ZGODE IN NEZGODE OBMESTNEGA PROMETA Sistemska rešitev je prepotrebna Integralov tozd Obmestni potniški promet letos posluje s kar precejšnjo izgubo, saj je presegla že 10 mUijonov duiarjev. Pripravili so sanatijsld program v katerem so med drugim zapisali tudi, da bodo v primeru , že ne bodo mogli pokriti izgube, ukinili tudi nekatere vožnje na najbolj nerentabilnih progah. Vseh teh prog je 14 in kar sedem jih je v naši občini: Ljubljana - Velike Lašče - Podstrmec, Ljubijaiia - Velike Lašče -rob, Ljubljana - Zapotok - Rob, Ljubljana -Želimlje, LjuMjana - Rakitna, LjuUjana - Vrz-denec in Ljubljana - Črni vrh. Pri Obmestnem potniškem prometu pravijo, da so vse te proge dnevno zasedene v povprečju le 40-odstotno, ker so avtobusi polni le objutranji in popoldanski konici, sicer pa vozijo prazni. Po-nujajo seveda še eno rešitev in to je regresiranje voženj na teh prograh, za kar naj bi poskrbela občina, ki že tako ali tako iz proračuna 3,350.000 dinarjev zato, da avtobusi obmestnega potniškega prometa vozijo na Črni vrh. Občina tega denarja seveda nima in bi ga tudi težko našla, zato ta možnost odpade. Na vsak način pa mora odpasti tudi ukrep, da bi ukinili nekatere vožnje na nave-denih progah, saj bi s tem povzročili občanom in občini veliko težav. Kar tako »odrezati« od sveta ob določenem času veliko ljudi pač ne bi smeli. Ob sedanjem položaju pri preskrbi z gorivom pa še posebno ne, saj bencina ni niti dovolj in še drag je. Prednost tistih, ld vstopajo na končnih postajah Poleg tega je težav z obmestriim potniškim prometom že zdaj dovolj, še posebno ob jutranji in opoldanski konici. Pravo srečo imajo tisti de-lavci, ki stanujejo oziroma živijo v bližini končnih postaj, saj so tako rekoč edini, ki brez težav hodijo na delo in z dela. Za vse druge je veliko težje, saj so avtobusi tako polni, da komaj še peljejo. To pa pomeni, da delavci in dijaki, ki stanujejo v Ljubljani, le s težavo pridejo na delo. Marsikdaj avtobusi niti ne »pobirajo« več potni-kov, kar pomeni, da ljudje zamujajo službo. Tega si zdaj, ko je pomembna vsaka minuta dela, ne bi smeli privoščiti. Kje vse so avtobusi tako polni, da potniki ne morejo več vstopati, se niti naštevati ne splača, saj je stanje povsod enako. Direktor Obmestnega potniškega prometa Leon Dujmovič je povedal, da v organizaciji ni-majo možnosti, da bi ob jutranjih in opoldanskih konicah vsaj na nekatere proge primaknili še kak-šen avtobus. Ob vsem tem pa ne moremo mimo dejstva, da v Ljubljani že predolgo odlašamo, da bi te stvari sistemsko uredili. Ce je Mestni potniški promet komunalna organizacija posebnega pomena, bi to moral biti tudi Obmestni promet. Res je sicer, da avtobusi vozijo v kraje, ki so precej oddaljeni od mestnega središča - še posebno v naši občini -vendar je to še vedno Ljubljana in avtobusi vozijo delavce v ljubljanske delovne organizacije. Ob ekonomski računid ni denarja za reprodukcijo Če bi Obmestni potniški promet postal komu-nalna organizacija posebnega družbenega pome-na, bi imeli pri Integralu veliko manj težav, s tem ¦ pa bi pridobili seveda tudi delavci. Zdaj ta temelj-na organizacija namreč posluje na ekonomski podlagi in nima denarja niti za enostavno repro-dukcijo, tako da o razširjeni niti razmišljati ne smejo. Njihova povprečna starost je 7,1 leta, kar 33 odstotkov vozil pa je starih od 10 do 14 let. Denarja za nakup novih seveda nimajo. Leon Dujmovič je dejal, da bi se polozaj izbolj-šal, če bi lahko ceno prevozov dvignili toliko, da bi pokrili stroške za prevoze. Izračunali so, da bi morali tako letos cene dvigniti za 45 odstotkov, smeli pa so jih dvigniti za 29,5 odstotka. Pri tem pa vemo, koliko se je v tem času podražil bcncin. Povedati pa moramo tudi to, da obenem pri Obmestnem potniškem prometu pravijo, da do-dajanje avtobusov ob konicah na najbolj obremc-njenih prograh ne bi bilo smotrno, ker bi moral voznik vse dopoldne prebiti brez dela, saj bi vozil, le zjutraj in popoldne. Verjetno pa bi se dalo to stvar urediti tudi kako drugače, samo vsesti bi se bilo treba in premisliti, kako bi lahko to najsmotr-neje speljali.