Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija tel: (05) 37 34 750, fax: (05) 37 34 754 Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina OBVESTILA MAREC 2019 AKTUALNO AKTUALNO USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira letno dva seminarja iz varnosti pri delu (VPD) ter varstva pred požarom (PV). Za člane je usposabljanje v teh dveh terminih brezplačno, zato preverite, do kdaj vam velja potrdilo. Vabimo vas, da se udeležite seminarja s preizkusom iz varnosti in zdravja pri delu in požarne varnosti, ki bo v četrtek, 21. marca ob 15. uri na OOZ Idrija Cena: 31€ varstvo pri delu, 43€ varstvo pri delu in požarna varnost Cena za člane: seminar je za člana zbornice s poravnano članarino brezplačen. Cena za zaposlene pri članu: 15€ varstvo pri delu, 25€ varstvo pri delu in požarna varnost Prijave: obvezna je prijava Bojana Drnovšček, tel. (05) 374 13 40, e-pošta bojana.drnovscek@lozej.si ali na OOZ Idrija (05) 373 47 50, e-pošta ivica.podgornik@ozs.si. NOVI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA IN DRUŽBENIKA Nova zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za prispevke za socialno varnost samostojnega podjetnika je od februarja 2019 dalje 1.008,93€ (60% povprečne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€. Najnižja osnova za socialno varnost družbenika, ki je poslovodna oseba (zavarovalna podlaga 040) je od februarja 2019 dalje 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), Najvišja osnova za prispevke samostojnega podjetnika in družbenika je od februarja 2019 dalje 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 ). Višina prispevkov Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje od februarja 2019 dalje, so v višini 385,42€. Najnižji prispevki za socialno varnost družbenika, ki je poslovodna oseba (zavarovalna podlaga 040) je od februarja 2019 v višini 545,99 €. Najvišji prispevki samostojnega podjetnika in družbenika so od februarja 2019 dalje 2.248,23€. DAVČNI OBRAČUN 2018 Oddaja davčnega obračuna za samostojne podjetnike za leto 2018 Samostojni podjetniki za oddajo davčnega obračuna za leto 2018 ne uporabljajo več programa Silvester Fineus, temveč ga oddajo preko portala eDavki. V primeru, da se popravljajo davčni obračuni za pretekla leta, pa je še vedno potrebno uporabiti program Silvester Fineus. Program Silvester Pelias/Fineus za pretekla leta je objavljen na eDavkih pod rubriko Pripomočki in programi - Programi za pripravo podatkov in dokumentov. Obrazec za oddajo davčnega obračuna izpolnjujemo direktno na portalu eDavki v rubriki Dokumenti Davek od dohodkov iz dejavnosti – DDD-DDD. Zadnji rok za oddajo davčnega obračuna je 31. marec za preteklo leto. Za oddajo davčnega obračuna za leto 2018 je ta rok zamaknjen na 1. 4. 2019. OBRAČUN DAVKA OD DOHODKA PRAVNIH OSEB 2018 Obračun davka od dohodka pravnih oseb (DDPO) je treba oddati elektronsko preko portala edavki. Za davčno leto 2018 oddaja obračunov z uporabo aplikacij Silvester Fineus ni več mogoča, obrazec za obračun DOD-DDPO je na portalu eDavki, Dokumenti, Nov dokument in na seznamu izberemo obrazec DODDDPO. Za pripravo in oddajo obračunov DOD-DDPO za davčna obdobja do 31. 12. 2017, oziroma za poslovna obdobja 2017/2018 se, enako kot v preteklih letih, uporabljata aplikaciji Silvester Pelias Navodila za izpolnjevanje obračunov so objavljena na povezavi pod obrazci (Priloga 2 - Metodologija izpolnjevanja): Davek od dohodkov pravnih oseb (DDPO) Vir: FURS PREDLOŽITEV LETNIH POROČIL SAMOSTOJNI PODJETNIKI Samostojni podjetniki oddajo letna poročila za državno statistiko in javno objavo do konca marca za preteklo koledarsko leto preko portala AJPES. Samostojni podjetniki, ki davčno osnovo ugotavljajo na osnovi normiranih odhodkov, letnih poročil ne oddajajo. Smiselno je uporabiti aplikacijo za sestavo letnih poročil na spletni strani AJPES, saj so obrazci poenoteni, vgrajene so kontrole in javna objava je cenejša. Za uporabo aplikacij moramo biti prijavljeni v portal, za elektronsko oddajo pa moramo imeti tudi ustrezno pooblastilo in digitalno potrdilo. Cenik objave je na spletni strani AJPES. Stroške javne objave se plača po prejemu računa. Vstop v aplikacijo Samostojni podjetniki predložijo: − podatke iz letnih poročil na poenotenih obrazcih (za državno statistiko, s predložitvijo izjave za uveljavljanje poenostavitve pa tudi za javno objavo), − letno poročilo v neenotni obliki v PDF datoteki (za javno objavo). Poslovni subjekti, ki ne razpolagajo s programom za pretvorbo DOC, RTF in drugih formatov besedil v PDF format, lahko za pretvorbo uporabijo enega od brezplačnih programov ali programov v skupni rabi. Uporabniki predložijo podatke prek spletne aplikacije po brezplačni registraciji ter vključitvi v sistem ePooblastil, ki preverja pravice uporabnikov za predložitev podatkov. Podatke lahko v spletno aplikacijo vnesejo neposredno ali pa uvozijo XML datoteko, ki jo pripravijo iz Excel preglednice. Potrditev predloženih podatkov: − z elektronskim podpisom s kvalificiranim digitalnim potrdilom − z obvestilom za AJPES, izpisanim iz spletne aplikacije, ki ga podpiše zastopnik poslovnega subjekta. Obvestilo za AJPES predložijo izpostavi osebno ali pošljejo po pošti s povratnico. Za pomoč pri pripravi podatkov za letno poročilo je objavljena Excel preglednica LPSP_2018_V1_3 in Navodilo_za_EXCEL_preglednico_SP_2018_1_0 Objavljena je tudi Excel preglednica za lastne poslovne potrebe LPSP_V1_0_lastne_potrebe, ki je namenjena samostojnim podjetnikom za pripravo računovodskih izkazov, kjer je mogoče izbrati poljubno obdobje poročanja in pripraviti PDF datoteko. Vir: AJPES ZAKONODAJA POROČANJE O EMBALAŽI Rok za poročanje 31.3.2019 Obveznosti, ki jih je uvedla novela Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, ki so začele veljati v letu 2018, so večini obrtnikov in podjetnikov prinesle nova administrativna bremena z vpisovanjem v evidenco ARSO, vodenjem evidenc o količinah in vrsti embalaže ter poročanjem vsako leto do 31. 3. za preteklo leto. O letnih količinah embalaže, dane v promet v preteklem letu, morajo embalerji, pridobitelji blaga ter proizvajalci in pridobitelji servisne embalaže prvič poročati letos, in sicer do konca marca. Aplikacija za poročanje je na voljo od začetka februarju 2019, in sicer na spletni strani ARSO na povezavi http://okolje.arso.gov.si/embalaza/. Do aplikacije dostopate s klikom na točko 3. Poročanje. Poročilo je sestavljeno iz skupnih letnih količin za vsak embalažni material posebej: papir&karton, plastika, kovina, les, steklo, drugo. V ta namen so podjetja v letu 2018 že morala voditi lastno evidenco o embalaži, dani v promet po posameznih vrstah embalaže. OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU Pisno obvestilo do 31. marca Delodajalec mora delavce pisno obvestite o odmeri letnega dopusta za tekoče koledarsko leto najpozneje do 31. marca 2019. Pri odmeri letnega dopusta je potrebno upoštevati določila Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), kolektivne pogodbe, splošne akte delodajalca, v kolikor jih ima in delavčevo pogodbo o zaposlitvi. Na podlagi zakonskih določb mora delodajalec pri odmeri letnega dopusta upoštevati še: – predpisano trajanje letnega dopusta (minimalni letni dopust), – dodatni letni dopust, – pridobitev pravice do celotnega letnega dopusta, – pravica do sorazmernega dela letnega dopusta. Trajanje letnega dopusta Letni dopust v posameznem koledarskem letu ne sme biti krajši kot štiri tedne, četudi delavec dela skrajšan delovni čas. Minimalno število dni letnega dopusta pa je odvisno od razporeditve delovnih dni v tednu za posameznega delavca: – 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden, – 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden, – 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden. Zakon o delovnih razmerjih (159.člen ZDR-1) določa, da imajo pravico do najmanj treh dodatnih dni letnega dopusta delavci: − starejši od 55 let (197. člen) − invalid z najmanj 60-odstotno telesno okvaro, − delavec, ki neguje in varuje otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo v skladu s predpisi, ki urejajo družinske prejemke, − delavec z otrokom do 15 let starosti, Delavec, ki še ni dopolnil 18 let starosti (194. člen) ima pravico do dodatnih sedem dni letnega dopusta. Daljše trajanje letnega dopusta se v skladu z določbo 160. člena ZDR-1 lahko določi s kolektivno pogodbo, splošnimi akti delodajalca ali pogodbo o zaposlitvi. Letni dopust se določa in izrablja v delovnih dneh. Kot dan letnega dopusta se šteje vsak dan, ki je po razporeditvi delovnega časa pri delodajalcu za posameznega delavca določen kot delovni dan. V odmero letnega dopusta se torej ne vštevajo: − prazniki in dela prosti dnevi, − odsotnost zaradi bolezni ali poškodbe, − drugi primeri opravičene odsotnosti. Če je delavec med letom zamenja delodajalca, ima pri vsakem delodajalcu pravico izkoristiti le sorazmerni del dopusta za tekoče leto. Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) določa, da delavcu za vsak mesec v koledarskem letu pripada 1/12 dopusta. Čeprav je delodajalec delavcu do 31. marca tekočega leta predal odmero, koliko dni letnega dopusta mu pripada, lahko ob prekinitvi sodelovanja za tega delavca pripravi nov izračun za letni dopust. V primeru, ko delavec in delodajalec skleneta delovno razmerje po tem datumu, je najbolje, da delodajalec delavca o sorazmernem delu dopusta obvesti ob sklenitvi delovnega razmerja. V primeru, ko delavec službo zamenja, sorazmernega dela dopusta pa pri prvem delodajalcu še ni izkoristil, se lahko s starim delodajalcem dogovori za odškodnino za neizrabljeni dopust, vendar le v primeru, če do izteka pogodbe o zaposlitvi – v odpovednem roku oziroma še pred tem – pri njem ni mogel izkoristiti sorazmernega dela dopusta. Obenem obstaja tudi možnost, da se z novim delodajalcem dogovori, da se neizrabljen letni dopust izkoristi pri njemu. Če je delavec pri delodajalcu do izteka pogodbe o zaposlitvi že v celoti izrabil odmerjen letni dopust za tekoče leto, delodajalec zaradi tega ne more zahtevati nobenega nadomestila. Delavec lahko vedno izkoristi le cele dneve dopusta, ob obračunu števila dni dopusta za vsak koledarski mesec z dvanajstinami pa se najmanj pol dneva dopusta vedno zaokroži navzgor. Prav tako se lahko pri dveh različnih delodajalcih razlikuje število dni dopusta zaradi zahtev delovnega mesta, internih aktov, kolektivne pogodbe ali razporeditve delovnih dni. Pri enem delodajalcu ima lahko delavec predvidenih več dni dopusta kot pri drugem, v vsakem primeru – tudi če dela za krajši delovni čas od polnega – pa ima pravico do najmanj štirih tednov dopusta. Izraba letnega dopusta Delodajalec je dolžan delavcu zagotoviti izrabo letnega dopusta v tekočem koledarskem letu, delavec pa je dolžan do konca tekočega koledarskega leta izrabiti najmanj dva tedna, preostanek letnega dopusta pa v dogovoru z delodajalcem do 30. junija naslednjega leta. V primerih, ko delavec letnega dopusta v tekočem koledarskem letu oziroma do 30. junija naslednjega leta zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka ni izrabil, se letni dopust lahko prenese do 31. decembra naslednjega leta. Prenos dopusta v naslednje leto (brez dovoljenih izjem) ni mogoč, prav tako ni mogoče, da bi se delavec letnemu dopustu odpovedal ali se dogovoril za denarno nadomestilo namesto koriščenja. Izjava, s katero bi se delavec odpovedal pravici do letnega dopusta, je neveljavna. Pravica do letnega dopusta je temeljna pravica delavca iz delovnega razmerja in se ji delavec ne more odreči niti z enostransko izjavo niti s sporazumom z delodajalcem o odpovedi pravici ali denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni dopust. Sporazum, s katerim se delavec in delodajalec dogovorita o denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni dopust, je dopusten samo v primeru, ko delavcu preneha delovno razmerje pri delodajalcu in mu pred iztekom delovnega razmerja ni mogoče zagotoviti Delavec ima pravico izrabiti en dan letnega dopusta na tisti dan, ki ga sam določi, o čemer mora obvestiti delodajalca najkasneje tri dni pred izrabo. Starši šoloobveznih otrok imajo pravico izrabiti najmanj teden dni letnega dopusta v času šolskih počitnic (163. člena ZDR-1). Delodajalec delavcu teh dveh pravic ne more odreči, če to resneje ne ogroža delovnega procesa. Letni dopust po Kolektivni pogodbi za obrt in podjetništvo Kolektivna pogodb za obrt in podjetništvo določa trajanje letnega dopusta na sledeč način: (1) Delavec ima v posameznem koledarskem letu pravico do letnega dopusta, ki ne more biti krajši kot štiri tedne, kar pomeni: - 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden, - 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden, - 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden. (2) Poleg letnega dopusta iz prejšnjega odstavka imajo pravico do dodatnih dni letnega dopusta: - starejši delavec – 3 dni, - delavec invalid – 3 dni, - delavec z najmanj 60% telesno okvaro – 3 dni, - delavec, ki neguje in varuje otroka, ki potrebuje posebno nego – 3 dni, - delavec, mlajši od 18 let – 7 dni, - nočni delavec – 1 dan, - delavec za vsakega otroka, ki še ni dopolnil 15 let starosti – 1 dan. (3) V primeru organiziranega dela ob nedeljah, 15 ali več nedelj na leto, pripada delavcu dodatno 1 dan letnega dopusta. (4) V primeru, da delavec večino delovnega časa opravlja delo, ki je posebno težko, naporno ali zdravju škodljivo ter kot tako opredeljeno v Izjavi o varnosti, mu pripada dodatno najmanj 1 dan letnega dopusta. (5) V primeru, da delavec dela v deljenem delovnem času in prekinitev traja dve uri ali več, mu pripada dodatno 1 dan letnega dopusta. (6) Na osnovi zahtevnosti dela, delavcu pripadajo dodatni dnevi dopusta za delo III. do VII. stopnje zahtevnosti 1 dan, (7) Delavcu pripadajo dodatni dnevi letnega dopusta za delo pri zadnjem delodajalcu: - od 5 do 10 let 1 dan, - nad 10 do 15 let 2 dni, - nad 15 do 20 let 3 dni, - nad 20 let 4 dni. Letni dopust je mogoče izrabiti v več delih, pri čemer mora en del trajati najmanj dva tedna. UPORABA KOLEKTIVNE POGODBE ZA OBRT IN PODJETNIŠTVO Kolektivna pogodb za obrt in podjetništvo velja za vse poslovne subjekte, ki so na osnovi Obrtnega zakona in Uredbe o obrtnih dejavnostih vpisani v obrtni register (obrtne dejavnosti po Uredbi in Listi). Subjekti, ki opravljajo dejavnosti po Uredbi potrebujejo obrtno dovoljenje, tisti, ki opravljajo dejavnost po Listi, pa so v obrtni register vpisani po uradni dolžnosti, ker obrtnega dovoljenja za opravljanje dejavnosti ne potrebujejo. KPOP ima razširjeno veljavnost na vse delodajalce, ki skladno z zakonom opravljajo obrtno dejavnost po veljavnih predpisih (po Uredbi ali Listi). Obrtni zakon v 5. členu določa, kdaj je dejavnost obrtna oziroma kdaj se neka dejavnost iz Uredbe ali Liste ne šteje za obrtno dejavnost. Dejavnost se ne šteje za obrtno, če: − jo opravlja gospodarski subjekt, ki ima organizirane posamezne poslovne funkcije kot zaokrožene faze poslovnega procesa (npr. finančna, nabavna, prodajna in proizvodna funkcija); − se opravlja v majhnem obsegu, kot dopolnitev ostalim dejavnostim gospodarskega subjekta; − jo opravlja gospodarski subjekt, ki se v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, razvršča med velike in srednje družbe. Določba glede stvarne veljavnosti je bila decembra 2017 spremenjena, tako da Kolektivna pogodba velja za vse delodajalce, ki v skladu z zakonom opravljajo obrtno dejavnost. Z navedeno spremembo se je iz stvarne veljavnosti KPOP izvzelo le nečlane OZS in ZDOPS, ki opravljajo obrtno dejavnost (ne nujno kot glavno), ker razširjena veljavnost velja le za delodajalce, ki opravljajo obrtno kot glavno dejavnost. Glede na navedeno Kolektivna pogodb za obrt in podjetništvo v okviru stvarne veljavnosti velja: - zaradi razširjene veljavnosti za vse delodajalce, ki kot glavno dejavnost opravljajo obrtno dejavnost po Uredbi ali Listi, - zaradi novega 4. člena KPOP za člane OZS ali ZDOPS, ki opravljajo obrtno dejavnost (ne nujno kot glavno) in so vpisani ali bi po ObrZ morali biti vpisani v obrtni register. IZPLAČILA NADOMESTIL PLAČE Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije je objavil Pravilnik o uveljavljanju izplačila nadomestila plače iz obveznega zdravstvenega zavarovanja na zahtevo delodajalca, ki se začne uporabljati 1.4.2019. Pravilnik določa natančnejši postopek uveljavljanja izplačila nadomestila plače iz obveznega zdravstvenega zavarovanja (OZZ) med začasno zadržanostjo delavca od dela, ki ga Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije izplača delodajalcu ali na njegovo zahtevo neposredno delavcu. Pravilniku so dodane priloge: 1: Zahtevek za refundacijo – dejanski obračun 2: Zahtevek za refundacijo – fiksni obračun 3: Potrdilo delodajalca za primer darovanja krvi 4: Preglednica po razlogih obravnave 5: Zahtevek za neposredno izplačilo nadomestila delavcu – dejanski obračun 6: Zahtevek za neposredno izplačilo nadomestila delavcu – fiksni obračun DAVČNI OBRAČUN ZA »NORMIRANCE« Za davčne zavezance, normirance, velja poenostavljen način ugotavljanja davčne osnove na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov ter poenostavljeno vodenje predpisanih evidenc. Pogoji Davčno osnovo na podlagi normiranih odhodkov lahko ugotavljajo tisti davčni zavezanci, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: − ustrezna priglasitev na FURS (za novoustanovljene s.p. ob ustanovitvi, za obstoječe v letnem davčnem obračunu) in − prihodki iz dejavnosti v preteklem letu niso presegli 50.000 € oz. 100.000 €, če je bila pri zavezancu obvezno zavarovana vsaj ena oseba za polni delovni čas (40 ur tedensko), neprekinjeno najmanj 5 mesecev. Vodenje predpisanih evidenc Normiranci obvezno vodijo evidenco evidenco izdanih računov in evidenco osnovnih sredstev. Dodatne predpisane evidence so potrebne za določene dejavnosti (npr. gostinska dejavnost) ali če to določajo drugi predpisi (npr. Zakon o DDV). Novosti za davčno leto 2018 − obvezen izstop iz sistema v primeru, če v dveh zaporednih letih doseže povprečno 150.000 € prihodkov oziroma v dveh zaporednih letih presežen prag 300.000 € prihodkov (pogoj se preverja od leta 2016 naprej) − višina normiranih odhodkov omejena tudi z absolutnim zneskom; višina davčno priznanih normiranih odhodkov ostaja v višini 80% realiziranih prihodkov, vendar znesek ne sme preseči 40.000 € ( brez zaposlenih) oz. 80.000 € (vsaj ena oseba zaposlena za polni delovni čas, neprekinjeno najmanj 5 mesecev. − prihodki povezanih oseb se seštevajo – zavezanci, ki FURS-u ne bodo mogli podati tehtnih poslovnih razlogov, bodo morali izstopiti iz sistema ugotavljanja davčne osnove na podlagi normiranih odhodkov, če povezane osebe ali podjetja presežejo prag 300.000 € prihodkov v dveh zaporednih letih. Davčni obračun 2018 Normirancem ni potrebno oddati letnega poročila za objavo pri Ajpes, oddajo pa preko portala eDavki najpozneje do 31.3. za preteklo leto davčni obračun na obrazcu Obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti (DDD-DDD). AMORTIZACIJSKE STOPNJE Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb ( 33. člen) določa, da se amortizacija opredmetenih osnovnih sredstev, neopredmetenih sredstev in naložbenih nepremičnin kot odhodek prizna v obračunanem znesku z uporabo metode enakomernega časovnega amortiziranja ter najvišjih amortizacijskih stopenj iz petega odstavka tega člena. Če obračunana amortizacija preseže znesek, ki bi bil obračunan, se presežni znesek amortizacije kot odhodek prizna v naslednjih davčnih obdobjih do dokončnega amortiziranja oziroma do odtujitve. Pri odtujitvi se prihodki in odhodki za davčne namene izračunavajo ob upoštevanju davčnih vrednosti teh sredstev. Davčna vrednost posameznega sredstva je znesek, ki se prisodi temu sredstvu pri obračunu davka oziroma na podlagi katerega se izračunavajo prihodki, odhodki, dobički in izgube pri obračunu davka. Sredstva, ki se amortizirajo, ter začetek obračunavanja amortizacije določajo predpisi in računovodski standardi. Najvišja letna amortizacijska stopnja znaša: − 3% za gradbene objekte, vključno z naložbenimi nepremičninami; − 6% za dele gradbenih objektov, vključno z deli naložbenih nepremičnin; − 20% za opremo, vozila in mehanizacijo; − 33,3% za dele opreme in opremo za raziskovalne dejavnosti − 50% za računalniško, strojno in programsko, opremo; − 10% za večletne nasade; − 20% za osnovno čredo; − 10% za druga vlaganja. Opredmetenem osnovnem sredstvu, katerega doba uporabnosti je daljša od enega leta in katerega posamična nabavna vrednost ne presega vrednosti 500 €, se kot odhodek ob prenosu v uporabo prizna odpis celotne nabavne vrednosti. INFORMACIJE PREDLOG DAVČNE REFORME Ministrstvo za finance je predstavilo predlog ukrepov za davčno optimizacijo med leti 2019 in 2022. Davčna reforma predvideva na eni strani razbremenitev dela, na drugi strani pa dodatno obdavčitev kapitala, razliko med obema pa namerava ministrstvo pridobiti z bojem proti sivi ekonomiji, davčnim utajam in socialnim goljufijam. Razbremenitev dela 1. Dohodninska lestvica in davčne stopnje Predvideno je zvišanje dohodninskih mej v vseh davčnih razredih in znižanje davčnih stopenj. Predlagana dohodninska lestvica in davčne stopnje: 2. Dvig splošne olajšave s 3.303 € na 3.500 € 3. Dvig dodatne splošne olajšave s 6.519 na 6.717 € 4. Regres do višine povprečne plače bo razbremenjen plačila dohodnine in prispevkov. 5. Nagrada za delovno uspešnost bo oproščena plačila dohodnine do višine 150 % povprečne plače, v naslednjih letih pa do 200 % povprečne plače. Obdavčitev kapitala 6. Zvišanje nominalne stopnje davka od dohodkov pravnih oseb iz 19% na 20% v letu 2020, ter postopno zviševanja do 22% do leta 2022. 7. Efektivna obdavčitev podjetij, po uveljavljanju olajšav, ne bo smela biti nižja od 5%. V veljavi ostajajo vse olajšave za razvoj in investicije. 8. Zvišanje obdavčitve dohodkov iz kapitala. − dobički iz kapitala, dividende, oddajanje nepremičnin v najem bodo obdavčeni cedularno s 30% (prej 25%). − obdavčitev dobička iz kapitala bo odvisna od dobe imetništva in sicer za imetništvo do 10 let je predlagana 30 % obdavčitev, nad 10 let pa 15 % obdavčitev. MEDNARODNO VOZNIŠKO DOVOLJENJE Od 25. januarja mednarodno vozniško dovoljenje izdaja AMZS (doslej upravne enote). Mednarodno vozniško dovoljenje (MVD) je prevod nacionalnega vozniškega dovoljenja. Sprejemajo ga v skoraj 120 državah sveta. V nekaterih državah je obvezen, za mnoge pa priporočljiv dokument, ki pomaga vozniku ob policijskih kontrolah, prometnih prekrških in prometnih nesrečah, saj lahko olajša in pospeši formalnosti. Vozniki morajo imeti v tujini poleg MVD vselej s sabo tudi nacionalno vozniško dovoljenje. Vozniki s slovenskim vozniškim dovoljenjem potrebujejo MVD zlasti za najem vozila, če potujejo v neevropskih državah. AMZS izdaja MVD po dveh konvencijah: − v obliki knjižice s prevodi na osnovi Ženevske konvencija o cestnem prometu iz leta 1949 in velja eno leto (priporočljivo za Japonsko, Malezijo, Tajsko in ZDA), − v obliki knjižice, ki jo določa Dunajska konvencija iz neto davčna osnova do € Davčna stopnja 8.500 25.000 50.000 80.000 nad 80.000 16% 26% 32% 39% 50% leta 1968 in velja tri leta od dneva izdaje, lahko tudi manj, če slovensko vozniško dovoljenje poteče pred tem rokom. Posamezne države lahko omejijo veljavnost MVD za vsak posamezni obisk njihove države. V vsakem primeru je dolžina bivanja določena z veljavnostjo njegovega vizuma ali z drugim dovoljenjem za bivanje. Če si voznik v obiskani državi uredi prebivališče, MVD preneha veljati. AMZS mednarodno vozniško dovoljenje prosilcu izdela takoj, če predloži vse spodaj navedene dokumente. Prosilec mora dokumente za izdelavo MVD predložiti v istem dnevu, kot je bilo pridobljeno potrdilo iz uradne evidence (potrdilo o vozniškem dovoljenju, iz katerega so razvidne kategorije vozil, ki jih ima pravico upravljati) na upravni enoti. Za izdelavo MVD je potrebno priložiti: − potrdilo iz uradne evidence (potrdilo o vozniškem dovoljenju) z razvidnimi kategorijami vozil, če potrebujete MVD takoj, sicer lahko izdajno mesto pridobi podatek od upravne enote, kar pa traja nekaj dni, − izpolnjeno vlogo, − slovensko vozniško dovoljenje, − potni list ali osebno izkaznico, − fotografijo velikosti 35x45mm. RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE VAVČERJI - ENOSTAVNE SPODBUDE MALIH VREDNOSTI ZA MSP Vavčerji za spodbudo podjetjem Slovenski podjetniški sklad (SPS) je objavil štiri nove programe spodbud malih vrednosti za mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP) – vavčerje za pomoč pri internacionalizaciji. Sistem vavčerjev bo omogočil poenostavljen dostop do sofinanciranja posameznih za krepitev konkurenčnosti in kompetenc. Podjetja bodo v okviru spodbud za internacionalizacijo lahko pridobila vavčerje za: − tržne raziskave tujih trgov, − udeležbo na mednarodnih forumih, − udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino, − skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini. SPS je skupno objavil že 6 vavčerskih pozivov, poleg zgoraj navedenih še Vavčer za certifikate kakovosti in Vavčer za zaščito intelektualne lastnine. V pripravi so tudi že naslednji vavčerji z različnimi vsebinami (vavčerji za digitalizacijo, vavčerji za prototipiranje, vavčerji za prenos lastništva, vavčerji za krožno/zeleno gospodarstvo), katere bo SPS objavljal postopoma. Vavčerji so enostavne spodbude malih vrednosti, ki jih lahko koristijo MSP-ji. Naj opomnimo, da podjetja lahko preko vavčerjev hitro in enostavno pridobijo nepovratna sredstva v višini 60 % upravičenih stroškov za različne vsebine oz. od min. 1.000 € do največ 9.999 € za posamezen vavčer. Skupna višina vavčerjev, ki jih lahko podjetje koristi je 30.000 €/letno. Vavčerji so za podjetja na voljo skozi vso leto za upravičene stroške nastale od 1. 1. 2019 dalje. Na pozive se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja ki: − imajo sedež v Republiki Sloveniji, − se kot pravne ali fizične osebe ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo − so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki ali zadruge − imajo na dan oddaje vloge vsaj 1 zaposlenega − niso v težavah (imajo poravnane finančne obveznosti, niso v postopkih prisilne poravnave, stečajnih postopkih itd.) Pozivi SPS so objavljeni na spletni strani https://podjetniskisklad.si/sl/razpisi. ŠTIPENDIJE ZA DEFICITARNE POKLICE Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je 11. 1. 2019 na spletni strani objavili nov razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice za prihajajoče šolsko leto 2019/2020. Nabor deficitarnih poklicev ostaja isti kot za preteklo šolsko leto. Rok za oddajo vlog: od 15. 6. 2019 do vključno 20. 9. 2019. SPODBUDE V LESARSTVU Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je objavilo javni razpis za operacijo naložbe v pred industrijsko predelavo lesa iz PRP 2014-2020 za leto 2018 Predmet javnega razpisa so naložbe v dejavnost obdelave okroglega lesa pred industrijsko predelavo lesa in dejavnosti prve predelave lesa majhnega obsega, ki diverzificira proizvodnjo upravičencev. Razpis je objavljen na spletni strani ministrstva: http://www.mkgp.gov.si/si/javne_objave/javni_razpisi/?tx _t3javnirazpis_pi1%5Bshow_single%5D=1449 Informacije: Tel.: 01 580 77 92, e-pošta: aktrp@gov.si Rok za oddajo vloge: v elektronski sistem od 21. januarja 2019 do vključno 23. aprila 2019. SPODBUDE ZA ZAPOSLITEV MLADIH »ZAPOSLIMO MLADE« Zavod RS za zaposlovanje je 12. februarja 2019 objavil Javno povabilo delodajalcem za izvedbo projekta v okviru programa Spodbude za zaposlitev mladih – »Zaposlimo mlade« V program se lahko vključijo mladi, stari do vključno 29 let, ki so prijavljeni v evidenci brezposelnih oseb in so pridobili potrdilo sodelovanju v projektnih aktivnosti s strani izbranega prijavitelja/upravičenca na Javnem razpisu za inovativne projekte. Delodajalci lahko za njihovo zaposlitev s polnim delovnim časom (40 ur na teden) prejmejo subvencijo v višini 5.000 €. Za zaposlitev invalida, ki lahko dela le krajši delovni čas od polnega, se uveljavlja subvencija v sorazmerni višini. Rok za oddajo vlog: 29. 12. 2019 oz. do porabe sredstev. RAZPISI ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE 1. Usposabljanje na delovnem mestu (UDM) Rok za prijavo: najpozneje do 31. 5. 2019 2. Usposabljanje na delovnem mestu UDM – mladi Rok za prijavo: najpozneje do 31. 5. 2019 3. Spodbude za trajno zaposlovanje mladih Rok za prijavo: najpozneje do 31. 7. 2019 4. Javno povabilo Zaposli.me 2017/2019 Rok za prijavo: do porabe sredstev oziroma najkasneje do 31. 7. 2019 Razpisna dokumentacija 5. Aktivni do upokojitve Rok za prijavo: do porabe sredstev oziroma najdlje do 30. 6. 2020 Razpisna dokumentacija Ponudbe za usposabljanje lahko oddajo elektronsko na portalu za delodajalce. Informacije: spletna stran zavoda Razpisi so objavljeni na spletni strani Zavoda Finančne spodbude za delodajalce, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje POVEZAVE NA RAZPISE Sofinanciranje šolnin za dvig izobrazbene ravni, tudi za mojstrski izpit Javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice Sofinanciranje individualnih nastopov na mednarodnih sejmih, SPIRIT Slovenija Skupinske predstavitve na mednarodnih sejmih v tujini, SPIRIT Slovenija Seznam aktualnih razpisov EU 2014-20 Javni razpisi in naročila Programa razvoja podeželja 2014-2020 Razpisi JS RS za regionalni razvoj in razvoj podeželja Garancije SPS za bančne kredite s subvencijo obrestne mere SID banka - Krediti iz Posojilnega sklada za mala in srednje velika podjetja (MSP) IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA DELAVNICA BLAGOVNE ZNAMKE OOZ Idrija organizira delavnico Blagovne znamke – marketinško orodje za uvajanje in upravljanje blagovnih znamk, ki bo v Udeležba je brezplačna. Prijave: tel. (05) 37 34 754 ali na e-naslov ivica.podgornik@ozs.si ali E-PRIJAVA USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU sredo 20.3.2019 ob 17.uri na OOZ Idrija Blagovna znamka je lahko ključnega pomena za uspešnost vsakega podjetja. Udeleženci bodo seznanjeni na kaj morajo biti pozorni pri načrtovanju in uvajanju sodobnih marketinških aktivnosti za uvedbo blagovne znamke. Program: − Razumevanje in pomembnost blagovnih znamk v podjetništvu − Njen vidni del – logotip, slogan, ime … in nevidni del – vrednote, poslanstvo, vizija, osebnost , edinstvena zgodba … − Dojemanje blagovne znamke vaših kupcev. Graditi identiteto, kakovost, zvestobo in premoženje v njihovih očeh – opazujmo in prisluhnimo jim! − Orodja za uspešno uvajanje, vzdrževanje in komuniciranje blagovne znamke − Razvoj blagovnih znamk z uporabo vitkega pristopa − Konkretne rešitve za vaše podjetje Predavatelj: mag. Dejan Šraml direktor Območne obrtno-podjetniške zbornice Logatec in podjetniški svetovalec. Kot zunanji predavatelj sodeluje z IBS Mednarodno poslovno šolo Ljubljana. Pred zaposlitvijo v podpornem podjetniškem okolju je na Fakulteti za management Univerze na Primorskem vodil področje tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi. Bil je vodja primorske regije Slovenskega društva za odnose z javnostmi. Zaključil je magistrski študij s področja managementa in podjetništva ter bil izvoljen v visokošolski in raziskovalni naziv asistent z magisterijem za področje managementa. Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira letno dva seminarja iz varnosti pri delu (VPD) ter varstva pred požarom (PV). Za člane je usposabljanje v teh dveh terminih brezplačno, zato preverite, do kdaj vam velja potrdilo. Vabimo vas, da se udeležite seminarja s preizkusom iz varnosti in zdravja pri delu in požarne varnosti, ki bo v četrtek, 21. marca ob 15. uri na OOZ Idrija Cena: 31€ varstvo pri delu, 43€ varstvo pri delu in požarna varnost Cena za člane: seminar je za člana zbornice s poravnano članarino brezplačen. Cena za zaposlene pri članu: 15€ varstvo pri delu, 25€ varstvo pri delu in požarna varnost Prijave: obvezna je prijava Bojana Drnovšček, tel. (05) 374 13 40, e-pošta bojana.drnovscek@lozej.si ali na OOZ Idrija (05) 373 47 50, e-pošta ivica.podgornik@ozs.si. DAN OBRTNIC IN PODJETNIC Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira Dan obrtnic in podjetnic, ki je namenjen vsem ženskim predstavnicam v obrti in podjetništvu, ki bo v . četrtek, 7. 3. 2019 ob 9.uri v G Design Hotelu, Tržaška cesta 330, Ljubljana. V družbi priznanih strokovnjakov bomo govorili o letošnjih modnih smernicah, imidžu podjetja, sproščeni in poslovni podobi uspešnih žensk, sodobnem bontonu, uravnoteženju stresa in reševanju izzivov srednjih let. Program: − Uvodni pozdrav, Branko Meh, predsednik OZS − Image našega podjetja, dr. Andrej Pompe, strokovnjak za znamke − Modne smernice, Lorella Flego, modna strokovnjakinja, novinarka, moderatorka − Sproščena in poslovna podoba uspešne ženske, Lea Pisani, strokovnjakinja in svetovalka za celovito podobo osebnosti − Sodobni bonton za uspešne ženske, Bojana Košnik Čuk, strokovnjakinja za bonton in protokol − kosilo − Uravnoteženje stresa in doseganje odličnosti s pomočjo barv, Branka Urbanija, strokovnjakinja za energijsko delovanje barv − Naučite se reševati izzive srednjih let, ker je najboljše šele pred vami, Magdalena Fabčič, tvoja vodnica skozi menopavzo Vabljene so vse obrtnice in podjetnice, da združite prijetno s koristnim in si privoščite dan v ženski družbi. BREZPLAČNI PEDAGOŠKOANDRAGOŠKI SEMINAR V okviru razpisa Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport »Usposabljanje mentorjev za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom po izobraževalnih programih za pridobitev izobrazbe« OZS izvaja brezplačne pedagoško-andragoške seminarje, na katere so vabljeni: − kandidati, ki se pripravljajo na IV. pedagoškoandragoški del mojstrskega izpita, − kandidati za mentorje dijakom, − vsi posamezniki, ki želijo pridobiti čim več znanj za uspešno komuniciranje, motiviranje in usposabljanje tako zaposlenih, dijakov, kot bodočih kadrov. Namen razpisa je usposobiti mentorje v podjetjih oziroma v obratovalnicah za kakovostno izvajanje mentorstva dijakom, študentom ter ostalim udeležencem drugih oblik praktičnega usposabljanja oziroma izobraževanja (vajenci). OZS bo tudi v letu 2019 izvajala brezplačne seminarje in sicer na naslednjih lokacijah: − OOZ Novo mesto, 4., 5. in 11. marec 2019 − OOZ Škofja Loka 8., 9. in 15. april 2019 OZS želi čim večjemu številu mentorjev in mojstrskim kandidatom omogočiti pridobitev usposobljenosti, ki je eden od pogojev za verifikacijo učnega mesta in s tem za sodelovanje delodajalcev s praktičnim usposabljanjem in izobraževanjem v srednjem poklicnem, strokovnem in višjem strokovnem izobraževanju. Mojstrskim kandidatom s tem olajša opravljanje četrtega dela mojstrskega izpita. Informacije: Suzana Kljun, tel.01 583 05 74 ali enaslov suzana.kljun@ozs.si Prijave: do zasedbe prostih mest na OZS, e-pošta: suzana.kljun@ozs.si ali na naslov: OZS, Celovška 71, 1000 Ljubljana. Prijavne obrazce dobite na OOZ Idrija ali na spletni strani OOZ Idrija prijavnice. Število mest na vsakem usposabljanju je omejeno, zato vabljeni, da se na brezplačne seminarje za mentorje prijavite čimprej. SEKCIJE FRIZERJI IN KOZMETIKI Srečanje dobaviteljev kozmetičnih izdelkov Sekcija kozmetikov in Sekcija frizerjev pri Obrtnopodjetniški zbornici Slovenje organizira 1. srečanje dobaviteljev kozmetičnih izdelkov, ki bo v ponedeljek 11.3.2019 ob 9. uri na Območni obrtno-podjetniški zbornici VIČ, Tržaška cesta 207, Ljubljana Program: − Zakonodaja na področju kozmetičnih izdelkov − obveznosti uvoznikov, proizvajalcev in distributerjev kozmetičnih izdelkov − označevanje kozmetičnih izdelkov − oglaševanje kozmetičnih izdelkov − dostopnost kozmetičnih izdelkov za poklicno uporabo na trgu in njihova uporaba − Nove obveznosti vezane na spremembo Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo − Obveznosti uvoznikov /dobaviteljev kozmetičnih izdelkov (pridobitelj blaga, ki ga da prvi na trg v Sloveniji) − Obveznosti distributerjev in proizvajalcev kozmetičnih izdelkov − Obveznost registracije na Agenciji RS za okolje − vodenje evidenc (tehtanje, kdaj nastane obveznost) - Obveznosti pri uporabi plastičnih nosilnih vrečk na prodajnih mestih Rok za prijavo je 7.3.2019 oziroma do zasedbe prostih mest. Prijava: preko spletne prijavnice objavljene med dogodki OZS na spletni strani OZS. Kotizacija: brezplačno za člane OZS in njihove zaposlene, za ostale udeležence 73,20 € (DDV vključen) Informacije: sekretarka sekcije Vlasta Markoja, tel. 01 58 30 571. GRADBINCI Obisk sejma BAUMA 2019 OZS organizira obisk sejma BAUMA 2019, sejem gradbene mehanizacije in materialov, rudarskih strojev in gradbenih vozil, ki bo v Münchnu od 8. do 14. aprila 2019 Razstavljavci na sejmišču v Münchnu se bodo predstavljali v vsebinskih sklopih: - vse za gradbišče, - rudarstvo pridobivanje in predelava surovin, - proizvodnja gradbenih materialov ter - dobavitelji in storitve Program: 1. dan, sreda, 10. april: odhod ob 5. uri, dopoldanski prihod na sejmišče, ogled strokovnega sejma, popoldne prevoz do hotela v okolici Münchna, namestitev in prenočevanje. 2. dan, četrtek, 11. april: zajtrk v hotelu, prevoz na sejmišče in nadaljevanje strokovnih ogledov. Za zaključene skupine možni organizirani ogledi Münchna in njegovih znamenitosti. Pozno popoldan odhod s sejmišča. Cena: 195 € vključuje prevoz, cestnine in parkirnine na poti, stroške voznika in vodje poti, prenočevanje (dvoposteljne sobe in z zajtrk v hotelu 3*) v širši okolici Münchna, organizacijo potovanja ter DDV. Obisk sejma bo izveden v primeru zadostnega števila prijavljenih ( 40 oseb). Rok za prijavo: 4. marec 2019 oziroma do zasedbe mest. Prijavnico dobite na OOZ Idrija. POLAGALCI KERAMIČNIH OBLOG Usposabljanje polagalcev keramičnih oblog Odbor polagalcev keramičnih oblog pri Obrtnopodjetniški zbornici Slovenije organizira usposabljanje polagalcev keramičnih oblog, ki bo v sredo, 13. marca 2019 ob 12.45 v podjetju JUB d.o.o., Dol pri Ljubljani 28, 1262 Dol pri Ljubljani Program: − predstavitev JUB izdelkov − gradbeni odpadki − Vpis v imenike vodij del in novi gradbeni predpisi − Jubizol horizontal za balkone − Disperzivna fugirna masa in njene karakteristike, − Hidroizolacija in talni fasadni preboji, detaili pri polaganju keramike − Jubizol horizontal za balkone, detaili pri polaganju keramike na zunanjih površinah in praktični prikaz − Fugiranje z disperzivno fugirno maso Fugamix z možnostjo sodelovanja − Prikaz izvedbe hidroizolacije pri horizontalnih prebojih, prikaz detailov in izvedba Kotizacija: brezplačno za člane OZS in njihove zaposlene, ostali udeleženci 39 € (vključno z DDV). Prijava: spletna prijava Informacije: sekretar sekcije gradbincev Janko Rozman tel. 01 58 30 540, 031 347 201 ali e-naslov janko.rozman@ozs.si LESARJI Obisk pohištvenega sejma v Milanu Sekcija lesnih strok pri OZS organizira tridnevno strokovno ekskurzijo in obisk pohištvenega sejma v Milanu (11.4. do 13.4.2019). Na sejmu bodo predstavljene najnovejše tehnologije in materiali iz branže, varčevanje z energijo, predstavniki iz več kot 100 držav. Program: 1. dan odhod četrtek, 11. 4. 2019 ob 4. uri iz Ljubljane (parkirišče hala Tivoli) in ob 5.uri iz Sežan, (parkirišče Tuš Sežana), predviden prihod na sejmišče med 10.30 in 11. uro, ogled pohištvenega sejma, ob 18. uri prevoz do hotela v okolici Bergama, namestitev, večerja v bližini hotela ali v hotelu in nočitev. 2. dan, petek, 12.4.2019, po zajtrku celodnevni ogled pohištvenega sejma, ob 18 uri povratek v hotel, večerja v eni izmed restavracij, nočitev. 3. dan, sobota, 13. 4. 2019: obisk sejma ali ogled mesta Milano, povratek proti Sloveniji. Kotizacija: 270 € (z DDV) vključuje hotelsko-gostinske storitve, del stroškov prevoza in vstopnice (cena vstopnice za dvo ali več dnevni ogled sejma je 48 €), nakazilo po potrditvi prijave nakazati na Obrtnopodjetniško zbornico Slovenije, SI56 0201 3025 3606 416 račun NLB d.d., sklic 200016. Potrdilo o plačilu pošljete z izpolnjeno prijavnico na e-naslov iris.brkovic@ozs.si; faks: 01 505 43 73. Informacije: Sekcije lesnih strok, Iris Ksenija Brkovič, tel.: 01 583 05 66 ali e-naslov: iris.brkovic@ozs.si Prijavnico dobite na OOZ Idrija. PREVOZNIKI Hrvaška - prevoz potnikov Finančna uprava Republike Hrvaške je izdala navodilo davčnim zavezancem, ki nimajo sedeža podjetja v njihovi državi in na ozemlju Hrvaške opravljajo občasne mednarodne prevoze potnikov. V navodilu je navedeno, da se mora v vozilu poleg potrdila o osebni identifikacijski številki in identifikacijski številki za obračun DDV, nahajati še izpolnjen obrazec MCP Obrazec je potrebno predložiti pristojnemu finančnemu uradu pred vsakim vstopom na Hrvaško (na e-naslov: odjel.stranci@poreznauprava.hr. Madžarska Prevozniki, uporabniki madžarskega cestninskega sistema HU-GO in uporabniki, ki kupujejo relacijske karte, morajo na spletni strani www.hu-go.hu v svojem profilu za vsako posamezno vozilo vpisati sledeče podatke: − znamko vozila − leto izdelave vozila − številko šasije vozila nato naložiti: kopijo prometnega dovoljenja in dokumenta, s katerim je možno dokazati EURO emisijski razred vozila (potrdilo o skladnosti za bolj zelen in varen tovornjak ali potrdilo ECMT o skladnosti s tehničnimi in varnostnimi predpisi, ki veljajo za motorna vozila s certifikatom). Prevoznik, ki tega ne bodo storili, bodo uvrščeni v najslabši emisijski razred (EURO 0), toliko časa, dokler obveznosti ne bodo izpolnili. Urad madžarskega cestninskega sistema bo pravilnost vnosov preverjal s kontrolami na terenu in posameznike, ki ne bodo imeli pravilnih podatkov o emisijskem razredu, tudi kaznovali. Sistem cestninjenja za avtobuse ostaja nespremenjen. (vir: Asistenca4u d.o.o., Lendava) Kabotaža v EU Pravila izvajanja kabotaže v državah Skupnosti določa Uredba ES št. 1072/2009. Po opravljenem mednarodnem prevozu v državo gostiteljico, se prevoznikom dovoli opravljanje do 3 kabotažne vožnje v obdobju 7 dni z istim vozilom (v državi gostiteljici). Lahko pa te tri kabotažne vožnje opravi (v roku 7 dni) v treh različnih državah članicah (v katero vstopi prazen), vendar v roku 3 dni samo 1 kabotažno vožnjo (v obdobju 7 dni je možna le ena opisana varianta). dodatna pojasnila so v prilogi. POMEMBNO: Voznik mora dokazovati mednarodni prevoz (tudi v primeru, ko opravlja 1 kabotažo v državi, v katero je vstopil prazen) in opravljene kabotaže z dokumentacijo iz katere je razvidno (vsebina tovornega lista): − ime, naslov in podpis pošiljatelja, − ime, naslov in podpis prevoznika, − ime, naslov in podpis prejemnika ter, ko je blago dostavljeno, datum dostave, − kraj in datum prevzema blaga ter kraj, določen za dostavo, − splošno uporabljen opis vrste blaga in načina pakiranja ter v primeru nevarnega blaga njegov splošno uveljavljen opis kot tudi številko pošiljk ter njihove posebne oznake in številke, − bruto masa blaga ali njegovo drugače izraženo količino, − registrske tablice motornih vozil in priklopnikov. PRISPEVKI IN DAVKI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 58 % povprečne plače v Sloveniji. Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2018 je 1.681,55€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.008,93€ (60% x 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2019 dalje so v višini 385,42€, najvišji pa 2.248,23€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, to stori tako, da v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek tiste zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2019 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 35,53€ in sicer 8,88€ (povprečna plača oktober 2018 = 1.676,38€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 26,65€ (25% povprečne plače oktober 2018 = 1.676,38€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ostane do 1.4.2019 nespremenjen in je 33,90€. Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 69,43€ (33,90€ + 35,53€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 33,90€ do 1.4.2019 Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 35,53€ od 1.1.2019 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX€ Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,90€ do 1.4.2019 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 35,53€ od 1.1.2019 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2019 najmanj 85% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2019 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 545,99€ in največ v višini 2.248,23€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala 52 % povprečne plače, v letu 2018 je bila osnova 54 % povprečne plače, v letu 2019 pa je 56% povprečne plače. Od 1.1.2019 do objave povprečne plače za 2018 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 911,09 € (56% x 1.626,95€) in velja na datum izplačila in ne glede na obdobje, na katerega se nanaša plača in nadomestilo plače. PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi, opravlja pa ga lahko: − zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe, − zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti enega od staršev lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe, − oseba, s katero je lastnik ali solastnik mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe v sorodu v ravni vrsti do prvega kolena, − starši in otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali partnerja v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe. Zgoraj navedene osebe lahko opravljajo pomoč v podjetju v obsegu največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2019 v višini 5,03€ (0,30% PP za oktober 2018 = 0,3% x 1.676,38€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2018 z dne 16.3.2018) določa minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,73 € od 1. aprila 2018 dalje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%, delodajalec pa na znesek na napotnici plača: prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za december 2018 je znašala 1.782,12€, neto plača pa 1.162,67€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – december 2018 je znašala 1.681,55€, neto 1.092,74€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje oktober december 2018 je znašala 1.757,14€, neto 1.145,29€. STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Partnerji Mozaika podjetnih: preverite in izkoristite ugodnosti, ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. Preverite aktualni seznam partnerjev in njihovih ugodnosti. MOZAIK PODJETNIH- UGODNOSTI ZA OŽJE DRUŽINSKE ČLANE IN ZAPOSLENE Člani zbornice lahko preko članstva tudi svojim zaposlenim in ožjim družinskim članom omogočijo prihranke, ki jih nudi kartica Mozaik podjetnih ( naročnina na mobilno telefonijo, električna energija, oblačila, kozmetika, igrače, šolske potrebščine, bela tehnika, varčevanje, počitnice in potovanja itd). Osebna kartica je kartica za fizične osebe, ožje družinske člane in zaposlene pri članu. Z novo kartico so tudi njim postale dosegljive ugodnosti Mozaika podjetnih za osebne kartice, kakor tudi Dinersove ugodnosti. Popusti ponudnikov na www.mozaikpodjetnih.si in www.dinersclub.si/ugodnosti.html. tveganje neplačila že zajeto v naši oceni rizičnosti fakture - s čimer tveganje nosijo kupci terjatev! Brezplačna uporaba Svoje odprte terjatve na Hiveterminal naložite brezplačno, brez skritih stroškov in brez provizij. S prodajo terjatev na Hiveterminalu lahko le pridobite, saj se lahko osredotočite na rast svojega posla, pridobivanje likvidnosti pa prepustite Hiveterminalu. Predstavitev delovanja platforme je objavljen na spletni strani www.hiveterminal.com, https://www.youtube.com/watch?v=Z0xW0MxnC5c Ugodnosti za člane Mozaik podjetnih: Prvih 200 članov OZS, ki se registrira na Hiveterminalu in naloži odprto fakturo v bruto vrednosti do 600 EUR, Hiveterminal zagotovi plačilo v 72 urah po uspešno zaključenem postopku registracije in validacije računa! Registracija: https://platform.hiveterminal.com/sl/auth/register/se ller?ref=idrija MOJ OBRTNIK HIVETERMINAL - prodaja odprtih terjatev Klik do likvidnosti - enostavna in hitra prodaja terjatev. Hiveterminal med partnerji kartice Mozaik podjetnih Hiveterminal je spletna platforma, ki podjetjem omogoča prodajo odprtih terjatev, kar velikokrat lahko predstavlja rešilno bilko prav za majne obrtnike in podjetnike. Po zmagi na eni največjih startup konferenc v Evropi leta 2017 je ekipa svoj produkt sredi februarja predstavila tudi v Idriji. Platforma deluje tako, da se na njej srečajo ponudniki odprtih terjatev, ki denar rabijo takoj, na drugi strani pa ponudniki, ki imajo višek denarja in to terjatev odkupijo. Za prodajo odprte terjatve s Hiveterminalom vas do likvidnosti loči le nekaj klikov, saj dobite denar na račun takoj. Registrirajte se, naložite odprto terjatev na Hiveterminal ter počakajte na kupca terjatve. Hitro in povsem enostavno do svežih finančnih sredstev! Klasične faktoring nudi financiranje, pri katerem vam znesek zgolj posodijo - kot zavarovanje pa vzamejo vašo odprto fakturo. A pri tem vi nosite vse tveganje, saj v primeru neplačila celoten posojen znesek terjajo od vas, kar lahko vodi do še hujših finančnih težav podjetja. Prek platforme Hiveterminal pa prodate terjatev in si zagotovite denar brez skrbi, saj je Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj in ugodnejše sodelovanje pri groših. https://www.mojobrtnik.com/ BREZPLAČNI OGLAS ZA ČLANE OZS Člani OZS imajo med članskimi ugodnostmi tudi eno brezplačno objavo malega oglasa v Borzi revije Obrtnik podjetnik. Izkoristite člansko ugodnost in brezplačno objavite mali oglas v reviji Obrtnik podjetnik. To lahko po novem naredite tudi s spletnim obrazcem na povezavi Brezplačni mali oglas za člane OZS. Člani OZS s poravnano članarino imajo enkrat na leto možnost brezplačne objave enega malega oglasa (do 30 besed). Oglas lahko oddajo tudi večkrat, cena pa je 17 € + DDV. Za uokvirjen mali oglas na oranžni podlagi pa je cena 19 € + DDV za 1 cm višine stolpca (širina 43 mm, maksimalna višina 5 cm). Rok za oddajo oglasov: do 20. v mesecu za objavo v naslednjem mesecu. IZ URADNEGA LISTA 8 7.2. Sklep o objavi sprememb in dopolnitev prilog A in B k Evropskemu sporazumu o mednarodnem cestnem prevozu nevarnega blaga (ADR) PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2019 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA Bruto zavarovalna osnova v EUR prispevek stopnja PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 najnižji ZASEBNIK 1.008,93€ referenca 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% najnižji DRUŽBENIK SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 (60% PP 2018=60% X 1.681,55€) 1.429,32€ 5.885,43€ (85% PP 2018=85% X 1.681,55€) (3,5 kratnik PP 2018) 245,67 135,71 2,02 2,02 385,42 PRISPEVKI SKUPAJ najvišji 348,03 192,24 2,86 2,86 545,99 1.433,10 791,58 11,76 11,77 2.248,23 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2018 (PP za 2018 je 1.681,55€), prispevki skupaj 385,42€ 1.008,93 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2018 (60% x 1.681,55€ = 1.008,93€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 85% PP za leto 2018 (85% x 1.681,55€=1.429,32€), prispevki skupaj: 545,99€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2018 (3,5 x 1.681,55€), prispevki skupaj: 2.248,23€ individualno 1.429,32€ 5.885,43 € OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava letni dohodek do 11.166,37 € letni dohodek nad 11.166,37€ do 13.316,83 € letni dohodek nad 13.316,83 € 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za druge vzdrževane družinske člane 4. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 5. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 6. za dohodke iz delovnega razmerja: a) mesečni bruto dohodek do 930,53€ b) mesečni bruto dohodek od 930,53€ do 1.109,74€ c) mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ PODATKI O PLAČAH Povprečna plača JANUAR - DECEMBER 2018 Povprečna plača OKTOBER - DECEMBER 2018 Povprečna bruto plača (PP) 2018 Povprečna bruto plača (PP) 2017 Minimalna plača od 1.1.2019 Minimalna plača od 1.1.2018 letna olajšava € 6.519,82 3.302,70 + (19.922,15-1,49601 x skupni dohodek) 3.302,70 2.436,92 2.649,24 4.418,54 2.436,92 3.302,70 2.819,09 543,32 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 275,22€ 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 bruto € Povprečna plača DECEMBER 2018 mesečna olajšava € 543,32 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 203,08 220,77 368,21 203,08 203,08 neto € 1.782,12 1.681,55 1.757,14 1.681,55 1.626,95 886,63 842,79 STOPNJE PRISPEVKOV PRISPEVEK 1.162,67 1.092,74 1.145,29 1.092,74 1.062,00 SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% Dohodnina sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Znesek € neto davčna osnova do € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 znesek dohodnine € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 SKUPAJ + 27% + 34% + 39% + 50% 16% nad 8.021,34 € nad 20.400,00 € nad 48.000,00 € nad 70.907,20 € PRAZNIKI 19 152 1 8 33,90 35,53 69,43 Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo SI19 DŠ-40002 DEJANSKI OBRAČUN UR Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1% po Uredbi - najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je 70% PP za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12 ur neto davčna osnova nad € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 LESTVICA DELOVNI DNEVI FEBRUAR 2019 Vrsta izplačila LETNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE KONTO 8,85% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC 15,50% OBRTNIKI - POPOLDANCI namen DELAVEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje SKUPAJ 20 160 Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 851,22 € 1.247,48 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € 4,90 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 neto davčna osnova do € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 znesek dohodnine € 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 € VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU ........................................................................................................... 1 NOVI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA IN DRUŽBENIKA ..................................................................................... 1 DAVČNI OBRAČUN 2018 ................................................................................................................................................. 1 OBRAČUN DAVKA OD DOHODKA PRAVNIH OSEB 2018 ..................................................................................................... 2 PREDLOŽITEV LETNIH POROČIL - SAMOSTOJNI PODJETNIKI ........................................................................................... 2 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 2 POROČANJE O EMBALAŽI ............................................................................................................................................... 2 OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU .................................................................................................................................... 3 UPORABA KOLEKTIVNE POGODBE ZA OBRT IN PODJETNIŠTVO........................................................................................ 4 IZPLAČILA NADOMESTIL PLAČE ...................................................................................................................................... 4 DAVČNI OBRAČUN ZA »NORMIRANCE« ........................................................................................................................... 5 AMORTIZACIJSKE STOPNJE ............................................................................................................................................ 5 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 6 PREDLOG DAVČNE REFORME .......................................................................................................................................... 6 MEDNARODNO VOZNIŠKO DOVOLJENJE .......................................................................................................................... 6 RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE ....................................................................................................................................... 7 VAVČERJI - ENOSTAVNE SPODBUDE MALIH VREDNOSTI ZA MSP...................................................................................... 7 ŠTIPENDIJE ZA DEFICITARNE POKLICE ........................................................................................................................... 7 SPODBUDE V LESARSTVU ............................................................................................................................................... 7 SPODBUDE ZA ZAPOSLITEV MLADIH »ZAPOSLIMO MLADE« ............................................................................................ 7 RAZPISI ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE .............................................................................................................................. 7 POVEZAVE NA RAZPISE .................................................................................................................................................. 8 IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA ..................................................................................................... 8 DELAVNICA BLAGOVNE ZNAMKE ..................................................................................................................................... 8 USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU ........................................................................................................... 8 DAN OBRTNIC IN PODJETNIC ......................................................................................................................................... 8 BREZPLAČNI PEDAGOŠKO-ANDRAGOŠKI SEMINAR .......................................................................................................... 9 SEKCIJE ................................................................................................................................................................................ 9 FRIZERJI IN KOZMETIKI ................................................................................................................................................. 9 GRADBINCI .................................................................................................................................................................. 10 POLAGALCI KERAMIČNIH OBLOG .................................................................................................................................. 10 LESARJI ....................................................................................................................................................................... 10 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................. 10 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 11 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 12 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 12 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 13 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 13 STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA...................................................................................................................................... 13 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 13 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 13 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 13 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2019 ........................................................................................................................ 15