Gostje iz SZ v Saturnusu Letos prvič se je rallveja Saturnus udeležila tudi tovarniška ekipa tovarne Vvtomobiljnvi zavod imeni »l.eninskogokomsomola«, ki je tekmovala na avtomobilih, popularao imenovanih »moskvič«. Ob tej priložnosti so predstavniki te tovarne in sovjetskega podjetja Autoex-port, prek katerega Saturnus izvaža v to državo, ter tekmovalci obi-skali tudi Saturnusov tozd Tovarno avtoopreme na Letališki cesti, kjer so si ogledali, kako nastajajo svetila, s katerimi so opremljeni tudi ntoskviči. .... . ... .... ,. pa izdelke iz njih za khnnsko. „ . „, . Kot pravijo v Saturnusu, je Tozd Tovarna Avtooprema proda namreč v Sovjetsko zvezo na leto kar za 4 milijone klirin-ških dolarjev svojih izdelkov. Njihova kupca sta že omenjena tovarn^, AZLK in tovarna ka-mionov Kamaz iz Brežnjevega. Za prve naj bi letos naredili 120.000 sprednjih in zadnjih združenih svetil (to je za 30.000 vozil), za Katnaz pa bodo izdelali 70.000 parov zadnjih luči in 50.000 meglenk. »Izvoz v Sovjetsko zvezo je za nas zanimiv, ne toliko zaradi ko-ličine, ki tudi ni majhna, temveč predvsem zato, ker gre za dolgo-ročno sodelovanje,« menijo v Saturnusu. Hkrati pa je pri-vlačno tudi to, da izdelke za sov-jetski trg lahko oblikujejo sami in torpj delajo po svojem kon-ceptu, medtem ko so pri prodaji na zahod vezani na tehnologijo kupca. Je pa seveda slaba'stran izvoza v Sovjetsko zvezo ta, da morajo surovine kupovati za konvertibilno valuto, prodajajo okoli 60 odstotkov njihovega prihodka pridobljenega z izvo-zom (Saturnusove luči namreč svetijo tudi na volkswagnih in na več francoskih avtomobilih). Radi pa bi v Sovjetsko zvezo prodali še več svojih izdelkov in hkrati tudi popestrili njihov jzbor. Prav zdaj se dogovarjajo, katere Saturnusove luči naj bi bi-levgrajenev novegamoskviča, ki bo prišel na trg čez leto ali dve. Potihem upajcr, da novo sovjet-sko vozilo ne bo opremljeno le s sprednjimi in zadnjimi Šaturno-sovimi lučmi, temveč tudi z nje-govimi žarometi. DARJA JUVAN