PRODORINDOSOVIH VILIČARJEV NA ŠPANSKO TRŽIŠČE SPODBUDEN ZAČETEK Še do pred nekaj leti je bila Španija za nas predvsem »ob-Ijubljena« luristična dežela. A časi se spreminjajo in v Španijo danes potujemo že tudi kot osva- jald njenega tržišča. Indos se je vanj zazrl sprva ne preveč optimistično, saj si je bilo kar težko zamisliti, da bi na takšno tržišče, kjer 70 % potreb po viličarjih pokrivajo velike svetovne in multinacionalne družbe, lahko prodrl kak jugo-slovanski proizvajalec. Dodatna ovira za doseganje dobrih fi-nančnih rezultatov, pa je še vi-soka španska uvozna carinska stopnja. S pomočjo predstavnika Ljub-ljanske banke v Barceloni smo uspeli dobiti začetne informacije o možnostih prodora naših vili-čarjev na to tržišče. Le-to nam je bilo nepoznano, istočasno pa smo se zavedali, da kvaliteta ¦ naših proizvodov le še ne dosega svetovne ravni. Pogovori, ki so sledili dopiso-vanju, so prinašali nove in nove zahteve — za nas dodatne teža-ve. Nemalo stvari smo morali re-šiti v Indosu, a danes začenjajo Indosove težnje dobivati vse trd-nejšo osnovo. Pred štirimi me-seci smo sklenili dolgoročno ok-virno pogodbo s podjetjem Tec-nocar Espana S. A. iz Costellona o izvozu viličarjev različnih izvedb. Podpisana petletna po-godba naj bi Indosu zagotavljala izvoz 80 viličarjev letno z rezerv-nimi deli vred, špansko podjetje pa bo na osnovi te pogodbe or-ganiziralo vzdrževanje naših vili-čarjev. Vsako leto bodo podpi-sane letne pogodbe, ki bodo do-ločale količine dostave z dina-miko nakupa in ceno. Po prvih količinah so sledila dodatna prilagajanja, a tudi po-novna naročila. Naš posiovodni odnos s špan-skim parlnerjem je odprl poi na to tržišče in prinesel prve rezul-taie tudi nekaterim drugim jugo-slovanskim delovnim organizaci-jam z drugačnim proizvodnim programom. MARIJA MASTNAK