Sindikat o vzgoji in izobraževanju Občinski odbor sindikata delavcev vzgoje in izobraževanja se v tem lelu po-gosteje sestaja kot drugi občinski odbori dejavnosti zaradi aktualnosti in teže problematike v tej dejavnosti. Na zadnji seji je posebno skrbno obravnaval poročilo o osnovnem šol-stvu in srednjem usmerjenem izo-braževanju v naši občini. Na sejo so bili poleg članov vabljeni še pred-stavniki OO ZS, sekretarji OO ZK. predsedniki svetov šol in direktorji. Odzivnost vabljenih je bila po priča-kovanju dobra. saj je bila vsebina dnevnega reda zelo aktualna. Že lansko jesen so člani odbora sproti opozarjali na najakutnejše probleme pri uresničevanju vzgoj-no-izobraževalnega procesa in pred-lagali predsedstvu občinskega sveta ZS tudi konkretne rešitve. Tako je predsedstvo mestnega sveta ZS Ljubljana upoštevalo vse predloge in sklepe in jih posredovalo odgovor-nim dejavnikom. Ker pa se nekateri nerešeni problemi še pojavljajo, je odbor predvsem preveril uresniče-vanje že zastavljenih ciljev. Za pri-mer so izpostavili še vedno neizdelan sprejemljiv osnutek sporazuma o skupnih osnovah in izhodiščih obli-kovanja osebnih dohodkov za to de-javnost. saj naj bi po zadnjih infor-macijah osnutek prejeli v obravnavo že prejšnji mesec. Največ pozornosti pa so posvetili temeljitemu pretresu stanja in mož-nosti za razvoj v osnovnem šolstvu in srednjem usmerjenem izobraževa-nju. Pripombe, ki so jih oblikovali.je predsedstvo občinskega sveta ZS v celoti sprejelo in utemeljilo kot pr-venstveno nalogo še takojšnje reše-vanje družbenoekonomskega polo-žaja delavcev v družbenih dejavno-stih. ki jim naša zakonodaja daje pravico izenačevanja z družbenoe-konomskim položajem delavcev v gospodarstvu. pa smo se temu cilju v zadnjih letih odmikali namesto pri-bliževali. Ob obravnavi poročila so tako člani odbora kot člani predsedstva občinskega sveta ZS opozorili še na nekatere nedorečenosti. Največ pripomb je bilo izraženih na podatke o generacijskem osipu. Mnenja o podatkih učnega uspeha in generacijskega osipa so bila v izho-diščih sieer različna, vendar so pri-sotni zavzeli enotno stališče, da je potrebno opredeliti elemente gene-racijskega osipa z vidika povezave neustrezno zasedenih mest za posa-mezna učna področja in organizira-njem učno-vzgojnega procesa v po-družničnih šolah v hribovitejših in drugih predelih z vidika kvalitete pouka. Lani novembra je predsedstvo ob-činskcga sveta ZS celovito obravna-valo problematiko mentorstva v naših osnovnih šolah. Neposredna sodelovanja osnovnih šol z združe-nim delom bi prek mentorstva pri-pomogla tudi k pravočasnemu usmerjanju učencev v deficitarne poklice. ¦ , Vsi izvajalci v osnovnih šolah in srednjem usmerjenem izobraževa-nju so terjali odgovornost nestro-kovno opravljenega dela pri pripra-vah učbenikov in pa preobsežnih in preširokih programov, ki so tudi vzrok za neenotnost in različno ob-vladovanje učne snovi. Veliko je bilo pripomb tudi zaradi nezadovoljivega financiranja osnov-nih šol in šol srednjega usmerjenega izobraževanja. saj kriteriji in merila ne odražajo dejanskih načel svo-bodne menjave dela.- Še bolj nee-notna so merila za financiranje glas-benih šol, in to v vsej SR Sloveniji, torej tudi v Ljubljani. Ugotavljamo. da je participacija staršev za glasbeni pouk v glasbeni šoli Moste zelo vi-soka in najvišja v Ljubljani. kar ustvarja dodatno neželeno socialno diferenciacijo. Za primer navedimo samo podatek, da glasbeno šolo v naši občini obiskuje le 4>,9% vseh osnovnošolcev, kar je daleč najnižji delež v Ljubljani (v občini Center je v glasbeno šolo vključenih kar 13 % osnovnošolskih otrok). Zato je bila zahteva po enotnem sistemskem fi-nanciranju vseh glasbenih šol enotna in odločna. Predsedstvo občinskega sveta ZS je ob problematiki vpisa v šole sred-njega usmerjenega izobraževanja poudarilo tudi, da je potrebno izde-lati še druge kriterije za vpis na šole, kajti zgolj učni uspeh ne more in ne sme biti edini odločujoči dejavnik. Poklicno usmerjanje otrok naj bi se pričelo že mnogo prej in bi glede na sposobnosti potekalo prek celotnega osnovnega šolanja. Tako bi presegli doseženo novo elitnost nekaterih šol srednjega usmerjenega izobraieva-nja, kamor se lahko vpisujejo samo odličnjaki in odličnjakinje. Ker pa je slednjih ugotovljenih več, bi se tako posredno izognili feminizaciji-neka-terih poklicev. Občinski odborsindikata delavcev vzgoje in izobraževanja zclo uspešno deluje v mestnem odboru. s katerim koordinira svoje delo in usklajuje svoje akcije. Zato se tudi na mest-nem odboru skozi vse aktivnosti in zahtcve delavcev vzgoje in izobražc-vanja kot rdeča nit pojavlja ugotovi-tev. da lahko Ic ustrezno nagrajeni in zadovoljni pedagoški delavci vzga-jajo našo mladino v duhu samou-pravnih socialističnih odnosov. M.M.