IZ DELOVNIH KOLEKTIVOV V Velani so proizvodni za-stoji zaradi pomanjkanja su-rovin v letošnjem prvem tri-mesečju povzročifi 40-od-stotni izpad planirane proi-zvodnje. Oskrba s surovinami je tudi naprej še negotova, vse to pa vpliva na zmanjšanje dohodka. Zato je bilo treba narediti rebalans gospodar-skega načrta, s katerim je zmanjšan plan obsega proi-zvodnje za 7%, dohodek pa bo kljub temu večji za 5 %. To naj bi dosegli s povečanjem količin dohodkovno dono-snejših zaves na račun zmanj-ševanja koBčin cenenih zaves, z radonalnejšo porabo suro-vio, $ povečano prodajo na račun nižjih zalog, s poveča-njem prihodkov od obresti, z znižangem nekaterih drugih materialnih stroškov. 2.400-članski kolektiv Ter-mike je letošnji nagrajenec mesta . Ljubljane. Termika je s proi-zvodno dejavnostjo prisotna po vsej državi, s svojim delom pa je krepko znana predvsem na za-hodnoevropskem tržišču. 18 raili-jonov dolarjev izvoza ob 4 mili-jonih dolarjev uvoza (takšno ra-zmerje ohran jajo v Termiki prak-tično že vseh 25 let obstoja) so v teh dneh osnovne številke, ki dajo slutiti poslavno in proizvod-no uspešnost tega kolektiva. Termika ni nastala zaradi spoz-nanja, da predstavljajo sedanji energetski viri neusahljiv vir raznih oblik energije, ampak predvsem kot zahteva industrije po termični zaščiti delovnih pro-storov. Dva milijona kvadratnih metrov poloienih anorganskih termoizolacijskih materialov v lanskem letu je osnovni podatek o velikosti današnje Termike. Če ob tem vemo še to, da ima Ter-mika od celotnega števila zapo-slenih kar prek polovico izolator-jev, je na dlani, da jim ob lastnem znanju in lastnem inženiringu ne manjka dela niti doma niti v tuji-ni. V sredujeročnem obdobju 1976—1981 so si v Saturnusu za-stavili nalogo izboljšati kvalila-tivni in kvantitativni razvoj proi-zvodnje kovinske ambalaže, svet-lobne opreme in orodij, strojev in naprav. V tem so uspeli, očitno pa je, da rezuhati gospodarjenja v minulih letih niso zadovolpH am-bicij Saturnusa in zato že razmiš-Ijajo o povečanju proizvodnje in hkrati s tem o posodabljanjii in razvijanju novih izdelkov, ki bodo konkurenčni tudi na za-htevnem zahodnem tržišču. V proizvodnji kovinske embabže pokriva Saturnus s svojimi izdelld okrog 30% potreb jugoslovan-vkega rržišča. Predvsem bi radi povečali proizvodnjo embalaže iz aluminijske pločevine. Veliko pozomosti posvečajo tudi razvoju svc(lobne opreme, katere 40 % bi hotel prodati na evropsko tržiš--če. Satnmus bo povečano proi-zvodnjo prodajal pretežno na zu-nanja tržišča, tako da bi že sedaj velik izvoz — 35 mibjard dotarjev — še povečali.