ana Štolekar, ki sta osvojili 4. mesto, ter Nika Murko in Anamarija Uršič, ki sta postali državni prvakinji. Pripravila: Ema Jozič, 9. b AAimnnfosm MATEMATIČNI USPEHI Šolsko tekmovanje iz matematike je potekalo v četrtek, 21. 3. 2013. Na tekmovanju so sodelovali učenci od 1. do 9. razreda. Skupaj je sodelovalo 357 učencev, od katerih jih je 120 prejelo bronasto Vegovo priznanje iz matematike. Učenec Matic Rašl iz 9. b razreda je osvojil priznanje Diamantni kenguru, ker je v vseh razredih osnovne šole prejel bronasto Vegovo priznanje iz matematike. Področno tekmovanje iz matematike je potekalo v četrtek, 4. aprila, na OŠ Hajdina. IZDALA «*E KNaiee Udeležilo se ga je 18 učencev naše šole. Osvojili so 14 bronastih srebrnih Vegovih priznanj. Na državno tekmovanje se je uvrstilo kar 7 učencev. Državno tekmovanje iz matematike je potekalo v soboto, 20. aprila 2013, in sicer na Osnovni šoli Bojana Ilicha Maribor. Zlato Vegovo priznanje iz matematike so osvojili trije učenci, in sicer: Tjaša Lorbek, 7. b, Anamarija Uršič, 7. b, in Matic Rašl, 9. b. Daša Šarman, 9. c Zgodba učenke 7. c Erlete Berisha je bila med zmagovalnimi v okviru projekta Z domišljijo na potep, njena mentorica pa je bila Daniela Štumberger. Ker se je zgodba uvrstila med najboljše, so Erleti natisnili nekaj izvodov čisto prave knjige. Gre za napeto branje, polno preobratov in nepričakovanih dogodkov. Knjigo si je moč izposoditi tudi v naši šolski knjižnici, zato ne odlašajte in pokukajte v domišljijski svet, ki ga je ustvarila Erleta. Ta je svoj dosežek in poglede na ustvarjanje predstavila tudi v pogovoru z Majdo Fridl na Radiu Ptuj. Mi pa bomo našo mlado pisateljico predstavili v eni od prihodnjih številk Lokvanja. Erleti in njeni mentorici za uspeh čestitamo! David Bedrač ‘Konec šoCs^ega teta se hitro prihRžuje, zato vas vadimo, da Cetos deCovne zvezde naročite v Rnjigarni in papirnica Mhukvica (prednaročdo Cahhp oddate vse do 30. junija 2013 (potrebujete šohshi seznam aR naročdnico hgteregahpR ponudnica) Možnost pCačiCa na ohrohg 06 gotovinskem predphačdu ste do 30. junija 2013 upravičeni do 5 % popusta na defovne zvezde Naročniki imajo na že taRp ugodne cene šohsRih potrebščin priznanih znamf^Rpt so Target, daber-Casted, Joffy, Stabifo, IMaped, Schneiders, (jiotto, Vhu, ... do Rpnca juRja še dodaten 10 % popust Vsak naročnik prejme tudi uporabno dardo ukvtca iga Trgovina d.o.o.. Slovenska 29,1000 L Mafolni šolsko torbo 1, FRIOAZNO DENARNICI • - 30 % pri nakupu šolskih potrebščin* • - 3 % pri nakupu učbenikov in delovnih zvezkov* 2. DODATNO DARILO ZA PRVOŠOLČKE zdravju in okolju prijazna steklenička za vodo (400 ml) Prejmete jo pri nakupu za prvi razred v vrednosti nad 50 €. (app 3. DARILO 06 NAKUPU NAD 2oo < igralne karte ENKA 4-. DARILO ZA VSE KUPCE PAKETOV veliki stenski šolski koledar in urnik TVC * Popust velja do 5.7. 2013 oziroma do prodaje zalog. 30 % popust velja za posebej označene šolske potrebščine. 3 % popust velja za vse učbenike potrjene s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport za šolsko leto 2013/14 in pripadajoče delovne zvezke. © | ™“™.1.. emka si Z veseljem bomo prisluhnili vašim posebnim željam. Pričakujemo vas v knjigarni in papirnici Mladinske knjige, Novi trg 4, 2250 Ptuj. Telefon: 02/ 749 21 36.