Bojkot Slovenski klerikalci kriče proti nasiIjem na Hrvaškein, se zgražajo nad zakonoiomstvom in nasiljem zakonodajalcev samih, hočejo veljati za propagatorje svobode, pa so satni največji tirani in nasilneži Zloba, da, tolovajstvo izžareva iz njih dela, in niso jim dovolj nizkotna najpodfejša sredstva; hlnavščina, laž in rop najprimitivejših pravic so jim vsakdanje rokodelstvo. Pa ne mislite, da govorimo o politiškem bojkotu naših klerikalcev; ne govorimo niti o gospodarskem bojkotu, temveč hočemo govoriti o najnovejšem izbruhu klerikalne zalege, ki kaže, da so vsa klerikalna dejanja vojena od najnižjih instinktov podiosti! Govoriti hočemo o bojkotu, to je bojkotu zoper izobrazbo in svobodo duha in misli, ki so ga pričeli slovenski klerikalci uprizarjati zoper slovensko napredno učiteljstvo. Svet bo strmel, ko povemo, da so pričeii župniki po deželi kontrolirati pošto učiteljstva in so pričeli prežati, katere časopise bere učitelj. Tako smo doznali, da so župniki po deželi prepovedali večina učiteljem čitanje našega Hsta — »Učiteljskega Tovariša.« Grožnje pekla in hudiča so uporabili, da so prepovedali in preprečili pri nekaterih učiteljih naročitev našega lista. Ves aparat so spustili na delo s polnim parotn, od mogočnega Šušteršiča do pasje pqkornega Ravnikarja — izdajalca naših stanovskih interesov — v znamenju Lampetovega biča ie pričela bruhati ogenj in žveplo kranjska duhovščina nad posanieznim učiteljem. Toda mi vam povetno jasno in odločno, da bo nasilie rodilo odpor, zakaj če bi mi hoteli objaviti izjave onih tovarišev, ki so bili na klerikalni pritisk primorani opustiti naročitev našega lista, potem bi kle- rikalna gadja zalega strmela in bi videla, da iim grozi ravno od zatirancev — pogin! Nas pa pušča klerikalno tolovajstvo nad osebno svobodo popolnoma hladne. Naš duh in naša ideja svobode sta prodrla že tako močno v učiteljske vrste, da ju ne iztrebi niti klerikalni bojkot, propagiran z vsemi instinkti hinavščine, niti hunsko divjanje naših krščanskih božjih namesinikov. Naša pot je jasna, odkrita in nesebična; zato naj si slovenska duhovščina dobro zapomni, da je nje delo zaman, najsl se ji posreči začasno zatreti osebno svobodo dveh, treh tudi štirih sto učiteljev; naš list bo ztnagal tudi to zlobo in prišel bu dan, ko bo slovensko napredno učiteljstvo tudi lahko reklo: Zob za zob; bojkot za bojkot! Vse učiteljstvo, tudi tisto izven kranjskih meja, do katerih ne sega roka klerikalne krivičnosti, naj zve, da ie kranjska duhovščina uvedla nad učiteljstvom k o n kordatsko cenzuro, t. j., da je kranjska duhovščina pričela bojkotno nasilje in gibanje zoper naš stanovskt list v prvi vrsti širiti nasilnim pototn med učiteljstvom. Ne bojitno se, da bi dosegli svoj narnen, zakaj ponosno in zmagonoso lahko izjavimo, da jih je le tnalo onih, ki so se vdali klerikalnemu nasilju; tni stojitno trdno in botno stali še tedaj, ko bodo klerikalna dejanja živela samo še v prokletstvu poznih rodov učiteljstva, ko bo slovenski napredni učitelj proklinjal ne samo izdajice našega naroda, temveč tudi izdajice našega stanu! Spartanci iniajo Efijalta; krščanstvo je itnelo Iškarjota; slovenski narod itna klerikalce in slovensko učiteljstvo itna Slomškarje! A klerikalni bojkot ne bo obrodil sadu, zato bomo poskrbeli mi. KHn s klinom, kličemo slovenskemu naprednemu učiteljstvu, ki ne prodaja svoje časti in svojega prepnčanja: Ven s »Slovenskim Učiteljem« iz slehrne naše stvari! Boj na nož, so nam klicali; boj na nož jim odgovorimo, in nikdar več ne zagleda njih zloba belega dne! S klerikalno zalego boj do skrajnosti, da ne omadežujemo svoje preteklosti, zakaj slovensko napredno učiteljstvo mora pokazati, da Je organizirano na tako trdni podlagi, da ga ne premaga niti klerikalni konkordatski cenzurni bojkot. Bojkot bojkotu; ne srae ga biti pa našega somišljenika in ne lokala, kamor mi zahajamo, ki bi rte imel v našem Iistu anonce ali pa lista samega! Vsi na delo! Kdor danes lenari in ničesar ne žrtvuje, je izdajica!