SKLEPAMO ANEKS K SAMOUPRAVNEMU SPORAZUMU O TEMELJIH PLANA SAMOUPRAVNE STANOVANJSKE SKUPNOSTI LJUBLJANA ZA OBDOBJE 1981—1985 I. SPLOSNA IZHODIŠČA 1. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma o temeljih plana sa-moupravne stanovanjske skupnosti Ljubljana (v nadaljnjem be-sedilu: samoupravni sporazum) s tem samoupravnim sporazu-mom sprejemamo temeljne skupne razvojne cilje, usmeritve in naloge, ki so osnova za oblikovanje in sprejemanje ter izvaja-nje nadaljnjega razvoza stanovanjskega gospodarstva v srednje-ročnem obdobju 1981—1985. 2. člen Za uresničitev ciljev, usmeritev in naiog nadaljevanja razvoja stanovanjskega gospodarstva udeleženci samoupravnega spora-zuma opredeljujemo s tem samoupravnim sporazumom pred-vsem: — obseg stanovanjske graditve v srednjeročnem obdobju in po posameznih letih ter strukturo, vrsto in kvaliteto stanovarij, — prostorske rešitve za gradnjo planiranega števila stano-vanj glede na lokacijo in dinamiko gradnje, — obseg, vrsto in način solidarnostnega in vzajemnega raz-reševanja stanovanjskih vprašanj, — ukrepe in način reševanja prenove, — posebej dogovorjene naioge, — naloge izvajalcev za uresničevanje predvidenega obsega stanovanjske graditve, prenove in vzdrževanje stanovanjskega sklada, — združevanje in zagotavljanje sredstev (pogoji in način združevanja, način uporabe ter upravljanje s sredstvi), — osnovne kriterije za vzdrževanje in upravljanje z obstoje-čim stanovanjskim skladom (gospodarjenje), — naloge, ki jih uresničujemo v Samoupravni stanovanjski skupnosti Ljubljana, — naloge, ki jih uresničujemo v Zvezi stanovanjskih skup-nosti Slovenije, — medsebojne pravice in obveznosti v primeru odstopanja od sprejetih planskih aktov, — obvezo za uresničevanje z letnimi plani opredeljenih na-log na področju stanovanjskega gospodarstva. II. TEMELJNA IZHODIŠČA 3. člen Pri načrtovanju temeljnih ciljev na področju stanovanjskega gospodarstva v obdobju 1981—1985 bomo udeleženci samo-upravnega sporazuma upoštevali vse doslej sprejete pravne in satnoupravne akte s tega področja, sprejete dogovore o teme-Ijih planov občin in mesta Ljubljane za obdobje 1981—1985 in sprejete plane razvoja za obdobje 1981—1985 občin in mesta Ljubljane ter druge akte in dokumente, ki se nanašajo na po-dročje stanovanjskega gospodarstva. Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo v skladu s sa-moupravnim delegatskim sistemom v okviru samoupravne stano-vanjske skupnosti Ljubljana zagotavljali natančno informiranost delegatov in delegacij ter jim z aktivnim sodelovanjem delovnih Ijudi in občanov omogočali učinkovitejše odlooanje. Hkrati bo-mo prevzemali odgovornost pri aktiviranju hišne samouprave, od-ločanju o problemih v lastni hiši in širšem krogu (soseska, KS, občina) in skrbeli za odgovornejše delovanje skupnosli stanoval-cev, hišnih svetov, enot SSS občine in same SSS Ljubljana. S tem bomo prevzemali večjo odgovornost pri združevanju in raz-polaganju v okviru gospodarjenja s stanovanji in stanovanjskimi hišami. 4. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo v cilju vsesploš-nega družbenega razvoja in uveljavljanja družbeno samoupravnih odnosov v stanovanjskem gospodarstvu pri odločanju osnov srednjeročnega plana upoštevali predvsem: — cilje in potrebe na stanovanjskem področju v občinah, mestu in širšem migracijskem območju mesta Ljubljane, — razvojne možnosti širše družbene skupnosti ter analize možnosti razvoja mesta Ljubljane za obdobje 1981—1985, — temeljne usmeritve poselitve bivalnega okolja glede na ohranitev naravnih in z delom pridobljenih vrednosti, — cilje in naloge na področju splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite, — dosedanja in ocenjena gospodarska gibanja v letih 1981— 1985 ter realno razpoložljiva sredstva za pokrivanje vseh oblik porabe stanovanjskega gospodarstva, — z rezultati, doseženimi v stanovanjskem gospodarstvu v le-tu 1981. III. STANOVANJSKA GRADITEV 5. člen Udeleženci sporazuma bomo na področju stanovanjske gra-ditve zagotavljali predvsem: — uveljavitev sistema družbeno usmerjene stanovanjske gradnje celovitih sosesk po načelu soinvestitorstva, — izboljšanje stanovanjskih pogojev stanovalcev, — kontinuirano, racionalno in kvalitetno stanovanjsko grad-njo, ki bo zagotavljala funkcionalnejšo izrabo prostora in cenejše vzdrževanje. 6. člen V srednjeročnem obdobju 1981—1985 borno udeleženci sa-moupravnega sporazuma zagotovili za uresničitev stanovanjske graditve na območju Ijubljanskih občin naslednje naloge: — zgradili bomo 10.215 stanovanj, od tega v okviru družbe-ne gradnje 9072 stanovanj, individualne gradnje pa 731 stano-vanj in za potrebe JLA 412 stanovanj. Od stanovanj v družbeni gradnji bomo namenili 2721 etažnih stanovanj, solidamostnih sta-novanj pa 2050. Na območju občine Ljubljana-šiška bomo de-lavci OZD, ki smo se med seboj za to sporazumeli, zgradili sam-ski dom s kapaciteto 130 stanovanj s sredstvi čistega dohodka in bančnih kreditov, — gradili stanovanja v družbeni gradnji s poprečno površino 60 m*, v individualni gradnji s poprečno površino 90 m2 in soli-darnostna stanovanja s poprečno površino 56 m2, — večina zgrajenih stanovanj bodo dvo in trosobna stano-vanja, — poprečna zasedenost stanovanja bo 2,9 stanovalca na sta-novanjsko enoto, — določili in uresničevali tako zemljiško politiko, ki bo omo-gočala načrtovano stanovanjsko izgradnjo za vse strukture, di-namiko in kvaliteto, — stanovanjsko gradnjo usmerili na neprimerne in manj pri-merne površine za kmetijsko proizvodnjo in na območju, kjer bodo stroški komunalnega urejanja zemljišč čim nižji, — zagotovili možnost izgradnje podstrešnih stanovanj na za to prostorsko in tehnično možnih lokacijah in izdelali sistem zamenjave stanovanj, — postopoma odpravili razpršeno stanovanjsko gradnjo. 7. člen Dogovorjeni program stanovanjske graditve v obdobju 1981 do 1985 bomo udeleženci sporazuma uresničevali po namenu, obsegu in vrednosti, kot je navedeno v tabelah 1 in 2. Udeleženci bomo v tekočem srednjeročnem obdobju uvajali usmerjeno stanovanjsko gradnjo tudi v zadružno in druge oblike individualne stanovanjske gradnje po načelu soinvestitorstva. 8. člen Udeleženci se sporazumemo, da bomo v srednjeročnem ob-dobju pri dodeljevanju družbenih stanovanj upoštevali naslednje noimative: — enemu družinskemu članu pripada do 32 m2 stanovanjske površine; — dvema družinskima članoma pripada do 45 m2 stanovanj-ske površine; — trem družinskim članom pripada do 58 m2 stanovanjske površine; — štirim družinskim članom pripada do 70 m2 stanovanjske površine; — za vsakega nadaljnjega družinskega člana se pripadajoča stanovanjska površina poveča za največ 15 m2. 9. člen Udeleženci se sporazumemo, da bomo dodeljevali družinam stanovanja in stanovanjske kredite po enotnih osnovahin me-rilih: — oceno stanovanjskih razmer, v katerih živi delavec in nje-gova družina, — socialni in materialni položaj delavca in njegove družine, — delovni prispevek, — skupno in posebno delovno dobo delavca, — zdravstveno stanje delavca in njegove družine, — udeležba v NOV. Spodbujali bomo skupno reševanje vprašanj družinskih čla-nov, ki so zaposleni v različnih organizacijah in skupnostih. Spodbujali bomo namensko varčevanje mladih delavcev za reševanje njihovih stanovanjskih problemov. Udeleženci si bomo prizadevali, da bodo organizacije in skupnosti dodeljevale družbena stanovanja izven določenih kri-terijev, kadar bodo dodeljevali kadrovska stanovanja, za katera bodo s planom predvideli v ta namen potrebna sredstva. 10. člen Pooblaščena organizacija za strokovno izvajanje investitorstva na področju stanovanjske graditve v Ljubljani je Zavod za iz-gradnjo Ljubljane. Za izvajanje finančnega dela investitorstva je pooblaščena LB—SKB. 11. člen Pričakovalci stanovanj — soinvestitorji se vključujejo po enotnih merilih na območju mesta Ljubljane, ki so upoštevana pri razpisu za vključevanje soinvestitorjev v družbeno usmerjeno stanovanjsko graditev v Ljubljani (16. maja 1982). 12. člen Udeleženci bomo skrbeli, da bomo metodologijo in določanje cen stalno usposabljali in dopolnjevali, tako da bosta stimula-tivno vplivali na zniževanje vseh vrst stroškov na vseh področjih njihovega nastajanja v stanovanjskem gospodarstvu. 13. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo za vse vrste stanovanj-ske gradnje namenili 16.094 milijonov din. Sredstva bomo na-menjali iz naslednjih virov: — sredstva iz čistega dohodka OZD in DS, ki obsegajo: — sredstva za vzajemnost v stanovanjski skupnosti in med stanovanjskimi skupnostmi, — sredstva iz čistega dohodka TOZD in DS glede na last-ne potrebe, — sredstva iz dohodka OZD in DS, ki so namenjena za sta-novanjsko gradnjo, — denarna sredstva delovnih Ijudi, ki samostojno opravljajo dejavnost z osebnim delom s sredstvi v lasti občanov, in sred-stva pri njih zaposlenih delavcev ter delovnih Ijudi, ki samo-stojno kot poklic opravljajo umetniško in drugo dejavnost, — sredstva sklada skupne porabe OZD iz sredstev za inve-sticije, namenjenih za stanovanja na novo zaposlenih delavcev. — lastna sredslva za udeležbo pri priključitvi k soinvestitor-stvu oziroma lastna udeležba, upoštevajoč kredite na privarče-vana sredstva pri pridobitvi družbeno najemnega stanovanja, — sredstva amortizacije stanovanjskih hiš in stanovanj v družbeni iastnini, — sredstva SPIZ (Skupnost pokojninsko-invalidskega zavaro-vanja), — bančni krediti, — sredstva odplačanih anuitet od kreditov, ki so bili dani za razreševanje stanovanjskih vprašanj delavcev in borcev NOV, — druga sredstva. IV. SOLIDARNOST IN DRUŽBENA POMOČ V UUBLJANI 14. člen V srednjeročnem obdobju 1981—1985 bomo na področju so-lidarnosti in družbene pomoči zagotovili uresničitev naslednjih nalog: — za upravičence do družbene pomoči bomo zgradili 2050 stanovanj, od tega za delovne Ijudi, občane in družine z nižjimi dohodki in za delo nesposobne občane 1344 stanovanj, za upo-kojence in invalide 382 stanovanj, za borce NOV in kmete 324 stanovanj v skupni vrednosti 2.920 milijonov din; — za delno nadomeščanje stanarin 34,840.000 din; — za sofinanciranje izgradnje varstveno delovnega centra 20,279.000 din; — za kredite borcem NOV 15,600.000 din; — za odliv v izvenljubljanske občine za delavce, ki delajo v Ljubljani, 123,442.000 din; — za financiranje strokovne službe in odplačilo anuitet in kreditov 79,726.000 din. Skupno bomo v Ljubljani namenili za solidarnost in družbeno pomoč 3.202,887.000 din v naslednjih deležih in virih: TOZD in DSSS \z dohodka 90,4%, anuitete od kreditov bor-cev NOV 1,6%, lastna udeležba upravičencev 3,1 % in sredstva skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja 4,9%. 15. člen Udeleženci bomo upoštevali osnove in merila za dodeljeva-nje solidarnostnih stanovanj, kot jih opredeljujeta družbeni do-govor o skupnih osnovah za zagotavljanje in usklajevanje samo-upravnih družbenoekonomskih odnosov na področju stanovanj-skega gospodarstva v SR Sloveniji in pravilnik o pogojih in me-rilih za dodeljevanje najemnih stanovanj SSS Ljubljana. V. PRENOVA STARIH MESTNIH PREDELOV 16. člen S prenovo stanovanjskih hiš in stanovanj, ki pomeni ohranja-nje in obnavljanje mestnih jeder in zavarovanje kulturne dedišči-ne mesta, bomo udeleženci samoupravnega sporazuma zagotav-Ijali izboljšanje obstoječega stanovanjskega sklada in s tem ustvarili boljše bivalne razmere tem stanovalčem v občinah in mestu Ljubljani. 17. člen Planirana prenova na področju mesta Ljubljane v obdobju 1981—1985 bo obsegala 101 objekt s 690 stanovanji, za kar bo zagotovljenih 299 nadomestnih stanovanj. Vrednost programirane prenove bo znašala 1.036,755.000 din. 18. člen Prenovo stanovanjskih hiš in stanovanj bomo udeleženci sa-moupravnega sporazuma izvajali v naslednjih predelih mesta Ljubljane: Občina Predeli, v katerih se bo izvajala prenova stanovanjskih hiš in stanovanj Bežigrad Ježica Center staro mestno jedro, Vodmat, Tabor, Kolodvor, Ajdovščina, Gradišče in Šumi Moste-Polje Zelena jama — Moste Šiška Šentvid, stara Šiška Vič-Rudnik Krakovo, Trnovo (ožje področje) Prioriteto bodo imela stara mestna jedra. Zagotovili bomo tudi možnost izgradnje podstrešnih stano-vanj na za to prostorsko in tehnično možnih lokacijah. 19. člen Število prenovljenih objektov in stanovanj ter nadomestnih stanovanj za prenovo po posameznih letih in občinah Ljubljane bomo zagotovili z letnimi plani stanovanjskih skupnosti Ijubljan-skih občin. SSS občin in mesta Ljubljane bodo v letu 1982 izde-lale enotni dolgoročni plan prenove Ljubljane. 20. člen Sredstva za prenovo v Ljubljani bomo zagotavljali po dele-žih iz naslednjih virov: sredstva vzajemnosti TOZD in DS 41,4%, del 30 % amortizacije, ki jo občinske SSS združujejo pri SSS Ljubljana v te namene 25,4%, sredstva SPIZ 20,7%, neporab-Ijena sredstva iz prejšnjih let in skladov skupne porabe OZD in lastna udeležba 15,6%. VI. POSEBEJ DOGOVORJENE NALOGE 21. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo v skladu z doslej spre-jetimi družbenimi akti zagotovili uresničitev naslednjih posebej dogovorjenih nalog: — za odpravo vseh stanovanj VI. in VII. kategorije v občinah Ljubljana-Bežigrad, Moste-Polje in Vič-Rudnik ter polovice takih stanovanj v občinah Ljubljana-Center in Šiška bomo zagotovili 685 stanovanj,* dodatnih 306 stanovanj v te namene borno za-gotovili s sredstvi za solidarnostna stanovanja v skupni vredno-sti 1.045 milijonov din. Sredstva bomo zagotavljali po deležih iz naslednjih virov: 30,6 % iz dela 35 % amortizacije, ki ga občinske SSS zdru-žujejo pri SSS Ljubljana v te namene, 25%-sredstev OZD in ČD (skladov skupne porabe — SSP), 32,4% sredstev SPIZ, 10% krediti bank in 10,2% lastne udeležbe; — za odpravo barakarskih naselij v vseh Ijubljanskih občinah, razen v občini Ljubljana-Bežigrad, kjer jih bomo omejili na po-lovico, pri čemer bomo dali prioriteto pri odpravi Tomačevega zaradi nevarnosti okužbe varovane cone — vodnega rezervata, bomo zagotovili 263 stanovanj,** dodatnih 153 stanovanj v te na-mene bomo zagotovili s sredstvi za solidarnostna stanovanja v skupni vrednosti 401 milijon din. Sredstva bomo zagotavljali po deležih naslednjih virov: 36,5 % iz amortizacije (kot v prvi ali-nei), 34,9% sredstev ČD OZD in SSP, 18,6% krediti bank in 12% lastna udeležba. Obseg in dinamiko po letih za izgradnjo stanovanj za odpravo stanovanj VI. in VII. kategorije ter barakarskih naselij posamez-nih Ijubljanskih občin bomo določili z letnimi plani: — za izgradnjo Poti spominov in tovarištva bomo zagotovili v obdobju 1981—1984 skupno 12,482.900 din iz sredstev vzajem-nosti, ki jih bodo občinske SSS združevale namensko pri SSS Ljubljana, ter — za prenovo Ljubljanskega gradu bomo zagotovili v obdob-ju 1981—1983 iz sredstev vzajemne skupnosti 15,000.000 din, ki jih bodo občinske SSS združevale namensko pri SSS Ljubljana; — za zagotovitev študijsko aplikativnih nalog, pomembnih za odločanje o posameznih problemih stanovanjske graditve ter za spremljanje sprejetih planskih dokumentov in izdelavo letnih planov stanovanjskega gospodarstva, bomo zagotovili v obdobju 1981—1985 iz sredstev odpravljenih občinskih skladov 20,000.000 din. VII. GOSPODARJENJE 22. člen Na področju gospodarjenja bomo udeleženci sporazuma rea-lizirali načela enakih pogojev in možnosti vseh stanovalcev druž-benih stanovanj v Ljubljani, kar bomo dosegli s solidarnostnim in vzajemnim združevanjem sredstev med hišami v samoupravni skupnosti občin in med občinami. Etažnim lastnikom bo zago-tovljen enakopraven položaj pri gospodarjenju s stanovanjsko hišo. Z normativi in standardi pa bo uveljavljena racionalna in stroga namenska raba sredstev stanarin, najemnin in prispevkov etažnih lastnikov. 23. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo s postopnim prehodom na ekonomske stanarine do leta 1985 uveljavili sta-narine v višini 2,17% od revalorizirane vrednosti stanovanjskega sklada. Tako zagotovljena materialna baza bo osnova za samo-upravno dograjevanje in odločanje pri gospodarjenju s stanovanj-skimi hišami v družbeni lastnini. Rast stanarine v planskem obdobju bo naslednja: Leta 1981 za 25°/o, leta 1982 za 18°/o, s 1. 3. 1983 za 11,35 °/o, leta 1984 za 11% In leta 1985 za 11,45% ob starih cenah sta-novanjske graditve leta 1981. Stanarine so določene po enotni metodologiji za določanje in evidentiranje stanarin v SR Sloveniji. Način oblikovanja sta-narin, način uporabe amortizacije, sredstev za združevanje ob-jektov, sredstev za upravljanje in sredstev za funkcionalne stro-ške bo opredeljen v srednjeročnih planih SSS Ljubljana. S tako opredeljeno stanarino bomo leta 1985 dosegli 80,7% ekonomske stanarine. 24. člen Višino najemnin bomo uskladili v smislu odloka o najvišjih najemninah tako, da bo poprečna najemnina v vseh občinah mesta dosegla višino 48,44 din/m2. 25. člen Udeleženci se sporazumemo, da se del sredstev za vzdrže-vanje stanovanjskih hiš, ki se oblikujejo iz sredstev stanarin in najemnin v skladu z metodologijo za določanje in evidentiranje stanarin, vzajemno združi in v skladu s potrebami razporedi na posamezne hiše. Način razporejanja, porabo in obseg sredstev za vzdrževanje določijo samoupravne stanovanjske skupnosti v letnih in srednjeročnih planskih aktih. * Dodatnlh 306 stanovanj v te namene bomo zagotovill s sredstvi za so-lidarnostna stanovanja. ** Dodatnih 153 stanovanj v te naraene bomo zagotovlli s sredstvl za so-lldarnostna stanovanja. 26. Člen 65% sredstev amortizacije stanovanj bomo združevali na ni-voju mesta za realizacijo programa enostavne reprodukcije (35 %) in prenove (30 %) na osnovi skupnih planov v mestu. S tako opredeljeno stanarino bomo leta 1985 dosegli 83% ekonomske stanarine. S prehodom bomo nadaljevali v naslednjem planskem obdob-ju v letih 1986 in 1987, s tem da bi s prehodom zaključili 1. 7. 1987 in dosegli stopnjo 2,69% od revalorizirane vrednosti (RSV). Amortizacijo poslovnih prostorov bomo združevali na nivoju mesta in jo namenjali za nakup poslovnih prostorov v novih so-seskah, da bi zagotovili prostore deficitarnim storitvenim dejav-nostim. VIII. IZVAJALCI 27. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma — izvajalci — bomo zagotavljali zmogljivosti za uresničevanje predvidenega obsega stanovanjske graditve, prenove stanovanj in vzdrževanje stano-vanjskega sklada hiš in se zavzemali, da bo graditev stanovanj potekala v smeri intenzivnejšega razvoja produktivnosti dela v gradbeni dejavnosti in sprejemanja ukrepov v smeri racionaliza-cije in nadaljnjega razvoja tehnologije gradnje in večje speciali-zacije glede na delitev dela. Hkrati bomo zagotovili proizvodno in dohodkovno povezovanje ter delitev dela in tveganja. 28. člen Udeleženci sporazuma — izvajalci — se zavezujemo, da bo-mo spoštovali družbeni dogovor o racionalizaciji stanovanjske graditve. Hkrati bomo pri gradnji stanovanj dosegli tako kvali-teto, da bomo bistveno izboljšali možnost vzdrževanja. Z racio-nalno in kvalitetno gradnjo bomo udeleženci sporazuma — iz-vajalci — za na novo zgrajena stanovanja zagotovili poprečno 5-letno garancijo. 29. člen Skrbeli bomo, da dosežemo cene stanovanjske graditve, ki bodo v skladu z družbenim dogovorom o oblikovanju cen sta-novanjske graditve v SRS in metodologije določanja cen. 30. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma — izvajalci — bomo pri uresničevanju programa stanovanjske graditve v največji možni meri upoštevali sprejete ukrepe za varstvo človekovega okolja in naloge ter ukrepe s področja splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite ter spoštovali principe varovanja kva-litetnih kmetijsko proizvodnih površin. IX. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV IN FINANCIRANJE STANOVANJSKEGA GOSPODARSTVA 31. člen Za izvedbo predvidenega obsega stanovanjske graditve, pre-nove, družbene pomoči in druge potrebe bomo udeleženci sa-moupravnega sporazuma v obdobju 1981—1985 zagotovili skup-no 18.826,000.000 din. Sredstva, navedena v prvem odstavku tega člena, bomo za-gotovili za naslednje namene in iz virov, kot je razvidno iz ta-bele 3. 32. člen Za financiranje nalog stanovanjskega gospodarstva bomo de-lavci v združenem delu zagotavljali sredstva iz naslednjih virov: — sredstva iz čistega dohodka OZD in DS na osnovi BOD 4,375 % od tega: a) za graditev stanovanj za lastne delavce 3,175% b) za vzajemno združevanje sredstev v Ljubljani 1,175% (od tega za prenovo 0,21%) c) za vzajemnost republik (kadrovska stanovanja) 0,025 % — sredstva dohodka na osnovi BOD 1,405% od tega: a) za solidarnost v Ljubljani 1,110% b) za solidarnost v republiki 0,295% Skupaj bomo zagotavljali iz čistega dohodka in dohodka na osnovi BOD 5,78% 33. člen Sredstva za solidarnost oziroma družbeno pomoč v stano-vanjskem gospodarstvu v Ljubljani in sredstva vzajemnosti za prenovo, opredeljena s tem sporazumom, bomo združevali pri stanovanjski skupnosti v Ljubljani. 34. člen 1,175 % sredstev za vzajemno združevanje iz čistega dohod-ka na osnovi BOD za namene, določene s tem sporazumom, bomo združevali pri Stanovanjsko-komunalni banki v Ljubljani, z njimi pa upravljajo stanovanjske skupnosti občin in mesta Ljubljane. 35. člen 3,175 % sredstev iz čistega dohodka na osnovi BOD za re-ševanje stanovanjskih vprašanj svojih delavcev in sredstva, ki jih udeleženci sporazuma namensko združujejo za naloge iz 33. in 34. člena, bomo izločali v obliki akontacij v skladu z zakonom o stanovanjskem gospodarstvu in po navodilhi SDK. 36. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo uveljavili ob-vezno lastno udeležbo ob pridobitvi družbeno najemnega stano-vanja, solidarnostnega stanovanja, za stanovanja v sklopu po-sebnih nalog in za graditev stanovnjske hiše ter v skladu s 33. členom zakona o stanovanjskem gospodarstvu ob zamenjavi sta-novanja. 37. člen Lastna udeležba za pridobitev družbeno najemnega stanova-nja bo znašala od 5 do 20 % vrednosti stanovanja, za pridobitev solidarnostnega stanovanja 1 do 4% od vrednosti stanovanja, za nakup etažnega stanovanja in graditev v okviru zadružne gradnje najmanj 25 %>, za graditev individualne stanovanjske hi-še pa najmanj 30 % predračunske vrednosti oziroma končne cene po kupoprodajni pogodbi .upoštevaje standardno stanovanj-sko površino za etažno stanovanje in za stanovanjsko hišo v zasebni lasti. Maksimalna vsota posojil bo pri blokovni združeni gradnji enaka kot pri nakupu etažnega stanovanja. Lastna udeležba se pri pridobitvi nadstandardnega družbeno najemnega stanovanja na lastno željo zviša za celotni del vred-nosti stanovanja, ki presega standard. Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo podrobneje opredelili obveznosti plačila lastne udeležbe v pravilniku samo-upravne stanovanjske skupnosti in v pravilniku o razreševanju stanovanjskih vprašanj temeljnih organizacij združenega dela in delovnih skupnosti. 38. člen Lastna udeležba za pridobitev drubženega stanovanja je vračljiva, vplača se za dobo 10 let, višina lastne udeležbe je od-visna predvsem od ekonomskega in socialnega položaja občana in njegove družine in se vrača v enkratnem znesku s 3% obrest-no mero. 39. člen Udeleženci se bomo zavzemali za naslednje osnove in me-rila stanovanjskega kreditiranja: — najdaljša doba vračanja posojila je 20 let, — najnižja obrestna mera 4%, — najkrajša doba varčevanja 24 mesecev. 40. člen Udeleženci se sporazumemo, da bomo v samoupravnih sta-novanjskih skupnostih, temeljnih organizacijah združenega dela in delovnih skupnostih uveljavili lastno udeležbo: — pred vselitvijo oziroma preselitvijo, — po vselitvi, če so občani oziroma družine v težkem gmotnem položaju, in tiste mlade družine, ki na podlagi dogo-vorjenih kriterijev ne morejo plačati lastne udeležbe pred vse-litvijo, tako da se zavežejo namensko varčevati pri banki za lastno udeležbo, za kar dovolijo tudi administrativno prepoved na osebni dohodek. 41. člen Udeleženci si bomo prizadevali, da bodo v pravilniku temelj-nih organizacij združenega dela in delovnih skupnosti sprejeti poenoteni kriteriji za reševanje stanovanjske problematike de-lavcev, z vzajemnostno združenimi sredstvi temeljnih organizacij združeneg adela in delovnih skupnosti in da bodo v samouprav-nih stanovanjskih skupnostih sprejeti pravilniki s poenotenimi kri-teriji za porabo vzajemnostno in solidarnostno združenih sred-stev v samoupravnih stanovanjskih skupnostih. 42. člen Udeleženci se sporazumemo, da bomo ob morebitnih narav-nih nesrečah in drugih izrednih razmerah v stanovanjskem go-spodarstvu zagotavljali sredstva s posebnim samoupravnim spo-razumom v okviru samoupravnih stanovanjskih skupnosti oziro-ma združenega dela v SR Sloveniji. X. SOLIDARNOST IN VZAJEMNOST V REPUBLIKI 43. člen V obdobju 1981—1985 bomo udeleženci sporazuma solidar-nostno na ravni republike zagotovili sredstva iz dohodka za ures-ničitev naslednjih nalog: din — za izgradnjo študentskih in dijaških domov (0,292% od osnove BOD) 445,893.000 — ureditev bivalnih pogojev udeležencev mladinskih delovnih akcij (0,003% od osnove BOD) 4,581.000 Skupno bomo na ravni republike združili iz dohodka TOZD in DSSS ter zasebnih delodajalcev (0,295 % od osnove BOD) 450,474.000 iz sredstev vzajemnosti — nepovratno — iz čistega dohodka TOZD pa bomo združili za kadrovska stanovanja na manj razvitih in obmejnih območjih (0,025% od osnove BOD) 38,175.000 XI. DRUGE IN IZVEDBENE NALOGE 44. člen Podpisniki samoupravnega sporazuma se obvezujemo, da bomo zagotovili vse potrebne ukrepe za zidelavo strokovnih in drugih planskih podlag za izdelavo plana stanovanjskega gospo-darstva za obdobje 1986—1990. 45. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma pooblaščamo samo-upravno stanovanjsko skupnost mesta za reševanje strokovnih nalog s področja družbene pomoči, posebej dogovorjenih nalog, ki jih nalaga ta sporazum, ter tistih soMdarnostnih nalog pri vzdr-ževanju, ki so skupnega pomena za mesto. 46. člen Udeleženci sporazuma si bomo prizadevali, da bomo v okvi-ru samoupravnih interesnih skupnosti družbene dejavnosti PTT, komunalne dejavnosti in drugih zagotavljali izgradnjo celovitih sosesk. 47. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo pri izvajanju plana stanovanjskega gospodarstva na področju graditve, preno-ve in vzdrževanja upoštevali tudi potrebe splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite. 48. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma pooblaščamo Samo-upravno stanovanjsko skupnost Ljubljana za tekoče spremljanje izvajanja in uresničevanja ciljev in nalog, opredeljenih s terii sa-moupravnim sporazumom in za povratno obveščanje udeležen-cev samoupravnega sporazuma. 49. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo v primeru od-stopanja od dogovorjenih obveznosti ravnali skladno z določili Zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 1/80). Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo sporazumno sprejeli ukrepe za zagotovitev potrebnih sredstev in zmogljivosti izvajalcev, potrebnih za izvedbo minimalnega programa stano-vanjske graditve, opredeljenega tudi v družbenem planu občine. Udeleženci samoupravnega sporazuma soglašamo, da je za morebitne spore med udeleženci, izvirajoče iz tega sporazuma, pristojno sodišče združenega dela. 50. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo obveznosti in naloge, dogovorjene s tem samoupravnim sporazumom, uvelja-vili v svojih srednjeročnih in letnih planih in drugih samouprav-nih splošnih aktih. 51. člen Ta samoupravni sporazum velja, ko ga podpišejo 2/3 vseh udeležencev, objavi pa se v Uradnem listu SR Slovenije. Ljubljana, junij 1982 Udeleženci: STANOVANJSKA GRADITEV PO OBSEGU, VRSTI IN DINAMIKI Z LOKACIJAMI NA OBMOČJU OBČIN LJUBLJANE Lokacije b i JLA b i JLA b i JLA b i JLA b i JLA b i JLA Bežigrad 870 — — 696 — — 166 — 176 463 — — 184 — — 2379 — 176 Center 84 — — 95 — — 90 — — 39 — — 25 — — 333 — — Moste 1170 18 — 532 —¦-. — 350 — — 502 — 20 497 60 — 3051 78 20 Šiška 288 — — 890 17 — 490 142 88 423 — 67 — — 61 2091 159 216 Vič________406 41 — 301 197 — 200 177 — 311 31 — — 48 — 1218 494 — 2818 59 — 2514 214 — 1296 319 264 1738 31 87 706 108 61 9072 731 412 ________________2877_______________2728_______________1879__________1856_____________________875______________10215 OSNUTEK 3. člen Na podlagi določil 11. člena zakona o stanovanjskem gospo-darstvu, 44. člena družbenega dogovora o skupnih osnovah za zagotavljanje in usklajevanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov v Socialistični republiki Sloveniji, samoupravnih spora-zumov o temeljih planov samoupravnih stanovanjskih skupnosti v Ljubljani, 32. člena samoupravnega sporazuma o združitvi v Ljubljansko banko — Stanovanjsko-komunalno banko Ljubljana ter 8. in 9. člena samoupravnega sporazuma o medsebojnih pra-vicah, obveznostih in odgovornostih med LB — SKB in njeno delovno skupnostjo sklenejo: 1. Samoupravna stanovanjska skupnost občine Ljubljana-Be-žigrad, 2. Samoupravna stanovanjska skupnost občine Ljubljana-Cen-ter, 3. Samoupravna stanovanjska skupnost občine Ljubljana-Mo-ste-Polje, 4. Samoupravna stanovanjska skupnost občine Ljubljana-Ši-ška, 5. Samoupravna stanovanjska skupnost občine Ljubljana-Vič-Rudnik, 6. Samoupravna stanovanjska skupnost mesta Ljubljane (v nadaljnjem besedilu: stanovanjske skupnosti) in LB, Stanovanjsko-komunaina banka Ljubljana (v nadaljevanju: banka)