Poročilo o delu organov občinske organizacije SZDL Ljubljana Moste-Polje Predsedstvo občinske konference SZDL je aktivni usklajevalec demokratičnega sodelovanja in aktivnosti vseh socialističnih sil, organiziranih v socialistični zvezi. Kot kolektivni, političnoizvršilni organ uveljavlja v svojem delovanju kolektivno delo in odločanje ter osebno in kolektivno odgovornost, spodbuja in razvija delegat-ska razmerja v konferenci ter uveljavlja odgovornost krajevnih konferenc SZDL, občinskih družbenopolitičnih organizacij in dru-gih družbenih dejavnikov v občini za skupno oblikovanje, spreje-manje in uresničevanje svojih stališč, sklepov in dogovorov občin-ske konference. V omenjenem obdobju smo imeli 53 sej, na katerih smo obravnavali aktualne probleme s področij, ki vplivajo na gospodar-ski in družbeni napredek občine, kraja in širše družbene skupnosti. Med ta področja oziroma sklope aktivnosti spadajo: uresničevanje politike dolgoročne gospodarske stabilizacije, utrjevanje samou-pravnih družbenoekonomskih odnosov in položaja delavca, učin-kovitejše in še popolnejše delovanje vseh dejavnikov političnega sistema socialističnega samoupravljanja, volitve, samoprispevek, podružbijanje in krepitev sistema splošnega Ijudskega odpora in družbene samozaščite, usposabljanje aktivistov SZDL kot fronte za delovanje v sistemu socialističnega samoupravljanja in druga področja. Posebno pozornost smo namenili uresničevanju dolgo-ročnega programa gospodarske stabilizacije, ki je temeljna usme-ritev socialistične zveze na področju uveljavljanja samoupravnih družbenoekonomskih odnosov. Spremljali smo poslovanje orga-nizacij združenega dela v občini, akumulativno in reproduktivno sposobnost gospodarstva ter zunanjo trgovinsko menjavo, hkrati pa oblikovali usmeritve o pripravah resolucij in družbenih dogovo-rov. Predsedstvo se pri svojem delu ni zapiralo samo vase, saj je povezava s krajevnimi konferencami SDL, družbenimi organizaci-jami in društvi in družbenopolitičnimi organizacijami uspešno delovala. Enaka ugotovitev velja za povezavo z mestno in republi-ško konferenco SZDL. Na ta način so se izkristalizirale ideje za problemske konference, sekcije in druge oblike dela. V predsed-stvu smo uveljavljali frontni način dela, čeprav ne v celoti, saj se je v delo vedno tvorno vključeval le občinski komite ZKS. V organih predsedstva OK SZDL pa ta pomemben element že plahni, kar je verjetno eden od vzrokov za nedorečeno delo svetov in koordina-cijskih odborov. Pri tem ne smemo pozabiti na vprašanje delegat-skega odnosa, podvajanja oziroma kopičenja funkcij in konferen-ce. Predsedstvo je s posebnimi sklepi oblikovalo sekcije na tistih področjih družbenopolitičnega življenja in dela, za katere se je opredelilo na podlagi predlogov in pobud delovnih Ijudi in občanov, njihovih družbenopolitičnih organizacij, samoupravnih organov in skupnosti ter družbenih organizacij in društev. V omenjenem obdobju smo imeli 13 sekcij, na katerih smo med dmgim obravna-vali probleme razvoja slovenske kutlure, načrtovanje gospodar-skega razvoja, varstva in komunalnega gospodarstva, samou-pravne preobrazbe stanovanjskega gospodarstva. S spremljanjem in ocenjevanjem dela samoupravnih organov, skupščine, samoupravnih interesnih skupnosti in organov oblasti ter nosilcev funkcij samo preko nadzorne funkcije socialistične zveze preverjali uveljavljanje sprejetih odločitev, saj je socialistič-na zveza neposredno ali posredno vplivala na njihovo oblikovanje. Hkrati pa smo zagotavljali frontnost v njihovem uresničevanju, ugotavljanju odgovomosti in zagotavljanju javnosti dela. Predsedstvo je opravljalo tudi funkcijo delegacije za delegate v družbenopolitični zbor in oblikovalo stališča o pomembnejših vprašanjih nadaljnjega razvoja občine in socialističnih samou-pravnih odnosov, kadar je o njih razpravljal družbenopolitični zbor. Za usmerjanje in usklajevanje aktivnosti delovnih Ijudi in obča-nov, ki se delegatsko povezujejo v obliko delovanja občinske konference SZDL prek krajevnih konferenc SZDL, občinskih druž-benopolitičnih organizacij, samoupravnih organov in skupnosti ter družbenih organizacij in društev in za spremljanje družbenopolitič-nih razmer na posameznih področjih družbenega življenja in dela je ustanovila občinska konferenca SZDL oz. njeno predsedstvo svete, koordinacijske odbore, komisije ter druga telesa in oblike delovanja. 4. Izvršni odbor predsedstva je opravljal naloge, ki mu jih je naložilo predsedstvo, obenem pa je zagotavljal organizacijske in deiovne pogoje za učinkovito in usklajeno delovanje predsedstva ter oblike in metode delovanja konference SZDL. Skupaj s sveti je pripravljal gradiva za seje problemskih konferenc, vodil je finančno materialno poslovanje občinske organizacije in uresničeval pravice in dolžnosti občinske konference do delovne skupnosti 2. Svet za ohranjanje in razvljanje revoluclonarnlh tradlcli NO8 je slabo deloval, v celotnem obdobju se ie sestal le dvakrat. 3. Svet za informlranje, poiitlčno propagando in Izdajanje Naše skupnostl je aktivno sodeloval v spremljanju sprejetih nalog na področju obveščanja v občini v smislu uresničevanja zakona o družbenem sistemu informiranja. Največji poudarek je bil dan neposrednemu obveščanju v Naši skupnosti, medtem ko do večje povezave med glasili OZD, KS in Našo skupnostjo ni prišlo. V drugi polovici obdobia se ie nieaova aktivnost zmanjšala. 4. Svet za telesno kulturo je v začetku deloval zelo aktivno. Svojo dejavnost je usmerjal na področja šolske telesne vzgoje, športne rekreacije v krajevnih skupnostih in organizacijah združenega dela. Scdeloval je tudi pri oblikovanju politike na področju vrhunskega športa v okviru obči-ne in mesta. V letu 1985 svet ni deloval, potem pa se je leta 1986 vključil v obravnavo konkretne problematike izgradnje športnih objektov v novih naseljih. 5. Svet za kulturo je do sredine leta 1986 redno sodeloval pri oblikovanju stališč glede problemov na področju kulture v občini in mestu. še posebno pozornost so namenili položaju in vlogi kultumega doma španski borci ter programu dela kulturnega doma. 6. Svet za socialno In zdravstveno politiko je skupaj s koordinacijskim odborom za boj proti alkoholizmu in narkomaniji dobro deloval. Sodeloval je pri načrtovanju in usmeri-tvi družbenega razvoja na področju zdravstva in socialnega varstva. Tvorno se je vključeval v iskanje poti za izboljšanje organizacije pomoči starejšim občanom na domu. 7. Svet za razvojna vprašnja in družbenoekonomske odnose s koordinacljskim odborom za stabilizacijo je aktivno sodeloval pri oblikovanju predlogov in stališč na svojem področju. Spremljal je poslovanje organizacij združenega dela v občini, akumulativno in. reproduktivno sposobnost gospodar-stva ter zunanjetrgovinsko menjavo. V zadnjem letu se je tako kot pri drugih organih tudi tu pojavil problem nesklepčnosti. 8. Svet za vprašanja družbenoekonomskega in političnega položaja žensk je v tem obdobju aktivno deloval. Obravnaval je aktuaina vpraša-nja družbenega položaja žensk ter sodeloval pri pripravah na zaključek desetletja OZN za ženske. 9. Svet za urejanje prostora In varstvo okolja s koordinacl)-skim odborom za čisto in zeleno Ljubljano je sodeloval pri vsakoletni akciji za zeleno in čisto Ljubljano, spremljal je uresničevanje nalog s področja varstva okolja v obči-ni in se vključeval s svojimi pobudami. Obravnaval je tudi temelj-ne cilje in programske usmeritve političnega in družbenega pro-grama SZDL Slovenije na področju ekologije, energije in varče-vanja. 10. Svet za družbenoekonomske odnose v kmetijstvu, goz-darstvu in na vasi je še posebej v zadnjem obdobju, skupaj s konferenco svetov potrošnikov, aktivno sodeloval pri reorganizaciji SIS za pospeše-vanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe me-sta Ljubljane. 11. Svet za vzgojo in Izobraževanje s koordinacijskim odbo-rom za usmerjeno izobraževanje je začel aktivno deiati šele po izvolitvi novega predsednika v letu 1986. Obravnaval je poročilo o preobrazbi vzgoje in izobraževa-nja ter zagotavljanju družbenega vpliva pri samoupravljanju v os-novnih šolah. 12. Svet za razvijan|e delegatskega fn skupščinskega slste-ma se je sestajal po potrebi. Obravnaval je zadeve s svojega področ-ja ter vprašanja s področja uresničevanja poiitičnega sistema socialističnega samoupravljanja. 13. Svet za spreml|anje razvoja krajevnlh skupnostl je aktivno sodeloval pri organiziranju in usmerjanju razprav o na-daljnjem planiranju razvoja krajevnih skupnosi, vključeval se je v razvijanje sistem financiranja KS ob stalnem sodelovanju z zbo-rom KS skupščine občine in ustreznim svetom pri MK SZDL Ljubljana. Prav tako je sodeloval pri oceni samoupravnega spora-zumevanja med KS in OZD v letu 1986 in usmeritev za 1987. 14. Svet za znanost je slabo deloval. V vsem obdobju je imel 3 seje, ki pa so bile nesklepčne. 15. Svet za mednarodne odnose s koordlnacljsklm odborom za vprašanja naiih delavcev na začasnem delu v tujlni Oblike delovanja so potekale neformalno. 16. Koordinacijski odbor za družbene organlzacije In društva je aktivno sodeloval pri oblikovanju soglasij k registraciji društev. Ukvarjal se je s problematiko financiranja družbenih organizacij in društev, problematiko strelskega športa v občini in pripravo vaje iz programa NNNP 87 »Vloga družbenih organizacij in društev v SLO in DS«. Obravnaval je oceno mesta in vloge družbenih organizacij in društev občine v političnem sistemu, ter akcijsko sodeloval pri pripravi problemske konference na to temo. 17. Koordinacijskl odbor za LO In DS je sodeloval pri pripravi in izvedbi občinskega tekmovanja »Mladi v SLO in DS«, vaji iz programa NNNP 87 »Vloga družbenih qfganizacij in društev v SLO in DS«. Ukvarjal se je s problematiko in oceno izvajanja nabora, obrambnim in samozaščitnim uspo-sabljanjem delovnih Ijudi in občanov ter občinsko varnostnopoli-tično oceno. 18. Koordinacijski odbor za proslave in prireditve je sodeloval pri pripravi koledarja prireditev, proslav in drugih pornembnejših jubilejev v občini. Uspešno je izvedel pripravo letošnje proslave II. grupe odredov na Jančah (iniciativni odbor). 19. Koordinacl|skl odbor za področje družbenih dejavnosti je obravnaval problem družbenih dejavnosti v sedanjih gospodar-skih razmerah, oceno samoupravnega sporazumevanja o teme-Ijih planov in skupnih programov za srednjeročno obdobje 1986-1990 ter program SIS družbenih dejavnosti. Aktivnost se je v zadnjem obdobju povečala. 20. Koordinacijski odbor za družbenopolitlčno izobraževanje in usposabljanje se je ukvarjal s programom družbenopolitičnega usposabljanja članov delegacij in programom družbenopolitičnega izobraževa-nja in usposabljanja aktivistov SZDL. 21. Koordinacijski odbor za razvoj družbenoekonomskih od-nosov na področju stanovanjskega gospodarstva spada med naša najaktivnejša telesa. Ukvarjal se je s samou-pravno preobrazbo stanovanjskega gospodarstva v Ljubljani, obravnaval je predloge družbenega dogovora o skupnih osnovah za zagotavljanje in usklajevanje samoupravnih družbenoeko-nomskih odnosov na področju stanovanjskega gospodarstva ter problematiko hišne samouprave, stanarin in z obravnavo proble-matike graditve stanovanj in gospodarjenja s stanovanjskimi in poslovnim skladom. 22. Koordinacijski odbor za urejanje odnosov med samou-pravno družbo in verskimi skupnostmi se je sestajal po potrebi in obravnaval problemaliko smeri razvoja občine s prostorskimi elementi in interesi župnijskih uradov ter pregled kulturnih spomenikov in kulturne dediščine rimskokatoli-ške cerkve. 23. Koordinacijski odbor za razvijanje in uveljavljanje socialistič-ne solidarnosti se sestaja ob konkretnih problemih. Ukvarjal se je z akcijo pomoči lačnim v Afriki in prizadetim na Kopaoniku. Določeni organi uspešno opravljajo svoje naloge, saj priprav-Ijajo gradiva za delo sekcij, organizirajo predhodne javne razpra-ve in zbirajo predloge ter izvajajo akcijsko pripravo za izvedbo problemskih kohferenc. Na ta način predlagajo stališča in dajejo pobude za skupno družbeno akcijo. Organi so sicer delegatsko frontno oblikovani, vendar tega dejstva ni čutiti. Očitna je pogosta odsotnost članov organov predsedstva, tako da posamezni orga-ni ne opravljajo svoje funkcije. Razlogov je več, med najpomemb-nejše spadajo: preveliko število teles, podvajanje nalog, neučin-kovitost notranje kadrovske politike. Zaradi omenjenih razlogov predlagamo reorganizacijo oz. ukinitev določenih organov. Med te spadajo: - Svet za ohranjanje in razvijanje revolucionarnih tradicij NOB - združitev z MA OF; - Svet za znanost - ukinitev; - Svet za mednarodne odnose s KO za vprašanja naših delavcev na začasnem delu v tujini - ukinitev; - Koordinacijski odbor za družbenopolitično izobraževanje in usposabljanje - ukmitev; - Koordinacijski odbor za razvijanje in uveljavljanje socialistič-ne solidarnosti - ukinitev; - Komisija za usmerjanje mladih v vojaške šole in obrambne poklice - združitev s KO za SLO in DS. STATISTIČNI PREGLED DELA Konference Vodil jih je predsednik občinske konference SZDL Niko Lukež. Konferenca Šteje 64 delegatskih mest, njen sestav pa je naslednji: Delcgacijc Dclcgatskih mcsl 1. Krajcvnc konfcrencc SZDL 2. Vodstva družbcnopolitičnih organizacij 3. Vojašnica Bratstvo in enotnost. teritorialna obramba. OK ZRVS 4. Občinska vodstva družbenih organizacij in dru&tev Skupaj 37 12 3 12 64 Izvršni odbor predsedstva OK SZDL šteje 7 članov in ga vodi sekrelarka Breda Papež. Seje izvršnega odbora Seje konference Lcto Lcto 1983 1984 1 3 l Skupaj Lcto 1985 3 Leto 1986 5 Leto 1987 2 • 1 1 Skupaj 14 1 probl. konf. 2 volil. konf. 3 prog. konf. 20 Predsedstvo štcjc 23 članov in ga vodi prcdscdnik OK SZDL Niko Lukež. Nadzomi odbor Steje 3 člane in ga vodi predsednik Franc Bricelj. Scje nadzomega odbora Leto Leto Leto 1983 1984 1985 Leto 1986 Leto 1987 Skupaj 1 1 1 Administrattvno-finančna komisija šteje 5 članov in jo vodi predsednik Aleš Kardelj. 12 18 15 Skupaj 66 Seje administrativno-finančne komisije Delegacija za delegiranje delegatov šteje 21 članov in jo vodi predsednik Dušan Rozman. Skupaj 22 Sveti 1. za informiranje, pol. propagando in izdajanjc NSK 2. za tclcsno kulturo 3. za kulturo 4. za DEO v kmetijstvu. gozdarstvu in na vasi 5. za razvojna vpraSanja in DEO s KO za stabilizacijo 6. za socialno in zdravstvcno politiko s KO za boj proti alkoholizmu in narkomaniji 7. za mcdnarodne odnose s s KO za vprašanja naših delavccv na začasncm dclu v tujini 8. za urejanjc prostora in varstvo okolja s KO za čisto in zeleno Ljubljano 9. za vprašanja DE in političnega položaja žcnsk 10. za znanost 11. za razvoj KS 12. za razvijanjc deleg in skup. sistcma 13. za ohranjanjc in razvijanje rev. tradicij NOB 14. za vzgojo in izobraževanje s KO za usmer. izobražcvanje Žagar Zvone 11 Koordinacijski odbori i Zap Štev. ___________________Scje odborov_____________________ : jt^_________Koordinacijski odbor_____________Predsednik odbora elanov 1983 1984 1985 1986 1987 Skupaj • 1. KO za kadrovska vprašanja Lukež Niko 8 18 14 20 23 15 90 j 2. KO za družbene organizacije ^ in društva Frankovič Milaa 18 1 2 2 3 19; 3. KO za področje dmžbenih dejavnosti Škrlj Rezka 15 2 4 1 1 1 9 4. KO za Ijudsko obrambo ; in družbeno samozaščito Pivk Ivan 19 3 2 2 3 2-12 5. KO za proslave in prireditve Brezovar Stane 15 - 2 2 3 - 7 6. KO za urejanje odnosov med samoupravno družbo in ' verskimi skupnostmi Lukež Niko 10 1 1 1 - - 3 7. KO za sociaiistitno solidarnost Podobnik Tone 13 1 2 1 1 - 5 8. KO za družbenopolitično izobraževanje Papež Breda 13 1 - - 1 - 2 Komisije in ostala delovna telesa QK SZDL Zap. Štev. ____________Scje komisij ali delovnih teles_____________ JSt.________Komisija_________________________Predsednik___________ilanov 1983 1984 1985 1986 1987 Skupaj 1. Kadrovska komisija Papež Breda 5 10 3 1 3 1 18 2. Volilna komisija Roth Marko 12 - 3 3 1 - 7 3. Žirija za priznanja in odlikovanja Šturm Bogdan 13 2 3 3 2 2 12 4. Konferenca sveta potrošnikov Klemenc Viljem 28 3 1 7 5 2 18 5. Sekrctariat MA OF Jeriha Pavel 10 4 6 2 6 3 21