32 | GEOGRAFSKI OBZORNIK • 1/2019 POROČILO Diplomanti geografije v letu 2018 Oddelek za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani V letu 2018 je na Oddelku za ge- ografijo Filozofske fakultete v Lju- bljani zaključilo študij 77 študentov. Prvo stopnjo bolonjskega študijskega programa je zaključilo 38 študentov, drugo stopnjo bolonjskega študijske- ga programa pa 39 študentov. Med prejemniki Prešernove nagrade Uni- verze v Ljubljani za leto 2018 je tudi študent Oddelka za geografijo. Simon Koblar je prejel nagrado za magi- strsko delo Predlog alternativnega omrežja javnega potniškega prometa v Ljubljanski urbani regiji (mentor Blaž Repe, somentor Aljaž Plevnik). Priznanja Oddelka za geografijo za študente za najboljša zaključna dela so prejeli: Žiga Jamnik, Maja Lupše, Maja Sevšek, Maja Sirše in Eva Šabec. 1. Diplomanti po bolonjskem programu (Prvostopenjski univerzi- tetni študijski program Geografija) ADAMLJE Tea: Lokalne temperaturne značilnosti Ljubljanskega barja. Mentor: Darko Ogrin. COBISS.SI-ID 67265890 BALANT Nataša: Ocena stanja gozdov zaradi napada podlubnikov s pomočjo daljinskega zaznavanja na izbranem območju. Mentor: Blaž Repe. COBISS.SI-ID 67598946 BREZOVAR Ženja: Mobilnostne potrebe starejšega prebivalstva na primeru občine Šentrupert na Dolenjskem. Mentor: Matej Ogrin. COBISS.SI-ID 67891042 DACINGER Anita: Razumevanje podnebnih in atmosferskih procesov pri prebivalcih Loškega Potoka. Mentor: Darko Ogrin. COBISS.SI-ID 67729762 DOLUŠIĆ Katarina: T urizem v občini Šentjernej. Mentor: Dejan Cigale. COBISS.SI-ID 67730786 tudi časa za druženje. Za prihodnje skupno terensko delo sta že izbrana termin in širša lokacija in zagotovo bo spet prijetno in zanimivo. Valentina Brečko Grubar Prešernove nagrade študentom za študijsko leto 2018 Magistrsko delo »Predlog alterna- tivnega omrežja JPP v Ljubljan- ski urbani regiji« geografa S imona Koblarja temelji na predpostavki, da ljubljansko avtobusno omrežje ni optimalno. Zasnoval je konkreten in uporaben primer alternativnega omrežja, ki ima v primerjavi z obsto- ječim enostavnejšo strukturo, manjše število linij, ter omogoča boljšo po- vezanost in prostorsko dostopnost. Delo je nadpovprečno kvalitetno; zelo skrbno in temeljito pripravljeno ter zasnovano; obravnavana prometna te- matika je osvetljena z vseh relevantnih aspektov in razdelana do najmanjših podrobnostih; metodologija je izrazi- to multi- in interdisciplinarna. Poleg vseh strokovno-znanstvenih odlično- sti magistrskega dela in možnosti za nadaljnje raziskave pa ga krasi pro- dornost, izvirnost, aplikativnost ter odmevnost, kot posledica neposredne uporabnosti za skupno in javno do- bro. dr. Blaž Repe, mentor, dr. Aljaž Plevnik, somentor vode na napravi manjših zmogljivosti, ki se nahaja v neposredni bližini sta- novanjskim objektom. Pri premikanju po Ljubljanskem polju so študenti lah- ko opazovali razliko v rabi tal na ožjem vodovarstvenem in širšem vplivnem območju črpališča v Klečah, pot k za- dnji točki ogleda v Medvodah pa nas je vodila še čez severozahodni del po- lja, kjer smo prečkali savske terase. Za zaključek smo obiskali hidroelektrarne Medvode, kjer so nam izčrpno pred- stavili problematiko porabe električne energije, predvidene potrebe po ener- giji v prihodnosti, nezadostno izrabo obnovljivih virov energije v Sloveniji in delež energije, ki ga prispevajo hi- droelektrarne na Savi, vključno s HE Medvode, kot eno od njih. Po predsta- vitvi smo se spustili do nivoja turbine, nato pa se povzpeli na jez, opazovali mirno gladino zadrževalnika in v skal- no osnovo vrezano strugo z živahnim tokom pod jezom. Skupno terensko delo je zelo dobra izkušnja, ki resda zahteva nekaj več usklajevanja, omogoča pa veliko bolj izčrpno, poglobljeno in zanimivo spoznavanje hidrogeografskih objek- tov. Vsakokratni koordinator namreč pripravi izbor ogledov na osnovi la- stnega poznavanja območja in kot »domačin« lažje dogovori sodelovanje strokovnjakov, upravljavcev, koncesi- onarjev … Člana Komisije za hidro- geografijo, zaposlena na Agenciji RS za okolje, nam vedno zagotovita ogled vodomernih postaj in izvajanja hidro- metrije, česar sami ne bi mogli. Pri vseh dosedanjih izvedbah terenskega dela so želje in načrti presegali razpo- ložljiv čas in vedno je kaj ostalo »za prihodnjič«, zmanjkalo pa je običajno