Vse večje zanimanje za knjigo V občini poteka akcija branja za Bralno značko že od leta 1962 in sicer v štirih stopnjah: za cicibanovo, bronasto, srebrno ter zlato značko. Mentorji in učenci-bralci se lahko odločijo za Cankarjevo, Seliškarjevo, Jurčičevo, Levstikovo in Župančičevo značko. Večina šol se je dosedaj bdločila za dve vrsti, na OŠ Ig pa kar za tri vrste značk. Aktivne so tudi podružnične šole, kjer velja omeniti Rudnik, saj vsi učenci sodelujejo pri Bralni znački. Mentorji, ki so navadno razredniki, slavisti ali knjižničarji, predlagajo učencem knjige na podla-gi priporočilnega seznama knjig za Bralno znač-ko. Problem je v tem, da se morajo največkrat odločiti le za okvir knjig, ki jih imajo v svoji knjižnici, ker do sodelovanja med knjižnicami še ni prišlo. Po podatkih na ZPM Ljubljana Vič-Rudnik zanimanje za knjigo v občini iz leta v leto raste. Na začetku je bilo, 1962 leta, v občini le 85 bralcev, leta 1981 pa že 4139, kar je 50 odstotkov od vseh učencev in še vseeno je bila naša občina po številu bralcev na repu Ijubljanskih občin. Letos pa se je število povečato na 5839 od 8200 učencev, kar pa predstavlja že kar zadovoljiv porast. Finančno omogoči izvajanje Bralno značke kul-turna skupnost. Letos pa bodo prvič podelili priz-nanja učenpem, ki so v naši občini sodclovali pri Bralni znački vsch 8 let, saj je teh 163. Tem najbolj prizadevnim bodo podelili priznanja in brošuro Uspehi mladih literatov v občini I.jublja-na Vič-Rudnik na svečanosti, ki bo skupaj z mla-dimi kinoamaterji v mesecu maju. Kaj pa mislijo sami bralci o izboru knjig in n njihovi aktivnosti pa smo povprašali na OŠ Ljubo Šercer na Igu, kjer učenci sodelujejo pri treh bralnih značkah, za Jurčičevo, Lcvstikovo in tudi edini v občini za Župančičevo. Ivan JANŽELJ iz osmcga razrcda nam jc povc-dal, da bere knjige z z nimanjem, da nc bere lc zaradi značke in prizi. • ja, ki si ga je s svojim trudom zaslužil. Učenci, ki sodelujejo pri Bralni znački morajo obvezno prebrati 5 knjig. META VEBER nam je pojasnila, da te knjige izberejo učenci sami izmed desetih, ki jim jih predlaga mentorica. Pri bralni znački v njihovem - osmem razredu sodelujejo osem let samo štirje učenci. Novo prijavljenih ni in zato se tudi v občini na splošno kaže upad zanimanja za knjige proti osmemu razredu. Kako pa je na nižji stopnji pa nam je povedala SAŠA ČAMPA iz petega razreda, ki ima že bro-nasto značko. Tudi njej so knjige, ki jih predlaga mentorica, zanimive, želi si celo, da bi bilo teh knjig več kot pet, čeprav trdi, da jih je na njeni stopnji tudi nekaj takih, ki sodelujejo le zato, da si zvi$ajo oceno pri slovenskem jeziku. Mar je tako nagrajevanje učinkovito? DARJA ERHATIČ