Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina OBVESTILA MAJ 2017 Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija tel: 37 34 750, fax: 37 34 754 Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija 10 NAJ ZAHTEV SLOVENSKE OBRTI IN PODJETNIŠTVA 2017 1. Določiti nov odpovedni razlog, po katerem bo delodajalec lahko delavcu odpovedal pogodbo o zaposlitvi v primeru, ko le-ta ne more opravljati dela iz zdravstvenih razlogov 2. Breme nadomestil v času bolniškega staleža mora preiti z delodajalca na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) po 30 koledarskih dneh 3. Drugačna ureditev regresnih zahtevkov zavoda za zdravstveno in pokojninsko zavarovanje proti delodajalcem 4. Sprememba dohodninske lestvice 5. Zagotovitev dostopnosti javnih naročil tudi manjšim gospodarskim subjektom 6. Sistemsko financiranje zbornic 7. Učinkovitejši sistem poklicnega izobraževanja ter implementacija vajeništva pod nosilstvom OZS 8. Sprememba metodologije za izračun omrežnin 9. Ustanovitev paritetnega sklada za gradbeništvo 10. Odprava administrativnih ovir pri čezmejnem izvajanju storitev VABILO NA FORUM OBRTI IN PODJETNIŠTVA 15. Forum obrti in podjetništva Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira Forum obrti in podjetništva, ki bo v petek, 2. junija 2017 ob 11. uri, v Hotel Bernardin v Portorožu Forum je namenjen pregledu aktualnih problemov in priložnosti za razvoj in nov zagon slovenskega gospodarstva, predvsem obrti in malega podjetništva, kot ključnega in najbolj vitalnega dela domače ekonomije. Predstavnikom Vlade RS, obrtnikom in podjetnikom, strokovni javnosti in medijem bodo predstavljene Zahteve slovenske obrti in podjetništva 2017. Prijave: OZS Dragica Flis, tel.: 01 58 30 501 ali 031 326 610, na e-naslov: urad.predsednika@ozs.si ali se prijavite preko spletne strani VSEBINA: FORUM OBRTI IN PODJETNIŠTVA ZAHTEVE OBRTI IN PODJETNIŠTVA 2017  10 naj zahtev slovenske obrti in podjetništva 2017 ZAKONODAJA  Delovna reforma  Zakon o vajeništvu  Zakon o podpornem okolju za podjetništvo DAVKI IN NADZOR  Olajšave za nakup priklopnega vozila  Popravek napake v davčnem obračunu  Prioritete inšpektorjev v letu 2017 RAZPISI, SPODBUDE, NEPOVRATNA SREDSTVA  Mikrokrediti za mikro in mala podjetja  Spodbude za podjetja na področju rabe lesa  Razpis za pridobitve certifikatov  Spodbude za trajno zaposlovanje mladih  Razpis zaposli.me  Nepovratna sredstva POSLOVNA SREČANJA IN SEMINARJI  Poslovno srečanje v Avstriji  Opravljanje čezmejnih storitev na Hrvaškem SEKCIJE  AVTOSERVISERJI  GOSTINCI STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA  Davčno in računovodsko svetovanje  Pravno svetovanje Udeležba za člane OZS je brezplačna! ZAHTEVE OBRTI IN PODJETNIŠTVA 2017 Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije je zbrala predloge za oblikovanje 121 Zahtev slovenske obrti in podjetništva 2017 in jih razvrstila v naslednje sklope: I. Delovno-pravna zakonodaja, zdravstveni in pokojninski sistem (21 zahtev) II. Za nižje davčne obremenitve (27 zahtev) III. Za izboljšanje možnosti poplačil (27 zahtev) IV. Za spodbudno poslovno okolje (2 zahtevi) V. Za odpravo administrativnih ovir (8 zahtev) VI. Poklicno in strokovno izobraževanje v vertikali in izobraževanje odraslih (3 zahteve) VII. Čezmejno izvajanje storitev (3 zahteve) VIII. Varstvo okolja (4 zahteve) IX. Ukrepi za posamezne dejavnosti (26 zahtev) PRISPEVKI ZA SOCIALNO VARNOST  Prispevki samostojnega podjetnika  Prispevki samostojnega podjetnika popoldanca  Prispevki družbenika – poslovodne osebe  Prispevki za zaposlene osebe PODATKI O PLAČAH IZ URADNEGA LISTA LETOVANJE PRISPEVKI APRIL 1 DELOVNA REFORMA OZS je uspela, da so iz predloga črtali določbo, da bi inšpektor lahko zaprl obratovalnico zaradi nepravočasnega izplačila plač Iz zakona o inšpekciji dela bodo črtali določilo, ki govori o tem, da lahko inšpektor zaseže osnovna sredstva in zapre obratovalnico, če delodajalec ne izplača plače pravočasno. Predsednik OZS Branko Meh je po pogovoru z državnim sekretarjem v kabinetu predsednika Vlade dobil zagotovilo, da bo omenjeno določilo iz predloga zakona umaknjeno. »Nedopustno je, da nam zasežejo osnovna sredstva in prepovejo opravljati delo, če plač se nismo uspeli izplačati. Včasih se lahko zgodi, da zaradi finančnih tokov in zamud pri plačilih pride tudi do zamude pri izplačilu plač, vendar to še ne sme biti razlog za zaprtje obratovalnice,« je prepričan predsednik OZS Branko Meh. V sedanjem predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o inšpekciji dela so inšpektorji (5. točka 18. člena) dobili možnost, da lahko z odločbo prepovejo zavezancu opravljanje dela delavcev ali delovnega procesa oziroma uporabo sredstev za delo do odprave nepravilnosti, če pri inšpekcijskem nadzoru ugotovijo, da delodajalec ni izplačal plače v skladu z določbami o plačilnem dnevu. Predlagana delovna reforma sicer zelo razburja delodajalce, saj ne prinaša pričakovanih sprememb na trgu dela v smeri večje prožnosti pri zaposlovanju in odpuščanju. ZAKON O VAJENIŠTVU Bolniško nadomestilo vajencem nesprejemljivo za delodajalce Državni zbor je 25.4.2017 sprejel Zakon o vajeništvu, s katerim delodajalci niso zadovoljni, saj med drugim določa tudi, da bo delodajalec dolžan vajencu v času praktičnega usposabljanja z delom izplačati nadomestilo vajeniške nagrade v višini 100 odstotkov vajeniške nagrade za ves čas upravičene odsotnosti. OZS je pred sprejetjem opozarjala, da pri vajeništvu ne gre za delovno razmerje, saj ima vajenec status dijaka. Vajeniška nagrada naj se vajencu izplačuje samo za čas, ko se praktično usposablja z delom. Nikakor pa ne more vajenec prejemati nagrade v primeru odsotnosti zaradi bolezni. OZS je nasprotovala tudi 24. členu, ki določa, da se vajenec ne sme praktično usposabljati z delom ob nedeljah in ob praznikih, ki so z zakonom določeni kot dela prosti dnevi. Vajenec bi se smel v določenih dejavnostih (gostinstvo, gradbeništvo, živilska dejavnost), v katerih se zaradi narave dela ne more zagotoviti izobraževanje v rednem delovnem času, izjemoma usposabljati tudi ponoči, ob nedeljah in praznikih ter z zakonom določenih dela prostih Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 2 dnevih. Sporno se nam zdi tudi, da je vajeništvo v izrednem izobraževanju umeščeno v ta zakon. Upoštevani pa so predlogi OZS, da se je delovno mesto preimenovalo v učno mesto in da mora vajenec med trajanjem pogodbe o vajeništvu pisno z obrazložitvijo odpovedati pogodbo o vajeništvu. Na pobudo OZS je član upravnega odbora OZS in državni svetnik Alojz Kovšca preko Državnega sveta RS vloži veto na zakon o vajeništvu, ker po mnenju obrtnikov in podjetnikov še vedno ni dovolj stimulativen za delodajalce. POENOSTAVLJEN POSTOPEK ZA PRIDOBITEV MANJŠIH SPODBUD Zakon o podpornem okolju za podjetništvo Postopki prijave na javne razpise za pridobivanje spodbud so za majhna in srednja podjetja, katerim so podpore prednostno namenjene, velikokrat prezahtevni, stroškovno nesorazmerni in neracionalni glede na višino dodeljene spodbude, ugotavljajo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. Zato v noveli zakona o podpornem okolju za podjetništvo predlagajo poenostavitev postopka, kjer gre za dodeljevanje spodbud, ki ne presegajo 10 tisoč evrov. Novela sicer še čaka na vladno obravnavo, predlagan pa je skrajšan postopek. Če bo predlog potrjen, bo po novem postopek izpeljan prek javnega poziva. Sredstva se bodo dodeljevala prijaviteljem, ki bodo izpolnjevali pogoje, in sicer po vrstnem redu prispetja polnih vlog do porabe sredstev. Torej poziv ne bo predvideval meril, na podlagi katerih bi se vloga ocenjevala, ampak bo treba le izpolnjevati pogoje in vlogo pravočasno poslati. Na ministrstvu ocenjujejo, da se kljub poenostavljenem postopku zagotavlja transparentnost postopka, enakopravna obravnava prijaviteljev in optimalno doseganje ciljev spodbud. Kot primer postopka izbora prek javnega poziva kot utečeno prakso navajajo pozive Eko sklada. Gospodarsko ministrstvo ugotavlja, da je treba omogočiti Slovenskemu podjetniškemu skladu bolj učinkovito porabo razpoložljivih sredstev. Sklad je namreč pri izdajanju poroštev omejen z zakonodajo, kar posledično onemogoča izvajanje ukrepov, kot so garancije za bančna posojila, tvegan kapital, semenski kapital. OLAJŠAVE ZA NAKUP PRIKLOPNEGA VOZILA Mnenje FURS št. 0920-4049/2017-2 z dne 05. 04. 2017 - Olajšava za investiranje za priklopno vozilo Za nakup priklopnega vozila, ki je v skladu z zakonom, ki ureja motorna vozila, kategorizirano kot vozilo brez lastnega motorja, konstruirano z namenom, da ga vleče drugo vozilo, se olajšava za investiranje lahko uveljavlja. Ni pa možno uveljavljati olajšave za nakup tovornega motornega vozila oziroma drugega vlečnega vozila z motorjem, ki ne ustreza najmanj emisijskim zahtevam EURO VI. Po določbah 55.a člena Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb – ZDDPO-2. oziroma 66.a člena Zakona o dohodnini – ZDoh-2 so iz opreme, za katero se lahko uveljavlja olajšava za investiranje, izključena motorna vozila, razen določenih motornih vozil (osebnih avtomobilov, avtobusov in tovornih motornih vozil) z motorjem, ki ustreza predpisanim emisijskim zahtevam. Glede na namen in cilj olajšave za investiranje so torej iz olajšave v skladu z 2. točko drugega odstavka 55.a člena ZDDPO-2 in 2. točko drugega odstavka 66.a člena ZDoh-2 izključena motorna vozila, ki so prvenstveno namenjena prevozu potnikov ali tovora po cesti in katerih motor ne izpolnjuje v navedeni točki določenih zahtev glede energetske učinkovitosti in varstva okolja. Zakon o motornih vozilih (ZMV) v 3. členu opredeljuje pomen posameznih izrazov. Motorno vozilo je vozilo, namenjeno vožnji po cesti z močjo lastnega motorja. Priklopno vozilo je vozilo, konstruirano z namenom, da ga vleče drugo vozilo, je torej vozilo brez lastnega motorja in zato se nanj ne nanašajo zahteve glede energetske učinkovitosti in varstva okolja. Vlečno vozilo pa je motorno vozilo, ki vleče priklopno vozilo. Vlečno vozilo se torej obravnava kot motorno vozilo, za katerega se glede uveljavljanja olajšave za investiranje upoštevajo pogoji glede motorja oziroma izpolnjevanja emisijskih zahtev. Zato se olajšava za nakup priklopnega vozila lahko uveljavlja, za nakup vlečnega vozila pa ob pogoju, če posamezno vlečno vozilo ustreza določenim emisijskim zahtevam (za tovorna motorna vozila z motorjem EURO VI). POPRAVEK NAPAKE V DAVČNEM OBRAČUNU Zakon daje možnost popraviti letni davčni obračun, če so v njem ugotovi pomote. Z oddajo popravka že predloženega obračuna se lahko davčna obveznost tako zniža kot poveča, popravek pa je možno predložiti le enkrat. Skrajni rok za vložitev popravka je 60 dni od predložitve davčnega obračuna (npr. če smo davčni obračun oddali 20. marca, se rok za vložitev popravka izteče 19. maja). Pri vložitvi popravka pa je potrebno biti pozoren še na pravila glede rokov za plačilo:  če je potrebno na podlagi popravka doplačati davčno obveznost, je rok za plačilo enak roku za plačilo po prvotnem obračunu (npr. če smo oddali obračun 20. marca, je bil rok za plačilo davka 19.4., kar pomeni, da je skupaj z vložitvijo Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 3 popravka potrebno doplačati še razliko v davku in zamudne obresti od 19.4. do dneva plačila razlike v davku na podlagi popravka ter popraviti in plačati zamudne obresti tudi za premalo plačano akontacijo dne 10.4.),  če se s popravkov zniža prvotna davčna obveznost, razlika v davčni obveznosti učinkuje od dneva predložitve popravljenega davčnega obračuna, kar pomeni, da zavezanec ni upravičen do obresti za razlike za vračilo, razliko v davku pa bo prejel vrnjeno na svoj transakcijski račun v 30 dneh od predložitve davčnega obračuna). PRIORITETE INŠPEKTORJEV V LETU 2017 Skladno z Zakonom o inšpekcijskem nadzoru je minister, pristojen za upravo, seznanil Vlado s programom dela inšpektoratov oziroma inšpekcij. Spodaj so navedena le področja, ki so pomembna za obrtnike in podjetnike. 1. Inšpektorat RS za delo bo v letu 2017 posebno pozornost namenjal tistim področjem, ki se skozi prijave, opravljene nadzore in ugotovljene kršitve kažejo kot najbolj tvegana področja za večje kršitve pravic delavcev in uporabnikov storitev. Na podlagi ocene tveganja načrtuje usmerjene akcije nadzora nad izvajanjem delovnopravne zakonodaje ter predpisov s področja varnosti in zdravja pri delu: na začasnih in premičnih gradbiščih, pri delodajalcih v dejavnosti čiščenja (SKD N 81.2), prometa, trgovine, obratovanja fitnes objektov (SKD R 93.130). Preverjali bodo spoštovanje določb glede pravic napotenih delavcev, spoštovanje določb glede delovnega časa, zagotavljanja počitkov in odmorov delavcev, prekarne oblike dela, izvajanje nalog s področja varnosti in zdravja pri delu, zagotavljanje dostojnega delovnega okolja ter izvajali nadzor nad izvajalci postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij. 2. Finančni inšpekcijski nadzori, ki jih izvaja FURS, bodo v letu 2017 ciljno usmerjeni v odkrivanje in zmanjševanje obsega davčnih in carinskih utaj ter v izboljšanje prostovoljnega izpolnjevanja davčnih obveznosti. V letu 2017 načrtujejo čez 7.000 pregledov s področja obdavčitve davka od dohodkov pravnih oseb, davka od dohodkov iz dejavnosti, prispevkov za socialno varnost, davka na dodano vrednost, sive ekonomije, davčnih blagajn in trošarin. Največ nadzorov bo usmerjeno pregledom davčnih obračunov s področja davka na dodano vrednost (DDV). Sledi nadzor na področju davkov in prispevkov od dohodkov fizičnih oseb, dohodnine in davka od dohodkov pravnih oseb. Na področju carin, trošarin in okoljskih dajatev ter skupne kmetijske politike se načrtuje inšpekcijske nadzore, preko katerih se bo preverjalo uvrščanje blaga v kombinirano nomenklaturo, deklariranje       3. 4. 5. porekla blaga, proti dampinške dajatve, plačevanje trošarine od alkohola, alkoholnih pijač, energentov in električne energije, upravičenost do vračila trošarin in obračun okoljskih dajatev. FURS načrtuje tudi preglede s področja transfernih cen, področje iger na srečo, pranja denarja, goljufij ipd. Skupaj z drugimi inšpekcijami načrtujejo nadzore na področjih: kmetijske dejavnosti s poudarkom preprečevanja dela na črno in evidentiranja prihodkov, dela tujcev v okviru čezmejnega opravljanja storitev in zaposlovanja tujcev (predvsem na področju pekarstva, gradbeništva in drugih rizičnih dejavnosti), identifikacije društev, ki opravljajo izključno pridobitno dejavnost in bi morala poslovati v drugi pravnoorganizacijski obliki, dela in zaposlovanja na črno ter izdajanje računov v dejavnostih, kjer se opravlja pretežno gotovinsko poslovanje, prispevkov za socialno varnost z vidika pravilne davčne obravnave in ekonomske vsebine dohodkov fizičnih oseb, nadzor nagradnih iger, ki se izvajajo v igralnicah in igralnih salonih. Tržni inšpektorat RS bo v letu 2017 opravljal nadzore s področja avtorskih pravic pri računalniških programih, čezmejnega opravljanja obrtnih dejavnosti, davčnega potrjevanja računov, nastanitev (Airbnb), izdajanja navodil za uporabo in garancijskih listov v slovenskem jeziku, izpolnjevanja pogojev za opravljanje pogrebne dejavnosti, nepoštene poslovne prakse, označevanje cen, prodaje alkoholnih pijač, sejemske prodaje potrošnikom in podjetjem, spletne prodaje proizvodov, nadzor strojev, prodaje na daljavo, prodaje na stojnicah itd. Skupaj z drugimi inšpekcijami bodo izvajali nadzor na področju cenovnih ugodnosti, gostinske dejavnosti, izdajanja računov, nastanitev (Airbnb) in nad spletno prodajo. Inšpekcija za cestni promet bo v letu 2017 izvajala nadzor nad prevozi blaga in potnikov v cestnem prometu s ciljem ugotavljanja in preprečevanja nezakonitega izvajanja prevozov (pregled izpolnjevanja pogojev glede licenc in dovolilnic, preprečevanje dela na črno) ter vzpostavitve enakega konkurenčnega okolja za izvajalce prevozov v cestnem prometu (tehnična brezhibnost vozil, nadzor nad časi vožnje, odmori in počitki voznikov). V skupnih akcijah, ki jih bo Inšpekcija za cestni promet izvajala skupaj s FURS-om in Policijo, se načrtuje se bo preverjalo področje nadzora vezano na preprečevanje dela na črno, zagotavljanje varnosti v cestnem prometu in enakosti konkurenčnih pogojev. Sistemski inšpekcijski nadzori Urada za preprečevanje pranja denarja bodo usmerjeni v spoštovanje določb, ki se nanašajo na: Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 4  izdelavo ocene tveganja pranja denarja in financiranja terorizma s poudarkom na segmentiranju strank,  izvajanje ukrepov za poznavanje stranke (pregled stranke) s poudarkom na ugotavljanju dejanskih lastnikov,  skrb za redno strokovno usposabljanje zaposlenih ter zagotovitev redne notranje kontrole nad opravljanjem nalog po ZPPDFT-1. Urad bo izvedel samostojne inšpekcijske nadzore pri tistih zavezancih, ki nimajo primarnega nadzornika, in sicer:  pri pošti, če opravlja storitve prenosa denarja prek poštne nakaznice,  pri pravnih in fizičnih osebah, ki opravljajo posle v zvezi z dejavnostjo izdajanja in upravljanja drugih plačilnih sredstev (na primer menic in potovalnih čekov), izdajanja garancij in drugih jamstev, upravljanja naložb za tretje osebe, oddajanja sefov, računovodskih storitev, storitev davčnega svetovanja, podjetniških ali fiduciarnih storitev, trgovanja z umetninami, organiziranja ali izvajanja dražb. RAZPIS - MIKROKREDITI ZA MIKRO IN MALA PODJETJA Slovenski podjetniški sklad (SPS) je 20. 1. 2017 v Ur.l. št. 3/2017 objavil javni razpis P7 2017 – Mikrokrediti za mikro in mala podjetja. Tovrstni krediti, ki jih SPS neposredno odobrava že vse od leta 2012 dalje, omogočajo mikro in malim podjetjem hiter in enostaven dostop do zelo ugodnih finančnih virov na trgu. Stroški odobritve kredita se ne zaračunajo. Mikrokredit v višini od 5.000€ do 25.000€ mikro in malim podjetjem omogoča poleg enostavnejših in hitrejših postopkov pridobitve kredita, tudi dostop pod zelo ugodnimi pogoji:  nižjih zahtevah po zavarovanju  nižji obrestni meri (fiksna 1,4 %)  ročnosti kredita do 60 mesecev  možnosti koriščenja moratorija do 6 mesecev  kredit lahko krije do največ 85 % vrednosti upravičenih stroškov projekta, a največ 25.000€  stroški kredita se ne zaračunavajo Na razpis se lahko prijavijo le mikro in mala podjetja, s sedežem v Republiki Sloveniji:  organizirana kot gospodarske družbe, zadruge z omejeno odgovornostjo, samostojni podjetniki posamezniki in gospodarske družbe ali zadruge z omejeno odgovornostjo s statusom socialnega podjetja v skladu z Zakonom o socialnem podjetništvu  imeti vsaj enega zaposlenega za polni delovni čas Vloge lahko podjetja oddajo na SPS na dva prijavna roka, in sicer 10.2.2017 in 10.6.2017. Razpis je objavljen na spletni strani www.podjetniškisklad.si. SPODBUDE ZA PODJETJA NA PODROČJU RABE LESA Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo je objavil javni razpis Spodbude za rast podjetij na področju rabe lesa v letu 2017 (P2L 2017). Namen javnega razpisa je spodbuditi rast MSP na področju rabe lesa in uspešen prenos idej podjetnih posameznikov in skupin v tržno uspešne podjeme in ustvarjanje novih delovnih mest. Poudarek je na razvoju in komercializaciji proizvodov, procesov in storitev ter razvoju inovativnih poslovnih modelov na področju rabe lesa. Zasleduje se uvajanje proizvodov in storitev z višjo dodano vrednostjo ter povezovanje in izmenjava znanja v gozdno-lesni verigi. Spodbujajo se predvsem ukrepi za učinkovito rabo energije in obnovljivih virov energije ter ukrepi za izboljšanje učinkovite rabe virov, ki bodo prispevali k prehodu Slovenije v krožno gospodarstvo. Cilji javnega razpisa so ustvarjanje novih delovnih mest in rast novih podjetij, ki so uvedla učinkovito ravnanje z viri (material, voda, poraba energije, spodbujanje uporabe lesnih ostankov, itd.), na področju rabe lesa. Upravičenci: Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja registrirana v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju: MSP), ki se kot pravna ali fizična oseba ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki, zadruge ali zavodi in socialna podjetja, ki imajo registrirano glavno dejavnost iz oddelkov C16 Obdelava in predelava lesa, proizvodnja izdelkov iz lesa, plute, slame in protja, razen pohištva, C31 Proizvodnja pohištva, ter so bila registrirana ali vpisana v poslovni register od 1. 1. 2016 do 14. 4. 2017 Sredstva: Maksimalna odobrena višina sredstev sofinanciranja je 40.000€, minimalna pa 7.000€. Upravičenci iz kohezijske regije vzhodna Slovenija morajo zagotoviti najmanj 25% lastnih sredstev, upravičenci iz kohezijske regije zahodna Slovenija pa najmanj 30% lastnih sredstev za sofinanciranje operacije. Financiranje oziroma zapiranje finančne konstrukcije sofinanciranih stroškov z lizingom ni dovoljeno. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva je od 1. 1. 2017 do 31. 10. 2017. Upravičeni strošek nastane, ko je storitev opravljena oziroma, ko je blago dobavljeno, skladno s predmetom in drugimi določili pogodbe in je podprt z ustrezno listino. Upravičeni stroški so:  stroški nakup nove opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev ter stroški investicij v neopredmetena sredstva (nakup programske opreme),  stroški storitev zunanjih izvajalcev,  stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom za osebje, ki dela na prijavljeni operaciji. Samostojni podjetniki, kot nosilci dejavnosti, štejejo kot osebje Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 5 upravičenca. Stroški se priznajo za največ dva na novo zaposlena (če je bila nova zaposlitev realizirana 1. 1. 2017 ali kasneje, pri čemer šteje tudi zaposlitev samostojnega podjetnika kot nova zaposlitev);  posredni (operativni) stroški, se uveljavljajo v obliki pavšala v višini 15 % upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom za osebje, ki izvaja dela na operaciji. Posredni stroški vsebinsko obsegajo ostale stroške delovanja (npr. stroški materiala, goriva, vode, telefona itd.). Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek, razen v primerih, ko upravičenec ni zavezanec za DDV. Prav tako med upravičene stroške ne spadajo cestna transportna sredstva. Razpisna dokumentacija Javni razpis - Spodbude za rast podjetij na področju rabe lesa v letu 2017 (P2L 2017) je na spletni strani http://www.podjetniskisklad.si/sl/. Informacije: tel. (02) 234 12 53, 234 12 72, 234 12 64 ali na e-pošti bostjan.vidovic@podjetniskisklad.si Rok za predložitev vlog je 16. 5. 2017. RAZPIS ZA PRIDOBITVE CERTIFIKATOV Agencija SPIRIT je objavila razpis za sofinanciranje stroškov pridobitve certifikatov v letu 2017 (npr. po ISO 9001, ISO 14001, ISO 55001, ISO 27001…). V skladu z razpisom je možno pridobiti sofinanciranje 60% upravičenih stroškov, nastalih v obdobju od 1.1.2016 do 30.10.2017, certifikat(i) pa mora(jo) biti izdan(i) po oddaji vloge, za katero rok je 17.5.2017. Razpisna dokumentacija je je objavljena na spletni strani http://www.spiritslovenia.si/razpisi/2017-03-10-Javnirazpis-za-sofinanciranje-stroskov-pridobitvecertifikatov-po-mednarodnih-standardih-v-letu-2017 SPODBUDE ZA TRAJNO ZAPOSLOVANJE MLADIH Zavod za zaposlovanje je objavil novo povabilo Trajno zaposlovanje mladih za pridobitev spodbud za zaposlovanja mladih za nedoločen čas Ciljna skupina so brezposelne osebe, stare do vključno 29 let, ki so vsaj 3 mesece prijavljene v evidenci brezposelnih oseb. Pri vključevanju (ob upoštevanju poklica, izobrazbe, delovnih izkušenj in osebnih kompetenc kandidatov), bodo prednost imele osebe, ki:  v zadnjih dveh letih še niso bile vključene v noben program aktivne politike zaposlovanja,  se soočajo s socialnimi in/ali zdravstvenimi ovirami,  so dlje časa prijavljene v evidenci brezposelnih oseb pri Zavodu. Višina subvencije znaša 5.000 € za zaposlitev za 40 ur na teden za nedoločen čas, ki se izplača v dveh enakih delih: - polovica takoj po zaposlitvi - polovica po izplačilu plače za 24. mesec zaposlitve. Za osebe, ki se zaposlijo za polni delovni čas, krajši od 40-urnega, vendar ne krajši od 36 ur, ter za invalide z ustrezno odločbo o invalidnosti o krajšem delovnem času se izračuna sorazmerni del subvencije glede na dejanski tedenski delovni čas. Ponudbo se odda le v elektronski obliki na Portalu za delodajalce https://www.ess.gov.si/delodajalci. Informacije v zvezi z oddajo ePonudbe: Kontaktni center ZRSZ 080 20 55. Javno povabilo je odprto od 12. 4. 2017 dalje in najdlje do 31. 7. 2019 oziroma do objave obvestila o zaprtju povabila zaradi razdelitve razpoložljivih sredstev za posamezno regijo ali koledarsko leto. RAZPIS ZAPOSLI.ME Še vedno je odprt razpis Zaposli.me 2016/2017 Zavoda RS za zaposlovanje, ki delodajalcem omogoča pridobiti subvencijo od 5.000 do 7.000€, če za najmanj 12 mesecev zaposlijo brezposelne osebe, ki ustrezajo ciljnim skupinam programa. Ciljne skupine brezposelnih: V program se lahko vključeni brezposelni, ki izpolnjujejo vsaj enega od naslednjih kriterijev: - so dopolnili 30 let ali več in so najmanj 12 mesecev prijavljeni v evidenci brezposelnih, - so starejši od 50 let in so najmanj 6 mesecev prijavljeni v evidenci brezposelnih, - so dopolnili 30 let ali več, imajo končano največ osnovno šolo (ISCED 2) in so najmanj 6 mesecev prijavljeni v evidenci brezposelnih Delovno razmerje mora biti sklenjeno za najmanj 12 mesecev neprekinjeno. Kandidata je potrebno zaposliti za polni delovni čas (40 ur na teden). Za krajši tedenski delovni čas, vendar ne krajši od 20 ur, se lahko zaposli invalide v skladu z odločbo o invalidnosti ali osebe, ki so najmanj 12 mesecev prijavljene v evidenci brezposelnih in se želijo zaposliti za krajši delovni čas. Višina subvencije za zaposlitev je odvisna je od števila kriterijev, ki so določeni v ciljni skupini brezposelnih in jih izpolnjuje kandidat za zaposlitev: 5.000 €, če ustreza enemu kriteriju iz ciljne skupine; 6.000 €, če ustreza dvema kriterijema; 7.000 €, če ustreza vsem trem kriterijem Na razpis se lahko prijavijo delodajalci, samostojni podjetniki in pravne osebe, ki so vsaj 12 mesecev vpisani v Poslovni register Slovenije, imajo vsaj enega zaposlenega ali so samozaposleni ter izpolnjujete še vse druge pogoje iz javnega povabila. Oddaja ponudb za subvencijo delodajalci lahko oddajo (tudi elektronsko) od 3. 6. 2016 do porabe razpoložljivih sredstev, najdlje do 31. 7. 2017. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 6 Razpis in vloga je objavljen na spletni strani Zavoda http://www.ess.gov.si/delodajalci/financne_spodbude /razpisi/zaposli-me-2016-2017. NEPOVRATNA SREDSTVA Javni poziv 47SUB-EPPO17 za nepovratne finančne pomoči malim in srednjim podjetjem za izvedbo energetskega pregleda Eko sklad je objavil javni poziv 47SUB-EPPO17 za nepovratne finančne pomoči malim in srednjim podjetjem za izvedbo energetskega pregleda stavbe, procesov in transporta v podjetju ( Ur.l.20/2017 z dne 21.4.2017). Namen javnega poziva je spodbuditi izvedbo energetskega pregleda v malih in srednjih podjetjih, s čimer se podjetje seznani z obstoječim profilom rabe energije, možnostjo uvajanja ciljnega spreminjanja rabe energije, z opredelitvijo in oceno stroškovno učinkovite možnosti prihranka energije in z možnostjo uporabe sodobnih tehnologij za izboljšanje energijske učinkovitosti ter povečanja osveščenosti zaposlenih, konkurenčnosti podjetja in doseganja okoljskih koristi. Sredstva so namenjena podjetjem, ki menijo, da so njihove poslovne stavbe preveč potratne, preverijo, zakaj takšna poraba in kaj bi lahko izboljšali. Energetski pregledi so namenjeni pripravi predloga možnih ukrepov za učinkovito rabo energije ter povečanje ozaveščenosti in obveščenosti porabnikov o učinkovitem ravnanju z energijo. Podjetje mora na podlagi podrobnih izračunov, narejenih v okviru energetskega pregleda, pridobiti informacijo o možnih ukrepih, prihrankih pri stroških za energijo oziroma vračilnih dobah investicij v ukrepe. Upravičeni stroški so stroški izvedbe energetskega pregleda brez DDV, ki ga podjetje naroči pri zunanjem izvajalcu, višina nepovratne finančne pomoči pa znaša do 50 % upravičenih stroškov izvedbe energetskega pregleda brez DDV. V okviru energetskega pregleda mora izvajalec energetskega pregleda izdelati končno poročilo, podjetju predstaviti ugotovitve opravljenega energetskega pregleda, vodstvo podjetja pa mora sprejeti sklep o nadaljnjih aktivnostih glede izvedbe predlaganih rešitev, bodisi delno bodisi v celoti. Rok za zaključek energetskega pregleda je 12 (dvanajst) mesecev od dokončnosti odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne pomoči. Javni poziv in obrazci so na voljo na spletni strani https://www.ekosklad.si/razpisi/prikazi/tenderID=115 Informacije: Eko sklad tel. 01 241 48 20 vsak ponedeljek, sredo in petek med 13.00 in 14.30 uro. Vlogo za subvencijo morate oddati pred pregledom! Javni poziv 49SUB-SOOB17 Nepovratne finančne spodbude občanom za naprave za samooskrbo z električno energijo Eko sklad je objavil nov javni poziv, namenjen dodeljevanju nepovratnih sredstev občanom za naprave za samooskrbo z električno energijo. ( Ur.l.18/2017 z dne 14.4.2017). Javni poziv namenja tri milijone evrov nepovratnih sredstev za nove naložbe v naprave za samooskrbo z električno energijo, ki električno energijo proizvajajo z izrabo sončne energije. Nepovratna finančna spodbuda bo lahko dodeljena za naprave, ki imajo nazivno električno moč do največ 11 kVA, če bodo le-te nameščene na ali ob stavbi, ki je zgrajena na podlagi pravnomočnega gradbenega dovoljenja. Naprava za samooskrbo z električno energijo bo morala biti skladna z zahtevami iz soglasja za priključitev. Višina nepovratne finančne spodbude bo znašala do 20 % priznanih stroškov naložbe, ki vključujejo strošek nakupa in montaže naprave ter pripadajočih električnih inštalacij in opreme, vendar ne več kot 180 € za 1 kVA inštalirane nazivne električne moči naprave za samooskrbo z električno energijo. Rok za zaključek naložbe bo petnajst mesecev od dokončnosti odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude. Informacije: Eko sklad tel. 01 241 48 20 vsak ponedeljek, sredo in petek med 13.00 in 14.30 uro ter po elektronski pošti na naslovu ekosklad@ekosklad.si POSLOVNO SREČANJE V AVSTRIJI Poslovno srečanje Future Of Building - Dunaj, 17. in 18. maj 2017 Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira sodelovanje slovenskih podjetij na mednarodnem poslovnem srečanju Future of Building na Dunaju, ki ga pripravlja Avstrijska gospodarska zbornica, v sodelovanju z Evropsko podjetniško mrežo EEN. Srečanje bo v sredo, 17. maja 2017 v prostorih avstrijske gospodarske zbornice na Dunaju. V četrtek, 18. maja 2017 bodo za udeležence organizirani študijski obiski projektov po različnih dejavnostih. Srečanje je namenjeno podjetje, ki delujejo na področju: gradbeništva, gradbenih materialov, obnovljivih virov energije, klimatizacije, inženiringa in načrtovanja, opremljanja Srečanje bo priložnost za izmenjavo izkušenj na področju gradnje, razvijanje idej o novih projektih ter navezovanje stikov za izvedbo le teh. Poseben poudarek srečanja bodo novosti na področju gradbeništva. Informacije in prijave preko spletne povezave https://www.b2match.eu/building2017 Udeležba na srečanju je brezplačna. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 7 OPRAVLJANJE ČEZMEJNIH STORITEV NA HRVAŠKEM Obrtno-podjetniška zbornica organizira strokovni seminar Opravljanje čezmejnih storitev na Hrvaškem ter novosti na področju napotitve delavcev po novem Zakonu o čezmejnem opravljanju v sredo 10.5.2017 ob 9.30 na OZS, Celovška 69, Ljubljana Program:  Opravljanje čezmejnih storitev na Hrvaškem, prijava storitve kdaj in kje?  Potrebna dokumentacija, ki jo mora samostojni podjetnik oziroma podjetje imeti na mestu opravljanja storitve.  Kako napotiti delavca na delo v tujino?  Kje dobiti vse potrebne informacije o napotitvi?  Kaj vse je potrebno upoštevati od začetka napotitve delavca, če gre za slovenskega državljana ali če gre tretjega državljana?  Najpogostejše napake pri čezmejnem opravljanju storitev.  Novosti na področju napotitve za samozaposlene in podjetja  Vse o novem Zakonu o čezmejnem izvajanju storitev, ki je bil sprejet v mesecu februarju 2017. Kotizacija: 100€ + DDV, za člane OZS in njihove zaposlene 50 € + DDV Prijave in informacije na spletni strani OZS http://www.ozs.si/Dogodki.aspx?id=a0Nb00000118Q VQEA2 SEKCIJE AVTOSERVISERJI Sejem Avto in vzdrževanje Na Celjskem sejmišču bo od 18.do 21. maja sejem Avto in vzdrževanje na katerem bo sekcija avtoserviserjev pripravila več obsejemskih dogodkov. Razstavni prostor sekcije v hali L bo namenjen vsem, ki se ukvarjajo z avtoservisno dejavnostjo. Vsak avtoserviser, ki se bo prijavil na delavnico ali dogodek, ki bo izveden na razstavnem prostoru sekcije, bo prejel brezplačno vstopnico. Program dogodkov na sejmu:  četrtek, 18.5.: pravno svetovanje, svetovanje s področja ekologije, varnosti in zdravja pri delu, predstavitev nove spletne strani sekcije www.avtoserviser.si, ugodnosti kartice Mozaik podjetnih, portala www.mojobrtnik.com in električnega vozila BMW i8  petek, 19.5.: dan Svetovalnega centra OZS (www.svetovanje.si/ - delovno in socialno pravo, računovodstvo in davčno svetovanje, …) z odgovori na vprašanja kot so: zaposlitev tujca – pogoji in postopek, odpoved pogodbe o zaposlitvi, preoblikovanje podjetja, dokumentacija za prevoz (poškodovanih vozil) v tujini, olajšave za nakup opreme (za delavnico), kalkulacija lastne cene, predstavitve: nova spletna stran sekcije www.avtoserviser.si, ugodnosti kartice Mozaik podjetnih, portala mojobrtnik.com in električnega vozila; ob 11. uri okrogla miza z naslovom »Vpliv popravil vozil na varnost v cestnem prometu« v sodelovanju z revijo Mehanik Voznik,  sobota, 20.5.: dan odprtih vrat sekcije avtoserviserjev: različna svetovanja, predstavitve, tudi: nova spletna stran sekcije www.avtoserviser.si, ugodnosti kartice Mozaik podjetnih, portala mojobrtnik.com in električnega vozila;  nedelja, 21.5.: predstavitve: nova spletna stran sekcije www.avtoserviser.si, ugodnosti kartice Mozaik podjetnih, portala mojobrtnik.com in električnega vozila. Natančen program dogodkov in prijavnica nanje bo objavljena na spletni strani OZS. GOSTINCI Odvoz biološko razgradljivih odpadkov in odkup odpadnega jedilnega olja Podjetje Ekstrem Čisto se ukvarja z odvozom biološko razgradljivih odpadkov in odkupom odpadnega jedilnega olja in ustrezno obdelavo odpadkov. Poslovnim partnerjem podjetje ponuja:  brezplačna dostava sodov  vodenje evidenc o nastali količini proizvedenih bioloških odpadkov, odpadnih jedilnih olj in masti in poročanje pristojnim organom  termin odvoza odpadkov prilagodijo potrebam gostinca  obveščanje o novostih zakonodaje s področja odpadkov  večje količine, nižje cene.  osebno svetovanje po telefonu ali e-pošti  Akcijska cena prevzema odpadkov za člane  10 % popust na ceno z rednega cenika s člansko kartico Mozaik podjetnih Akcijske cene (brez DDV) Odkup odpadnega jedilnega olja in maščob po klasifikacijski številki 20 01 25 KOLIČINA 50 kg / sodček CENA/EM 0,10 € / kg ZASLUŽEK 5,00 € Prevzem biorazgradljivih kuhinjskih odpadkov po klasifikacijski številki 20 01 08 KOLIČINA / TEDEN 50 kg / 1 sodček 100 kg – 199 kg / 2 – 4 sod. 200 kg – 349 kg / 4 – 7 sod. 350 kg – 399 kg / 7 – 8 sod. 400 kg - več./ več kot 8. sod. AKCIJSK CENA 8.90 € 8.40 € 7,80 € 7,20 € 6,90 € Kontakt: Ekstrem čisto d.o.o., Log 9, 1430 Hrastnik, tel: 040 377 927, 031 453 401, e-pošta: ekstrem.cisto@gmail.com Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 8 STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA Davčno in računovodsko svetovanje Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…) Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Pravno svetovanje Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave:OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu pa morajo preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Osnova za plačilo prispevkov Osnova za plačilo prispevkov po oddaji davčnega obračuna za leto 2016 je dobiček za leto 2016, brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj davčne osnove, preračunan na mesec in znižan za 25%. Minimalna osnove za plačilo prispevkov:  osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje za leto 2017 je od februarja dalje 919,10€ (58 % povprečne plače (PP) 2016 x 1.584,66€)  osnova za prispevek za zdravstveno zavarovanje (ZZ) je 950,80€ ( 60 % povprečne plače PP 2016) Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje v letu 2017 od februarja dalje so v višini 355,36€, najvišji pa 2.118,70€ (osnova je 3,5 kratnik PP 2016 = 3,5 x 1.584,66€). Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, to stori tako, da v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek tiste zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun:  akontacijo dohodnine do 10. v mesecu,  prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec,  dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje . 1. Od 1.1.2017 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 33,24€ in sicer 8,31€ (povprečna plača oktober 2016 = 1.567,99€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 24,93€ (25% povprečne plače oktober 2016 = 1.567,99€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 1. Od 1.4.2017 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 33,01€ (do 31.3.2016 v višini 32,43€). Višji prispevek (33,01€) se prvič plača za april, to je do 20.5.2017. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 9 V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki do marca (plačilo do 20.4.2017) so bili 65,67€ (32,43€ + 33,24€), za april (plačilo do 20.5.2017) in naslednje mesece pa v višini 66,25€ (33,01€ + 33,24€). Prispevke se plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 33,01€ (od aprila dalje) Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 33,24€ od 1.1.2017 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX€ Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,01€ (od aprila dalje) Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,24€ od 1.1.2017 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2017 najmanj 1.188,50 € (75% povprečne letne plače za leto 2016 - PP 2016 je 1.584,66€). Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje v letu 2017 od februarja dalje so v višini 355,36€, najvišji pa. Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20.v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 454,01€ ( 75% povprečne plače 2016) in največ v višini 2.118,70€ (osnova je 3,5 kratnik PP 2016 = 3,5 x 1.584,66€). LETOVANJE Šolta V počitniškem domu Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije v Stomorski na otoku Šolta je še nekaj prostih terminov za letovanje sezoni 2017. Prosti termini so objavljeni na spletni strani. Informacije: Nina Kotar tel. (01) 58 30 585 ali na elektronskem naslovu nina.kotar@ozs.si PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Od leta 2015 dalje je najnižja osnove za plačilo prispevkov za delavce v delovnem razmerju 52 % zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec (14. in 410. člen ZPIZ-2). Za izplačila od 1. 3. 2017 se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače preteklega leta (PP 2016 je 1.584,66€). Za izplačila od 1. 3. 2017 dalje, znaša najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 824,02 € (52 % x 1.584,66 €). Terme Olimia OOZ Ljubljana Bežigrad ima v Termah Olimia dva prosta termina v maju in sicer: 20.5. - 27.5. 2017 in 27.5. - 3.6. 2017. Cena najema štiri posteljnega apartmaja za 7 dni je 262,80 €. V ceno so vključene tudi štiri tedenske karte za kopanje v bazenih. Najem je možen od sobote do sobote. Informacije: Magdalena Kravos tel. (01) 534 93 68 ali e-naslov: magdalena.kravos@ozs.si PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za februar 2017 je znašala 1.581,37€, neto plača pa 1.034,20€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – februar 2017 je znašala 1.586,76€, neto 1.036,66€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje december 2016 - februar 2017 je znašala 1.609,11€, neto 1.049,23€. IZ URADNEGA LISTA 16 7.4. 16 7.4. 16 7.4. 16 7.4. 16 7.4. 16 7.4. 17 10.4. 18 14.4. 18 14.4. 18 14.4. 18 14.4. 18 14.4. 20 21.4. 21 22 25.4. 28.4. • Zakon o tujcih (uradno prečiščeno besedilo) (ZTuj-2UPB5) IDRIJA - Zaključni račun proračuna Občine Idrija za leto 2016 IDRIJA - Odlok o spremembi Odloka o proračunu Občine Idrija za leto 2017 IDRIJA - Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o določitvi javnih parkirnih površin v Občini Idrija, na katerih se plačuje parkirnina IDRIJA - Pravilnik o sofinanciranju programov in projektov društev na področju turizma v Občini Idrija IDRIJA - Sklep o ukinitvi javnega dobra CERKNO - Odlok o proračunu Občine Cerkno za leto 2017 Pravilnik o letnih nagradah za dobro prakso na področju zaposlovanja invalidov CERKNO - Odlok o spremembi območja naselij Gorje in Trebenče CERKNO Odlok o spremembah in dopolnitvah 2 Občinskega prostorskega načrta Občine Cerkno CERKNO - Odlok o spremembi Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega in vzgojnovarstvenega zavoda Osnovna šola Cerkno CERKNO Sklep o ugotovitvi javnega interesa za sklenitev javno-zasebnega partnerstva za izvedbo projekta pogodbenega zagotavljanja prihrankov energije z namenom energetske sanacije javnih objektov v lasti Občine Idrija IDRIJA - Sklep o začetku priprave občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN) Pustota – SI_11/1_SSe v Spodnji Idriji Odredba o višini prispevkov za osebno dopolnilno delo Poročilo o gibanju plač za februar 2017 Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si PRENOVLJENA SPLETNA STRAN SVETOVALNEGA CENTRA OZS 10 Svetovalni center OZS - najboljši servis za obrtnike in podjetnike Obiščite prenovljeno spletno stran svetovalnega centra OZS, kjer najdete veliko uporabnih informacij. Na spletni strani Svetovalnega centra smo vam za lažje delo pripravili številne vzorce pogodb in drugih dokumentov. Ker je potrebno vzorec pravilno napolniti z vsebino, je v ceno vključeno tudi 15 minutno svetovanje. Veliko vzorcev je za člane OZS brezplačnih. V kolikor katerega izmed njih potrebujete, ga dodajte v košarico in sledite navodilom za oddajo naročila. Za več informacij pa pokličite na 01 5830 553 ali pišite na svetovanje@ozs.si. MOJ OBRTNIK - UREDITE SI PROFIL NA PORTALU Predstavite svoje izdelke in storitve in pridobite nove stranke preko portala Moj obrtnik Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi:  brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja,  90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj,  ugodnejši prejem povpraševanj,  brezplačen prejem SOS povpraševanj  ugodnejše sodelovanje pri groših. SOS obrtnik - v kolikor ste naročeni na Povpraševanje, je mogoče tudi nudenje hitre pomoči uporabnikom, naročnikom storitve. in Posodobitev profilov na portalu Moj obrtnik Nadgradnja največjega slovenskega portala Moj obrtnik nudi povezovanje obrtnikov z njihovimi kupci. Portal je idealna rešitev za pridobitev večjega števila kupcev in s tem širitev poslovanja. Na portalu si lahko dopolnite svoj profil z vašo ponudbo, obratovalnim časom in ga popestrite z vašim logotipom in slikami, … Za fotografije je priporočena uporaba dimenzije fotografij 370x210 pikslov. Za člane OZS je celovita predstavitev na portalu Moj obrtnik http://www.mojobrtnik.com/ brezplačna. Obrtniški groš Obrtniški groš je prav tako novost na portalu. Lahko se odločite in obrtniške groše sprejemate tudi pri vas. Uporabnik portala ga kupi in podari, obdarjenec pa morda izbere prav vašo storitev ali izdelek. (Provizija pri vnovčenih groših znaša za člane OZS 9% od prodane vrednosti). Za ponudbo Obrtniških grošev, je potrebno izpolniti pristopnico na mojobrtnik.com/postanite-ponudnik. Po oddaji pristopnice (naročilo na Obrtniški groš), bo program omogočil vnos grošev. Pomoč pri urejanju: V kolikor potrebujete pomoč pri izpolnjevanju lahko pokličete številko 080 12 42. MOZAIK PODJETNIH Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Partnerji Mozaika podjetnih: preverite in izkoristite ugodnosti, ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. http://www.mozaikpodjetnih.si/partnerji Urejanje podatkov: pred začetkom urejanja kliknite v zgornji vrstici »V REDU«, s čimer potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov. Prikaže se polje PRIJAVA, v katerega vnesete geslo, ki je enako geslu za dostop do spletnih strani OZS. Zadnje geslo je bilo na računu OZS za mesec julij 2016. V kolikor gesla nimate lahko pokličete 080 12 42 ali ob PRIJAVI kliknete na »Podatki za prijavo - za člane OZS«, kamor vpišete številko kartice Mozaik podjetnih ali vašo davčno številko, ter vaš e-naslov, na katerega dobivate e-obvestila iz zbornice. Pomoč pri urejanju: V kolikor potrebujete pomoč pri izpolnjevanju lahko pokličete številko 080 12 42. Prejemanje povpraševanja preko portala V kolikor se boste odločili lahko preko portala Moj obrtnik prejemate povpraševanja. Kupci bodo preko portala oddali povpraševanja, vi kot naročnik portala pa jih lahko pregledate in oddate svojo ponudbo. (90 dni brezplačno za člane OZS, nato letna naročnina 90€ + DDV). Več o pogojih sodelovanja na povezavi: http://www.mojobrtnik.com/postanite-ponudnik Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 11 REVIJA OBRTNIK BREZPLAČEN OGLAS Člani OZS s poravnano članarino imajo enkrat na leto možnost brezplačne objave enega malega oglasa (do 30 besed) v reviji Obrtnik -podjetnik. Oglas lahko oddajo tudi večkrat, cena pa je 17 € + DDV, račun pošljemo po objavi. Za uokvirjen mali oglas na oranžni podlagi pa je cena 19 € + DDV za 1 cm višine stolpca (širina 43 mm, maksimalna višina 5 cm). http://www.ozs.si/obrtnik/Naro%C4%8Dilomalegaogl asa.aspx Rok za oddajo oglasov: do 20. v mesecu za objavo v naslednjem mesecu. Opozorilo! Oglasi v rubrikah obrtne storitve in poslovne storitve: Na podlagi zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno oglasov neregistriranih dejavnosti ne objavljamo! Oglasi v teh rubrikah morajo vsebovati popoln naziv in naslov, ki smo ga dolžni tudi objaviti! Informacije: Barbara Peteros, tel. 01 5830 507. PRISPEVKI - OBVEZNOSTI APRIL 2017 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA najnižji ZASEBNIK Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR prispevek stopnja 919,10€ 950,80€ 58% PP 2016 (58% X 1.584,66) ZZ - 60% PP 2016 (60% X 1.584,66) Referenca 24,35% SI19 DŠ-44008 PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 13,45% SI19 DŠ-45004 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 0,20% SI19 DŠ-43001 0,20% SI19 DŠ-42005 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 PRISPEVKI SKUPAJ DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno najnižji DRUŽBENIK 75% PP 2016 1.188,50€ najvišji 3,5 kratnik povprečne mesečne bruto plače 2016 5.546,31€ 223,80 127,88 1,84 1,84 289,40 159,86 2,38 2,37 355,36 1.350,53 745,99 11,10 11,09 454,01 2.118,71 osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke ZZ, če je bruto zavarovalna osnova nižja od 60% od PP za leto 2016 (60% x 1.584,66€) 2. ZASEBNIK: Najnižja osnova za ostale prispevke = 58% PP za leto 2016 (58% x 1.584,66€) 3. ZASEBNIK: Osnova za ostale prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 58% PP za leto 2016 (58% x 1.584,66€ = 919,10€) 4. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 75% PP za leto 2016 (75% x 1.584,66€), prispevki skupaj: 454,01€ 950,80 € 919,10 € individualno 1.188,50€ 5. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2016 (3,5 x 1.584,66€), prispevki skupaj: 2.118,71€ OLAJŠAVE splošna olajšava Znesek € a) letni dohodek nad 12.570,89 € b) letni dohodek nad 11.166,37 do 12.570,89 € b) letni dohodek do 11.166,37 € Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok za druge vzdrževane družinske člane za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 275,23 + 93,00 275,22 + 268,09 203,08 220,77 368,21 OBRTNIKI - POPOLDANCI prehodni račun sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 namen ZZV pavšalni prispevek skupna mesečna olajšava € 275,23 368,22 543,32 203,08 423,85 792,06 203,08 Znesek € Povprečna plača FEBRUAR 2017 Povprečna mesečna plača JANUAR - FEBRUAR 2017 Povprečna mesečna plača DECEMBER - FEBRUAR 2017 Povprečna bruto plača (PP) 2016 Minimalna plača od 1.1.2015 Minimalna plača od 1.1.2017 Zajamčena plača bruto 1.581,37 € 1.586,76 € 1.609,11 € 1.584,66 € 790,73 € 804,96 € 237,73 € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si DEJANSKI PRAZNIKI 18 144 DELOVNI DNEVI APRIL 2017 2 16 SKUPAJ 20 160 DELAVEC DELODAJALEC KONTO Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50% 8,85% SI56 DŠ-44008 Zdravstveno zavarovanje 6,36% 6,56% + 0,53% SI56 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI56 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI56 DŠ-42005 22,10% 16,10% Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo LETNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 DELOVNI DNEVI PRISPEVEK Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek - če prehrano organizira delodajalec je delavec upravičen do terenskega dodatka Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust ( KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1%, po Uredbi - najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je 70% PP za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12ur znesek dohodnine € 2.436,92 5.086,16 9.504,70 (2.436,92+212,32) (2.436,92+1.981,62) STOPNJE PRISPEVKOV neto 1.034,20 € 1.036,66 € 1.049,23 € 1.030,16 € Vrsta izplačila neto davčna osnova do € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 (1.115,94+3.302,70) (3.217,12+3.302,70) 33,01 33,24 66,25 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM neto davčna osnova nad € 3.302,70 4.418,64 6.519,82 2.436,92 2.649,24) 4.418,54 2.436,92 2.477,03 2.819,09 skupna letna olajšava € OBRAČUN UR SKUPAJ PODATKI O PLAČAH letna olajšava € 5.546,31 € Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 798,64 € 1.106,96 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € 4,90 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € SKUPAJ 16% + 27% nad 8.021,34 € + 34% nad 20.400,00 € + 39% nad 48.000,00 € + 50% nad 70.907,20 € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 12 neto davčna osnova do € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 znesek dohodnine € 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 €