Velikolaški hram učenosti dobiva novo podobo! V teh časih je za šolo prava. sreča, če dobi kaj novega, in med te redke srečne šole sodi tudi velikološka, ki je to jesen dobila kar celo novo nadstropje. Nadzidava šole je bila predvidena že v srednjeročnem razvojnem načrtu naše občine, prednost pred drugimi šolami v občini, prav tako potrebnimi razširitve in obnove, pa si je pridobiia z dvema stvarema: prva je dogovor v občini, da naj bi imeli v šolah, kjer je več kot polovica vozačev, enoizmenski pouk, druga pa je bilo dej-stvo, da je streha velikološke šole že dolgo pušča-la in jo je bilo treba nujno obnoviti. Denar za nadzidavo in obnovno je šola dobila iz združene amortizacije, vrednosl naložbe pa je 15 milijard dinarjev. V nadzidanem delu so štiri nove učilnice in kot je dejal ravnatelj šole Edi Zgonc, bodo za pouk najprej namenjene le tri, četrti prostor pa bo zbornica. Če bo šola v prihodnosti potrebovala še eno učilnico, se bo zbornica preselila v svoj stari prostor, učilnico pa bodo dobili učenci. V novih učilnicah bodo urejeni trije kabineti - za fiziko in matematiko, kemijo in biologijo ter za angleški jezik. Prihodnji čas moramo uporabiti zato. ker trenutno ni niti denarja za položitev tlakov, belje-nje in ureditev sanitarnega vozla v novem nad-stropju. Nakupljena je le oprema za fizikalnico, ker so denar za opremo prispevali krajani — ali v denarju ali lesu. Ker je šola denar hitro »obrni- la«. jo je fizikalnica stala le 300 milijonov dinar-jev. Za obnovo šole je nekaj denarja prišlo tudi iz šolske blagajne. Šola je prispevala okrog milijardo dinarjev, kar za tako majhno šolo in kolektiv pravzaprav ni malo. Velikolaška šola ima v letošnjem šolskem letu skupno 364 učencev v osmih oddelkih, v šolo pa se vozita kar 202 učenca. Otroci prihajajo v šolo iz približno 89 vasi in zaselkov, krog, ki ga je treba prevoziti od matične šole do vseh podružničnih, pa je dolg kar 56 kilometrov. Letos ima velikola-ška šola še štiri podružnične šole - Turjak. Veliki Osolnik, Rob in Karlovico, lani je bila ukinjena podružnična šola v Mohorju, še pred tem pa že šole v Krvavi Peči in Dvorski vasi. Razlog za ukinitev podružničnih šol je bil povsem preprost: premalo učencev. Na šoli si zdaj, ko so uspešno (in tudi zelo hitro) »speljali« nadzidavo in obnovo strehe, želijo, da bi dobili tudi računalniško opremo. Potrebovali bi jo tako za pouk računalništva kot tudi za vodenje poslovanja šole. In zagotovo bi bilo prav, da bi imeli vsi osnovnošolci - tako tisti v šolah na mestnem kot tudi tisti na primestnem območju, ki je pri nas zelo veliko - enako možnost pri pridobi-vanju znanja za nadaljevanje šolanja in kasnejšega dela. Ne nazadnje v šolah sedijo generacije. ki bodo nosilci razvoja in prihodnosti. Več bodo znali, boljšo prihodnost bomo imeli. MOJCA KAUCIČ