Geografija v šoli l etnik 25, številka 2, leto 2017, ISSN 1318-4717 Izdajatelj: Zavod Republike Slovenije za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko l ogaj Odgovorni urednik: dr. Anton Polšak Uredniški odbor: Nevenka Cigler, Aleksander Jeršič, Osnovna šola Draga Kobala Maribor, dr. Eva Konečnik Kotnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Igor lipovšek, Zavod RS za šolstvo, mag. ludvik Mihelič, Ekonomska šola, ljubljana, Damijana Pleša, Zavod RS za šolstvo, dr. Tatjana Resnik Planinc, Univerza v ljubljani, Filozofska fakulteta, Zdenka Schauer, Osnovna šola Martin Krpan, ljubljana Jezikovni pregled in prevod povzetkov: Ensitra prevajanje, Brigita Vogrinec s.p. Urednica založbe: Simona Vozelj Naslov uredništva: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Založba, Poljanska 28, 1000 ljubljana l etna naročnina (3 številke): 33,00 €; fizične osebe imajo 25 % popust; cena posamezne številke v prosti prodaji je 13,00 €. V cenah je vključen DDV. Naročila: Nataša Bokan, ZRSš , Založba, Poljanska cesta 28, 1000 ljubljana, faks: 01 3005 199, e-naslov: zalozba@zrss.si Naklada: 450 izvodov Oblikovalska zasnova revije: Kofein dizajn d.o.o. Grafična priprava in tisk: Design Demšar d.o.o., Present d.o.o. Revija je vpisana v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo, pod zaporedno številko 571. © Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2017 Vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela te revije na kakršenkoli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske oblike reprodukcije (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršenkoli pomnilniški medij). Na eno ali na pol točke? Na dve! v slovenski šoli se je udomačilo prepričanje, da je meja za zadostno oceno: »približno polovico mora znati!« z ato je tudi prag za dvojko pri pisnem ocenjevanju 50 %. n ikjer ni predpisan, nikjer priporočen, nikjer zahtevan; zakonodaja ga, upravičeno, prepušča strokovni presoji učitelja in šolskega strokovnega aktiva. d ruga udomačenost pa je vrednotenje posameznih odgovorov/nalog/vprašanj za pisno ocenjevanje. z aradi preglednosti in seštevanja je najlažje vrednotiti vsak atomizirani odgovor z 1 točko. Učitelji enotočkovno izhodišče nadgradijo s tehtanjem vprašanj in jih, glede na pomembnost in težavnost, ovrednotijo z različnim številom točk. Seštevalno zahtevno in sporočilno nejasno postane, če se katerega od odgovorov vrednoti s pol, tretjino ali zgolj četrtino točke; sploh, če gre že v izhodišču za tako »na atome« razcepljena vprašanja, da je dodeljevanje pol točke zgolj tolažba učencu, da nekaj pa vendarle zna. vprašanje je, če se ga bo takšno sporočilo sploh dotaknilo, ali bo to zgolj opravičilo učitelja, ki mogoče ni povsem ustrezno podal vprašanja. k aj največkrat povzroči natančnost na pol točke v razredu po ocenjevanju? j ezno, matematično podkrepljeno učenčevo negodovanje, da se 0,5 zaokroži na 1. Mrzlično iskanje, kako 0,5 znanja raztegniti na 0,75, da bo vendarle za 1 točko. Učenčev pritisk na učitelja, naj vendarle ne bo pikolovski. Starševsko zgražanje nad dlakocepskim učiteljem. Hudomušno sodelavčevo mrmranje Brecljeve pesmi o Alojzovem valčku. Če se pogovor učitelja in učenca (ali staršev) zaradi pol točke plete o znanju, je poraba časa in živcev smiselna. Golo izsiljevanje in pogajanje pa je izguba časa. Ena od pedagoških svetovalk je učitelje vedno nagovarjala, naj ne vrednotijo nalog s pol točke. r ačunsko gledano je vseeno, ali ima pisni preskus 40 nalog, ki so ovrednotene s pol točke, 1 točko ali dvema. v prvem primeru bo vsota 20, v drugem 40, v tretjem 80 točk. o bstaja pa večja verjetnost, da se bo pritožil učenec, katerega preskus bo dosegel 9,5 točke od 20, kot pa tisti z 19 točkami od 40 ali z 38 točkami od 80. prvemu manjka do dvojke samo pol točke, drugemu točka, tretjemu pa »kar« 2. Tudi na starše bo naredil boljši vtis preskus z 80 možnimi točkami, kot pa tisti z 20. Edino nekaj drži. Trik uspe takrat, ko sodelavci vztrajajo pri polovicah točk. k o sodelavci prevzamejo isti model, se bo treba spomniti česa drugega. Avtor zanimivosti: Igor Lipovšek Foto: Anton Polšak 66 GeoGrafija v šoli | 2/2017 zanimivosti