46 S KNJIŽNIH POLIC Mag. Urša Bajda: Mednarodni mesec šolskih knjižnic 2018 = i nternational school library Month 2018 Mag. Urša Bajda, predsednica Sekcije za šolske knjižnice v ZBDS mednarodni mesec šolskih knjižnic 2018 = International School library m onth 2018 Mednarodno združenje šolskih knjižničarjev (IASL - International Association of School Librarianship) nas je tudi letos povabilo k pra- znovanju in promociji šolskih knjižnic. V slovenskem prostoru projekt že tradicional- no koordinira Sekcija za šolske knjižnice pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije. Tokratno geslo “Zakaj imam rad/a svojo šolsko knjižnico” poudarja samoreflektivno-čustveno komponento pomena šolskih knjižnic posa- meznikom in skupnostim. Šolske knjižnice so nujno potrebne pri razvoju medosebnih kompetenc, spodbujanju k strpnosti s spreje- manjem drugačnosti in pri razvoju posamezni- kovega kritičnega mišljenja, šolski knjižničarji pa so pomemben člen med učencem, učitelji in starši s sodelovanjem pri medpredmetnem poučevanju ter razvijanju učnih strategij, različnih vrst pismenosti, kritičnega mišljenja in preostalih kompetenc, ki so potrebne za delovanje v današnji družbi. S praznovanjem mednarodnega meseca šol- skih knjižnic lahko spodbudimo k razmišljanju o široki paleti dejavnosti, s katerimi knjižnice učence in starše opremljajo za življenje. Leta 1999 so knjižničarji začeli praznovati svoj mednarodni dan na četrti ponedeljek v oktobru, v Sloveniji smo ga prvič praznovali leta 2007, 22. oktobra. Ker se je praznovanju pridruževalo čedalje več držav, se je leta 2008 odbor odločil, da praznovanje prilagodi lokal- nemu okolju. James Henri, predsednik IASL, je ugotovil: »Mednarodni dan šolskih knjižnic je dejansko prerasel v mednarodni mesec šolskih knjižnic. To pomeni, da knjižničarji sami lahko izberete ali dan, ali teden, ali celo ves mesec in ga napolnite z dejavnostmi, posvečenimi vaši knjižnici, in s tem, kar šolska knjižnica pomeni šolski skupnosti.« Mednarodni mesec šolskih knjižnic pristojnim za le-te omogoča, da izbe- rejo dan v oktobru, ki najbolj ustreza njihovi posebni situaciji, ko lahko praznično poudarijo pomembnost šolskih knjižnic. V letošnjem šolskem letu je v dejavnostih Mednarodnega meseca šolskih knjižnic so- delovalo in svoja poročila oddalo več kot 80 knjižnic osnovnih in srednjih šol Slovenije. Poročila so koordinatorji oddajali v večini prek elektronske pošte, le eno je prispelo po klasični pošti. 47 Šolska knjižnica, ljubljana, 28 (2019), 1, 47-48 Gregor Škrlj Predstavitev knjige glavo imaš in srce Vsi so januarja oz. februarja po elektronski pošti prejeli potrdila o sodelovanju. V letošnjem šolskem letu je v dejavnostih Mednarodnega meseca šolskih knjižnic sodelovalo in svoja poročila oddalo skoraj 70 knjižnic –64 iz osnovnih in 4 iz srednjih šol Slovenije. Vsi koordinatorji so decembra po elektronski pošti prejeli potrdila o sodelovanju. Letos smo drugič zapored organizirali in koor- dinirali nacionalno izmenjavo knjižnih kazalk med slovenskimi šolskimi knjižnicami. Uspelo nam je povezati kar 33 šolskih knjižnic in učencev iz raznih krajev Slovenije. Pričujoča publikacija je dokaz, da nam ne manjka novih idej za popestritev dogajanja v šolskih knjižnicah, hkrati pa uspešno inte- griramo trenutne aktualne dogodke, šolske vsakdanjike, praznike in projektne dejavnosti z dogodki tako v lokalni skupnosti kot širše. Publikacija je brezplačna. Dostopna je na spletnem naslovu: Https://issuu.com/knjinicaotonckecectrbovlje/ docs/publikacija_2018. Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani. COBISS.SI-ID=298484480 ISBN 978-961-6683-38-8 (pdf) Knjiga Glavo imaš in srce s podnaslovom Gradivo za delo z otroki in mladostniki: za razredne ure, projektne dneve, izbirne vsebine, delavnice v okviru rednega pouka v sebi skriva ogromno napotkov ter idej, ki so namenjene predvsem zaposlenim v vzgoji in izobraževa- nju. Tudi sam sem našel več primerov učnih ur, ki jih bom v prihodnjem šolskem letu lahko uporabil (učenje učenja, preudarna in varna raba interneta in mobilnih naprav). Knjiga ima pet glavnih vsebinskih sklopov, ki obravnavajo vrednote, globalno učenje, ekološko problematiko, učenje učenja in do- movinsko vzgojo. Poti in usmeritve v gradivu pripomorejo, da se izpolnijo zastavljeni cilji, ki so povezani s človeškimi vrednotami, oko- ljevarstveno tematiko, pogumom, kritičnim razmišljanjem in drugimi vrednotami. Veliko dejavnosti je usmerjenih v krepitev veščin so- delovanja in reševanja konfliktov, ljubezni do Glavo imaš in srce! : gradivo za delo z otroki in mladostniki : za razredne ure, projektne dneve, izbirne vsebine, delavnice v okviru rednega pouka Vtič, Darja Vrsta gradiva - priročnik Založništvo in izdelava - Maribor : Ekološko-kulturno društvo za boljši svet : Društvo za razvoj človečnosti - Human, 2018