r a s n i k. Sklepi nastopncga učitelja. Dobro vem, da je učiteljski stan zelo zelo imeniten, pa tudi jako težaven stan ; zato sem že davno premišljeval, kako bi ga vredno začenjal. Načertal sem si ta la vodila, po kterih se bodem po svoji moči vcdno ravnal: 1. Učil in izrejal bodem ob enem. Vse pripomočke za dobro izrejevanje stavim v dve točki, in sicer v b e s e d o in v zgled. Kar bodem govoril, naj bode razumno, vljudno in vse v verno-vravnem duliu inv Ijubezni do bližnjega. Prava Ijubezen po aposteljevih besedab pa je: poterpežljiva, dobrotljiva, ni nevošljiva, ne ravna napčno, se ne napihuje, ni častilakomna, ne išče svojega, se ne da razdražiti, ne uiisli hudega, se nc veseli krivice, veseli se resnice; vse preterpi , vse veruje, vse upa, vse prenaša. 2. Vsakzačetekjetežak; torej se bodem posebno sedaj pri začetku prizadeval, da se bom vsaki dan in za vsaki nauk posebej pripravljal in si nabiral podučilnega gradiva iz dobrih šolskih knjig in časopisov, pa tudi pri svojih verlih tovarših. 3. Podučeval bodem vedno po pravi naravni poti, t. j. vodil bom svoje učence od lahkega k težjemu, od doniačega k tujemu, sej tako je tudi vse v življenji: iz malega zernica priklije obilen sad. 4. Skerbno se bodem varoval, da nikakor in nikoli pri mladini kaj ne spridim in ne zanemarim. 5. Dobro bom prevdarjal, koliko in kako naj bo učitelj v zvezi z družino in srenjo, kaj od učitelja zahteva cerkev, kaj deržava.