Cerkvene zadeve. iililiacl Knkošc, župniU na Itučali. (Kohpc.) Itajni gospod so hili prav pi-i.jaznoga in priljudnega ohnasanja. Srcu njiliovo je bilo pleinenilo in vnelo za dobro stvar. Vsled lega so si sreo svojcga bližnjega liipoma pridobili. Ko so so šo v šolali ui;ili, bili so ljubl.jcni od soiičcnccv, kakor tudi od svo.jih naprcj poslavl.jcnili in svojili učitdjev. Učili ho sc ialiko in doln-o, življenja pa so bili ludi inidiioslnega: vsled lcga so jili mil. knezoškof Anlon Mailin Sloinšrk žc v trcljcin lulu v duliovuika posvetili. Kci so pozneje v vinogradu (lospodovem dolovali, pridoliili so si tudi tain zaupanjo in IjuUczen svojib duImvnijanov v oliilni inori. 1'ovsod, kjcr so službovali, liili so ]iriljiib]jeni, in Ijndjo še zdaj govorijo o »ljubeznjivcni in dobrem gospodu Rliliaolii«. V pošlcno družbo so radi zabajali in so bili lain tudi dobro vol.j(>. liili so proccj dovtipni in znali so driižbo razgreli in zabavali. '1'iuli zapoli so radi kako poiHenn, da so družbo ovoselili. Toda zadnji čas so niso vec": v posvetno družbo pudajali, (-v. ludi so liili vabljoni, kar se je zniirom dogojalo n. pr. o priliki kakega žonitovanja ali kake rešitve. V duhovsko družbo so pač /.miroin radi šli, in duliovniki so jih tudi vsikdar bili voseli. Svojo duliovsko službo so vseloj vestno in natanko opravljali. liili so goreč duliovnik v pravoni pomenu 1jcsimI(>. Na prižnici dobcr učonik, v spnvednici in pri liolnikili iisiniljrii in ljiiboznjiv sodnik in ti.lažnik. Kadar so lidi kli<-ani aii v spovodnk-o ali k bulniku, so radi usli-ogli lircz gndinjanja. '1'ndi k sosednjiiu dtiliovnikoni so radi na pomoč šli, in njiin postregli, kar so niogli. Svoje farinane so poznali, kakor dolier paslir pozna svoje ovčicc O so koga srcčali. radi so se ž njim pogovarjali, in ga o njogovih ra/nierah izpia.ševali. 1'otoin pa so lini ali sveUivali kaj dobi-ega, ali \ni so ga Ijuboznjivo jiotolažili. Najliolj so si prizadcvali za čislo, nravno življmj« svojih (aranov. Kazali so doslikiat, kakor lcp in pri.jeliMi jc čisl rod liogu, na diugi strani pa so odkrivali grde podobo. hudo naslcdkc ncnravnoga in ncčistcga življcnja. Ce so pa kaj nerodncga o ciifin ali diiigfiii rarmanu prizvodeli, so ga noinudonia pred-se pokiic-ali in »a.jto očolovsko posvarili in podurili. Koiiko pohiijšanja so na 1a način zabranili! S poliiiko so so knj radi pečali. / volikiin zaniiiiaiiji'iii so zaslcdovali polilične borbo. Slovonoe so bili /. dušo in s lelesom. Ce se jo Slovoncem kje pri kaki volilvi ali narodni j)ridobilvi slalio godilo, so bili vsled toga žalosini in i>obili. Ko sla so slovanska aposlola sv. C.iril in Mclod v ViSehradu na Moravskein proslavljala in ko jc U'daj innogo Slovanov tje roinalo sv. apostola )imv-aslil, so so 1 iidi rnjni gospod pridružili. Pri toj priliki s<> si ogledali tudi ogersko glavno nicslo Hudapešt, obiskali so zlalo 1'i-ago in so se sko/. Dunaj nazaj domov povinili. /i; j)rcju pa so polovali v Him. (losttiljubnost rajnega gospoda ,jo slpvela. Kdorkoli jc priscl, biln lim ji! poslrožono s kosčckom kruha in kupico dohicga vina. Diihovniki .so kaj radi rajnoga go;;poda obisknvali in .so pri n.jiliuvi gostoljulini niizi zbirali. Ni liilo skora.j tfdna,